Anket

Arabada Alman mı? Japon mu? yada başka ülke arabaları mı sizce daha iyi, kriterler sizin düşüncelerinizle sınırlı, fiyat, ömür,servis, 2.el ,motor, kaporta,garanti,vs.vs.vs.,

Alman
Japon
Fransız
Amerikan
Diğer (hangisi - Neden ??? )

Gönderen Konu: alman mı japon mu?  (Okunma sayısı 37875 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: alman mı japon mu?
« Yanıtla #20 : Haziran 03, 2009, 10:31:47 »
Arkadaşlar her markanın kendine göre avantajları ve dezavantajları var.

Ayrıca biz tüketicilerin birbirinden çok farklı beklentiler bulunmaktadır. Konfor, dayanıklılık, performans, 2. elde satış kabiliyeti, yedek parça fiyatları, vs... Dolayısıylas herhangi 2 farklı markayaı kıyaslamak elma ile armutu kıyaslamaktan öteye gitmez. Bence boşuna havanda su dövmeyelim :)

Ha bu arada bi sorum olacak Kurtlar Vadisini izleyen vardır muhakkak Polatın yeni jeep'i var markası lexus mu acaba? bir uzakdoğu malı olduğu belli ama çözemedim. Çözen varmı acaba???

Ümit hocam, o araç Mercurt Mountaineer.

http://www.mercuryvehicles.com/mountaineer/
Folgsamkeit macht frei...

Toyota Club Türkiye

Ynt: alman mı japon mu?
« Yanıtla #20 : Haziran 03, 2009, 10:31:47 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: alman mı japon mu?
« Yanıtla #21 : Haziran 03, 2009, 11:41:28 »
Almanlar Lüks araba üretiyorlar ve bu işte eskiler ve de iyiler.. Duyduğuma göre Mercedes fabrikasının üzerinde "Bizden iyisini Tanrı yapar" diye yazarmış. Herkes hak vermese de bu iddiayı yadırgayacak kimsenin olduğunu sanmıyorum. Diğer lüks araba üreten milletlerden (örneğin italyanlardan veya ingilizlerden) çok daha sorunsuz olduklarını da belirtmeliyiz. Gelgelelim otomotivin kaymağı orta sınıftır arkadaşlar. asıl rekabet buradadır. Para buradadır ve teknoloji de burada gerekir.. Performans ve ekonomiyi dengelemek için gerekli üstün mühendislik çabaları orta sınıfta belirleyici olur. (Yani Hyundai büyük balıktır, Ferrari küçük balıktır.)
Japonlar motorda iyiler. Almanlar kasada iyiler. Ben kısaca ideal olanı alman kasa, japon motor diyorum. Yalnız bi de alman kalitesiyle yarışan Japon üst modelleri var Infiniti (Nissan), Legend (Honda), Lexus, Camry (Toyota) bunlar tabi tadından yenmeyen arabalar fakat bazılarında yine de biraz "otoyol arabası" karakteri vardır. (nisbeten gürültü, sarsıntı ve tork eksikliği) Amerikan ve Japon arabaları, avrupalı olanların aksine otoyolda daha iyidir. Avrupalılar engebe yokuş ve ara sokakları daha çok sever..
Avrupa pazarına yöneldikçe bu durum değişecektir. Japon şirketlerinde mercedes veya BMW gibi bir araba üretme potansiyeli fazlasıyla var. Bu sadece bir zaman, imaj ve pazarlama meselesi.. (Tersi pek kolay değil.. BMW'nin toyota gibi bir araba yapması daha fazla know how gerektirir.)
Çin ve Kore aşağıdan pazarı işgal ettikçe Japonlar yukarı doğru kayacaklar mecburen.Ve dananın kuyruğu kopacak.. Bir zamanlar Schaup Lorenz vardı, Nordmende vardı, Grundig, Telefunken Saba vardı.. O zaman da elektronikte alman mı Japon mu diye soruyorduk. Almanlar sağlam, Japonlar halk tipi idi. Sonra ne oldu.. ?? :)
Bilmem anlatabildim mi..
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2005 toyota corolla
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: alman mı japon mu?
« Yanıtla #22 : Haziran 03, 2009, 11:45:42 »
arkadaşlar heryerde gördüğüm en büyük yanlış kıyaslamaların adil olmadığı. 30 bin liralık corallayla 300 bin liralık bmv kıyaslanamaz tabiki. ama en güzel şeyde özellikle toyotaların alt sınıflarıyla değilde mercedes bmv gibi markalarla kıyaslanmaya çalışılması. demekki japonlar 30 binliralık maliyetle 300 bin olmsada 150 binliralık kalite ortaya çıkarıyorlar. benim 93 yılı teknolojisiyle üretilmiş 12 binliralık corollam 2009 yılı teknolojisiyle üretilmiş birçok araçtan kalite ve performas açısından üstün olduğuna göre.!  japon...  japon... japon....
olmaya devlet cihanda bir nefes sıhhat gibi...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: alman mı japon mu?
« Yanıtla #23 : Haziran 03, 2009, 11:45:55 »
http://www.sahibinden.com/mercury_milan_5000_km-23WQQaXQQ13869073WQQpXQQdisplayitem&keyword=mercury

Buldum Alperenim sağolasın jeep'i bulamadım bineğini buldum şimdilik.. Bayağıda kaliteli görünüyorlar

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: alman mı japon mu?
« Yanıtla #24 : Haziran 03, 2009, 11:47:04 »
Aaa Hakkı abi mesajını görmemişim sen benden önce bulmuşsun. Merakımı giderdiğin için sağol :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: alman mı japon mu?
« Yanıtla #25 : Haziran 03, 2009, 12:17:02 »
Lexus sitesinde bir gezinti yapın derim
İnanamadım adamlar super arabalar yapmislar
yakında BMW ile mercedes i kesin gececekler
Biz 1,6 124 bg arabalara biniyoruz buradaki arabalar enaz 3,4 motor 4,6 bile var 350 bg araba
Acaba nasil bir sey olur?
Ama tabii benzin fiyatlari Turkiyede boyle oldukca bu arabalaa binilmez,

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: alman mı japon mu?
« Yanıtla #26 : Haziran 03, 2009, 12:21:44 »
...
Biz 1,6 124 bg arabalara biniyoruz buradaki arabalar enaz 3,4 motor 4,6 bile var 350 bg araba
Acaba nasil bir sey olur?
...

Güzel oluyor. Onu söyleyebilirim.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

(Gizli Üye)

  • Ziyaretçi
Ynt: alman mı japon mu?
« Yanıtla #27 : Haziran 03, 2009, 15:15:09 »
    Lexus derim bende. Geçenlerde ntv yada cnn de yenisinin tanıtım filmi vardı  bi araba programında.  Halt etmiş yanında merso yada bmw. Orta sınıf bi araç için en ideali made in japon arkadaşlar. Bi pasata yada bi jettaya yada ne biliyim başka aklıma gelmedi para verene kadar bi civic yada bi corollaya para veririm daha iyi. Hem küçük motorlar hem vergi az hem yakıt da cimri, hem performans, hem işçilik, hem konfor,daha ne olsun.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: alman mı japon mu?
« Yanıtla #28 : Haziran 03, 2009, 15:17:28 »
  Dünya otomotiv endüstrisinin cevabını bulmaya çalıştığı noktayı dile getirmişsiniz. :)
 Bence çok doğru şeyler söylenmiş. Örneğin Murat'ın söylediği maliyet kavramı çok önemli. Bu Amerikada bazı modellerin ya da markaların daha çok alınmasının en önemli sebebidir. Yine Hakkı'nın söylediği farklı beklentilerde çok öenmli bir konudur.
 Amerika genel olarak düz yollardan oluşur ve araçlarınında buna uyumlu olmasını isterler. Amerikada araçlarda çok fazla donanım aranmaz. Avrupalı tüketici ise genel olarak daha kıvrak araçları sever. İnce teknolojileri isterler. Yine kimi bölglerdekiler klimanın etkili bir şekilde soğutmasını beklerken bazı kültürlerde daha yumuşak bir klima performasnını yeğlerler. Tabi tüm bu saydıklarım genellemedir. Aynı şekilde Amerikada dizel kültürü yoktur ancak Avrupada bu oldukça gelişmiştir.
 Sonuç olarak insanların araçlarından beklentileri farklı olabilmektedir kimi ülkelerde Hb. karoserin, kimi ülkelerde ise sedanın rağbet görmesi gibi. Yine kimisinin beğenmediği bir araç piyasada çok sayıda satabilmektedir. Ancak küreselleşen dünya içine bazı beklenti ve zevklerde birbirinden etkilenmektedir.
 Donanım demek daha fazla arıza istatistiki de demektir ancak aynı zamanda daha fazla konfor demektir. Birde Japon üretimleri ile Avrupa üretimi arasındaki bazı farklara değineceğim. Japonların kalite anlayışı gerçekten gelişmiştir. Avrupanın ise bağımsız testleri daha gelişmiştir. Bunun yanında Avrupalı markalar model yenilediklerinde araçlarında çok köklü değişiklik (modern teknoloji) yaparlar, Japonlar ise sorun olmayana dokunma prensibi ile yeni ekleme yapmazlar genel olarak. Tabi bu söylediklerimin geneli 1990 lı yıllar içindi. Artık markalarda birbirleri ile yakın ilişkiler içine girmişlerdir ve teknoloji alışverişide yapmaktadırlar. Bu son yıllarda oldukça ileri boyutlara gelmiştir. Ayrıca otomotiv firmaları dışarıdan otomotiv sektörüne üretim yapan bağımsız firmalardan da teknoloji ve ürün alıp bunları araçlarında kullanabilmektedir ve bu hem Avrupa, hemde Japonya firmaları için geçerlidir. Hatta araçların tasarımları bile belli firmalardan çıkabilmektedir.
  Bence her üretim felsefesinin tartışılabilecek olumlu ve olumsuz tarafları vardır.
 
 Honda Legen'in yeni versiyonları çok gelişmiş bir 4 çeker sistemine sahip ancak bence çok pahalı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: alman mı japon mu?
« Yanıtla #29 : Haziran 03, 2009, 19:23:13 »
Almanlar Lüks araba üretiyorlar ve bu işte eskiler ve de iyiler.. Duyduğuma göre Mercedes fabrikasının üzerinde "Bizden iyisini Tanrı yapar" diye yazarmış. Herkes hak vermese de bu iddiayı yadırgayacak kimsenin olduğunu sanmıyorum. Diğer lüks araba üreten milletlerden (örneğin italyanlardan veya ingilizlerden) çok daha sorunsuz olduklarını da belirtmeliyiz. Gelgelelim otomotivin kaymağı orta sınıftır arkadaşlar. asıl rekabet buradadır. Para buradadır ve teknoloji de burada gerekir.. Performans ve ekonomiyi dengelemek için gerekli üstün mühendislik çabaları orta sınıfta belirleyici olur. (Yani Hyundai büyük balıktır, Ferrari küçük balıktır.)
Japonlar motorda iyiler. Almanlar kasada iyiler. Ben kısaca ideal olanı alman kasa, japon motor diyorum. Yalnız bi de alman kalitesiyle yarışan Japon üst modelleri var Infiniti (Nissan), Legend (Honda), Lexus, Camry (Toyota) bunlar tabi tadından yenmeyen arabalar fakat bazılarında yine de biraz "otoyol arabası" karakteri vardır. (nisbeten gürültü, sarsıntı ve tork eksikliği) Amerikan ve Japon arabaları, avrupalı olanların aksine otoyolda daha iyidir. Avrupalılar engebe yokuş ve ara sokakları daha çok sever..
Avrupa pazarına yöneldikçe bu durum değişecektir. Japon şirketlerinde mercedes veya BMW gibi bir araba üretme potansiyeli fazlasıyla var. Bu sadece bir zaman, imaj ve pazarlama meselesi.. (Tersi pek kolay değil.. BMW'nin toyota gibi bir araba yapması daha fazla know how gerektirir.)
Çin ve Kore aşağıdan pazarı işgal ettikçe Japonlar yukarı doğru kayacaklar mecburen.Ve dananın kuyruğu kopacak.. Bir zamanlar Schaup Lorenz vardı, Nordmende vardı, Grundig, Telefunken Saba vardı.. O zaman da elektronikte alman mı Japon mu diye soruyorduk. Almanlar sağlam, Japonlar halk tipi idi. Sonra ne oldu.. ?? :)
Bilmem anlatabildim mi..
Ahmet Bey, zaman meselesi demisiniz, potansiyel var demissiniz. Japonlar, dun de yapiyordu Mercedes ve BMW ayarinda, hatta onlardan ustun araclari, bugun de... Potansiyel degil, elle tutulur, gozle gorulur gercek. Turkiye'de satilmiyor olmasi gercegi degistirmez.

O adini verdiginiz televizyon markalari kayboldu gitti, degil mi? Sony hala televizyon uretiyor.

Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: alman mı japon mu?
« Yanıtla #30 : Haziran 03, 2009, 20:22:04 »
AUDI BMW ve Mercedese rakip japon oldugunu sanmıyorum
96 corolla 1.6 xei & 2009 corolla 1.6 A/T

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: alman mı japon mu?
« Yanıtla #31 : Haziran 03, 2009, 20:32:46 »
Televizyon markalarini veya otomobil firmalarinin basarilarini ürettiklerin ürüne birebire sekilde baglamak ne kadar dogru?

Benim düsüncelerim söyle.
Bir iliski var ama bu %100 degil. Japon firmalarinin basarili olmalarini yanlizca ürettikleri arabalardan veya üretim yönetimine baglamak yerine, bir de olayin maliyet ve finans yönüne bakalim.

Ben isletme okudum, okulda bu adamlarin bulduklari veya kullandiklari bir sürü modeli inceleme firsatim oldu. Japonlarin JIT (Kanban), TQM gibi konseptlerin disinda Keiretsu denilen finans modellerini de incelemek lazim. 2.dünya savasinin sonunca Zaibatsu denilen aile holdinglerini Keiretsu'lar almis.

Keiretsu ne yapar, nedir, adam mi döver, isirir mi?
Bu birbiri ile is yapan ayni zamanda da birbirlerinin hissesini alan, birbirlerini kollayan is grubuna denir.
Genelde bir ana banka olur ve bu banka üreticilere kredi verirken, bu üreticilerin bir kismini da satin alir. Bunun disinda, üreticilerde birbirlerinin ve bankanin hissesini alirlar. Böylece birbirine cok bagli ve birbirini gözeten bir sirketler grubu olusur. Aile sirketi olmadigi icinde daha büyük sermaye ve daha profesyonel bir yönetim gelir.

Simdi bu tip bir yaklasimi klasik kapitalist Amerikan sirketi veya Avrupa sirketi ile cok fazla karsilastiramayiz. Nice süper araba üreten sirketler, yeterli nakit akisi veya satis yapamadigi icin batmislar. Bu onlarin yönetiminin kötü oldugunu gösterir ama üretimlerinin kötü oldugunu göstermez. Elma ve armutu ayri ayri yiyelim.

Oturup kac kisi Corolla'nin ön gögsünü vs sökmüstür bilmiyorum ama sökünce ben sunu görüyorum. Araba aslinda cok basit. Problem cikarticak herseyden kacilmis ve uzun süre dayanacak malzeme ve dizayn kullanilmis. Bunu yaparken de bazi lükselerden feragat edilmis.

Lexus gibi markalarda bu lüksleri ekleyip Toyota benzeri bir saglamligi vermeye calisiyorlar. Genelde paket oldukca iyi. Ama Mercedes gibi firmalari kücümsememek lazim. Ben sevmem Mercedesi ama saglam araba üretir.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • DEPREMDE ŞEHİT OLAN MESLEKTAŞLARIMA AÐLIYORUM...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 13 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: alman mı japon mu?
« Yanıtla #32 : Haziran 03, 2009, 23:17:27 »
Sorun Lexus, Legend, İnfniti gbi Japonların , Mercedes, BMW ve Audi gibi Almanlardan daha iyi olduğu değil ki... Bir arkadaşımıza bunlara rakip Japon yok denmiş... Görüldüğü gibi rakip varmış hem de oldukça zorlu...
2013 TOYOTA COROLLA D4D ADVANCE MANUEL
İNCİ BEYAZI

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: alman mı japon mu?
« Yanıtla #33 : Haziran 03, 2009, 23:26:18 »
Murat, daha once de dedigim gibi Mercedes'in BMW'nun kendi hedef kitleleleri var. Bildigim kadariyla kucuk motorlu gunluk araba  uretiyorlar, guclu/konforlu araba uretiyorlar, spor araba da uretiyorlar. Kaliteli uretiyorlar, saglam/dayanikli yapiyorlar. Meraklilari cok burada da.

Toyota, uretim surecinde farkettigi hatalari/kusurlari bantta gideriyor, daha sonra ortaya cikanlar olursa onlari da yeni modellerde gideriyor. Ama Mercedes'in 'wiring harness'/elektrik tesisati/kablo demeti modul problemleri bir turlu giderilemiyor. Oyle konfor icin konulmus parcalar falan da degil bozulanlar, hiz gosterge kadrani uc defa arka arkaya bozulur mu hic? Kanser gibi bir illet ne yazik ki. Mercedes'e de yakismiyor bu.

Belki de bu yuzden Consumer Reports Lexus LS 460'i yilin en iyi luks sedani secti.

http://www.businessweek.com/autos/autobeat/archives/2007/08/mercedes_qualit_2.html
http://money.cnn.com/2006/11/17/autos/pluggedin_Taylor_Mercedes.fortune/index.htm
http://www.autoblog.com/2006/05/05/mercedes-tops-reliability-report/
http://www.barringer1.com/jul04prb.htm (bir karabasan Mercedes ornegi)
http://www.autofieldguide.com/articles/030602.html
http://www.consumeraffairs.com/news04/2006/01/mercedes_ads.html (2006'da Mercedes kalitesi dibe vurmus)
http://www.mercedes-benz-usa.com/c_class.php
http://mbworld.org/forums/new-s-class-w221/232772-mercedes-quality-reliability-problems.html

Marka tercihi tutucu olanlar degistirmezler arabalarini, ayni saglamligi ve konforu verse de Lexus almazlar. Bir klup uyeligi gibi bir sey. Buick LeSabre diye bir marka var ABD'de. Satin alanlar genellikle emekli, yasini basini almis insanlar. Arac genis, sarsintisiz yumusak bir surusu var. Stili de muhafazakar, 40-50 sene gecse de on disleri atmamislar. Bu gruptakiler marka bagimliliklari/tutuculuklari yuzunden baska araba kullanmiyorlar, kullanmazlar. Mekanik olarak 50bin mile varmadan dokulmeye basliyor bu arabalar. Bu cok onemli degil, cunku bu tuketici grubu arabasiyla sadece markete ve kiliseye gidip geliyor haftada bir.1985 model 20bin milde Buick LeSabre bulmak mumkun o yuzden. :)

Mercedes kendini gelistirecek, kalite problemlerini gidermenin bir yolunu bulacak bir gun. Bulmak zorunda, hitap ettigi tuketici kitlesi Buick'deki gibi yaslilardan olusmuyor sadece, tutuculugu sevmeyen, yenilige acik bedenen (veya ruhen) gencler de var bu grupta.Lexus, Infiniti, Acura da onlara hitap ediyor zaten.


Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: alman mı japon mu?
« Yanıtla #34 : Haziran 04, 2009, 00:27:43 »
İnsanın en büyük hatası sevmek değil, Sevmeye layık olmayan birinden sevilmeyi beklemektir !
[paul auster]

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: alman mı japon mu?
« Yanıtla #35 : Haziran 04, 2009, 01:00:28 »
Japon kullanıcısıyım ama Araba dediğin Audidir BMW dir Audinin teknolojisi kalitesi bambaşka gelir gerzaman benim gözüme şuanki modellerine bakın ve bana birtane tipsiz arabasını söyleyin hepsi oturaklı yere basan araclar keza VW de aynı tip zaten aynı firmalar... BMW ve Mercedes i anlatmaya gerek yok... İşin özeti şu mekanik se Alman Elektronikse Japon... Ama Alman markalara kafa tutan japonlarda yok değil Lexus ve Acura üst sınıf japonlardandır... Ama yinede Alaman arabası başkadır Opel hariç...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: alman mı japon mu?
« Yanıtla #36 : Haziran 04, 2009, 01:31:36 »
Alman arabasi bir mit Turkiye'de. Hele Mercedes... Luks arac olarak zaten baska hangisi satilmis ki en uzun sure Turkiye'de? Bilenin de bilmeyenin de ruyalarini susluyor. Uzerine film bile yapilmis. Sari Mercedes'i hatirliyor musunuz? Helal olsun adamlara boyle bir un olusturmuslar. Asli var mi, orasi tartisilir. Bir onceki mesajimda yazdim, Mercedes kalitesi buyuk sarsinti icinde. Insallah kurtarirlar markayi ve imaji.

Eyup, Avalon orta boy ust sinif arac grubunda yer aliyor. Lexus LS 600 Hybrid modeline bir bak :)

http://www.vehix.com/video/details.aspx?vid=13F00000000059D


youtube.com/watch?v=LAVOwcYRUds  (ic diazyna bir bakin)


youtube.com/watch?v=gCq6x4dVjcY


youtube.com/watch?v=PqFa6TuhBbk




Daha once konusmustuk, Toyota Century modelini. Luks denince aklima Toyota/Lexus geliyor.


Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: alman mı japon mu?
« Yanıtla #37 : Haziran 04, 2009, 01:38:11 »
Amerika tüketici raporlarına pek güvenmiyorum. Kim parayı bastırırsa OK alıyor. :)
Lexus ve Infiniti'yi begeniyorum. Ama halen kullanım zevki konusunda BMW hepsinden çok önde.

Onun dısında arabaları karşılaştırmak ile şirketleri karşılaştırmanın farklı şeyler olduğunu söylemeye çalıştım. Karıştıran çok kişi var.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: alman mı japon mu?
« Yanıtla #38 : Haziran 04, 2009, 02:12:42 »
Murat, lutfen bir bak su videoya :http://www.youtube.com/watch?v=LAVOwcYRUds  On koltuk katlanip kenara cekiliyor, diz mesafesi on cama kadar uzuyor. Koltuklar degisik programlarda masaj yapiyor. Yolda yuzumuzu gozumuzu taniyor, 15 derece farkli bir acida bakiyorsak,, yola konsantre olmamissak uyariyor vs vs.
Hayran olunmayacak gibi degil. 5 Litrelik motor 100 km.de 9 kusur litre benzin yakiyor.

Kullanim zevki konusunda haklisin. Zaten var olan musteri kitlesi de ozellikle bu yuzden tercih ediyor markayi.

JD Power Associates raporlarina ben de guvenmiyorum. Parayi bastiran istedigi odulu aliyor buradan.2009 model Chevrolet Malibu'yu baslangic kalitesi diye uydurduklari bir dalda lider secip odullendirdiler. Guya bu araba en az sorun cikaran (ilk 90 gunde) arabaymis.

Ama Consumer Reports cok saygin, gercekten bagimsiz ve cok etkin bir tuketici orgutu. Ucretsiz ornek kabul etmiyor, reklam almiyor, raporlarinin ticari amacla kullanilmasi musaade etmiyor.

' Consumer Reports does not print outside advertising, accept free product samples, or permit the commercial use of its reviews for selling products. Its publisher states that this policy allows the magazine to "maintain our independence and impartiality... [so that] CU has no agenda other than the interests of consumers."[3]
Consumer Reports states that all tested products are purchased at retail by its staff, that no free samples are accepted from manufacturers, and that this avoids the possibility of bias from bribery or from being given "better than average" samples.'

http://en.wikipedia.org/wiki/Consumer_Reports
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: alman mı japon mu?
« Yanıtla #39 : Haziran 04, 2009, 08:12:39 »
  Japonların üretim tekniğinde sorunu bantta çözmeleri araçalrın piyasaya çıktıktan sonraki güvenilirlik endeksinide olumlu yönde etkilediği, bu oranı düşük sorunlular bölgesinde tutmakta yardımcı olduğu bir gerçek.
 Yeni bir teknoloji her zaman sorun çıkarmaya güvenirliğini kantılamış bir uygulamadan daha çok elverişlidir ancak sırf bu yüzden yeni teknolojiler üretilmeyecek değil. Mercedes'in yaptığı Pre-Safe oldukça gelişmiş bir güvenlik donanımı örneğin. Ayrıca Head up display (ön camda sürüş parametrelerinin görünmesi) gibi özellikler Bmw vb. firmalarda mevcut ve bunlar da elbetkide daha fazla karmaşa ve sorun yaratma potansiyeline sahip. Basit bir 3 noktalı emniyet kemeri ile kuvvet sınırlamalı, aktif gergili emniyet kemerini karıştırmamak lazım. Teknoloji sonuçta insan için. Ayrıca günümüzde gerek maliyetleri aşağı çekme politikası ile, gerekse daha uzun vadeli düşüncelerle bir çok firma birbiri ile teknoloji alışverişinde bulunmaktadır. Yani bundan 20 sene önceki Alman mühendisliği ile Japon üretim stratejileri, mantığı bu gün bir nebzede olsa harmanlanmıştır. Zaten gelişen dünyada bunun aksi düşünülemez. Ayrıca daha öncede söylediğim gibi bu firmalar piyasadan teknoloji üreten firmalardan da yardım ve ürün almaktadır görünürde birbirine rakip görünen otomotiv firmaları bile aynı teknoloji firmasının ürününü kullanabilmektedir.
 Diğer yandan çok yüksek performanslı kimi araçlar ABD pazarına girememektedir çeşitli çevre normlarından dolayı. Eğer bu güçlü araçlar o çever normlarına uyarsa motor güçleri önemli oranda düşecek ve sportif beklentileri karşılayamayacaktır. Yine AB.'de uygulanan kimi normlarıda göz ardı etmemek lazım.
 Kimi tüketiciler için cazip görünmeyen ABD. yapımı araçların bir çoğu motor modifiye töleransı oalrak Japon üretimlerden çok daha gelişmiştir. Yani bakacak olursanız her birinin diğerine göre bir çok olumlu ya da olumsuz özelliğini bulabilirsiniz. Birimizin beğenmediği bir marka ya da model pek doğal olarak çok sayıda satabilmektedir, bu yüzden aslında eleştiri yaparken kötülemekten ziyade ortaya somut veriler koymak daha yapıcı olacaktır düşüncesindeyim. (Örneğin geçen gün bir taksiye bindim ve Tofaş-Fiat dizel aracı hakkında konuştuk. Daha önceki taksileride aynı model bir araçmış ve 400Bin. Km. yi geçtiğini ve hiç bir sorunla karşılaşmadığını söyledi.)
 Tüm bunların yanında kişisel beklentilerinde birbirinden farklılık göstermesi doğaldır ve saygı ile karşılamak gerekir.