Gönderen Konu: Efsane Corolla 1350 km Uzun Yol Başımıza Gelenler 2025  (Okunma sayısı 593 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Efsane Corolla 1350 km Uzun Yol Başımıza Gelenler 2025
« : Ağustos 11, 2025, 16:51:57 »
Selam arkadaşlar

Efsane ile bu yıl 3 üncü uzun yolumu yaptım yol öncesi bakımlarımı gerekli tüm kontrolleri yaptım .Kalabalık aile tatiline çıktık giderken hiç sorun yaşamadım . Fakar geliş yolunda bir bela cenderesinden geçtik sanırım Antalya Adrasan tarafına gitmiştik orayı bilen varsa meşhur bir rampası vardır. Rampanın daha başlarında akrabanın aracı bir anda arıza lambası yaktı ona bakalım diye durduğumuz esnada efsanenin hararetinin ortadan yukarı doğru çıktığını fark ettim biz sağa çeker çekmez bize geçen araca karşıdan gelen fireni tutmayan motorcu arkadaş çarptı ne oldu nasıl oldu hiçbirimiz anlamadan birsürü belelar zinciri oldu . Akrabanın aracı stopğ edip bejkledik tekrar çalıştırdık düzeldi araç . Ama benim efsane rampa azcık çıkmaya başlayınca hararek hemen yukarı yönlü olmaya başlıyordu çok uzun yıllar efsana kullanan bri olarak o ibre yukarı doğruda çıkıyormuş ilk defa gördüm .Ustamı aradım durumu anlattım . Ankara Ayberk Japon Hamit usta Allah razı olsun burdan bir keza daha teşekkür ederim  .Çok defa aramama ragmen her defasında açtı ve yardımcı oldu . Başına gelecekler  içinde tecrübe olması niteliği ile yazıyorum. Öncelikle distribütör altında tek fişli bir soket var fan müşürü imiş onu çek çıkar fan direk çalışır dedi öyle gel dedi . dediğini yaptım fan direk çalıştı ama hararet ortaya geliyor ama yola çıkınca geri yükseliyordu böyle yol gidilmez dedim benzinlikte gene durduk . Sağolsun Hamit Ustamın Ankara Toyan da yetiştirdiği ustası Antalya  Akdeniz Sanayisinde   Özel Toyota Servis Özgür Usta burdan kendisine de çok teşekkür ederim . Kendisi ile irtibata geçtik radyatör üst ve alt hortumunu kontrol ettirdi üst hortum el degmeyecek kadar sıcak alt ortum  hafif sıcaktı o zaman termostat takılı kalmış tam açmamıştır dedi . Konum gönderdi aracımın kaloriferini sıcak konuma alıp son kademe açtım fan  radyatör fanı da full çalışır şekilde harareti ortaya sabitledim gene  48 C derece sıcak havale geçirmeye ramak kale ustamın dükyanına ulaştık . Kalorifer sıcak konuma alıp fan açmasaydım muhtemel conta yakardı aracımız . Ustam güler yüz ile karşıladı hoş beş ettik kendisi de Ankara lıymış hemşerimizi de orada bulmanın sevinci ile durumu anlattık . Sağolsun Tama Marka Japon orjinal kalitede termostat ile değiştirdi . Antifirizini koydu çalıştırdı 2-3 defan açana kadar denedi çok şükür eski düzen tam ortada sorun sıkıntı yok .Kalfa sı Korkuteli li Fatih usta yada buradan çok teşekkür ederim . Rabbim böyle zor durumlarda insanın karşısına iyi insanları çıkarıyor gerçekten .Allah razı olsun bizden sadece parça parası aldılar abi ustama çok selam söyle yolun açık olsun dediler . Allah kimseye uzun yolda ailesi ile darda zorda koymasın  45 /48 derece antalya sıcağında gerçekten hayatımda ilk defa başıma böyle birşey geldi çok şükür iyi insanlar sayesinde en kolay ve ucuz şekilde çözüldü .Bu tip durumda kalanlar için çözümleri maddeler halinde de yazıyorum

1 -  Radyatörde su var  mı  ?
2 - Motor yağı tamam mı ?
3 - Fan müşürü Dispitör hemen altındaki tekli soket ( soket çıkarılınca fan direk çalışmaya başlıyor  )
4 - Radyatör üst ve alt hortum kontrolü  (üst hortum çok sıcak alt hortum ılık ise termostat tam açmamış fan çalışsa dahi radyatör üzerinden su sirkülasyonu olmadığı için motor soğuyamıyor 
5 - Kaloriferi en sıcak konuma alıp ful fan açıp motorun içindeki suyu bu sayede soğutmuş oluyorsunuz motor içindeki sıcak su kalorifer sistemine ilk girdiği için soğutmuş oluyorsunuz .( Ben yan camlara verip o sıcağıda camdan dışarı üflettim ama dışrı 48 derece olunca çokda birşey değiştirmiyor .
6 - Araç mutlaka benzinde kullanılmalı lpg nin  yanma ısısı daha yüksek

Umarım kimsenin başına gelmez ama başına gelen veya gelecek olanda faydalanır .

Bu arada aracım  314 bin km de ve üzerinden fabrikanın taktığı termostat çıktı . Sürekli antifiriz ile kullandığım için ne pas ne çürüme belirtisi yok tertemiz ama takılı kalmış . Usta abi aslında her 100 binden 1 kere yenilemek gerekiyor dedi  29 yaşında bir termostat çok iyi çalışmış gene dedi .Aldım onuda saklıyorum .

Bu arada yolculuğumuz boyunca ortamam 1,80 krş yakıt tüketimi oldu . litre bazında 7 litre / 100 km tüketim ortalamamız oldu .Şehir dışında gaz biraz pahalı malum .Ankara ya göre  1,60 felan denk geliyor
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Toyota Club Türkiye

Efsane Corolla 1350 km Uzun Yol Başımıza Gelenler 2025
« : Ağustos 11, 2025, 16:51:57 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Corolla Flame Xpack 2022
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '22
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: Efsane Corolla 1350 km Uzun Yol Başımıza Gelenler 2025
« Yanıtla #1 : Ağustos 11, 2025, 19:09:40 »
Bende skoda favorit vardı yazın termostatı söker kışın takardım yıllarca o şekilde kullandım hiçbir zararını görmedim bence bu kadar sıcak iklimde ve rampada yolculuk yapılacaksa termostat basit bir yerdeyse yazları sökün gitsin conta yakıp kapak çatlatsa baya bir masraf açıyor
Corolla Flame Xpack 2022

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Efsane Corolla 1350 km Uzun Yol Başımıza Gelenler 2025
« Yanıtla #2 : Ağustos 12, 2025, 08:59:52 »
Size de motorcuya da geçmiş olsun. Ben her gün bayır çıkarım, çıkmadan klimayı kapatır camları açarım. Biraz düzlük görünce arabayı yüke bindirmeden giderim. Hatta dediğiniz sıcak açıp pence re açma olayı çok faydalı. Motorun stresini alıyor. Radyatörün önünün temiz olması ve antifiriz çok önemli, her yaz bol bol kontrol ederim. Bunları renault zamanında yaşadıklarımız nedeniyle yapıyorum. Zamanında hararetten çok çektik çünkü.. Şimdi ise alışkanlık oldu.

Ben bu kaloriferin ne kadar etkili olduğunu ölçtüm. Su sıcaklığı max 98 civarı olurken, kalorifer açılırsa 95 derecede kalıyor. Allahtan ustaya ulaşmışsınız. Tek kalem eksik kalmış onuda ben söyleyeyim, aracı biraz devirli kullanın. Gazlayın anlamında değil ama bir vites küçük gitseniz iyi olur. Çok hız yapmıyorsanız kaputu emniyeti kurtarmadan bir tık açabilirsiniz. Antalyanın sıcağı, yük ve bayır olunca arabalar daha ne yapsın..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 8 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Efsane Corolla 1350 km Uzun Yol Başımıza Gelenler 2025
« Yanıtla #3 : Ağustos 12, 2025, 15:34:28 »
Öncelikle geçmiş olsun tekrar aynı durumu yaşamazsınız umarım. Aynı araçtan bende de var. Aynı rampada 2 hafta önce öğlen sıcağında 4 kişi klima açık çıkıyorduk ve klima kapatmayı unuttum sohbete dalınca da araç bayıldı devir düştü hemen gözüm hararete gitti hafif yükselmeye başladı o anda klimayı kapattım vites düşürdüm ve kaloriferi açtım anında düştü hararet ve ertesi sabah antifirizine baktım herhangi bir eksilme olmamıştı. Ve geri dönüş rampalarında klima kapalı geldim herhangi bir yükselme olmadı hararette o yüzden her rampaya geldiğimde klimayı kapatıyorum. Termostattan bende şüphelendim o an ama tekrar yapmayınca üstüne düşmedim. 1000 km yi geçen şehir içi ve uzun yol yaptım başka herhangi bir sorun yaşamadım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: Efsane Corolla 1350 km Uzun Yol Başımıza Gelenler 2025
« Yanıtla #4 : Ağustos 15, 2025, 09:34:37 »
Geçmiş olsun dilekleriniz için herkese öncelikle teşekkür ederim  .Çok şükür Ankara ya sağ salim sorunsuz ulaştım . 1 haftadır da aracımla işe gidip geliyorum  Ankara nın da meşhur rampaları var  oraları da hergün  çıkıyorum .Eskisi gibi hararet tam ortada duruyor . Yazım dada belirttiğim gibi aracın üzerin den fabrikanın taktığı termostat çıktı ben durumu çok normal karşıladım ki bilseydim mutlaka yenilerdim  . Aracım da klima donanımı yok malesef aradığım 2 ustada hemen klima var mı açık mı diye sordular bağaj full dolu 4 kişilik ailem var  böyle uzun soluklu bir rampada kesinlikle klima olsa dahi açmam . 13 yıl babamın efsane kasa 3 yıl kendi aracım olmakla beraber  16 yıldır efsana kasa kullanırım ilk defa hararet ibresinin yukarı yöneldiğini gördüm . İbre çıkıyormuş onuda gördük :D :D  . Termostat sonrası ibre gene çivi gibi yerinden çok şükür eski düzen devam nazara geldik dedik geçtik .Rabbim daha beterlerinden korusun cümleyi içinde benide korusun inşallah . Radyatörüm yeni Antifirizim yeni termostat ım da yeni artık çok şükür  bakıma gidince devirdaim ı da göstercem hatta trigerler le beraber takım yenilerim  .Buda bize tecrübe oldu
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Corolla Flame Xpack 2022
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '22
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: Efsane Corolla 1350 km Uzun Yol Başımıza Gelenler 2025
« Yanıtla #5 : Ağustos 15, 2025, 17:13:28 »
Geçmiş olsun, herşeyin bir kullanım ömrü var aslında bazı parçaları bozuluncaya kadar değil de zamanı gelince değiştirmek gerekiyor
Corolla Flame Xpack 2022

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: Efsane Corolla 1350 km Uzun Yol Başımıza Gelenler 2025
« Yanıtla #6 : Ağustos 16, 2025, 09:49:41 »
Yusuf kesinlikle buna katılıyorum . Genel olarak hepimizde  çalışıyorsa elleme mantığı vardır. Birde ülkemiz koşullarında kaliteli işçilik  kaliteli yedek parça gerçekten sorun sıkıntı oluyor . Sanayiye gidip bir yeri yaparken başka yere zarar veren birçok ustacık var . Ekonomik hayat koşullarıda tabiki etken öyle olmasa  30 yaşında arabayla zaten hala uğraşmaz  yeni araçlara binerdik .
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1348 kere teşekkür edildi
Ynt: Efsane Corolla 1350 km Uzun Yol Başımıza Gelenler 2025
« Yanıtla #7 : Ağustos 18, 2025, 12:33:13 »
Geçmiş olsun,yine de iyi insanlarla karşılaşmışsınız,yolda yabancı muhitte arıza ile uğraşmak çok zordur,aslında aracın markası ve genel olarak  hangi kısmın km bakımında nasıl kontrol edileceğine dair bakım kitapları fikir veriyor,konu maalesef bütçede düğümleniyor,örneğin 100.000 km de termostat,devir daim ,kayışlar gibi aksamın durumu ne kadar iyi olursa olsun değiştirilmesinde fayda var,ancak keşke 2 yıl da bir 30-40.000 km lerde arabalarımı yenileyebilsek en doğrusu olurdu.
Tokay Ceritoğlu