Merhaba arkadaşlar,
Mart ayında satın aldığım 2021 model Toyota Corolla aracımla, satın aldıktan yalnızca bir ay sonra yatak sarma sorunu yaşadım. Bu durumu önce bu forumda, ardından Facebook’taki çeşitli Toyota fan gruplarında paylaştım. Ancak yaşadığım mağduriyeti dile getirmeme rağmen, pek çok kişi tarafından kırıcı, haksız ve yakışıksız ithamlara maruz kaldım.
Ben sadece yaşadığım durumu paylaşmak ve belki aynı sorunu yaşayanlara ışık tutmak istemiştim. Ancak gelen tepkiler gerçekten çok üzücüydü. “Toyota’yı kötülemek için başka gruplardan gelmişsin”, “1.6 motor kullanıyorsun, 1.5 alamadığın için kıskanıyorsun”, “Asparagas haber yapıyorsun” gibi ithamlarla karşılaştım. Bir “geçmiş olsun” demeyi bile çok gören insanlar oldu. Ne yazık ki, saygı çerçevesinde ve açıklayıcı bir dille yanıt vermeye çalışsam da bazı kişiler sadece marka savunuculuğu yapmakla meşguldü.
Ben yaklaşık 10 yıldır Toyota kullanıcısıyım. Bu üzücü olay yaşansa da Toyota sevgim hâlâ baki. Ancak ortada gerçek bir mağduriyet var ve bunu dile getirmek istedim. Bu süreçte gönderilerimi tamamen kendi irademle, herhangi bir marka ya da kişi baskısı olmadan kaldırdım. Sebebi ise artık insanların yıpratıcı ve anlayışsız tavırlarına maruz kalmak istememem.
Sorunuma dönersek, araştırmalarım sonucu yabancı forumlarda Toyota’nın 2022 yılında EGR soğutucusu ile ilgili servis bülteni yayınladığını öğrendim. Bu da yaşadığım sorunun markaca da fark edildiğini gösteriyor. Ancak benim aracım garanti dışında olduğu için, tüm masrafları kendim karşıladım.
Toyota’nın merkezi Belçika’ya en az üç kez e-posta gönderdim. Gelen yanıtta Türkiye temsilcisinin benimle iletişime geçeceği yazıyordu. Gerçekten de arandım, yaşadığım durum dinlendi ancak sonrasında bir daha hiçbir dönüş yapılmadı.
Yetkili servise gittiğimde ise farklı bir hayal kırıklığı yaşadım. Satış temsilcisi bana, “Üç yıldır buradayım böyle bir şey duymadım” dedi ve servis kayıtlarımın 40.000 km’ye kadar olduğunu, sonrası görünmediği için bu arızanın normal olduğunu savundu. El kol hareketleriyle küçümseyici bir tavır sergiledi. Ben de sordum: “Peki garantili, 950 km’de ya da 10.000-20.000-30.000-50.000 km’de olan araçlar neden yatak sarıyor?” Bu soruya hiçbir yanıt veremediler.
Tüm bu süreç sonrası Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurdum. Şu anda firmadan savunma istenmiş durumda. Umuyorum ki kısa süre içinde olumlu bir sonuç alabilirim.
Ayrıca garantisi devam eden ancak benzer sorun yaşayan birçok kişiye de ulaştım. Onlara da dedim ki: “Eğer sıfır araç alıp böyle bir sorun yaşıyorsanız, hakkınızı arayın. Direnin. Sadece onarım değil, değişim de talep edebilirsiniz.” Ancak çoğu kişi zaman kaybı olacağını düşünerek, onarımı kabul etmiş.
Benim tek derdim sadece kendi hakkımı savunmak değil, aynı zamanda bu sorunu yaşayabilecek diğer kullanıcılar için de bir yol açabilmekti. Ama gördüm ki iyi niyetli olmak bazen sizi fazlasıyla yıpratıyor.
Bu konuyu tekrar açmamın sebebi ise, gönderilerimin yetkililer tarafından mı kaldırıldığına dair gelen sorulara yanıt vermek. Hayır, tüm paylaşımlarımı kendi isteğimle kaldırdım.
Saygılarımla.
https://www.sikayetvar.com/toyota/toyota-40000-km-de-motor-yedihttps://www.sikayetvar.com/toyota/toyota-corolla-motor-yatak-sardi-videohttps://www.sikayetvar.com/toyota/toyota-corollanin-motor-arizasi-ve-servis-magduriyetihttps://www.sikayetvar.com/toyota/yeni-aracta-surekli-motor-arizasi-ve-cozum-eksikligihttps://www.sikayetvar.com/toyota/sifir-aracta-bitmeyen-arizalar-ve-ilgisizlikhttps://www.sikayetvar.com/toyota/toyota-corollada-beklenmedik-motor-sorunuhttps://www.sikayetvar.com/toyota/toyota-40000-km-de-motor-yedihttps://www.sikayetvar.com/toyota/toyota-sifir-arac-bakima-gec-geldi-diye-garanti-disi-sakahttps://www.sikayetvar.com/toyota/sifir-kilometre-toyota-corollada-motor-arizasi-ve-uzun-suren-parca-bekleyisi