Gönderen Konu: toyota sorunları ve garanti  (Okunma sayısı 5661 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • en iyi otomobil kendi otomobilindir
    • www.erginboy.8m.com
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
toyota sorunları ve garanti
« : Haziran 02, 2009, 17:48:16 »
aracımdaki çıkan kronik sorunlar yüzünden geçmiştede çeşitli modellerini sorunsuz olarak kulanmış olmama rağmen bu markadan ve özellikle toyotasa dan soğdum ve şu an kara kara bu kadar para vererek almış olduğum aracımdan nekadar masraf yaparak kurtulacağımı düşünüyorum, en şok edici olanı ise şu, garanti kapsamındaki değişen parçalara garanti dahi vermemeleri. ( benim bildiğim yetkili serviste değişen bir parçanın en az 1 yıl garantisi vardı bügüne kadar kullandığım diğer marka araçlarda bu hep böyleydi )
malum yeni nesil toyota corolla araçlarda artık kronikleşmiş olan birtakım arızalar var ve bu arızaların giderilmesi için değişen parçalara bir garanti verilmiyor, yani 3 yıl içerisinde ne yapıldı yapıldı, 3 yılın doldurulmasına 1 hafta kala bir sorun yüzünden parça değişse ve siz 2 hafta sonra yine aynı sorunla karşılaşsanız yandınız, garanti ekstra yaptırmış olmama rağmen bundanda ciddi kuşkularım var çünkü arkasında toyotasa garantisi değil aksigorta garantisi var.......
2008 Corolla 1,4 d4d

Toyota Club Türkiye

toyota sorunları ve garanti
« : Haziran 02, 2009, 17:48:16 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A-
Ynt: toyota sorunları ve garanti
« Yanıtla #1 : Haziran 02, 2009, 17:56:20 »
benım arabanında sag far buhar yapmaya baslamıstı. gittim servise son gunuydu garantının. hemen degıstırttım. sordugumda genelde bu oluyor sızın modellerde dedıler.
TUFAN BAHÇIVAN 2012 AURİS CONFORT EXTRA

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '08
  • 277 kere teşekkür etti
  • 67 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota sorunları ve garanti
« Yanıtla #2 : Haziran 02, 2009, 18:25:15 »
ergin bey öncelikle geçmiş olsun...
aksigortadan bahsetmişsiniz,acaba genell anlamda problemmi çıkartıyorlar,(axa da olan kaskomun yeniletmesini bu hafta aksigortadan yapacaktım,o acıdan soruyorum)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • şaban demirel
    • facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: toyota sorunları ve garanti
« Yanıtla #3 : Haziran 02, 2009, 20:56:55 »
aracımdaki çıkan kronik sorunlar yüzünden geçmiştede çeşitli modellerini sorunsuz olarak kulanmış olmama rağmen bu markadan ve özellikle toyotasa dan soğdum ve şu an kara kara bu kadar para vererek almış olduğum aracımdan nekadar masraf yaparak kurtulacağımı düşünüyorum, en şok edici olanı ise şu, garanti kapsamındaki değişen parçalara garanti dahi vermemeleri. ( benim bildiğim yetkili serviste değişen bir parçanın en az 1 yıl garantisi vardı bügüne kadar kullandığım diğer marka araçlarda bu hep böyleydi )
malum yeni nesil toyota corolla araçlarda artık kronikleşmiş olan birtakım arızalar var ve bu arızaların giderilmesi için değişen parçalara bir garanti verilmiyor, yani 3 yıl içerisinde ne yapıldı yapıldı, 3 yılın doldurulmasına 1 hafta kala bir sorun yüzünden parça değişse ve siz 2 hafta sonra yine aynı sorunla karşılaşsanız yandınız, garanti ekstra yaptırmış olmama rağmen bundanda ciddi kuşkularım var çünkü arkasında toyotasa garantisi değil aksigorta garantisi var.......

ergin bey sonuna kadar katılıyorum size çünki aynı sorun benım başımada geldi...toyotasa nın umursamazlığına bende şahit oldum .müşteri hizmetleri isterseniz mahkemeye verebilirsiniz diye pişkinlik bile yapıyorlar. :(
toyota'sız adam

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: toyota sorunları ve garanti
« Yanıtla #4 : Haziran 02, 2009, 22:53:40 »
Bence onemli bir yanlislik var
İSter Garantiden ister para vererek bir parca degissin fark etmez
2 yıl garantisi vardir
sadece iscilik 1 yıl garantilidir
Eger degisen parcaya ilişkin faturanız varsa bu yeterli
Bunun aksini hic bir firma iddia edemez
cunku sanayi bakanligina gore bu garantiyi vermek zorunda
Bende farı 1 ay kala garantiden degistirdim garanti bitti ama farın daha 1,5 yıl  garantisi var
Cunku takilan parca sifir ve faturası var, zaten serviste soyledi bunu
Aksi olsa cok sacma olur
BEnce onemli bir bilgi eksikligi soz konusu


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '06
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota sorunları ve garanti
« Yanıtla #5 : Haziran 02, 2009, 23:04:33 »
Bence onemli bir yanlislik var
İSter Garantiden ister para vererek bir parca degissin fark etmez
2 yıl garantisi vardir
sadece iscilik 1 yıl garantilidir
Eger degisen parcaya ilişkin faturanız varsa bu yeterli
Bunun aksini hic bir firma iddia edemez
cunku sanayi bakanligina gore bu garantiyi vermek zorunda
Bende farı 1 ay kala garantiden degistirdim garanti bitti ama farın daha 1,5 yıl  garantisi var
Cunku takilan parca sifir ve faturası var, zaten serviste soyledi bunu
Aksi olsa cok sacma olur
BEnce onemli bir bilgi eksikligi soz konusu



+1
Bodrum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • ***AVENSIS***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '13
  • 3 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota sorunları ve garanti
« Yanıtla #6 : Haziran 03, 2009, 12:48:38 »
Kesinlikle garanti minimum 2 yıldır. Elinizde belge olduğu zaman bu geçerlidir. Fatura yoksa normalde parçanın üretim tarihinden itibaren 2 yıl .Fatura varsa fatura tarihinden itibaren iki yıldır. Bilginiz olsun arkadaşlar. (Abim avukat o söylemişti yanlış hatırlamıyorsam)
2013 Avensis 1.6 Elegant Extra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Toyota is my life...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota sorunları ve garanti
« Yanıtla #7 : Haziran 03, 2009, 13:28:38 »
aracımdaki çıkan kronik sorunlar yüzünden geçmiştede çeşitli modellerini sorunsuz olarak kulanmış olmama rağmen bu markadan ve özellikle toyotasa dan soğdum ve şu an kara kara bu kadar para vererek almış olduğum aracımdan nekadar masraf yaparak kurtulacağımı düşünüyorum, en şok edici olanı ise şu, garanti kapsamındaki değişen parçalara garanti dahi vermemeleri. ( benim bildiğim yetkili serviste değişen bir parçanın en az 1 yıl garantisi vardı bügüne kadar kullandığım diğer marka araçlarda bu hep böyleydi )
malum yeni nesil toyota corolla araçlarda artık kronikleşmiş olan birtakım arızalar var ve bu arızaların giderilmesi için değişen parçalara bir garanti verilmiyor, yani 3 yıl içerisinde ne yapıldı yapıldı, 3 yılın doldurulmasına 1 hafta kala bir sorun yüzünden parça değişse ve siz 2 hafta sonra yine aynı sorunla karşılaşsanız yandınız, garanti ekstra yaptırmış olmama rağmen bundanda ciddi kuşkularım var çünkü arkasında toyotasa garantisi değil aksigorta garantisi var.......

arabanız kaç modeldi Ergin Abi ?
2012 toyota corolla 1.33 comfort kar beyazı + LPG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • en iyi otomobil kendi otomobilindir
    • www.erginboy.8m.com
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota sorunları ve garanti
« Yanıtla #8 : Haziran 03, 2009, 13:51:58 »
Bence onemli bir yanlislik var
İSter Garantiden ister para vererek bir parca degissin fark etmez
2 yıl garantisi vardir
sadece iscilik 1 yıl garantilidir
Eger degisen parcaya ilişkin faturanız varsa bu yeterli
Bunun aksini hic bir firma iddia edemez
cunku sanayi bakanligina gore bu garantiyi vermek zorunda
Bende farı 1 ay kala garantiden degistirdim garanti bitti ama farın daha 1,5 yıl  garantisi var
Cunku takilan parca sifir ve faturası var, zaten serviste soyledi bunu
Aksi olsa cok sacma olur
BEnce onemli bir bilgi eksikligi soz konusu



iyi doğru söylüyorsunda benimde asıl canımı sıkan sorunda bu zaten, toyotasa gibi bir muhattabımızın olması bizim şansızlığımız, servisin verdiği garantiye gelince buna hiç inanma, onlar toyotasa nın rızası olunca bu işlemleri ücretsiz yapiyorlar, yoksa
2008 Corolla 1,4 d4d

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • en iyi otomobil kendi otomobilindir
    • www.erginboy.8m.com
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota sorunları ve garanti
« Yanıtla #9 : Haziran 03, 2009, 16:46:57 »
ergin bey öncelikle geçmiş olsun...
aksigortadan bahsetmişsiniz,acaba genell anlamda problemmi çıkartıyorlar,(axa da olan kaskomun yeniletmesini bu hafta aksigortadan yapacaktım,o acıdan soruyorum)

git uzak dur bu adamlardan, 3 kruş fazla ver başka yerden yaptır, benim bu aksigortayı bir ara kullanmam gerekti ve hasarın tamamını ödemediler, gerekçe olarakta şunu söylediler, "sizin satın almış olduğunuz poliçe kredi kartından taksitli olarak çekiliyor ve hala taksitli ödemeleriniz hala bitmediği için kalan taksit tutarı kadar ödemeyi eksik yapıyoruz" dediler, halbuki kredi kartına yapılan taksitleri zamanında zaten ödüyordum, yani gelecek taksitli ödemelerin taksit tarihi hala gelmemişti.
genel müdür yardımcılarıydı galiba Rami beyle dahi telefonla görüştüm ama bir sonuç alamadım.....falan filan, anlıycan Akbank, aksigorta , toyotasa bunlardan uzak durmakta fayda var.
2008 Corolla 1,4 d4d

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • şaban demirel
    • facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: toyota sorunları ve garanti
« Yanıtla #10 : Haziran 04, 2009, 12:39:51 »
Bence onemli bir yanlislik var
İSter Garantiden ister para vererek bir parca degissin fark etmez
2 yıl garantisi vardir
sadece iscilik 1 yıl garantilidir
Eger degisen parcaya ilişkin faturanız varsa bu yeterli
Bunun aksini hic bir firma iddia edemez
cunku sanayi bakanligina gore bu garantiyi vermek zorunda
Bende farı 1 ay kala garantiden degistirdim garanti bitti ama farın daha 1,5 yıl  garantisi var
Cunku takilan parca sifir ve faturası var, zaten serviste soyledi bunu
Aksi olsa cok sacma olur
BEnce onemli bir bilgi eksikligi soz konusu



maalesef bende öyle biliyordum ama hiçte öyle değilmiş GARANTİNİN GARANTİSİ olmaz diyor toyotasa.isterseniz mahkemeye verebilirsiniz diyor.benım elimde garanti dahilinde iken değiştirilmiş ve altı ay sonra tekrar arızalanmış bir parçanın servis formu var bunu toyotasaya faxladım ama kusura bakmayın garantili olarak tekrar değiştiremiyoruz diye yanıt geldi.şimdi ben toyotasayı tüketici mahkemesine versem sonuç alabilirmiyim sizce arkadaşlar.?
utku bey sizce sonuç ne olur?
toyota'sız adam

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: toyota sorunları ve garanti
« Yanıtla #11 : Haziran 04, 2009, 13:35:37 »
Direk  Tuketici Hakem Heyetine basvurun
belli bir meblagi gecmiyorsa kabul edilecektir ki zaten gecmez o meblagi
Kesin kazanırsınız eger faturanız varsa
Garantiden degisse bile her parca icin islem yapilir, cunku maliyeti ve KDV si var
Degisen her parca yenidir.
Ornegin para vererek farları yeni aldiniz, iki yıl garantisi var bu kesin
Ya da farlar garantiden degisti gene ayni islemler yapilir sadece para alinmaz, ama faturada garantiden degisti yazar
Bu ikisi arasında hic bir fark yok
eger garantiden degisen parca tekrar 2 yıl garantili olmuyorsa ve bu diyelimki dogru ise o zaman isin icinde bir hinlik var,
Bunu Hukukculara sormak gerek ki bence boyle bir durum ne akla ne mantıga uygun
Cunku bu durumda degisen parcanin saglam olacagini kim garanti edecek
Yani o zaman gercek anlamdaki garantininde bir anlami yok
Yani size bozuk parcalari takarlar olur biter
bu sistemde ticari acidan firmalar icinde buyuk haksizlik olur
Yani durum bence acikliga kavusmali hakem heyetine basvurun
Kesin sonucu alirsiniz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: toyota sorunları ve garanti
« Yanıtla #12 : Haziran 04, 2009, 13:58:12 »
Arkadaslar biraz hukuk sitelerinde arastırma yaptim
sanirim cok sacma olmasina ragmen dediklerinizde hakli olabilirsiniz
Yani degisen parcanın garantisi kalan garanti suresi kadar olabilir
Yani garantinin bitmesine 1 ay kala size yeni sifir bir araba garantiden verirlerse
bu yeni arabanın orjinal garantisi 3 yil iken ne yazik ki bu durumda 1 ay olacak
Cok sacma ama bu dogru olabilir

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota sorunları ve garanti
« Yanıtla #13 : Haziran 05, 2009, 08:12:09 »
  Evet, işin hukuki boyutu Alper'in söylediği şekilde diye biliyorum ama açıkçası durumun detaylarına halkim değilim ve aslında iyice araştırmak lazım ve mantığınıda bulmak lazım.
 Eğer durum gerçekten bu şekilde ise orjinal parça kullanmanın nasıl bir anlamı kalıyor o da tartışılır. Ya da parçalar gerçekten orjinal ise neden kendi başlarına garantiye sahip değiller?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • en iyi otomobil kendi otomobilindir
    • www.erginboy.8m.com
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota sorunları ve garanti
« Yanıtla #14 : Haziran 05, 2009, 17:41:36 »
neyse uzun lafın kısası yaptık bir yanlışlık ( hele bu yeni nesil corolla yı seçmekle)ve bu marka ve bu markanın arkasındaki duran bu koca holdinge takıldık bir kere, ne yapalım çilesini ve zararını çekeçeğiz, bunlar öyle bir şirket ki kanunları çok ama çok iyi kullanıyorlar, size mantıklı gelen şeyi size yuturuyorlar ve yapacak hiç birşey kalmıyor malesef, diğer markalarda ise "iyi niyet" diye birşey var ama bunun "i" si bile bu toyotasa da yok.
Avrupadaki bir arkadaşım bana bu markadan uzak durmamı çok söyledi ama nerdeee, biz ne yaptık hem toyota, hem akbank, hem aksigorta hemde yetmiyormuş gibi toyotasa ya bulaşmış olduk.
:(((((((((((((((((
2008 Corolla 1,4 d4d

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • TOYOTA SEVER,ESKİ TOYOTA SAHİBİ.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 54000
  • Model Yılı: '10
  • 19 kere teşekkür etti
  • 52 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota sorunları ve garanti
« Yanıtla #15 : Haziran 05, 2009, 18:38:49 »
git uzak dur bu adamlardan, 3 kruş fazla ver başka yerden yaptır, benim bu aksigortayı bir ara kullanmam gerekti ve hasarın tamamını ödemediler, gerekçe olarakta şunu söylediler, "sizin satın almış olduğunuz poliçe kredi kartından taksitli olarak çekiliyor ve hala taksitli ödemeleriniz hala bitmediği için kalan taksit tutarı kadar ödemeyi eksik yapıyoruz" dediler, halbuki kredi kartına yapılan taksitleri zamanında zaten ödüyordum, yani gelecek taksitli ödemelerin taksit tarihi hala gelmemişti.
genel müdür yardımcılarıydı galiba Rami beyle dahi telefonla görüştüm ama bir sonuç alamadım.....falan filan, anlıycan Akbank, aksigorta , toyotasa bunlardan uzak durmakta fayda var.

  üzücü bir durum. o zaman kaskonun ne anlamı kalır ki...  bilseydim kaskomu karttan çektirmezdim. bu konuyu araştıracağım.
2021 Corolla HYBRID Dream (AKTİF)
2013 Hyundai İ30 1,6 GDİ ELİTE (AKTİF)
1991 Mazda 323 HB AT. (AKTİF)
2010 MERCEDES C180 KOMPRESSOR (satıldı)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür etti
  • 11 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota sorunları ve garanti
« Yanıtla #16 : Haziran 05, 2009, 21:48:26 »
neyse uzun lafın kısası yaptık bir yanlışlık ( hele bu yeni nesil corolla yı seçmekle)ve bu marka ve bu markanın arkasındaki duran bu koca holdinge takıldık bir kere, ne yapalım çilesini ve zararını çekeçeğiz, bunlar öyle bir şirket ki kanunları çok ama çok iyi kullanıyorlar, size mantıklı gelen şeyi size yuturuyorlar ve yapacak hiç birşey kalmıyor malesef, diğer markalarda ise "iyi niyet" diye birşey var ama bunun "i" si bile bu toyotasa da yok.
Avrupadaki bir arkadaşım bana bu markadan uzak durmamı çok söyledi ama nerdeee, biz ne yaptık hem toyota, hem akbank, hem aksigorta hemde yetmiyormuş gibi toyotasa ya bulaşmış olduk.
:(((((((((((((((((

 müşteri memnuniyetinin en fazla olduğu bir grubun böyle birşey yapması pek mantıklı değil...birde sorununuz neydi, neyi çözemediniz..açıkça yazarsanız daha elle tutulur olur. bu şekilde çamur at izi kalsın itibarı uyandırdınız bende...kusura bakmayın....
2009 HONDA ACCORD EXECUTİVE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota sorunları ve garanti
« Yanıtla #17 : Haziran 05, 2009, 22:13:32 »
Kişilerin karsılastıkları sorunlara baglı..Benim ilk kaskom başak sigorta adı altında toyota kaskoydu jant  hasarını ödemeyız dedıler..(mardın diyarbakır bölgesındelki yollar bozukmus)..Halbuki full kasko..Ondan sonra tövbe ettim 4 senedir Aksigorta adıyla toyota kasko yaptırıyorum allaha şükür bu zamana kadar ön cam degişimi yapıldı..Sigorta fırmaları asagı yukarı aynı ellerine insan düşmesin..Ben sorun yasamadım acıkcası ama:Toyotanın müsteri memnunıyetıne gelınce sadece zaman gectıkce unutuyorlar..Arac yası buyudukce aramayı unutuyorlar..
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota sorunları ve garanti
« Yanıtla #18 : Haziran 05, 2009, 23:34:03 »
  Evet, işin hukuki boyutu Alper'in söylediği şekilde diye biliyorum ama açıkçası durumun detaylarına halkim değilim ve aslında iyice araştırmak lazım ve mantığınıda bulmak lazım.
 Eğer durum gerçekten bu şekilde ise orjinal parça kullanmanın nasıl bir anlamı kalıyor o da tartışılır. Ya da parçalar gerçekten orjinal ise neden kendi başlarına garantiye sahip değiller?

Hakan, orijinal olsun olmasin her mali garantisi olmak zorunda. Isterse Cin mali merdiven alti uretilmis urun olsun, yine garantili olacak.Iki yil.Kim takarsa taksin parcanin faturasi oldugu surece o malin garantisi olur.

*

Garanti Belgesi

Madde 13. ? (4822) İmalatçı veya ithalatçılar ithal ettikleri veya ürettikleri sanayi malları için Bakanlıkça onaylı garanti belgesi düzenlemek zorundadır. Mala ilişkin faturanın tarih ve sayısını içeren garanti belgesinin tekemmül ettirilerek tüketiciye verilmesi sorumluluğu satıcı, bayi veya acenteye aittir. Garanti süresi malın teslim tarihinden itibaren başlar ve asgari iki yıldır. Ancak, özelliği nedeniyle bazı malların garanti şartları, Bakanlıkça başka bir ölçü birimi ile belirlenebilir.

Satıcı; garanti belgesi kapsamındaki malların, garanti süresi içerisinde arızalanması halinde malı işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin tamir ile yükümlüdür.

Tüketici onarım hakkını kullanmışsa, garanti süresi içerisinde sık arızalanması nedeniyle maldan yararlanamamanın süreklilik arz etmesi veya tamiri için gereken azami sürenin aşılması veya tamirinin mümkün bulunmadığının anlaşılması hallerinde, 4 üncü maddede yer alan diğer seçimlik haklarını kullanabilir. Satıcı bu talebi reddedemez. Tüketicinin bu talebinin yerine getirilmemesi durumunda satıcı, bayi, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur.

Tüketicinin malı kullanım kılavuzunda yer alan hususlara aykırı kullanmasından kaynaklanan arızalar, iki ve üçüncü fıkra hükümleri kapsamı dışındadır.

Bakanlık, hangi sanayi mallarının garanti belgesi ile satılmak zorunda bulunduğunu ve bu malların arızalarının tamiri için gereken azami süreleri Türk Standartları Enstitüsünün görüşünü alarak tespit ve ilânla görevlidir.

*     http://www.tuketicimerkezi.org/tuketicikanunu.php
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: toyota sorunları ve garanti
« Yanıtla #19 : Haziran 06, 2009, 09:46:39 »
  Evet, garantisi olmak zorunda ve Fatura bunda belirleyici oluyor. Fakat öğrendiğim kadarı ile eğer serviste parça ücretsiz olarak değişiyorsa yani garanti kapsamında bozulan parçanın yerine garantili olarak ve ücretsiz olarak değişiyorsa eski bozulan parçanın kalan garanti süresi kadar bir garanti süresine sahip oluyor yeni parça, ancak ücret mukabili bir değişim söz konusu ise bu durumda yeni parçanın garanti süresi kenine has ve yeni baştan başlar şekilde (2 sene olması lazım) oluyor yanlış bilmiyorsam. Söyleyebileceğim tek şey, eğer durum gerçekten böyle ise ilginç. :)