Gönderen Konu: Başlangıçta Direksiyon Toparlamama Sorunu  (Okunma sayısı 1249 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2 kere teşekkür etti
Başlangıçta Direksiyon Toparlamama Sorunu
« : Ağustos 31, 2025, 15:30:31 »
Herkese selamlar Toyota Club ailesi.

2022 model 70.000 Corolla 1.5 kazasız, hasarsız araçta dikkatimi çeken bir sorun var.

Zaman zaman aracı çalıştırıp hareket etmeye başladığımda, belirli bir hıza ya da belirli bir mesafeye ulaşana kadar, direksiyon otomatik kendi kendisine toparlama yapmıyor.
Sanki sistem başlangıçta bir süre devreye alınmıyor gibi.

Benzer bir örnek şu videoda gösterilmiş;

Kazasız belasız sürüşler diliyorum.

Toyota Club Türkiye

Başlangıçta Direksiyon Toparlamama Sorunu
« : Ağustos 31, 2025, 15:30:31 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Başlangıçta Direksiyon Toparlamama Sorunu
« Yanıtla #1 : Ağustos 31, 2025, 18:01:09 »
Direksiyon kendi kendini toplamasindan mi bahsediyorsunuz yoksa ayrı bir şey mi?
İlk durumu yaşıyorsanız rot ayarlarina baktirabilirsiniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: Başlangıçta Direksiyon Toparlamama Sorunu
« Yanıtla #2 : Ağustos 31, 2025, 20:38:42 »
Evet kendi kendini toplamasından ancak sürekli olan bir durum değil ve başlangıçta kısa süreli oluyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Başlangıçta Direksiyon Toparlamama Sorunu
« Yanıtla #3 : Eylül 07, 2025, 00:12:43 »
Herkeste oluyor bu. Yani e210 kasada oluyor da daha eski kasaları bilmiyorum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Başlangıçta Direksiyon Toparlamama Sorunu
« Yanıtla #4 : Eylül 07, 2025, 23:38:44 »
Evet kendi kendini toplamasından ancak sürekli olan bir durum değil ve başlangıçta kısa süreli oluyor.
Akü kaç Amperlik,eğer orjinal akü üzerindeyse bu hatayı alabilirsiniz çünkü amperi düşük elektrikli direksiyon olduğu için akım yeterli gelmezse sorun yaşatır,uzun süre beklemelerden sonra ilk marş sonrası şarj seviyesi tamamen düştüğü için  akü şarj olana kadar sorun oluşturur.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: Başlangıçta Direksiyon Toparlamama Sorunu
« Yanıtla #5 : Eylül 08, 2025, 15:21:53 »
Akü kaç Amperlik,eğer orjinal akü üzerindeyse bu hatayı alabilirsiniz çünkü amperi düşük elektrikli direksiyon olduğu için akım yeterli gelmezse sorun yaşatır,uzun süre beklemelerden sonra ilk marş sonrası şarj seviyesi tamamen düştüğü için  akü şarj olana kadar sorun oluşturur.

Peki günlük kullanılan ama çok kısa mesafe yapılan araç için de bu düşünceniz geçerli olur mu?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Başlangıçta Direksiyon Toparlamama Sorunu
« Yanıtla #6 : Eylül 09, 2025, 23:11:45 »
Bu hibritte de var. İlk çalıştırmada çok düşük hızlarda toplamıyor. Kısa sürede normale dönüyor. Hibritin akü sorunu yok. Çünkü aküyü pil dolduruyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: Başlangıçta Direksiyon Toparlamama Sorunu
« Yanıtla #7 : Eylül 10, 2025, 10:40:57 »
Akü kaç Amperlik,eğer orjinal akü üzerindeyse bu hatayı alabilirsiniz çünkü amperi düşük elektrikli direksiyon olduğu için akım yeterli gelmezse sorun yaşatır,uzun süre beklemelerden sonra ilk marş sonrası şarj seviyesi tamamen düştüğü için  akü şarj olana kadar sorun oluşturur.

Aracın aküsünü kontrol ettim, Mutlu marka 12V 20HR: 45aH akü var, orijinal fabrika çıkışı sanırım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Ynt: Başlangıçta Direksiyon Toparlamama Sorunu
« Yanıtla #8 : Eylül 10, 2025, 13:22:01 »
45 amper akü ile buraya kadar,arabanın çalıştığına şükredin,bu konuda epeyce yorum yapıldı,araç her gün çalıştırılması halinde ancak marşa basılabiliyor.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: Başlangıçta Direksiyon Toparlamama Sorunu
« Yanıtla #9 : Ekim 14, 2025, 09:42:47 »
Merhaba hocam,

Araç aküsünde testler yaptım.
Aldığım değerler şu şekilde

Motor dinlenmiş durumda

Kapılar açık : 12.19
Kapılar kapalı, sıfır yük : 12.30
Kapılar açık, farlar açık : 11.73

Motor çalışıyor

İlk anda 14.25, sonra aniden 13.51'e düşüş yaşanıyor
Tam yük : 13.47

45 dk. trafiksiz sürüş sonrası
Işıklar açık ve motor çalışır vaziyette : 13.5
Işıklar vs. hey şey kapalı, motor yeni kapatılmış : 12.65

Bu değerler üzerinden tekrar yorumlayabilir misiniz?

Teşekkürler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Ynt: Başlangıçta Direksiyon Toparlamama Sorunu
« Yanıtla #10 : Ekim 14, 2025, 10:09:02 »
Araç çalışsa bile akü yeterli randımanı ve beslemeyi yapamıyor görüşündeyim.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: Başlangıçta Direksiyon Toparlamama Sorunu
« Yanıtla #11 : Ekim 14, 2025, 10:31:24 »
Peki hocam bu durumda akü değişimi mi önerirsiniz yoksa Corollalarda bu durum var, değişen bir durum olmaz mı dersiniz?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Ynt: Başlangıçta Direksiyon Toparlamama Sorunu
« Yanıtla #12 : Ekim 14, 2025, 13:56:31 »
Arabayı günlük kullanıyorsanız ve halen marş basıyorsa idare edin ancak akü değişimine karar verdiğinizde akünün yerini düzenleyip 45 yerine 52 amper olan akü markasını tercih edebilirsiniz.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: Başlangıçta Direksiyon Toparlamama Sorunu
« Yanıtla #13 : Ekim 15, 2025, 14:23:49 »
Yardımınız için teşekkürler.
Testlere yine devam edeceğim, güncelleme olursa yazacağım. Daha sonra gelenlere bilgi sağlayacaktır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 70
  • Model Yılı: '16
  • 20 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: Başlangıçta Direksiyon Toparlamama Sorunu
« Yanıtla #14 : Ekim 15, 2025, 15:07:33 »
2021 corolla kullanıcısıyım. Geçen sene 45lik akü ömrünü doldurdu yerine 52 veya 55lik akü takıldı.
Ara sıra direksiyonda gariplik bende hissediyordum. Akü değişiminden sonrada bu durum düzelmedi. Farklı bir durum var gibi. İlk çalıştırdıktan 15-20saniye civarı direksiyon sert ve kendini toparlamıyor. Bazen şehir içi sürüşlerinde çok sertmiş gibi geliyor. Bizim araçlaramı özgü bilmiyorum ama farklı araç kullandığımda direksiyonları pamuk gibi geliyor bana.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: Başlangıçta Direksiyon Toparlamama Sorunu
« Yanıtla #15 : Ekim 17, 2025, 15:21:55 »
Berkcan bey, benim sorunum sadece ilk çalışma anında oluyor. Her zaman olmuyor.
Jetta'mın direksiyonu daha sertti, güncel araçlarla tabi kıyaslamam zor. Ama Egea'nın direksiyonu daha yumuşak onu biliyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Corolla Flame Xpack 2022
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '22
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: Başlangıçta Direksiyon Toparlamama Sorunu
« Yanıtla #16 : Ekim 18, 2025, 08:24:38 »
2022 1.5 Corolla sedan sahibiyim aynı durum bende de oluyordu fabrikanın taktığı mutlu akü tam 3.yılın ilk gününde marş basmayınca 52 amper varta taktırdım sorun çözüldü, bence imkanınız varsa agm akü taktırın hem ömrü daha uzun hem de yeni arabaların akü haznesi dar büyük akü konulamıyor ve kesinlikle aküyü başka yerlerden fiyat alın mesela ben aldığımda yeni tarihli mutlu aküye 3bin isterlerken yeni tarihli vartayı 2bin500 tlye almıştım :) Konya da olanlar için varta akü plustan fiyat almasını tavsiye ederim.
Corolla Flame Xpack 2022

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 50900
  • Model Yılı: '20
  • 94 kere teşekkür etti
  • 95 kere teşekkür edildi
Ynt: Başlangıçta Direksiyon Toparlamama Sorunu
« Yanıtla #17 : Ekim 19, 2025, 13:29:37 »
2020 model Corolla'da direksiyon sıkıntısı yaşıyoruz. Araç 2021 Mart trafiğe çıkışlı. Orijinal aküsü 2024 yılında bitti. 15 gün yüzünden akü garantiye girmedi. İlk çalıştırmada direksiyon toplamıyordu ve zaman zaman direksiyon sertleşiyordu. Dışarıda 52 amper Varta akü takıldı fakat direksiyonda değişiklik olmadı. İlk çalıştırmada 30-40 saniye toplamıyordu. Sonrasında ise toplama sorunu düzelse de durur halde veya düşük hızlarda direksiyonda sert bir hissiyat oluyordu. Sanki elektrikli değil de hidrolik direksiyon gibi hissettiriyordu. Bir müddet bu şekilde kullanıp servise götürdüm. Direksiyondaki sertliği fark ettiler. Arıza kontrolü yaptıklarında da aracın akü arızası verdiğini ve direksiyondaki sertliğin bundan kaynaklandığını söylediler. Akü 6 aylık olduğu için taktırdığım yere gittim. Ölçüm yaptılar ve aküde sorun olmadığını söylediler. Aracı bu şekilde kullanmaya devam ettik ve 1.5 yılın sonunda akü hiçbir belirti vermeden bitti. Sabah sorunsuz marş basan araba gün içinde yarım saat stop edilmiş halde bekledikten sonra marşı çeviremedi. Çekici ile yetkili servise çekildi. Araca yüksek amper akü takıldığını ve şarj dinamosunun yetersiz kaldığını, akünün erken bitmesinin ve direksiyondaki problemin de bu sebeple olduğunu söylediler. 1.5 yıllık doğru düzgün soğuk havaya maruz kalmayan 52 amper Varta akü söküldü ve orijinal 45 amper akü takıldı. Akü yeni olduğu için marş çevirmesinde sorun yok doğal olarak ama direksiyon sıkıntısı aynen devam ediyor. Soğukta ilk çalıştırmada toplama problemini çok dert etmiyorum. 1 dakika içinde düzeliyor bu problem ama sertleşme motor ısınsa bile geçmiyor. Bu da sürüş konforunu etkiliyor. 60 bin bakımı geldi. Bakıma gittiğimde direksiyon problemini dile getireceğim. Aküyü kendileri taktıkları için artık aküye suç atacaklarını sanmıyorum. "Normal" deyip geçiştireceklerini düşünüyorum :)

Arkadaşımın 2023 model Corolla aracını kullandım. Direksiyonu net bir şekilde daha yumuşak. Deneme amaçlı Tiktak uygulamasından 1.5 Corolla kiraladım ve onun direksiyonu da yumuşaktı.

Aktif olarak 2021 model Ford Custom panelvan kullanıyorum. Bmw X3 g01 ve Mercedes w205 kullanmış biri olarak Ford'un ticari aracının elektrikli direksiyonu bana hepsinden çok daha başarılı geliyor. Şehir içi kullanımda pamuk gibi yumuşak ve tepkileri çok net. Neredeyse otomobil gibi bir sürüş dinamiğine sahip.

Bu arada Corolla'da rölantide beklerken direksiyonla oynadığımda farlar belli belirsiz kısılıyor ve rölanti oynuyor. Ford'da böyle bir durum olmuyor. Ya şarj dinamosu yetersiz kalıyor ya da direksiyon motoru haddinden fazla güç çekiyor diye düşünüyorum. Bakıma gittiğimde sonucu paylaşacağım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: Başlangıçta Direksiyon Toparlamama Sorunu
« Yanıtla #18 : Ekim 20, 2025, 12:39:21 »
Bilgiler için teşekkürler.

Bahsettiğim sorunun bir örnek videosunu da buldum;