Gönderen Konu: farklı lastik basınçları  (Okunma sayısı 41466 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: farklı lastik basınçları
« Yanıtla #20 : Ağustos 03, 2009, 08:17:47 »
dün 195/45/16 ölçülerindeki lastiklerime hava bastım, iyiki de basmışım, taktırırken basılmıştı hiç kontrol etmedim ben de adam düzgün basmıştır diye..kimi lastik 33 kimi lastik 29 kimisi 35... ben hepsini 33 yaptım, frenlerde araç sağa çekiyordu hatta düz yolda bile sağa çekiyordu artık o sorun kalmadı, dümdüz gidiyorum :P

Türkay, arkada oturan olmuyorsa bence 31 vur arka lastiklere.
Folgsamkeit macht frei...

Toyota Club Türkiye

Ynt: farklı lastik basınçları
« Yanıtla #20 : Ağustos 03, 2009, 08:17:47 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: farklı lastik basınçları
« Yanıtla #21 : Ağustos 06, 2009, 00:50:39 »
  Selam.
 Evet Türkay, çok doğru söylüyorsun lastik basıncı çok önemli bir konu. Lastiğin tipi, boyutu, yol durumu vs. ye göre bu basınç aralıkları değişebilir. Bu yüzden en iyisi yetkili ve iyi bir lastik servisinden bunları öğrenmektir. Ancak en az 30, en fazla 36 değerlerine izinverilen bir lastikte 30 konfor sağlar. Ama genel olarak bu lastiklere 32 kullanıyorlar. Aracın yük durumu ve uzun yol ya da şehir içine görede bu değerler töleranslar içinde oynayabilir. Fakat unutulmaması gereken şudur ki, hem performans açısından, hemde sürüş emniyeti açısından asıl tehlikeli olan düşük basınçlı lastiktir. Yüksek basınç genelde sadece düzensiz (ortadan) aşınmaya yol açar. Düşük basınçta ise aşınmanın (omuza yakın) yanında lastik sert bir cisimle karşılaştığından daha kolay yarılabilir. Lastik basınçları sadece kum yüzeyde düşürülmelidir. Diğer her hangi bir durum için lastik basıncı düşürülmemelidir. Karlı zeminde ise lastik basıncını arttırmak çekişi arttırır.

Hakan, gec oldu benim cevap ama, o yarilma isi bizim lastiklerden birinde yasandi :) Buyuk ihtimalle dedigin gibi lastik basinci dusuk oldugundan...
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: farklı lastik basınçları
« Yanıtla #22 : Ağustos 06, 2009, 08:24:39 »
  :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • BÜYÜK İZMİR BULUŞMASI :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: farklı lastik basınçları
« Yanıtla #23 : Ağustos 06, 2009, 08:34:53 »
Ben yaz kış 32 ps hava basıyorum benzinlikte.
Hafta sonu lastikçiye uğradım tümünü 30 ps yaptı havalar sıcak ısıdan dolayı lastik basınçlarıda artar kışın 32 ps yaparsın dedi.Lastikler sönük gibi gözüme görünüyor.Her hangi bir sorun yok.
2002 corolla H/B 1,6 terra   iZMİR / Balçova

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: farklı lastik basınçları
« Yanıtla #24 : Ağustos 06, 2009, 13:54:24 »
  Hava sıcaklığının lastiğe basılması gereken hava basınçları ile hiç bir ilgisi yoktur. Tamamen yol (kar, kum vb. zemin, uzun yol, bozuk yol) ve yük durumu ile ilgilidir olması gereken lastik basınçları. Lastik yol yaptıkça ısınır (içindeki hava). Hatta içinde daha fazla hava olan lastik daha geç ısınır. Ama lastik ısındıkça yol tutar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • BÜYÜK İZMİR BULUŞMASI :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: farklı lastik basınçları
« Yanıtla #25 : Ağustos 06, 2009, 15:25:40 »
Bilgi için teşekkürler Hakan bey.Birde ahkam kesiyolar lastikçiyim diye.
Ben en iyisi bildiğimi yapayım 32 ps'ye devam.
2002 corolla H/B 1,6 terra   iZMİR / Balçova

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: farklı lastik basınçları
« Yanıtla #26 : Ağustos 06, 2009, 16:33:05 »
  Zaten düşünülecek olursa araçla seyahat edeken bile aynı zaman dilimi içinde bir ara deniz seviyesinde seyahat ederken, ard arda rampalar sonucu oldukça yüksek rakımlara çıkılabiliyor. Diğer hava şartlarını (rüzgar, gölge vs.) dikkate almasak bile her 200m. yükselmede 1C derece sıcaklık düşmesi olacaktır.
 Diğer yandan gece ile gündüz sıcaklıklarıda farklıdır. Ancak bunların lastik hava basıncında etkisi önemsenmeyecek kadar azdır ve lastik hava basıncı (eğer pistte değilsek :) ) buna göre ayarlanmaz. Sadece belli yol ve yük koşullarına göre lastiğin izin verdiği töleranslar arasında ayarlanır.

 Not: Bazı pist yarışlarında aracın bir tarafındaki lastik grubunun havası diğer yan taraftaki aks grubuna göre daha düşük ya da fazla olabilir pistin viraj yapısına göre.