Gönderen Konu: Gazdan Sıvıya Dönüştürülmüş Dizel Yakıt (GTL)  (Okunma sayısı 7403 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Avensis hastası..
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Gazdan Sıvıya Dönüştürülmüş Dizel Yakıt (GTL)
« Yanıtla #20 : Ocak 19, 2012, 11:00:55 »
yapılan yorumların genelinden yola çıkarsak bu GTL dizelden performans olarak memnun olmayan yok.. peki bu GTL dizel yakıt ile daha fazla km yapılıyor mu? ben en çok bunu merak ediyorum.. herkese kazasız belasız hayırlı günler :)
2012 Opel Astra 1.3 CDTİ var ama sıkı bir Avensis hastası..

Toyota Club Türkiye

Ynt: Gazdan Sıvıya Dönüştürülmüş Dizel Yakıt (GTL)
« Yanıtla #20 : Ocak 19, 2012, 11:00:55 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • toyota 99-11
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: Gazdan Sıvıya Dönüştürülmüş Dizel Yakıt (GTL)
« Yanıtla #21 : Ocak 19, 2012, 11:09:43 »
km artışı olduğuda söyleniyor tabii ben test edip en kısa zamanda paylaşırım...herkese iyi günler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Gazdan Sıvıya Dönüştürülmüş Dizel Yakıt (GTL)
« Yanıtla #22 : Ocak 19, 2012, 11:37:43 »
Merhaba arkadaşlar,

Bu yakıttan henüz kullanmadım ama fiyat farkı olduğuna göre eminim olumlu bir farkı vardır.

Yakıtlarda kullanılan oktan/setan, kurşun/kükürt katkıları oranları o kadar hassas ayarlanmalıdır ki, fazla konursa petrol şirketi/motorlar zarar görür, az konursa da kullanıcı bütçesi/ve yine motorlar.

Özellikle, dizel yakıt benzine göre daha kalın olduğundan, gelişen motor teknolojileri sayesinde de, üzerinde modifikasyon yapmaya hala izin vardır.

Shell'in yeni yakıtında Gaz'ın sıvılaştırılmış hali açıklamasında, tercüme yapılma aşamasında bir yanlışlık olma ihtimali olduğunu düşünüyorum, belki bu daha dikkat çekici olacağından öylede düşünülmüş/yazılmış olabilir ama bildiğiniz gibi sıvılaştırılmış gazları araç deposuna koyamayız.

Diğer yandan İngiliz-İngilizcesinde benzine "Petrol" denirken, Amerikan-İngilizcesinde "Gas" denmektedir, bildiğimiz gaz yağıda bu tarife en uygun sıvı yakıttır. Gaz yağı aynı zamanda dizel yakıtla en iyi şekilde birleşim sağlayabilecek ve dizel motorlarda yüksek verim üretebilecek tek sıvı yakıttır.

Gaz yağının mangal ve sobalardan başka kullanıldığı bir alanda, katkılarla yanma gücü artırılarak jet yakıtı olarak kullanılmasıdır.

Gaz yağı eklenmiş (üretici firmanın bulduğu karışım oranında + katkılar) dizel yakıtta setan sayısında artış olmaz fakat kükürt oranında azalma olur. Peki setan sayısında artış yoksa performans nasıl artar? diye sorarsanız, daha incelen dizel molekkülleri daha fazla havayla temas edebildiklerinden, yanmada ve güçte artış meydana gelirken, egzost emisyonlarında azalma meydana gelir. Bunun olumlu yan etkisi, piston içinde karbon birikimlerinin daha uzun sürelerde meydana gelmesidir.

Bu bilgiler eşliğinde, performansı yüksek olan bu yakıtı kullanın diye öneremememin sebebi şudur, gaz yağı en ucuz sıvı yakıttır, içine katılan dizelin fiyatının ucuzlaması gerekirken en pahalı yakıt olarak satılması hiç güzel bir şey değildir.

Menzil için ise şunu söyleyebilirim, bir kaç 10km fazla yapabilirsiniz. Zaten asıl amaç daha çevreci bir yakıt kullanmaktır.

   
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Gazdan Sıvıya Dönüştürülmüş Dizel Yakıt (GTL)
« Yanıtla #23 : Ocak 19, 2012, 12:19:56 »
Şimdi anlamadığım birşey var mesajların kimisi 2009 yılında ve 2.6 lı rakamlardan bahsedilmiş bugün bu yakıtın fiyatı nekadar ve hangi yakıt istasyonundan ne diyerek temin edebiliriz ? :)

Ayrıca Tekin abi daha geç karbon tutmasına neden olur demişsiniz ancak firma motor temizliyor demiş kafam karıştı :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Gazdan Sıvıya Dönüştürülmüş Dizel Yakıt (GTL)
« Yanıtla #24 : Ocak 19, 2012, 12:41:26 »
Arda bey,

Daha yüksek hararetle yanacak olan bu yakıt, önceden biriken fazla karbon miktarını yakacaktır, doğru (ama kaç km sonra?).

0.km bir araca hep bu yakıttan kullanıldığını düşünürsek, diğer yakıtlara göre daha az karbon biriktirme yapacaktır, yalnız bu farklar çok çok küçüktür.

19.01.2012 itibariyle İstanbul-Kadıköy fiyatlarıdır.
PO EuroDiesel        Litresi-3.95TL
Shell V-Power GTL  Litresi-4.07TL

Depomuz 55L x Litre fiyat farkı 0.12TL = 6.6TL

6.6TL ile PO dan 1.7L daha yakıt alabiliriz, aracımızın 6.5L/100km yakıt harcadığını düşünürsek, bu ilave yakıtla 26km daha yapabiliriz.

V-Power GTL 55L yakıt ile 26km'den ne kadar fazla yaptırabiliyorsa o kadar ekonomiktir diyebiliriz.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2009 Corolla 1.4 D4D Comfort
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Gazdan Sıvıya Dönüştürülmüş Dizel Yakıt (GTL)
« Yanıtla #25 : Ocak 19, 2012, 13:46:09 »
Eski bir konu , ilk çıktığı zamandan  sonra normal Eurodizellerin kükürt değerleri çok düştü. Sitesine  baktım hiçbir değer verilmemiş , insanları yanıltan bir sürü laf var.  ".... sıradan dizellerden daha düşük kükürt.." ne demek? Millet sıradan dizel mi alıyor, sıradan dizel hangisi?

Öğündüğün bir parametre varsa  değerini koyarsın kükürt değeri şu , setan indisi şu diye.. 
Performans katkısı olduğunu söyleyenler var ama, ince yakıt olduğundan sorun çıkardığı araçlar da olmuş.   

Bu dizelin kükürt ve setan değerlerini bilen varmı?


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Gazdan Sıvıya Dönüştürülmüş Dizel Yakıt (GTL)
« Yanıtla #26 : Ocak 19, 2012, 16:14:48 »
Arda bey,

Daha yüksek hararetle yanacak olan bu yakıt, önceden biriken fazla karbon miktarını yakacaktır, doğru (ama kaç km sonra?).

0.km bir araca hep bu yakıttan kullanıldığını düşünürsek, diğer yakıtlara göre daha az karbon biriktirme yapacaktır, yalnız bu farklar çok çok küçüktür.

19.01.2012 itibariyle İstanbul-Kadıköy fiyatlarıdır.
PO EuroDiesel        Litresi-3.95TL
Shell V-Power GTL  Litresi-4.07TL

Depomuz 55L x Litre fiyat farkı 0.12TL = 6.6TL

6.6TL ile PO dan 1.7L daha yakıt alabiliriz, aracımızın 6.5L/100km yakıt harcadığını düşünürsek, bu ilave yakıtla 26km daha yapabiliriz.

V-Power GTL 55L yakıt ile 26km'den ne kadar fazla yaptırabiliyorsa o kadar ekonomiktir diyebiliriz.
Bilgilendirmeniz için çok teşekkür ederim abim...
Eski bir konu , ilk çıktığı zamandan  sonra normal Eurodizellerin kükürt değerleri çok düştü. Sitesine  baktım hiçbir değer verilmemiş , insanları yanıltan bir sürü laf var.  ".... sıradan dizellerden daha düşük kükürt.." ne demek? Millet sıradan dizel mi alıyor, sıradan dizel hangisi?

Öğündüğün bir parametre varsa  değerini koyarsın kükürt değeri şu , setan indisi şu diye.. 
Performans katkısı olduğunu söyleyenler var ama, ince yakıt olduğundan sorun çıkardığı araçlar da olmuş.   

Bu dizelin kükürt ve setan değerlerini bilen varmı?


Eftal amca iyice kafamı karıştırdın şimdi cdti astrada sorun çıkarırmı acep? :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2009 Corolla 1.4 D4D Comfort
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Shell GTL yakıt hakkında bilgiler
« Yanıtla #27 : Kasım 21, 2012, 15:56:21 »
Uzun süredir BP'ni eurodizelini kullanıyorum, Shell GTL iyi falan deniyor, bazıları da farketmedik diyor bir çok forumda. Galiba araçtan  araca değişen durumlar var. Biraz araştırınca Shell'in kendi yaptığı test çalışmalarının da dökümanına rast geldim. İlgilenenler bir okusun, sanki eski tip araçlarda daha kayda değer sonuçlar alınmış.

http://www.synthetic-fuels.eu/documents/20110124104447_Emissions%20measurements.pdf

http://www.dgmk.de/petrochemistry/abstracts_content14/Hoek.pdf

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Shell GTL yakıt hakkında bilgiler
« Yanıtla #28 : Kasım 22, 2012, 00:29:15 »
Eftal abi bizzat ben farkı gördüm kullandım bir çok araçta, zaten yetkili bir arkadaşım Shell'de çalışıyor kendisi bana anlatmıştı, tavsiyesi üzerine kullandım gerçekten hissedilir derecede fark oluyor. Fakat ekonomi sağladığı henüz göremedim az kullandım çünkü ben Opetin Euro Dizelini kullanıyorum en ekonomik dizel o imiş.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B-
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '11
  • 110 kere teşekkür etti
  • 314 kere teşekkür edildi
Ynt: Shell GTL yakıt hakkında bilgiler
« Yanıtla #29 : Kasım 22, 2012, 09:14:04 »
Performans farkı kesinlikle var ama özellikle şehir içinde bu yakıt çok yanıyor. Uzun yola giderken tercih ediyorum ben.
Paran varsa Japon, yoksa alman. :nija:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2009 Corolla 1.4 D4D Comfort
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Shell GTL yakıt hakkında bilgiler
« Yanıtla #30 : Kasım 22, 2012, 12:29:58 »
İlk linkteki dökümanı yazdırıp okudum dün akşam. Farklı bir yakıt setan indisi çok çok yüksek. Sessiz çalışmasını anlaşılır bir şey ama orada da belirtildiği gibi bazı sürücüler motor gücünde artış bazıları azalış demiş , ortalama toplamı sıfır varsaymışlar. Ayrıca yoğunluk farkı ve volumetrik kullanım durumları ve enerji durumları  düşünülünce daha pahalı bir sürüşe neden olacağı gözüküyor.
Gerçi testler emisyon sonuçları açısından tertiplenmiş ama , her halükarda ekonomik olduğu söylenemez. Performans artışları olsa da olmasa da daha pahalı bir sürüşü beklemek gerekir. Gerçi bizim araçlar gibi düşük kalkış güçlü araçlar için bir ilaç olabilir ,deneyip göreceğiz.
Kalkışlarda GTL , sürüşlerde normal dizel ;) sistemi geliştirebilisek işe yarar.
Farklı araçlarda ve farklı emisyon standartlarına göre üretilmiş Euro I, II,III araçlarda ve Euro 4, Euro 5 yeni standart araçlarda farklı faydalar sağlamış, yeni nesil araçlarda emisyon açısından getirisi daha az olmuş.

Bir diğer konu bizde satılan GTL %100 GTL mi yoksa belli oranda karışım mı? Sitesinde herhangi bir döküman bulamadım. Yakıtın teknik özelliklerinin belirtildiği bir dökümanı bilen var mı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Shell GTL yakıt hakkında bilgiler
« Yanıtla #31 : Kasım 22, 2012, 17:27:49 »
Yakıt konusu öyle bir konu ki..., İstanbul şehir içinde bir taksici düşünün, aracı D-4D olsun.
Bu taksici için en ekonomik marka hangisi olur? ucuz ve az performanslı olan mı? yoksa yüksek performans üreten daha temiz pahalı olan mı?
Ben bile hemen ucuz ve az performanslı olan seçeneği söyleyebilirim, nasıl olsa araç dur kalk ile yol alıyor, yol yapmadığına göre yüksek performansı ne yapacak?

Diğer taraftan konuyu açarsak; düşük performanslı yakıtta daha fazla kükürt daha az setan var, çok düşük ve karışık devirlerle ömrünü tüketen taksi motorunun enjektör ağzında, egzost sübaplarında, EGR sisteminde öyle fazla kurum ve sakızlaşma oluşur ki bırakın performansı ekonomi bile yapamaz hale gelen motor arızalar vermeye başlar. O nedenledir ki taksiciler dizel motor pek tercih etmemekteler. Oysa GTL gibi yakıtlar kullanılsa trafikte yol yapılmasa dahi orta uzun vadede temiz kalan motor ne performans nede ekonomi kaybına uğrar hatta arıza gibi durumlarda oluşturmaz yani uzun vadede daha ekonomik ve sorunsuz olur.

Aslında masraftan kaçış yoktur, ya düşük kalite mazot veya LPG, sonrasında arızalar, masraflar..yada D-4D ile yüksek kaliteli pahalı yakıt ekonomi ve sorunsuzluk.

Motoru nekadar temiz tutabilirsek o kadar az masraf bizi bekliyor olacak. Ben inanıyorum ki şehir içinde göstergedeki km sayaçları 500.000km olup aslında motorları 1.000.000km kadar çalışmış insanlar daha kaliteli yakıtlarla km sayaçlarını 1.000.000km ye çıkarıp öyle rektifiyeye girebilirler.

Masrafı düşürmenin bir diğer yoluda otomatik şanzıman kullanmaktır. Her nekadar genelde katalog üzerinde otomatik şanzımanlı araç normal şanzımana göre daha fazla tüketiyor gibi görünsede gerçek kullanım koşullarında bunun tam tersi olur. Otomatik şanzıman vites küçültmekten üşenmez, gerekiyorsa çabucak vites büyütür, tork konvertörlü veya CVT ise biten baskı balata sorunu ve masrafı olmaz, trafikte stres yaratmaz ve kazaları önler. Gerçek yaşamda daha ekonomik sonuçlar çıkarırlar.

 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Shell GTL yakıt hakkında bilgiler
« Yanıtla #32 : Kasım 22, 2012, 17:30:47 »
  Güzel ve faydalı bir konu. Sitemizde bunun hakkında eski bir çalışma mevcuttu, fırsat bulur onu da ararsam izninizle birleştiririm.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Shell GTL yakıt hakkında bilgiler
« Yanıtla #33 : Kasım 22, 2012, 17:39:04 »
  Güzel ve faydalı bir konu. Sitemizde bunun hakkında eski bir çalışma mevcuttu, fırsat bulur onu da ararsam izninizle birleştiririm.

Merhaba Hakan bey, konuyu birleştirmeniz iyi oldu, bütünlük oluştu.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)