MMT
Vites geçişlerinin manuel şanzımandaki gibi sürücüye bırakıldığı fakat debriyajı olmayan, gaz kesmeden de viteslerin değiştirilebildiği, bir şanzıman. Elektrohidrolik olarak çalışan bu sistemin temelinde manuel şanzıman yer alıyor. Bu sistemde vites değişimleri bir elektronik ünite ile yönetilen hidrolik mekanizma ile gerçekleştiriliyor. Otomatik modda kullanıldığında bile vites değişimleri marka ve modele göre değişmekle birlikte yeterince hızlı olan bu sistemlerde elektronik yönetim ünitesi sayesinde vitesler doğru zamanlarda hassas bir şekilde değiştiği için yakıt tüketimleri de manuel şanzımanlardan daha düşük gerçekleşebiliyor. Kullanıcı için en önemli dezavantaj yokuşlarda yapılan kalkışlarda ortaya çıkıyor. Sistemin temelde bir manuel şanzıman olması aracın geri kaymasına meydan veriyor. Renault, bu sistem için Ouickshift, Ford ASM, Opel Easytronic, Alfa Romeo Selespeed, Toyota MMT, Lancia DFN isimlerini kullanıyor.
ALINTIDIR...