Gönderen Konu: Honda, "elektrikli büyük SUV" modelini rafa kaldırmış olabilir  (Okunma sayısı 672 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '21
  • 763 kere teşekkür etti
  • 798 kere teşekkür edildi





Bu yıl otomotiv endüstrisinde gözle görülür bir değişim yaşandı. Otomobil üreticileri, kendilerini elektrifikasyona götüren yol haritalarını yeniden gözden geçirerek planlarını ya erteledi ya da tamamen iptal etti. Üstüne üstlük, kilit bir pazar olan Amerika'daki yeni yasalar gereğince elektrik araç teşvikleri kaldırılıyor. Bu belirsizlik, Honda gibi büyük üreticileri bazı modellerin fişini çekmeye zorluyor.
Japon üreticinin, büyük elektrikli SUV planlarını iptal ettiği bildirildi. Bu modelin 2027 yılında piyasaya sürülmesi bekleniyordu, ancak Nikkei Asia'nın yeni bir raporuna göre, Honda bu modelin geliştirilmesini durdurdu ve 2030 yılına kadar elektrikli araçlara daha az harcama yapmaya karar verildi
Habere göre Honda, elektrikli araçlara ayırdığı 10 trilyon Yen'lik bütçeyi 7 trilyon Yen'e indirecek. Buna rağmen, bu yılın başlarında 0 serisiyle  konseptleriyle sergilenen amiral gemisi elektrikli sedan ve orta boy SUV modelleri önümüzdeki yıl piyasaya sürülecek.Honda, 2030 yılına kadar 7 elektrikli araç tanıtmayı planlıyordu, ancak bunlardan kaçının hâlâ geliştirme aşamasında olduğu belli değil. Otomobil üreticisinin odağını, Amerika için halihazırda geliştirilmekte olan daha fazla hibrit üretmeye kaydırdığı bildiriliyor.


Son aylarda birçok otomotiv şirketi bir aydınlanma yaşadı ve elektrikli araç planlarının tüketici talebiyle uyuşmadığını fark etti. Lotus ve Porsche gibi üreticiler hibrit motorlara yatırım yaparken, Mini ve Mercedes-Benz gibi markalar içten yanmalı motorları daha uzun süre kullanmaya karar verdi.




https://tr.motor1.com/news/765161/honda-0-suv-rafa-kalkti/

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1348 kere teşekkür edildi
Ynt: Honda, "elektrikli büyük SUV" modelini rafa kaldırmış olabilir
« Yanıtla #1 : Temmuz 09, 2025, 19:01:32 »
Avrupa'da da AB üyesi ülke üreticilerinin bazılarının elektrikli oto projelerinde kısıtlamaya,ertelemeye gittiklerini ve içten yanmalı motorlarla hala ciddi şekilde ilgilendiklerini okudum,Global firmalar oldukları için belli görüşlerde fikir birliğine varmış olabilirler,bilemiyoruz,ancak hem biz de hem dışarda elektrikli oto satışları da bir hayli artmış durumda..
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Honda, "elektrikli büyük SUV" modelini rafa kaldırmış olabilir
« Yanıtla #2 : Temmuz 10, 2025, 15:17:59 »
Honda 2030+? yılına kadar Hybrid teknoloji ile devam edeceğini açıkladı.

Honda Hybrid sistem şöyle çalışıyor:

0 - 60km/h sadece elektrik motoru ile
60 - 110km/h benzin jeneratörlü elektrikli motoru ile (benzinli motor tekerleri çevirmiyor aynı Nissan e-Power gibi)
110+ süratlerde tek kilitli viscos kavrama ile tekerleri doğrudan benzinli motor çeviriyor elektrik motoru devre dışı.

Bunları yaparken gezegen dişlisi, CVT veya dişli vites kutusu bulunmamasına rağmen sanal vites değişimlerini de gerçekleştiriyor.

Nasıl?

Elektrikli motor gaz pedalından gelen komuta, aracın yüküne ve yolun eğimine göre farklı devir ve tork üretiyor yani farklı miktarda elektriğe ihtiyaç duyuyor.

Beyin, pil paketindeki elektrik miktarına ilave ne kadar daha elektrik üretilmesine karar vererek benzinli motor-jeneratörünün devrini ayarlıyor.

110km/h kadar sabit süratlerde, hızlanma veya kompresör, tırmanış ve inişlerde benzinli motor devirleri aynı düz vites veya otomatikler gibi vites değişimleri hissi oluşturuyor. 110 üstünde ise sadece benzinli ile yol alındığı için tek vites gibi çalışıyor.

Sonuç: Daha düşük yakıt tüketimi, sessiz benzinli motor. 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)