Gönderen Konu: Otomobil Trafik ve Alim-Satim Yeni Düzenlemeler 2025  (Okunma sayısı 525 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Selam, otomobil alım-satımı ile ilgili yeni düzenlemeler konusunda neler biliyor ve düşünüyorsunuz?

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobil Trafik ve Alim-Satim Yeni Düzenlemeler 2025
« Yanıtla #1 : Ekim 22, 2025, 18:04:43 »
Hız sınırlarında uygulanan %10 tolerans kaldırıldı şeklinde yazılar var medyada.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "Bilgi Paylaşıldıkça Artar"
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '14
  • 134 kere teşekkür etti
  • 434 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobil Trafik ve Alim-Satim Yeni Düzenlemeler 2025
« Yanıtla #2 : Ekim 22, 2025, 19:51:04 »
Tolerans olmasın, ancak araç hız kadranı ile gerçek radar ölçümü arasında %10 luk sapma payı olsa aslında aynı kapıya çıkar. Örneğin aracın gerçek hızı  90-91 km/s iken aracın hız kadranı  100 km/s  gösterecek. Araç üreticileri bunu düşünmeli bence. Hatta sanki böyle bir şey var diye de okumuştum bir yerlerden.
1998 Toyota Corolla 1.3 XL StationWagon 12V 2007-2020
2014 Nissan Qashqai 1.2 DıG-T   2020 -

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1348 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobil Trafik ve Alim-Satim Yeni Düzenlemeler 2025
« Yanıtla #3 : Ekim 22, 2025, 21:26:02 »
Bakanlık hız sınırı ile ilgili basında çıkan %10 toleransın kaldırıldığı şeklindeki haberlerin doğru olmadığını açıkladı diye biliyorum,bir türlü uslanmadığımız için gelecek yüksek cezaların bir nebze işe yarayacağını ancak eğitim almamakta inat eden ve sağa sola saldıran insanların nasıl zapt -ı rapta alınacağı konusunun aileden küçüklükten başlayan davranış kontrolünün okullarda ciddiyetle ele alınması gerektiğini görüyorum,şiddet yanlısı bir kesim var bunun bir şekilde frenlenmesi şart.Alım satım vergilerinin noter ücretleri vs ne kadar işlem varsa her gün zamlanması herkesi yoruyor ve daha ne kadar artacak diye düşünceye sevk ediyor.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobil Trafik ve Alim-Satim Yeni Düzenlemeler 2025
« Yanıtla #4 : Ekim 23, 2025, 07:45:38 »
Dünyanın hiç bir gelişmiş ülkesinde %10 tolerans kalmadı.

Eski nesil araçlarda takometre sadece son süratte %10 fazla gösterir, 90 km ile %5 hata civarındadır. Günümüz araçlarda son süratte %2 hata payı bile kalmadı hatta dijital olanlar neredeyse uydu ile aynı.

94 yılında Edremitte çift yönlü yolda 90 tabelasını, solladığım kamyon nedeniyle görememiş ve 1km hızlı gitmişim ve ceza yemiştim. 2021'de Antalyada 3+3 bölünmüş yolda 70'i 3 yada 5 km geçtim diye hareketli radara girmiştim. 

Açıklama: "%10 tolerans uygulaması devam etmektedir ama o tolerans en düşük ceza için (2.000TL) geçerlidir" şeklinde yapıldı. Yani ona göre sürün.

Sonuç: Hız tabelaları güncel yeni yollara göre düzenlenmeli yada tabelada yazanı %10 geçerek her zaman bedeline hazır olun.

82 tabela saçmalığı? Neden 80 veya 90 değil de 82? aracı tabela okumalı limite aldığımda 82'yi 80 olarak okuyor. Bu Rakam'a karar verenlerin dünya standartlarından haberleri olduğunu zannetmiyorum.

Mahallemizde peşpeşe 2 kontrolsüz döner kavşak var. Birinde dönen araçlara yol ver levhası varken (ki doğrusu bu) 2. sinde dönenler durduruluyor.

Antalyamızda yaya geçitleri üzerine park etmeye kesinlikle ceza kesilmez ama o hatalı park nedeniyle görünmeyen yayaya yol vermediğiniz için ceza yersiniz.

Antalyada çoğunlukla yaya geçidi ve otobüs durağı entegredir, otobüs bekleyen yayalara geçiş önceliği vermelimisiniz?

Deveye sormuşlar Neren eğri?
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobil Trafik ve Alim-Satim Yeni Düzenlemeler 2025
« Yanıtla #5 : Ekim 23, 2025, 17:58:04 »
Duzeltilebilecek ve bunun çok da zor olmadığı hususlar asıl hedeflerden uzaklaşınca yıllarca sürüp giden keşmekeşe dönüşüyor.
Temel mantık gereği tolerans olmalli.
Uygulamada standart da olmalı. Örneğin zaman zaman kullandığım 3 şeritli bir yolda eskiden yaya geçidi varmış ve olması gerektiği gibi hız sınırı tabelası var. Ancak oraya üst geçit yapılmış ve yol bariyerle ayrılmış. Hız tabelaları ise duruyor.
Şu meşhur askerdeki boyalı bank fıkrası gibi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobil Trafik ve Alim-Satim Yeni Düzenlemeler 2025
« Yanıtla #6 : Ekim 23, 2025, 18:43:48 »
Trafik akışını engelleyen veya ıspatlanamaz duruma düşerek cezaya sebebiyet veren bir konu da şu:
Yeşilden Kırmızıya geçişte Sarı ışık 5sn yanık kalmalı ki akışkan araçlar aniden durmasın veya Kırmızıda geçmiş gibi olmasın.

https://www.youtube.com/shorts/JvlKMB6qQj8

Okulda 18 yaş öncesi sürüş geometrisi dersi olmalı. Geniş döner kavşağa giren bazı sürücüler F1 yarışlarını çok fazla seyrediyor olmalılar ki, en sağ şeritten en sola sonra tekrar en sağa şeklinde düz çizgi çiziyorlar tabii bu esnada siz hologram olarak orada bulunduğunuzdan içinizden geçilebilir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobil Trafik ve Alim-Satim Yeni Düzenlemeler 2025
« Yanıtla #7 : Ekim 23, 2025, 19:28:57 »
Yeşilden kırmızıya geçişte yolun izin verilen hız zinirina uygun bir standart olmadığı çok açık. Aslında en sağlıklısı saniye gostergesi olacaktır. Diğer durumda ışıkta durmaya çalışan öndeki sürücü yanında geçmeye çalışan arkadaki sürücü risk oluşturabiliyor.
Sadece ceza değil, genel trafik egitimi üzerine de dusulmeli diye düşünüyorum.

Düzenleme: İmla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1348 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobil Trafik ve Alim-Satim Yeni Düzenlemeler 2025
« Yanıtla #8 : Ekim 23, 2025, 19:43:09 »
Daha önceleri vardı; trafik  ışıkları sarıya döneceği zaman,yeşil ışık bir kaç kere yanıp sönüyor,sürücü de kendini ayarlıyor ve sarı ışıkta geçmiyor hatta,bu nedenle aniden kırmızıya yakalanıp  ceza yemiyordu,geçenlerde bir yerde duydum,sarı ışıkta geçilmez ceza yazılabilir diye,her şeyin tam belirgin olması gerekir,iki de bir değişen kurallar,yönetmelikler yorumlamaya açık oluyor tam yerine oturmuyor.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobil Trafik ve Alim-Satim Yeni Düzenlemeler 2025
« Yanıtla #9 : Ekim 24, 2025, 08:50:23 »
Trafik Kanunu'na göre: 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'nda sarı ışık, "durmaya hazırlan" anlamı taşır.

Ancak, sarı ışıkta geçmek doğrudan yasak değildir; durumun şartlarına bağlıdır.

Eğer duramayacak kadar yakınsanız: Sarı ışık yandığında, durmanız güvenli değilse (örneğin, ani fren yapmak arkadan çarpma riski oluşturacaksa), geçebilirsiniz.

Sarı ışıkta geçerken, kavşağın güvenli olduğundan emin olmalısınız. Karşı yönden gelen araçlar veya yayalar için risk oluşturmamalısınız.







Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobil Trafik ve Alim-Satim Yeni Düzenlemeler 2025
« Yanıtla #10 : Ekim 24, 2025, 17:46:32 »
Bir haber videosu vardı, kırmızı ışıkta bekleyen araca arkadan 200 üstü hızla çarpan bir sürücü.

Aslında trafik ışıkları için analiz ve ışıkları düzenleme teknikleri var, amaç özellikle zirve saatlerde ve yoğun kavşaklarda en yüksek trafik akım performansı (tüm ilgili yönler için) ve daha öncesi güvenlik.
Işığı saniye gostergeli yapmak, özellikle şehirlerarası güzergahlarda fayda sağlayacaktır. Umarım bütçeler ve vergilerimiz böyle genel faydayı arttırıcı uygulamalar için daha çok kullanılır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobil Trafik ve Alim-Satim Yeni Düzenlemeler 2025
« Yanıtla #11 : Ekim 25, 2025, 11:34:17 »
...Aslında trafik ışıkları için analiz ve ışıkları düzenleme teknikleri var, amaç özellikle zirve saatlerde ve yoğun kavşaklarda en yüksek trafik akım performansı (tüm ilgili yönler için) ve daha öncesi güvenlik.
Işığı saniye gostergeli yapmak,...

Antalyada her ikisi de hatta 3. süde kullanılıyor,

Geri sayım + Zirve saatlerde değişen ışık yanma zamanlaması + 4. Lamba: Sensör/Radar (Kırmızıya geldiğinizde radar aracınızı algılayarak diğer yönlerin Yeşil zamanını kısaltıyor)

Geri sayımlı sistemde (Lamba+LCD ekran) sanırım maliyet+bakım arttığı için gün geçtikçe yok olmaya başladı ama en iyisi.
4. Lamba/Sensör, eğer düzen düzgün değilse hiç bir işlevselliği olmuyor, düzgün entegre edilse çok işlevsel.
Tek düzgün çalışan zirve saatlerde değişkenlik, işte bunun da eksikliği Sarı ışığın hemen ardından Kırmızının yanması sorunu.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1348 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobil Trafik ve Alim-Satim Yeni Düzenlemeler 2025
« Yanıtla #12 : Ekim 26, 2025, 21:39:24 »
Saniyeli yeşil ışığı bu gün Ayvalık'ta gördüm,herkes durumunu ona göre ayarlıyor ,ek olarak yeşilin yanıp sönmesi çoğu kazayı önleyecektir,Konya'da olan kazada kırmızı ışıkta bekleyen öğretmene evet 229 km hızla geldiler ve çarptılar,normal insan bunu yapmaz ama gerekçesi ne olursa olsun can yakıcı oluyor.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '13
  • 227 kere teşekkür etti
  • 187 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobil Trafik ve Alim-Satim Yeni Düzenlemeler 2025
« Yanıtla #13 : Ekim 28, 2025, 14:02:44 »
Daha önce yazmıştım yine yazayım. Öncelikle iyi bir eğitim şart.

1  Tüm sürücüler istisnasız yeniden trafik eğitimine alınmalı. Şuan olduğu gibi göstermelik eğitim değil, gerektiğinde uygulamalı eğitimle tüm trafik kuralları öğretilmelidir. Şuan kullanıcıların yüzde yetmişi kuralları bilmiyor. Bilenler de bilmeyenlere uyuyor.

2  Şehir içi yollarda ana arterlerde hız sınırları yeniden belirlenmeli ve bu yollara yaya girişi engellenmelidir. Mümkün olduğunca az ışık konulmalı.

3. Tüm sürücülere döner kavşak ve yaya geçidi eğitimi verilmeli.

4. Yaya geçidinde yayaya çarpan veya yol vermeyen sürücünün ehliyetine el konulup yeniden sınava alınmalıdır.

5. Ana arterlerde kırmızı ışık varsa buraya gelmeden hız düşürülmeli ve kırmızı yandığında güvenli duruş için araçlara yavaşlama imkanı sağlanmalıdır.

6. Özellikle yolcu taşıyan araç sürücüleri 2 yılda bir trafik eğitimine alınmalı ve eğitimi tamamlayan sürücü yolcu taşıyabilmeli.

7. Ticari araç kullanan sürücülere kurallarla ilgili belirli periyotlarda eğitim verilmeli. Pisikoteknik gibi belirli periyotlarda sınava girmeli.

8. Şuan kısmi uygulanıyor ancak 65 yaş üstü kullanıcılar her yıl doktor kontrolü ve psikoteknik benzeri bir sınavdan geçmeli. Sınavı geçen sürücülerin ehliyeti yenilenmeli.

9. Ehliyeti yenilenen kullanıcılar da ehliyet yenilerken psikoteknik benzeri bir eğitim sınavına girmeli ve geçenin ehliyeti yenilenmelidir. (Hasbel kader sınava girip ehliyet alan birisi ömür boyu sınava tabi tutulmadan ehliyet sahibi olabiliyor.)

10. Ortalama hız tespiti Şuan birçok şehirler arası yollarda uygulanıyor, daha da yaygınlaşmalı. Kazaların yoğun olduğu yerlere eds konularak herkesin kurallara uygun seyretmesi sağlanmalıdır. Trafik polisli seyyar radar uygulamasına son verilmelidir. Bunun yerine şehir içlerinde eds sistemleri aktif edilmelidir.

11  AB'de oldu trafik levhası okuma uyarı sistemi standart olan araçların ithalatına izin verilmelidir. Trafik uyarıları kemer gibi sesli olmalı.

12. Şehirlerde hız sınırının olmadığı uygun 4 5 şeritli yollar yapılmalı ki hızlı araç kullanmak isteyenler bu yollarda heveslerini alsın. Aynı şekilde drift yapmak isteyenler için de uygun pistler oluşturulup gençlerin bu pistlerde lastik yakmasına izin verilmelidir. Şehir merkezinde aşırı hız (50'lik yolda 100 ile giden değil 150-200km hız yapanları kastediyorum) ve drift yapanlara yüksek ceza verilmeli 3 tekrarda araçlarına el konulmalı

13. Şehir merkezlerinde trafiği azaltmak için ücretsiz yeraltı/yerüstü hızlı toplu taşımalara ağırlık verilmelidir.

14. Şehir merkezlerinde otoparklar çoğaltılmalı ve fiyatları uygun tutulmalıdır. Caddelere engelli araçları hariç parklar yasaklanmalıdır.

Bu kuralları düzgün uygulanırsa belki az kazanın olduğu düzgün bir trafiğe ulaşırız.


Mesaj Birleştirildi: Ekim 28, 2025, 14:05:36
Alım satımla ilgili düzenlemeler ise hükümetin hazineye yeni para kaynağı yaratmak için uyguladığı bir yöntem. Muhtemelen ötv gibi kalıcı olur. Zaten alım satımda damga vergisi, ruhsat harcı gibi vergiler alıyordu. Bu ekstra oldu. Bugün binde 2 ama yarın gem alıcı hem satıcı binde 2 olabilir. :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobil Trafik ve Alim-Satim Yeni Düzenlemeler 2025
« Yanıtla #14 : Ekim 28, 2025, 17:33:37 »
Tam Trafik Çalıştayı konusu.
Teorik ehliyet sınavı yeniden düzenlenmeli. Her soru eşit puanlı olmamalı. Trafik sorularinda bazı soruları bilemeyenler sınavı gecememeli.
Umarım çalıştay için doğru adımlar atılır.