Gönderen Konu: ön ve arka bitiş zamanları neden farklı olur ?  (Okunma sayısı 193 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 11 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
ön ve arka bitiş zamanları neden farklı olur ?
« : Kasım 09, 2025, 12:38:41 »
Merhaba,
4 sene önce NIBK ÖN ARKA balata disk aldım aracıma (2011 corolla 1.4 d ) .Geçen sene servis arka balata ve diski orjianlle değişti ön 1 sene gider dediler ve değişmedi.Bu sene önleri değiştireyim dedim baktık halen bariz kalınlar gerek yok dedi usta.ama arkadadaki 1 sene önceki balata bitmiş.Yani arka 2 defa değişmesine rağmen ön halen 1 sene daha gidecek durumdaydı. marka elbette bitme süresine etkilidir ama ön ve arka balata aynı anda neden bitmez?Teşekkürler.

NIBK balata disk bu arada oldukça uzun süre kullandım sadece ses sorunu yaşadım.şimdi önlere blue print balata takıldı.   

https://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=92991.0

Toyota Club Türkiye

ön ve arka bitiş zamanları neden farklı olur ?
« : Kasım 09, 2025, 12:38:41 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: ön ve arka bitiş zamanları neden farklı olur ?
« Yanıtla #1 : Kasım 09, 2025, 13:41:34 »
Kaliperler contalari ve balata yay, şim vs sorun yoksa balata hamur özellikleri ve araç ağırlık dağılımı (yüklü kullanım vb) ile fren güvenlik sistemleri (ESP vb) farklı düzeydeki balata asinmalarinin nedenlerindendir. Fren hidroliğinin de kontrolü doğru olur. Ayrica balata aşınma şekli de incelenmelidir.

Düzenleme: İmla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Corolla Flame Xpack 2022
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '22
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: ön ve arka bitiş zamanları neden farklı olur ?
« Yanıtla #2 : Kasım 09, 2025, 13:47:07 »
Kaliper pimlerinin rahat hareket etmemesinden olabilir
Corolla Flame Xpack 2022

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 11 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: ön ve arka bitiş zamanları neden farklı olur ?
« Yanıtla #3 : Kasım 10, 2025, 08:41:23 »
Merhaba ,değerli yorumlar için teşekkür ediyorum. Kaliper piminin önemini anlamış durumdayım. Tpyota servisindne ön arka toplam 4 adet kaliper pimi alacağım eğer varsa ellerinde. Peki erken bitenin piminde mi yoksa geç bitenin piminde mi sorun vardır?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Ynt: ön ve arka bitiş zamanları neden farklı olur ?
« Yanıtla #4 : Kasım 10, 2025, 10:59:45 »
Boyutlarını birebir karşılaştırmadığım için bilemiyorum ancak Avensis'in arka balatasını resmi serviste oğlum 35.000 de değiştirdi,ön balatayı 45.000 de değiştirdim,arkadaki balata otomatik veya düz el freni kullanımından ötürü daha fazla yıpranabilir ayrıca arka balatalar ön balatalara göre daha küçük demişlerdi.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 11 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: ön ve arka bitiş zamanları neden farklı olur ?
« Yanıtla #5 : Kasım 10, 2025, 13:48:40 »
mm boyut farkından ziyade tur attırıyor ön ve arka değişim zamanları. arka 2 defa değiştiğinde ön halen değişmemiş olması ön kaliperde mi arka kaliperde mi soruna işaret eder?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: ön ve arka bitiş zamanları neden farklı olur ?
« Yanıtla #6 : Kasım 10, 2025, 16:54:07 »
ESP olmayan araçlarda ön balatalar daha önce biter çünkü aracı durduran ön frenlerdir arkalar sadece dengeli ve düz duruşu sağlar.

ESP olan araçlarda ise normalde ön-arka aynı sürede biter fakat hızlı ve sert kullanımlarda ESP öncelikle arkalara müdahale ettiğinden arkaları daha çabuk eskitir. Cruise Control ile seyahatlerde de sistem arkalar ile yavaşlatır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)