Hoşgeldiniz
Ziyaretçi
. Lütfen
giriş yapın
veya
kayıt olun
.
Aktivasyon eposta
nız mı yok?
Aralık 05, 2025, 05:10:16
Lütfen yeni üyeler
Tanışma
bölümünde kendilerini tanıtsınlar.
Ana Sayfa
Forum
Yardım
Giriş Yap
Kayıt Ol
Toyota Club Türkiye
»
Sorunlar & Çözümler
»
Corolla HB / Auris
»
Auris I (2007-2012)
»
Konu:
2011 Dizel Sabahları İlk Çalıştırmada Rölanti Dengesizliği / Vuruntu
Yazdır
Sayfa: [
1
]
Gönderen
Konu: 2011 Dizel Sabahları İlk Çalıştırmada Rölanti Dengesizliği / Vuruntu (Okunma sayısı 437 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
(Gizli Üye)
Aktif Toyotacı
Araç: Corolla
Kan Grubu: ---
Kilometre: 170000
Model Yılı: '96
8 kere teşekkür etti
2 kere teşekkür edildi
2011 Dizel Sabahları İlk Çalıştırmada Rölanti Dengesizliği / Vuruntu
«
:
Haziran 29, 2025, 13:44:54 »
Herkese merhaba. Aracım 2011 model dizel auris 180.000 kmde.
Araçta sabahları ilk çalıştırmadan sonra otomatik cikle düştükten sonra rölantide al ver yapma var. bu 600-800 rpm arası gaz verip bırakma gibi oluyor. aşağıya örnek video linki bırakacağım. 800 rpm üzerinde yapmıyor, hareket ettikten sonra ya da biraz ısındıktan sonra kendiliğinden kesiliyor. Sonrasında gün içerisinde tekrarlamıyor saat gibi çalışıyor. Yakıtı çekişi hiç bir problemi yok.
Şuana kadar yapılan işlemler; ilk olarak EGR ve EGR soğutucu ve Gaz kelebeği temizliği yapıldı. EGR manuel kapatılarak denendi, EGR ile alakalı olmadığı tespit edildi. Özel servise götürüp durumu anlattığımda yazılım güncellemesi gerekiyor, düzelmezse bir gün burada kalıp ECU programlaması yapılması, gene düzelmezse enjektör değişimi yapılması gerekiyor denildi. Pcye bağlayıp 2-3 dk içinde bir şeyler yapıp enjektör temizleyici at devirli kullan denilerek servisten ayrıldım. söyleneni yaptım, 10 gün civarı sorunum çözüldü. Sonrasında nüksetti. aynı servisi arayıp aracı ne zaman bırakayım diye sorduğumda, yapılacak olan işlemin riskli olduğu, ecunun zarar görebileceğini, ücretin güncel rakamla 5 bin tl civarında olduğu, sorumluluk almadığını söylemesi üzerine özel servise gitmekten vazgeçtim ve yetkili servise müracaat ettim. sorunumu anlattığımda aynı şeyleri söylediler kabul ettim işleme başladılar, sonrasında usta yanıma gelerek sistemin benim aracın şase numarasına gerekli güncellemeyi vermediğini söyleyerek bölgede bulunan bi beyinciye yönlendirdi. Beyinciye gittiğimde işlemi yapabileceğini ancak başka bi problemle karşılaşırsam sorumluluk almadığını söyledi.
Bu hikayenin her kısmı küçük şehirlerde yaşanan şeyler. hepsi en az 5 bin tl istiyor ve sorumluluk almıyor. bu arada araçta mekanik olarak bir arıza kaydı vs yok.
Bende farklı forumlarda gruplarda araştırmaya başladım. bu konu hakkında servis bülteni olduğunu, ecu programlama işlemlerinin riskli olduğunu, sabit voltaj değeriyle orijinal ekipman ve uygulamalar kullanılması gerektiğini öğrendim. Mini VCİ cihazı Techstream uygulaması güncel olarak 2 bin tl civarında bulunuyor. güncelleme için de techdoc eu üzeriden saatlik abonelik alarak güncelleme dosyasına erişilebiliyor. voltaj sabitlemesini de yedek şarjlı bir akü ile yapabilirim diye düşünüyorum. servis bülteninde enjektör püskürtkme ve rölanti seviyesi ile ilgili güncelleme mevcut.
taşlar yerine oturmaya başladığında ilk gittiğim özel servisin techstream ile sadece modül resetlemesi yaptığını, aracın serviste voltaj sabitleyici olmaması kaynaklı bir akşam akü şarjında bekletmek istediğini, gittiğim yetkili serviste ise ustanın cal dosyasının bülten numarası ile indirilebildiğini bilmemesini anlamış oldum.
ankara alj de sorun için randevu aldım sorunumu söyledim, şase numarasından araç için güncelleme bulunmadığını söylediler, ben farklı şeylerden bahsetsem de ikna olmadılar arıza tespit ücreti alacaklarını, arızanın yapılması halinde de gene arıza tespiti ücretini alacaklarını söylediler. randevuyu iptal ettim.
istanbulda özel serviste ecu programlama işleminin 2500 tl olduğunu 30 dk sürdüğünü söylediler. (en mantıklı tercih bu olacak ama 450 km mesafede)
en son yarım depoya tunap 898 attım bitmesini bekliyorum. yakıtı farklı marka alıp deneyeceğim. olmazsa istanbula özel servise gideceğim.
Bu konuda sizin de öneriniz bilginiz varsa paylaşabilirsiniz.
https://www.youtube.com/shorts/K7ZgM2oemFo
Kayıtlı
Toyota Club Türkiye
2011 Dizel Sabahları İlk Çalıştırmada Rölanti Dengesizliği / Vuruntu
«
:
Haziran 29, 2025, 13:44:54 »
(Gizli Üye)
Efsane Toyotacı
Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
Araç: ---
Kan Grubu: ---
Kilometre: 63000
Model Yılı: '20
2023 kere teşekkür etti
2545 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 Dizel Sabahları İlk Çalıştırmada Rölanti Dengesizliği / Vuruntu
«
Yanıtla #1 :
Haziran 29, 2025, 16:44:56 »
Isındıktan sonra düzeliyorsa, enjektörlerle ilgisi yok.
1- Bir akücüde şarj dinamosu şarj voltajını ölçtürün.
2- Öncelikle en basit olan, hava filtresi üstündeki MAF sensörünü temizleyin (elektronik veya yağsız balata spreyi ile),
Ertesi gün soğuk çalıştırma test edin.
Düzelme yoksa, Oksijen sensörünü temizlemek veya değiştirmek gerekebilir,
Ertesi gün tekrar soğuk çalıştırma test edin.
Kayıtlı
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)
(Gizli Üye)
Aktif Toyotacı
Araç: Corolla
Kan Grubu: ---
Kilometre: 170000
Model Yılı: '96
8 kere teşekkür etti
2 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 Dizel Sabahları İlk Çalıştırmada Rölanti Dengesizliği / Vuruntu
«
Yanıtla #2 :
Haziran 29, 2025, 20:43:45 »
Map sensör temizliği yaptım etkisi olmadı, şarj dinamosu ölçümünü bi yaptırayım, kendim akü üzerinde ölçtüğümde 14 volt üzerinde çıkmıştı ama bi baktırayım.
Oksijen sensörü temizlenmedi onu da bi söktürüp baktırayım ama sensör kaynaklı olsa herhangi arıza kaydı düşmez mi?
Ayrıca bahsettiğim gibi pilot resetleme yapıldıktan sonra 10 gün herhangi dengesizlik olmamıştı.
Kayıtlı
(Gizli Üye)
Efsane Toyotacı
Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
Araç: ---
Kan Grubu: ---
Kilometre: 63000
Model Yılı: '20
2023 kere teşekkür etti
2545 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 Dizel Sabahları İlk Çalıştırmada Rölanti Dengesizliği / Vuruntu
«
Yanıtla #3 :
Haziran 29, 2025, 22:43:09 »
Hava filtresi üzerindeki MAF, Gaz kelebeği üzerindeki/giriş öncesi olan MAP
Siz hangisini temizlediniz?
Oksijen sensörü tamamen bloke olmadan arıza kodu vermeyebilir, çünkü ısındıktan sonra düzeliyor diyorsunuz.
Kayıtlı
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)
(Gizli Üye)
Aktif Toyotacı
Araç: Corolla
Kan Grubu: ---
Kilometre: 170000
Model Yılı: '96
8 kere teşekkür etti
2 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 Dizel Sabahları İlk Çalıştırmada Rölanti Dengesizliği / Vuruntu
«
Yanıtla #4 :
Haziran 29, 2025, 23:25:07 »
Önce maf sensörünü temizledim, sonra gaz kelebeğini temizlerken map sensörünü de temizledim. Oksijen sensörü için anahtarım olmadığından onu temizleyemedim. Yarın bi ustaya gidip temizletmeyi düşünüyorum
Kayıtlı
(Gizli Üye)
Aktif Toyotacı
Araç: Corolla
Kan Grubu: ---
Kilometre: 170000
Model Yılı: '96
8 kere teşekkür etti
2 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 Dizel Sabahları İlk Çalıştırmada Rölanti Dengesizliği / Vuruntu
«
Yanıtla #5 :
Temmuz 03, 2025, 17:18:09 »
Akü ve alternatör kontrolünde problem yok. Oksijen sensörü ve diğer sensörlerde sorun yok. Kontrol edildi. Sorun devam ediyor
Kayıtlı
(Gizli Üye)
Aktif Toyotacı
Araç: Corolla
Kan Grubu: ---
Kilometre: 170000
Model Yılı: '96
8 kere teşekkür etti
2 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011 Dizel Sabahları İlk Çalıştırmada Rölanti Dengesizliği / Vuruntu
«
Yanıtla #6 :
Temmuz 11, 2025, 18:11:11 »
9200 olan ecu kalibrasyonu serviste 9300 olarak güncellendi, bir haftadır sorun yok. bilgi
Kayıtlı
Yazdır
Sayfa: [
1
]
Toyota Club Türkiye
»
Sorunlar & Çözümler
»
Corolla HB / Auris
»
Auris I (2007-2012)
»
Konu:
2011 Dizel Sabahları İlk Çalıştırmada Rölanti Dengesizliği / Vuruntu