Gönderen Konu: Gazdan Sıvıya Dönüştürülmüş Dizel Yakıt (GTL)  (Okunma sayısı 7398 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Gazdan Sıvıya Dönüştürülmüş Dizel Yakıt (GTL)
« : Haziran 01, 2009, 08:35:23 »
  Selam.
 Sizlerle, özellikle dizel araç kullanıcılarını yakından ilgilendirecek HaberTürk internet sitesi kaynaklı bir haberi paylaşayım.

 ''Shell'in geliştirdiği sentetik yakıt bileşeni olan, gazdan sıvıya dönüştürülmüş (GTL) teknolojiye sahip yeni dizel yakıtı, 12 ülkeden sonra bu hafta içerisinde Türkiye pazarına sunulacak.
Yeni nesil dizel araçlar için üretilen yakıt olan ''Shell V-Power Diesel GTL'', içerdiği formülü ile sıradan dizellere göre daha temiz ve verimli bir yanma sağlıyor. Tortu birikmesinin önüne geçen yakıt, motoru sürekli temizleyerek ömrünü uzatıyor ve performansı artırıyor.
Düşük kükürtlü dizel segmentinde yer alan GTL teknolojili yakıt, 12 ülkeden sonra Türkiye'de de bu hafta içerisinde satışa sunulacak. İngiltere Thornton'da bulunan Shell Teknoloji Merkezi'nde gerçekleştirilen yakıtın tanıtımında konuşan Shell & Turcas Petrol A.Ş. Pazarlama Müdürü Pınar Mavituna, Türkiye'nin Shell için önem arz eden 10 pazardan biri olduğunu belirterek, Shell'in 100. ürün lansmanını bu yakıtla Türkiye'de yapacaklarını söyledi. Shell ve Turcas birleşmesinin ardından şirketin iyi bir performans gösterdiğine işaret eden Mavituna, ''2008 yılında akaryakıt pazarı yüzde 1 daralırken, biz yüzde 4 büyüme sağladık'' dedi. GTL teknolojili ürünün bu hafta içerisinde bayilere tanıtımını yaparak dağıtımına başlayacaklarını bildiren Mavituna, yeni ürünle dizel kullanıcı Türk tüketicisine ikinci bir alternatif sunacaklarını kaydetti.

 ''HER DAMLADAN EN FAZLASINI ALIN'' SLOGANI

Basın mensuplarının sorularını da yanıtlayan Mavituna, GTL teknolojili ürünün aracı ilk alındığı performansına geri getirdiğini ifade ederek, ''Müşterilerimiz bu yakıtı sürekli kullanırlarsa araçlar ilk günkü performansına geri dönüyor. Bu yüzden ürünün sürekli kullanmasını öneriyoruz'' dedi. Mavituna, ürünün fiyatının diğer dizel yakıtlara göre daha yukarıda olacağını, henüz fiyat belirlemesi ile ilgili çalışmaları sürdürdüklerini kaydetti.''Her damladan en fazlasını alın'' sloganı ile yola çıktıklarını ifade eden Mavituna, bu yakıtın en iyi, en verimli ve en temiz yakıt olduğunu söyledi.Pınar Mavituna, Shell'in 14 ülkede teknoloji merkezi bulunduğunu ve şirketin 2008 yılında 1,4 milyar dolar Ar-Ge yatırımı yaptığını ifade etti.

KATAR'DA GTL TESİSİ

Shell Global Premium Gasoline-Benzin Pazarlama Müdürü Sydney Kimball da GTL teknolojili ürünü 2004 yılındaki Yunanistan olimpiyatlarında kullanılmak üzere geliştirdiklerini belirterek, ''2005'te Shell ilk dizel yarış arabasını geliştirmek üzere Audi ile teknik işbirliği yaptı. Haziran 2006'da Audi 210 TDI marka araba, Le Mans'ta tarihi bir zafere imza attı ve yarışı kazanan ilk dizel motorlu araba unvanını aldı. Bu sonuç 2007 ve 2008 yıllarında da tekrarlandı'' şeklinde konuştu.
V-Power Diesel'in tüm dünyada günlük 35 milyon litre tüketim rakamına ulaştığını belirten Kimball, ''2007-2008 yılında satışlar ufak da olsa düştü ama yakın zamanda bu satışlar daha da artacak. Yakıtın yıllık yüzde 6 büyümesi var'' diye konuştu.
Shell'in Malezya'da kurduğu günlük 14 bin 700 varil kapasite ile çalışan GTL fabrikasının 1993 yılında işletmeye sokulduğuna işaret eden Kimball, ''Dünyanın GTL merkezi olma iddiasında olan Katar'da da 2010 yılı sonlarına doğru bir GTL tesisinin işletmeye sokulması planlanıyor. Bu tesis dünya ölçeğinde günlük 140 bin varil üretimi ile Katar sınırları içinde uygulanan en büyük enerji projesi olma özelliğini taşıyor'' şeklinde konuştu.

Shell Teknoloji Müdürü Michael Grundy de GTL teknolojisi ile kullanılan aracın gücünün eski haline gelmeye başladığını ve kullanımdan hemen sonra güç kazanımı ortaya çıktığını ifade ederek, ''4 depo yakıt kullanımının ardından motordaki tortular tam anlamıyla temizleniyor'' dedi.
Grundy, fosil yakıtların ne zaman tükeneceğini kimsenin bilemeyeceğini, her gün yeni kaynaklar bulunduğunu belirterek, daha tasarruflu yakıtlar geliştirmeye çalıştıklarını kaydetti.''

Toyota Club Türkiye

Gazdan Sıvıya Dönüştürülmüş Dizel Yakıt (GTL)
« : Haziran 01, 2009, 08:35:23 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Gazdan Sıvıya Dönüştürülmüş Dizel Yakıt (GTL)
« Yanıtla #1 : Haziran 02, 2009, 01:14:36 »
   Bu gün gazetede okudum ama normal dizel ile arasında iyi  bir fiyat farkı olacakmış..Birde fiyatı açıklansa,bilsek ne kadar olacakğını.Euro mazot 2,51 iken bu kimbilir 3 yada 3,2  TL'ye satılabilir...
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • DEPREMDE ŞEHİT OLAN MESLEKTAŞLARIMA AÐLIYORUM...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 13 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: Gazdan Sıvıya Dönüştürülmüş Dizel Yakıt (GTL)
« Yanıtla #2 : Haziran 02, 2009, 02:03:12 »
Olsun, biz de 4 kere tam doldurur motoru temizleriz, 1 sene eski mazottan alır sonra 4 kere daha GTL alırız... Ve böyle gider...
2013 TOYOTA COROLLA D4D ADVANCE MANUEL
İNCİ BEYAZI

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Gazdan Sıvıya Dönüştürülmüş Dizel Yakıt (GTL)
« Yanıtla #3 : Haziran 02, 2009, 08:13:19 »
  2,6-2,62 nin üzerinde olacağını zannetmiyorum. Yoksa zaten rağbet görmez ve anlamıda olmaz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • auris d-4d elegant....
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Gazdan Sıvıya Dönüştürülmüş Dizel Yakıt (GTL)
« Yanıtla #4 : Haziran 02, 2009, 10:38:06 »
her yeni dizel motora uygundur inşallah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Gazdan Sıvıya Dönüştürülmüş Dizel Yakıt (GTL)
« Yanıtla #5 : Ağustos 20, 2009, 15:49:26 »
  Henüz bu ürünü kullanan olmadı mı? Sanırım Sinan kullanmıştı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
Ynt: Gazdan Sıvıya Dönüştürülmüş Dizel Yakıt (GTL)
« Yanıtla #6 : Ağustos 20, 2009, 21:51:21 »
ben kullanıyorum ve çok memmunum. fiyat olarak diğer dizelllerle aynı fiyat. diğerlerine göre farkı sorarsanız motor daha performanslı ve çekişlerde gözle görünür bir artış oldu. eksi yönü olarak biraz daha sesli çalışıyor gibi geldi bana.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 70000
  • Model Yılı: '04
  • 7 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Gazdan Sıvıya Dönüştürülmüş Dizel Yakıt (GTL)
« Yanıtla #7 : Kasım 01, 2009, 14:18:55 »
arkadaşlar daha önce öğrendiğime göre bu yakıttan 4 depo kullanınca motoru temizliyormuş ve yüksek performans sunuyormuş ne dersiniz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '03
Ynt: Gazdan Sıvıya Dönüştürülmüş Dizel Yakıt (GTL)
« Yanıtla #8 : Kasım 08, 2009, 19:47:24 »
Shell, geliştirdiği sentetik katkı olan GTL teknolojisine (Gas to Liquids)-(Gazdan sıvıya dönüştürülmüş)” sahip yeni ürünü “Shell V-Power Diesel+GTL teknolojisini İngiltere DE GELİŞTİRDİ.En son dizel teknolojisi ve sentetik dizel tipi yakıtın kombinasyonu olan Shell V-Power Diesel+GTL teknolojisi yeni nesil dizel araçlar için üretildi. GTL katkısının  kükürt değeri çok düşük iken setan sayısı sıradan dizellere göre daha yüksek. Yeni yakıt, içerdiği formül ile sıradan dizellere göre daha temiz ve verimli bir yanma sağlıyor, tortu birikmesinin önüne geçiyor, motoru sürekli temizleyerek ömrünü uzatıyor ve performansını daha da artırıyor.setan sayısı yanmanın kalitesi demektir.yüksek olursa performansın artar.bu yüzden tercih edebilirsin.selam .EN

 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 70000
  • Model Yılı: '04
  • 7 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Gazdan Sıvıya Dönüştürülmüş Dizel Yakıt (GTL)
« Yanıtla #9 : Nisan 05, 2010, 12:53:19 »
yeni aldım gerçekten performansı ii

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • daihatsu yrv turbo 1.3 lt 140 hp
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '11
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Gazdan Sıvıya Dönüştürülmüş Dizel Yakıt (GTL)
« Yanıtla #10 : Nisan 05, 2010, 13:36:05 »
benzine mahkum olsam da güzel paylaşım teşekkürler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: Gazdan Sıvıya Dönüştürülmüş Dizel Yakıt (GTL)
« Yanıtla #11 : Nisan 05, 2010, 13:40:00 »
asfalt efsaneleri :daghan:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Gazdan Sıvıya Dönüştürülmüş Dizel Yakıt (GTL)
« Yanıtla #12 : Nisan 06, 2010, 15:36:46 »
  Konu zaten mevcut. Lütfen konu açarken başlıkları kontrol edelim. Bu yüzden diğer başlığın altına tşıyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • "Başkalarının kusurunu örtmekte gece gibi ol"
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Gazdan Sıvıya Dönüştürülmüş Dizel Yakıt (GTL)
« Yanıtla #13 : Nisan 07, 2010, 11:21:31 »
GTL katkılı yakıt her yerde satılmıyor. Fiyatı da  v power dizelden epey yüksek. Buralara geldiğinde en azından  yarım depo alıp performansını denicem.
“Ne söyleyeyim?” diye düşünmek, “Niçin söyledim?” diye düşünmekten hayırlıdır.
Sadi Şirazi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Gazdan Sıvıya Dönüştürülmüş Dizel Yakıt (GTL)
« Yanıtla #14 : Nisan 10, 2010, 12:11:51 »
  2,6-2,62 nin üzerinde olacağını zannetmiyorum. Yoksa zaten rağbet görmez ve anlamıda olmaz.
   Rakamlara bak ya...şaka gibi vallahi :rofl: :rofl: :rofl: Şimdi Euro Dizel'i 3.12 TL'ye anca alabiliyoruz
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Gazdan Sıvıya Dönüştürülmüş Dizel Yakıt (GTL)
« Yanıtla #15 : Ocak 02, 2011, 08:29:57 »
Düzenli olarak Shell GTL yakıt kullanan var mı? Kişisel tecrübelerim şöyle;

Aracım 2011 Confort Extra. Aracın kalkarken düşük devirde toparlaması ve hızlanması eskiye göre bariz bir biçimde arttı. Yine yüksek viteste, sollamalar gibi ani hızlanma gerektiren durumlarda vites düşürmek gereken zamanlarda artık bunu yapmaya gerek kalmıyor. Ciddi bir performans artışı ve motorun çalışmasında yumuşama var gibi geliyor. Psikolojik mi bilmiyorum, zaten bu yüzden yazıyorum ama bence çok bariz bir fark var gibi. Umarım başka kullananlar da olur ve tecrubeleri paylaşırız. 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Gazdan Sıvıya Dönüştürülmüş Dizel Yakıt (GTL)
« Yanıtla #16 : Ocak 02, 2011, 19:56:02 »
Seneler önce açılmış bir başlıkta ufak çaplı değinilmiş, arama yaparak buldum ve fikir sordum ama sanırım fazla talep görmeyen bir yerde. O yüzden burada başlık açıp tecrubeleri paylaşmayı daha mantıklı buldum.

Shell'in dünya için yeni, ülkemiz için daha da yeni olarak piyasaya sürdüğü bir dizel yakıt var; Yeni Shell V-Power Diesel GTL. Gazdan sıvılaştırılarak elde edilen, düşük kükürt yüksek setan ile karakterize edildiği söylenen bu yakıtı deneyen var mı? Ben popmpacının tavsiyesi üzerine bir depo aldım. Henüz çok başlarda olduğu için ekonomi hakkında birşey söyleyemeyeceğim. Shell'in iddia ettiği gibi aracın motorunu temizleyici etkisi var mı onu da bilemiyorum. Ama -bence- performansı gözle görülür biçimde arttırıyor.
Bu arada aracım 2011 Comfort Extra manuel.

Araç ilk kalkışta çok daha seri.
Düşük devirlerde daha ivmeli hızlanıyor ve erken toparlıyor.
Yokuşlarda daha rahat, çoğu yere 1 vites yukardan çıkabildiğimi gözlemledim.
Ayrıca hızlanmada da bariz bir rahatlama var.

Bunlar benim -subjektif olma ihtimali olduğunu da kabul ettiğim- gözlemlerim. Başka deneyen varsa daha sağlıklı bir bilgi havuzu oluşabilir sanırım. Yakıt klasik dizel yakıta göre daha pahalı, dolayısıyla ekonomik olması için fiyat farkını kapatabilmesi gerekir. Ama eğer hissetiğimi düşündüğüm performans artışını gerçekten sağlıyor ve çevre ve araç açısından daha sağlıklı şartlar oluşturuyorsa kullanmaya devam ederim sanırım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B-
Ynt: Gazdan Sıvıya Dönüştürülmüş Dizel Yakıt (GTL)
« Yanıtla #17 : Ocak 02, 2011, 20:26:33 »
bende gtl kullanıyorum daha fazla km yaptırdığı için euro dizel ile aynı fiyata geliyor bence

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Gazdan Sıvıya Dönüştürülmüş Dizel Yakıt (GTL)
« Yanıtla #18 : Ocak 03, 2011, 01:22:08 »
GTL teknolojisi bağımsız testlerde kendini kanıtlamış bir teknoloji ülkemize avrupa ile eş zamanlı olarak geldiği için şanslıyız,avrupa'dan çok çok daha pahalıya aldığımız için şanssızız bence :) yine de kullanıldığında (uzun süreli) etkisinin olduğu yadsınamaz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • toyota 99-11
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: Gazdan Sıvıya Dönüştürülmüş Dizel Yakıt (GTL)
« Yanıtla #19 : Ocak 19, 2012, 10:43:46 »
bende dün tesadüfen shell gtl aldım..inanılmaz vites geçişi ve performans artışı oldu herhalde artık normal euro dizel almam..herkese tavsiye ederim...arabamın performansını ilk defa anladım..toyota corolla 2011 dizel...