Gönderen Konu: 2021 Corolla 1.5 Yatak Sarması  (Okunma sayısı 3224 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '21
  • 763 kere teşekkür etti
  • 798 kere teşekkür edildi
2021 Corolla 1.5 Yatak Sarması
« : Haziran 22, 2025, 01:07:09 »
Merhaba arkadaşlar,

Mart ayında satın aldığım 2021 model Toyota Corolla aracımla, satın aldıktan yalnızca bir ay sonra yatak sarma sorunu yaşadım. Bu durumu önce bu forumda, ardından Facebook’taki çeşitli Toyota fan gruplarında paylaştım. Ancak yaşadığım mağduriyeti dile getirmeme rağmen, pek çok kişi tarafından kırıcı, haksız ve yakışıksız ithamlara maruz kaldım.

Ben sadece yaşadığım durumu paylaşmak ve belki aynı sorunu yaşayanlara ışık tutmak istemiştim. Ancak gelen tepkiler gerçekten çok üzücüydü. “Toyota’yı kötülemek için başka gruplardan gelmişsin”, “1.6 motor kullanıyorsun, 1.5 alamadığın için kıskanıyorsun”, “Asparagas haber yapıyorsun” gibi ithamlarla karşılaştım. Bir “geçmiş olsun” demeyi bile çok gören insanlar oldu. Ne yazık ki, saygı çerçevesinde ve açıklayıcı bir dille yanıt vermeye çalışsam da bazı kişiler sadece marka savunuculuğu yapmakla meşguldü.

Ben yaklaşık 10 yıldır Toyota kullanıcısıyım. Bu üzücü olay yaşansa da Toyota sevgim hâlâ baki. Ancak ortada gerçek bir mağduriyet var ve bunu dile getirmek istedim. Bu süreçte gönderilerimi tamamen kendi irademle, herhangi bir marka ya da kişi baskısı olmadan kaldırdım. Sebebi ise artık insanların yıpratıcı ve anlayışsız tavırlarına maruz kalmak istememem.

Sorunuma dönersek, araştırmalarım sonucu yabancı forumlarda Toyota’nın 2022 yılında EGR soğutucusu ile ilgili servis bülteni yayınladığını öğrendim. Bu da yaşadığım sorunun markaca da fark edildiğini gösteriyor. Ancak benim aracım garanti dışında olduğu için, tüm masrafları kendim karşıladım.

Toyota’nın merkezi Belçika’ya en az üç kez e-posta gönderdim. Gelen yanıtta Türkiye temsilcisinin benimle iletişime geçeceği yazıyordu. Gerçekten de arandım, yaşadığım durum dinlendi ancak sonrasında bir daha hiçbir dönüş yapılmadı.

Yetkili servise gittiğimde ise farklı bir hayal kırıklığı yaşadım. Satış temsilcisi bana, “Üç yıldır buradayım böyle bir şey duymadım” dedi ve servis kayıtlarımın 40.000 km’ye kadar olduğunu, sonrası görünmediği için bu arızanın normal olduğunu savundu. El kol hareketleriyle küçümseyici bir tavır sergiledi. Ben de sordum: “Peki garantili, 950 km’de ya da 10.000-20.000-30.000-50.000 km’de olan araçlar neden yatak sarıyor?” Bu soruya hiçbir yanıt veremediler.

Tüm bu süreç sonrası Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurdum. Şu anda firmadan savunma istenmiş durumda. Umuyorum ki kısa süre içinde olumlu bir sonuç alabilirim.

Ayrıca garantisi devam eden ancak benzer sorun yaşayan birçok kişiye de ulaştım. Onlara da dedim ki: “Eğer sıfır araç alıp böyle bir sorun yaşıyorsanız, hakkınızı arayın. Direnin. Sadece onarım değil, değişim de talep edebilirsiniz.” Ancak çoğu kişi zaman kaybı olacağını düşünerek, onarımı kabul etmiş.

Benim tek derdim sadece kendi hakkımı savunmak değil, aynı zamanda bu sorunu yaşayabilecek diğer kullanıcılar için de bir yol açabilmekti. Ama gördüm ki iyi niyetli olmak bazen sizi fazlasıyla yıpratıyor.

Bu konuyu tekrar açmamın sebebi ise, gönderilerimin yetkililer tarafından mı kaldırıldığına dair gelen sorulara yanıt vermek. Hayır, tüm paylaşımlarımı kendi isteğimle kaldırdım.

Saygılarımla.


https://www.sikayetvar.com/toyota/toyota-40000-km-de-motor-yedi

https://www.sikayetvar.com/toyota/toyota-corolla-motor-yatak-sardi-video

https://www.sikayetvar.com/toyota/toyota-corollanin-motor-arizasi-ve-servis-magduriyeti

https://www.sikayetvar.com/toyota/yeni-aracta-surekli-motor-arizasi-ve-cozum-eksikligi


https://www.sikayetvar.com/toyota/sifir-aracta-bitmeyen-arizalar-ve-ilgisizlik

https://www.sikayetvar.com/toyota/toyota-corollada-beklenmedik-motor-sorunu

https://www.sikayetvar.com/toyota/toyota-40000-km-de-motor-yedi

https://www.sikayetvar.com/toyota/toyota-sifir-arac-bakima-gec-geldi-diye-garanti-disi-saka

https://www.sikayetvar.com/toyota/sifir-kilometre-toyota-corollada-motor-arizasi-ve-uzun-suren-parca-bekleyisi





Toyota Club Türkiye

2021 Corolla 1.5 Yatak Sarması
« : Haziran 22, 2025, 01:07:09 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 250
  • Model Yılı: '15
  • 68 kere teşekkür etti
  • 287 kere teşekkür edildi
Ynt: 2021 Corolla 1.5 Yatak Sarması
« Yanıtla #1 : Haziran 22, 2025, 10:13:08 »
Sadece yatak sarma sorunu yok.Başka problemlerde var.3 silindirli araçlardan uzak duracaksın.Bende yeni kasalardan almak istedim ama araştırmalarımdan sonra vazgeçtim.Toyotanın son kasası hayal kırıklığı yarattı bende.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Ynt: 2021 Corolla 1.5 Yatak Sarması
« Yanıtla #2 : Haziran 22, 2025, 11:06:16 »
Maalesef Toyota 2018'den sonra ruhunu kaybetti. Corolla'nın son efsane kasası 50. Yıl özel 2018, Premium pakettir. 2018'den sonraki kasa bence de fiyaskodur. Özellikle 3 silindirli olanlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: 2021 Corolla 1.5 Yatak Sarması
« Yanıtla #3 : Haziran 22, 2025, 12:25:36 »
Sizin elinizde kullandığınız motor yağı ve yağ filtresinin faturaları var mı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '18
  • 4 kere teşekkür etti
  • 11 kere teşekkür edildi
Ynt: 2021 Corolla 1.5 Yatak Sarması
« Yanıtla #4 : Haziran 23, 2025, 16:08:15 »
Çok geçmiş olsun, hemde araçta lpg yok birde lpg olsa suçlu belliydi. Malesef dönem dönem araç değiştirme planlarım 1.5 motora olan güvensizliğim yüzünden hep ertelendi. Sanırım artık marka değişikliği zamanı geliyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '20
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2021 Corolla 1.5 Yatak Sarması
« Yanıtla #5 : Haziran 23, 2025, 21:37:50 »
Çok geçmiş olsun Anıl Bey. Toyota ile alakalı forum ve bazı gruplara üyeyim. Genel olarak insanlar bu yatak satma sorununun şehir efsanesi veya  Toyota'yı çekemeyen başka marka araç kullanıcılarının iftirası olarak görüyor. Ne olursa olsun hiç bir şeyin fanatiği olmamak lazım. Umarım insanımız bu konuda biraz olsun bilinçlenir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '21
  • 763 kere teşekkür etti
  • 798 kere teşekkür edildi
Ynt: 2021 Corolla 1.5 Yatak Sarması
« Yanıtla #6 : Haziran 24, 2025, 05:29:37 »
Çok geçmiş olsun Anıl Bey. Toyota ile alakalı forum ve bazı gruplara üyeyim. Genel olarak insanlar bu yatak satma sorununun şehir efsanesi veya  Toyota'yı çekemeyen başka marka araç kullanıcılarının iftirası olarak görüyor. Ne olursa olsun hiç bir şeyin fanatiği olmamak lazım. Umarım insanımız bu konuda biraz olsun bilinçlenir.

Her şeyden önce umarım milletimiz nezaketi öğrenir. Geçmiş olsun bile demeyi çok gören insanlar kendi markası gibi kendi namusuna laf gelmiş gibi savunuyorlar. Karalama kampanyası, kimisi yazıyor arabaya yanlış yağ kullanıyor sanayide sonra yetkili servise götürüp bakım yaptırıyormuşuz masrafı karşılasınlar diye çok garip hikaye uyduranlar var.  Birincisi ben koskoca otomotiv markasını karalayarak elime ne geçecek rakibi değilim bir şey değilim sadece kullanıcıyım. İkincisi ben en az üç kere Toyota Belçika’ya mail attım ilgi göremedim 2 3 kere de Toyota Türkiye müşteri hizmetleri ile görüştüm ilgi göremedim bir kere de yetkili servise gidip muhatap aradım satış temsilcisi ukala bir tavır sergileyerek bana yardımcı olmadı ben de hem sosyal medya da paylaşım ile hem de tüketici haklarına başvurarak çare aradım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '20
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2021 Corolla 1.5 Yatak Sarması
« Yanıtla #7 : Haziran 24, 2025, 15:26:20 »
Akıl vermek değil ama muhakkak aklınızdan geçmiştir diye tahmin ediyorum.Son çare olarak baştan sona kadar durumu detaylıca anlatan bir mail, Toyota Japonya merkeze de atsanız iyi olur sanki. En azından yapılacak herşeyi, denenecek herşeyi denemiş olursunuz. Umarım sorun, gönlünüze göre çözülür temennisindeyim.

Öte yandan bu tür sorunlarda üretici firma yanımızda olmayacaksa, diyecek çok bir söz kalmıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '23
  • 168 kere teşekkür etti
Ynt: 2021 Corolla 1.5 Yatak Sarması
« Yanıtla #8 : Temmuz 11, 2025, 09:49:01 »
Çok geçmiş olsun Anıl Bey. Gerçekten her geçen gün farklı markalarda da böyle yaklaşımların sayısının artığını düşünüyorum. Bu sorunların bir gün çözüleceğini ümit ediyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1348 kere teşekkür edildi
Ynt: 2021 Corolla 1.5 Yatak Sarması
« Yanıtla #9 : Temmuz 11, 2025, 11:49:42 »
Dün Oğuz usta ile bu konuyu konuştum,o da kullanıcıdan değil motordan kaynaklı olduğunu,Toyota'nın tüm bu elektrikli furyası içinde 4 silindirli,2.0 motor hacminde yine içten yanmalı motor için çalışıldığını duyduğunu söyledi,bu emisyon ölçüleri yüzünden yaşanan tüm kısıtlamaların olumsuz sonuçlarını kullanıcıya yüklemek çok büyük haksızlık;eğer Toyota Camry,Avalon gibi güzel ve oturaklı kasa ve adam gibi güçlü motorla yeni aracını Türkiye piyasasına veremezse marka fanatikliğine gerek yoktur.
Tokay Ceritoğlu