Gönderen Konu: Cvt kullanım tecrübeleriniz hk.  (Okunma sayısı 610 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 108000
  • Model Yılı: '15
  • 3 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Cvt kullanım tecrübeleriniz hk.
« : Ekim 05, 2025, 18:01:37 »
 Merhaba dostlar, yeni sayılır 2015 1.6 advance corolla sahibiyim. İlk toyota aracım olması nedeniyle bazı anormallikler hissediyorum, fakat bunların arıza olup olmadığını tesbit ettikten sonra bakıma sokacağım. Yardımlarınız için teşekkürler.
* Vitesi d'ye alıp ilerlerken devir 1.1'de fakat hafif gaz verdiğimde devir 0.9 civarına düşerek hafif titreme yapıyor, gaz geçişini sert yapınca sorun yok.
* Araç hız farketmeksizin gazı kesip süzülme durumunda iken gaz verdiğimde hafif hissedilir silkeleme şeklinde bir vuruntu hissediyorum.
* Fren yaptıktan sonra gaz vermememe rağman hafif gaz verir gibi bir atak yaptığını hissediyorum, bu durumu çok az yaşadım.

Şimdiden teşekkürler, saygılarımla...
🙌💕🙌

Toyota Club Türkiye

Cvt kullanım tecrübeleriniz hk.
« : Ekim 05, 2025, 18:01:37 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1348 kere teşekkür edildi
Ynt: Cvt kullanım tecrübeleriniz hk.
« Yanıtla #1 : Ekim 06, 2025, 23:22:40 »
Araçta lpg var mı? Onun dışında sorun olduğunu düşünmüyorum,yine de servise gidince bahsedersiniz.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Cvt kullanım tecrübeleriniz hk.
« Yanıtla #2 : Ekim 07, 2025, 10:06:26 »
Bahsettiğiniz 3 maddeden,
3. Yazılım olarak olması gereken durum, çok dik rampa inişlerde frene bastıkça frene destek olmak içşn 5000d/d ye kadar çıkabiliyor.

Diğer 2 madde ise sorun LPG varsa zaten çözümü subap değişimi.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 108000
  • Model Yılı: '15
  • 3 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Cvt kullanım tecrübeleriniz hk.
« Yanıtla #3 : Ekim 07, 2025, 15:55:37 »
Bahsettiğiniz 3 maddeden,
3. Yazılım olarak olması gereken durum, çok dik rampa inişlerde frene bastıkça frene destek olmak içşn 5000d/d ye kadar çıkabiliyor.

Diğer 2 madde ise sorun LPG varsa zaten çözümü subap değişimi.

Lpg yok üstadım
🙌💕🙌

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 85000
  • Model Yılı: '18
  • 6 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Cvt kullanım tecrübeleriniz hk.
« Yanıtla #4 : Ekim 13, 2025, 09:40:57 »
Bahsettiğiniz 3 maddeden,
3. Yazılım olarak olması gereken durum, çok dik rampa inişlerde frene bastıkça frene destek olmak içşn 5000d/d ye kadar çıkabiliyor.

Diğer 2 madde ise sorun LPG varsa zaten çözümü subap değişimi.

 Hep merak ediyordum şimdi benim de kafama yattı. :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B-
  • Kilometre: 74856
  • Model Yılı: '15
  • 5 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Cvt kullanım tecrübeleriniz hk.
« Yanıtla #5 : Ekim 29, 2025, 23:37:47 »
Yaşadıklarımız bir sorun. Üç ay önce bende yoktu. Üç tecrübenin üçü de aynen yaşandı. Bir haftadır ciddi şekilde yaşıyorum. Motor 75 dereceyi geçince oluyor bunlar, soğuk motorda bir belirti yok. Lpg devre dışı bırakıldı. 300 km oldu benzinle geziyorum.
Vites 1 ve 2 de iken olmuyor. Mesela 40 ile giderken 5. vitese 45 ile giderken 6. Vitese geçiyor. Sorun burası olabilir mi? Bir vites küçülünce sorun kayboluyor. İster vitesi elle küçültün, ister gaza az daha basıp bir aşağı düşmesini sağlayın veya spor moda geçin sorun geçici olarak kaybolacak. Çarşı içinde manüel modda geziyorum artık.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 108000
  • Model Yılı: '15
  • 3 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Cvt kullanım tecrübeleriniz hk.
« Yanıtla #6 : Kasım 02, 2025, 13:38:00 »
Üsadım bu sorunlar bu modelde standart fakat herkes tarafından hissedilemeyen veya dikkat edilmeyen durumlar. Belki de sorun etmemek gerekli diye düşünüyorum.  75* konusunu sizden duyduktan sonra tecrübe ettim. Şimdilik alışmaya çalışıyorum.
Teşekkürler.
🙌💕🙌

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 1.6 Advance Multidrive
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '15
  • 43 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Cvt kullanım tecrübeleriniz hk.
« Yanıtla #7 : Kasım 04, 2025, 10:33:55 »
Kardeş yanlış anlamadıysam sizin araç benim önce ki araç ile aynı model ve donanımda ve otomatik sanırım?
İlk aldığım zamanlar otomatik cvt kullanma acemiliğimden di sanırım, kırmızı ışığa gelmeden önce vitesi N ye alırdım, yada park ederken önce vitesi P ye alır sonra el frenini çekerdim.

Sonra fark ettim ki sürüş halinde yada dur kalk yaparken silkeleme gibi bir şeyler oluyordu. Bunun cvt şanzıman kaynaklı olabileceğini fark ettim ve artık tam durmadan vitesi boşa almıyorum, parklarda önce elfreni ni çekip sonra P konumuna alıyorum ve rampa aşağı inmeden önce frene basıyorum (rampa aşağı inerken fren yaparsam yazılım yavaşlamak istediğimi düşünerek motor devrini yükseltiyor bu da aşırı motor sesini içeri alıyordu). Bu gibi ayrıntılara dikkat edince artık o problemler daha olmadı. 8-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 563 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: Cvt kullanım tecrübeleriniz hk.
« Yanıtla #8 : Kasım 05, 2025, 21:00:28 »
Kardeş yanlış anlamadıysam sizin araç benim önce ki araç ile aynı model ve donanımda ve otomatik sanırım?
İlk aldığım zamanlar otomatik cvt kullanma acemiliğimden di sanırım, kırmızı ışığa gelmeden önce vitesi N ye alırdım, yada park ederken önce vitesi P ye alır sonra el frenini çekerdim.

Sonra fark ettim ki sürüş halinde yada dur kalk yaparken silkeleme gibi bir şeyler oluyordu. Bunun cvt şanzıman kaynaklı olabileceğini fark ettim ve artık tam durmadan vitesi boşa almıyorum, parklarda önce elfreni ni çekip sonra P konumuna alıyorum ve rampa aşağı inmeden önce frene basıyorum (rampa aşağı inerken fren yaparsam yazılım yavaşlamak istediğimi düşünerek motor devrini yükseltiyor bu da aşırı motor sesini içeri alıyordu). Bu gibi ayrıntılara dikkat edince artık o problemler daha olmadı. 8-)
vites önce N ye
sonra el freni
sonra vites P ye.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 1.6 Advance Multidrive
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '15
  • 43 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Cvt kullanım tecrübeleriniz hk.
« Yanıtla #9 : Kasım 06, 2025, 11:29:57 »
vites önce N ye
sonra el freni
sonra vites P ye.
Zaten öyle yapıyorum. Bu bahsettiğim durum yaklaşık 10-12 yıl öncesiydi.