Zaten düşünülecek olursa araçla seyahat edeken bile aynı zaman dilimi içinde bir ara deniz seviyesinde seyahat ederken, ard arda rampalar sonucu oldukça yüksek rakımlara çıkılabiliyor. Diğer hava şartlarını (rüzgar, gölge vs.) dikkate almasak bile her 200m. yükselmede 1C derece sıcaklık düşmesi olacaktır.
Diğer yandan gece ile gündüz sıcaklıklarıda farklıdır. Ancak bunların lastik hava basıncında etkisi önemsenmeyecek kadar azdır ve lastik hava basıncı (eğer pistte değilsek
) buna göre ayarlanmaz. Sadece belli yol ve yük koşullarına göre lastiğin izin verdiği töleranslar arasında ayarlanır.
Not: Bazı pist yarışlarında aracın bir tarafındaki lastik grubunun havası diğer yan taraftaki aks grubuna göre daha düşük ya da fazla olabilir pistin viraj yapısına göre.