Gönderen Konu: 2011 Dizel Sabahları İlk Çalıştırmada Rölanti Dengesizliği / Vuruntu  (Okunma sayısı 437 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 170000
  • Model Yılı: '96
  • 8 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Herkese merhaba. Aracım 2011 model dizel auris 180.000 kmde.
Araçta sabahları ilk çalıştırmadan sonra otomatik cikle düştükten sonra rölantide al ver yapma var. bu 600-800 rpm arası gaz verip bırakma gibi oluyor. aşağıya örnek video linki bırakacağım. 800 rpm üzerinde yapmıyor, hareket ettikten sonra ya da biraz ısındıktan sonra kendiliğinden kesiliyor. Sonrasında gün içerisinde tekrarlamıyor saat gibi çalışıyor. Yakıtı çekişi hiç bir problemi yok.
Şuana kadar yapılan işlemler; ilk olarak EGR ve EGR soğutucu ve Gaz kelebeği temizliği yapıldı. EGR manuel kapatılarak denendi, EGR ile alakalı olmadığı tespit edildi. Özel servise götürüp durumu anlattığımda yazılım güncellemesi gerekiyor, düzelmezse bir gün burada kalıp ECU programlaması yapılması, gene düzelmezse enjektör değişimi yapılması gerekiyor denildi. Pcye bağlayıp 2-3 dk içinde bir şeyler yapıp enjektör temizleyici at devirli kullan denilerek servisten ayrıldım. söyleneni yaptım, 10 gün civarı sorunum çözüldü. Sonrasında nüksetti. aynı servisi arayıp aracı ne zaman bırakayım diye sorduğumda, yapılacak olan işlemin riskli olduğu, ecunun zarar görebileceğini, ücretin güncel rakamla 5 bin tl civarında olduğu, sorumluluk almadığını söylemesi üzerine özel servise gitmekten vazgeçtim ve yetkili servise müracaat ettim. sorunumu anlattığımda aynı şeyleri söylediler kabul ettim işleme başladılar, sonrasında usta yanıma gelerek sistemin benim aracın şase numarasına gerekli güncellemeyi vermediğini söyleyerek bölgede bulunan bi beyinciye yönlendirdi. Beyinciye gittiğimde işlemi yapabileceğini ancak başka bi problemle karşılaşırsam sorumluluk almadığını söyledi.

Bu hikayenin her kısmı küçük şehirlerde yaşanan şeyler. hepsi en az 5 bin tl istiyor ve sorumluluk almıyor. bu arada araçta mekanik olarak bir arıza kaydı vs yok.

Bende farklı forumlarda gruplarda araştırmaya başladım. bu konu hakkında servis bülteni olduğunu, ecu programlama işlemlerinin riskli olduğunu, sabit voltaj değeriyle orijinal ekipman ve uygulamalar kullanılması gerektiğini öğrendim. Mini VCİ cihazı Techstream uygulaması güncel olarak 2 bin tl civarında bulunuyor. güncelleme için de techdoc eu üzeriden saatlik abonelik alarak güncelleme dosyasına erişilebiliyor. voltaj sabitlemesini de yedek şarjlı bir akü ile yapabilirim diye düşünüyorum. servis bülteninde enjektör püskürtkme ve rölanti seviyesi ile ilgili güncelleme mevcut.

taşlar yerine oturmaya başladığında ilk gittiğim özel servisin techstream ile sadece modül resetlemesi yaptığını, aracın serviste voltaj sabitleyici olmaması kaynaklı bir akşam akü şarjında bekletmek istediğini, gittiğim yetkili serviste ise ustanın cal dosyasının bülten numarası ile indirilebildiğini bilmemesini anlamış oldum.
ankara alj de sorun için randevu aldım sorunumu söyledim, şase numarasından araç için güncelleme bulunmadığını söylediler, ben farklı şeylerden bahsetsem de ikna olmadılar arıza tespit ücreti alacaklarını, arızanın yapılması halinde de gene  arıza tespiti ücretini alacaklarını söylediler. randevuyu iptal ettim.
istanbulda özel serviste ecu programlama işleminin 2500 tl olduğunu 30 dk sürdüğünü söylediler. (en mantıklı tercih bu olacak ama 450 km mesafede)

en son yarım depoya tunap 898 attım bitmesini bekliyorum. yakıtı farklı marka alıp deneyeceğim. olmazsa istanbula özel servise gideceğim.

Bu konuda sizin de öneriniz bilginiz varsa paylaşabilirsiniz.


https://www.youtube.com/shorts/K7ZgM2oemFo

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Isındıktan sonra düzeliyorsa, enjektörlerle ilgisi yok.

1- Bir akücüde şarj dinamosu şarj voltajını ölçtürün.

2- Öncelikle en basit olan, hava filtresi üstündeki MAF sensörünü temizleyin (elektronik veya yağsız balata spreyi ile),

Ertesi gün soğuk çalıştırma test edin.

Düzelme yoksa, Oksijen sensörünü temizlemek veya değiştirmek gerekebilir,

Ertesi gün tekrar soğuk çalıştırma test edin.







Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 170000
  • Model Yılı: '96
  • 8 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Map sensör temizliği yaptım etkisi olmadı, şarj dinamosu ölçümünü bi yaptırayım, kendim akü üzerinde ölçtüğümde 14 volt üzerinde çıkmıştı ama bi baktırayım.

Oksijen sensörü temizlenmedi onu da bi söktürüp baktırayım ama sensör kaynaklı olsa herhangi arıza kaydı düşmez mi?

Ayrıca bahsettiğim gibi pilot resetleme yapıldıktan sonra 10 gün herhangi dengesizlik olmamıştı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Hava filtresi üzerindeki MAF, Gaz kelebeği üzerindeki/giriş öncesi olan MAP

Siz hangisini temizlediniz?

Oksijen sensörü tamamen bloke olmadan arıza kodu vermeyebilir, çünkü ısındıktan sonra düzeliyor diyorsunuz.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 170000
  • Model Yılı: '96
  • 8 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Önce maf sensörünü temizledim, sonra gaz kelebeğini temizlerken map sensörünü de temizledim. Oksijen sensörü için anahtarım olmadığından onu temizleyemedim. Yarın bi ustaya gidip temizletmeyi düşünüyorum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 170000
  • Model Yılı: '96
  • 8 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Akü ve alternatör kontrolünde problem yok. Oksijen sensörü ve diğer sensörlerde sorun yok. Kontrol edildi. Sorun devam ediyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 170000
  • Model Yılı: '96
  • 8 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
9200 olan ecu kalibrasyonu serviste 9300 olarak güncellendi, bir haftadır sorun yok. bilgi