kopya demeyelim de olsa olsa esin kaynağı olmuştur kanımca..sonuçta toyota ve honda iki büyük japon otomotiv firması..bir firma teknolojik ve mekanik alanda gelişmiş bir ürün ürettiğinde diğeri de benzer teknolojiyi kendisine uyarlayıp aşağı yukarı benzer prensiplere dayanan ürünler üretme yoluna gitmiştir.Bu konuyla ilgili bir sunumun sonuç paragrafı da buna işaret ediyor:
"SONUÇLAR
Bu tezde supap zamanlamasının değişken olarak yapılmasının avantajlarını, değişken supap zamanlamasında yararlanılan temel etkenleri ve çeşitli firmaların uygulamarını inceledik Bu sistemleri uygulayan Honda firmasının bizim tezimize konu olan sisteminde supap zamanlamasının değiştirilmesi bir defaya mahsus olmak üzere yüksek devirlerde emme supapı açılma avansını arttırarak yapılmaktadır. Yani bu sistem tüm hız kademelerinde etkin değildir. Sadece istisnai olarak 3 kademeli sistem, düşük ve orta hızlarda çalışabilmektedir.
Diğer yandan BMW ve TOYOTA’ nın kullanmakta olduğu sistem motor çalışma koşullarına göre hareket edebilmektedir. Yani, motorun herhangi bir çalışma konumunda o konuma uygun supap zamanlamasını yaparak motorun güç ve tork de ğerlerinde artışlar sağlar. Bunun yanında artık günümüz otomotiv sektörü için olmazsa olmaz diyebileceğimiz egsos emisyon değerlerinde de önemli azalmalar sağlanmış ve yakıt ekonomikliğinide beraberinde getirmiştir. Bu sistemler motorun değişik yerlerinden sensörler vasıtasıyla almış olduğu bilgileri elektronik kontrol ünitesinde değerlendiren ve buna göre gerekli yerlere aktüatörler aracılığıyla müdahele edip motor çalışma koşullarını devamlı takip ederek sürekli değişken bir supap zamanlamasını gercekleştirmektedir.Bunlar yüksek ve düşük hız kademelerinde iyi bir performans sağlarlar. Ayrıca düşük hız kademelerindede yolcuların rahat bir yolculuk yapmasını sağlar."
(obitet.gazi.edu.tr.'deki bir sunumdan alıntıdır.)
tabi bu hondanın ilk vtec motorları için yapılan bir tespit zannedersem.çünkü sonraki aşamalarda honda i-vtec gibi yenileştirmeler yapmıştı..