Daha önce yazmıştım yine yazayım. Öncelikle iyi bir eğitim şart.
1 Tüm sürücüler istisnasız yeniden trafik eğitimine alınmalı. Şuan olduğu gibi göstermelik eğitim değil, gerektiğinde uygulamalı eğitimle tüm trafik kuralları öğretilmelidir. Şuan kullanıcıların yüzde yetmişi kuralları bilmiyor. Bilenler de bilmeyenlere uyuyor.
2 Şehir içi yollarda ana arterlerde hız sınırları yeniden belirlenmeli ve bu yollara yaya girişi engellenmelidir. Mümkün olduğunca az ışık konulmalı.
3. Tüm sürücülere döner kavşak ve yaya geçidi eğitimi verilmeli.
4. Yaya geçidinde yayaya çarpan veya yol vermeyen sürücünün ehliyetine el konulup yeniden sınava alınmalıdır.
5. Ana arterlerde kırmızı ışık varsa buraya gelmeden hız düşürülmeli ve kırmızı yandığında güvenli duruş için araçlara yavaşlama imkanı sağlanmalıdır.
6. Özellikle yolcu taşıyan araç sürücüleri 2 yılda bir trafik eğitimine alınmalı ve eğitimi tamamlayan sürücü yolcu taşıyabilmeli.
7. Ticari araç kullanan sürücülere kurallarla ilgili belirli periyotlarda eğitim verilmeli. Pisikoteknik gibi belirli periyotlarda sınava girmeli.
8. Şuan kısmi uygulanıyor ancak 65 yaş üstü kullanıcılar her yıl doktor kontrolü ve psikoteknik benzeri bir sınavdan geçmeli. Sınavı geçen sürücülerin ehliyeti yenilenmeli.
9. Ehliyeti yenilenen kullanıcılar da ehliyet yenilerken psikoteknik benzeri bir eğitim sınavına girmeli ve geçenin ehliyeti yenilenmelidir. (Hasbel kader sınava girip ehliyet alan birisi ömür boyu sınava tabi tutulmadan ehliyet sahibi olabiliyor.)
10. Ortalama hız tespiti Şuan birçok şehirler arası yollarda uygulanıyor, daha da yaygınlaşmalı. Kazaların yoğun olduğu yerlere eds konularak herkesin kurallara uygun seyretmesi sağlanmalıdır. Trafik polisli seyyar radar uygulamasına son verilmelidir. Bunun yerine şehir içlerinde eds sistemleri aktif edilmelidir.
11 AB'de oldu trafik levhası okuma uyarı sistemi standart olan araçların ithalatına izin verilmelidir. Trafik uyarıları kemer gibi sesli olmalı.
12. Şehirlerde hız sınırının olmadığı uygun 4 5 şeritli yollar yapılmalı ki hızlı araç kullanmak isteyenler bu yollarda heveslerini alsın. Aynı şekilde drift yapmak isteyenler için de uygun pistler oluşturulup gençlerin bu pistlerde lastik yakmasına izin verilmelidir. Şehir merkezinde aşırı hız (50'lik yolda 100 ile giden değil 150-200km hız yapanları kastediyorum) ve drift yapanlara yüksek ceza verilmeli 3 tekrarda araçlarına el konulmalı
13. Şehir merkezlerinde trafiği azaltmak için ücretsiz yeraltı/yerüstü hızlı toplu taşımalara ağırlık verilmelidir.
14. Şehir merkezlerinde otoparklar çoğaltılmalı ve fiyatları uygun tutulmalıdır. Caddelere engelli araçları hariç parklar yasaklanmalıdır.
Bu kuralları düzgün uygulanırsa belki az kazanın olduğu düzgün bir trafiğe ulaşırız.
Mesaj Birleştirildi: Ekim 28, 2025, 14:05:36
Alım satımla ilgili düzenlemeler ise hükümetin hazineye yeni para kaynağı yaratmak için uyguladığı bir yöntem. Muhtemelen ötv gibi kalıcı olur. Zaten alım satımda damga vergisi, ruhsat harcı gibi vergiler alıyordu. Bu ekstra oldu. Bugün binde 2 ama yarın gem alıcı hem satıcı binde 2 olabilir.
