Honda 2030+? yılına kadar Hybrid teknoloji ile devam edeceğini açıkladı.
Honda Hybrid sistem şöyle çalışıyor:
0 - 60km/h sadece elektrik motoru ile
60 - 110km/h benzin jeneratörlü elektrikli motoru ile (benzinli motor tekerleri çevirmiyor aynı Nissan e-Power gibi)
110+ süratlerde tek kilitli viscos kavrama ile tekerleri doğrudan benzinli motor çeviriyor elektrik motoru devre dışı.
Bunları yaparken gezegen dişlisi, CVT veya dişli vites kutusu bulunmamasına rağmen sanal vites değişimlerini de gerçekleştiriyor.
Nasıl?
Elektrikli motor gaz pedalından gelen komuta, aracın yüküne ve yolun eğimine göre farklı devir ve tork üretiyor yani farklı miktarda elektriğe ihtiyaç duyuyor.
Beyin, pil paketindeki elektrik miktarına ilave ne kadar daha elektrik üretilmesine karar vererek benzinli motor-jeneratörünün devrini ayarlıyor.
110km/h kadar sabit süratlerde, hızlanma veya kompresör, tırmanış ve inişlerde benzinli motor devirleri aynı düz vites veya otomatikler gibi vites değişimleri hissi oluşturuyor. 110 üstünde ise sadece benzinli ile yol alındığı için tek vites gibi çalışıyor.
Sonuç: Daha düşük yakıt tüketimi, sessiz benzinli motor.