Gönderen Konu: Subap erimemesi için yapılması gerekenler  (Okunma sayısı 1065 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 153000
  • Model Yılı: '15
  • 23 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Subap erimemesi için yapılması gerekenler
« : Nisan 28, 2025, 00:02:42 »
Değerli forum üyeleri 2015 model 1.6  aracıma 72 bin km de lovato lpg taktırdım . Afr ayarını yaptırdım. Aracımın bakımlarında sürekli motul , liqou moly yağ , mann filtre kullanırım.Malesef ki 155 bin km de  subaplar ve silindir kapağı değiştirmek zorunda kaldım. Conta takımını , silindir kapağını yetkili servisten temin ettim . Subaplar SUBSAN marka kullandım . 2025 şubat ayı gibi ortalama 110 bin TL gibi maliyeti oldu malesef.
Normalde aracımı aşırı performanslı kullanan biri değilim . Uzun yolda ortalama 130 km hızda kullanırım. Lpg yi PO,OPET,BP İPRAGAZ dan alırım .
Bu km de subapların sorun vermesinin altında birçok nedenler sıralanabilir aslında . Lpg de ayarsızlık, kalitesiz yakıt, sürekli yüksek devirde aşırı ısıya maruz bırakmak vs gibi .
Siz değerli arkdaşlarında bu konu hakkında farklı fikirleri nelerdir? Lpgli araçlarda erken  subap probleminin önüne nasıl geçilebilir?

Toyota Club Türkiye

Subap erimemesi için yapılması gerekenler
« : Nisan 28, 2025, 00:02:42 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 58000
  • Model Yılı: '18
  • 67 kere teşekkür etti
  • 172 kere teşekkür edildi
Ynt: Subap erimemesi için yapılması gerekenler
« Yanıtla #1 : Nisan 28, 2025, 08:31:10 »
Yapılması gerekenler
A)Ustayı İlgilendiren konular
1) Doğru ve hatasız LPG MONTAJI
2) Doğru ve hatasız AFR ayarı/ LPG haritasının benzine yakın olması
3) Yapılan ayar sonrasında Short Term ve özellikle long term hava yakıt karışımınının +5 - 5 aralığında olması ve bunun elm cihazıyla ara ara kontrol edilmesi
4) Her iki LPG filtresinin düzenli olarak yenilenmesi, yenilendikten sonra regülatör basıncının enjektörlerin kontrol edilmesi
B) Kullanıcıyı ilgilendiren konular
1) Aracı 3000 devirden sonra benzinde kullanmak / LPG de 3000 devire kadar kullanmak aracı lpg de zorlamamak
2) Araç LPG de iken dipgaz kullanmamak
3) Aracı dik yokuşlarda kısa mesafe bile olsa benzinde kullanmak / dik yokuşlarda LPG ayarı iyi bile olsa sıkıştırmamak gerekir

Aklıma gelenler bunlar



Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Subap erimemesi için yapılması gerekenler
« Yanıtla #2 : Nisan 28, 2025, 13:11:54 »
Değerli forum üyeleri 2015 model 1.6  aracıma 72 bin km de lovato lpg taktırdım . Afr ayarını yaptırdım. Aracımın bakımlarında sürekli motul , liqou moly yağ , mann filtre kullanırım.Malesef ki 155 bin km de  subaplar ve silindir kapağı değiştirmek zorunda kaldım. Conta takımını , silindir kapağını yetkili servisten temin ettim . Subaplar SUBSAN marka kullandım . 2025 şubat ayı gibi ortalama 110 bin TL gibi maliyeti oldu malesef.
Normalde aracımı aşırı performanslı kullanan biri değilim . Uzun yolda ortalama 130 km hızda kullanırım. Lpg yi PO,OPET,BP İPRAGAZ dan alırım .
Bu km de subapların sorun vermesinin altında birçok nedenler sıralanabilir aslında . Lpg de ayarsızlık, kalitesiz yakıt, sürekli yüksek devirde aşırı ısıya maruz bırakmak vs gibi .
Siz değerli arkdaşlarında bu konu hakkında farklı fikirleri nelerdir? Lpgli araçlarda erken  subap probleminin önüne nasıl geçilebilir?
Afr ayarı iyi olursa 80 k kmde sibob erimesi normal değil siz bide silindir kapağı da değiştirmişsiniz kapak değişiminin sebebi nedir,motul yağ kullandığınızı yazmışsınız ama kaç vizkozite mesala 0w20 mi 5w30 mu.

Mesaj Birleştirildi: Nisan 28, 2025, 13:17:15
Sibob erimesinde afr ayarı kadar yağ vizkozitesininde önemi çok büyük çünkü lpg ısısı yüksek olduğu için her ne kadar afr ayarı yapılsada yanma egzoz zamanına sarkıyor bu durumda ısı yükselmesine neden oluyor siz göstergede hep 90 da görürsünüz ama hararet 90 110 C⁰ arasında değişir müşürün okuma aralığı vardır 110 üstüne çıktıktan sonra yüksek hareret olarak algılar,diaknostik ile bağlanıp ısıyı görebilirsiniz,atmosferik araçların çoğunda ısı transferi bir miktarı yağ üzerinden yapılır hepsi radyatör soğutma sıvısında değildir.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 153000
  • Model Yılı: '15
  • 23 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Subap erimemesi için yapılması gerekenler
« Yanıtla #3 : Mayıs 02, 2025, 23:35:59 »
Verilen bilgiler için teşekkürler  Ümit Bey .Yılın 9 ayı Urfa da 3 ayı Mersin de Yaşadığım için bölgenin sıcaklığına bağlı olaraktan Sürekli 5-30 kullandım.  subap yuvaları kontrol edildi fazla aşınmış ve taşlamayla kurtarılamyacak seviyedeydi o yüzden silindir kapağı değişti malesef.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 16000
  • Model Yılı: '23
  • 1 kere teşekkür etti
  • 9 kere teşekkür edildi
Ynt: Subap erimemesi için yapılması gerekenler
« Yanıtla #4 : Mayıs 03, 2025, 09:03:29 »
Lpg için kalın yag doğru ayrıca lpg bujisi kullanmak ömüru uzatacaktır

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '14
  • 42 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: Subap erimemesi için yapılması gerekenler
« Yanıtla #5 : Mayıs 25, 2025, 03:04:28 »
Yukarıda Hüsnü Beyin yazdıkları da bir kere daha bana gösterdi ki Tüp Pişmanlıktır.
Benzinle binmek Krallıktır.
İyinin de İyisi Toyotalarımız bile tüp takınca naifleşiyor, farklı talepleri oluyor.
Buna ilk defa rastlamadım. Çok yakın arkadaşım da 120 bin km'lerde aynı sorunları yaşadı.
Kanaatim artık netleşti.
Paylaşım için teşekkürler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Corolla Flame Xpack 2022
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '22
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: Subap erimemesi için yapılması gerekenler
« Yanıtla #6 : Mayıs 26, 2025, 17:46:07 »
Subap ayarı manuel olan motorlarda sübaplar ayarsız olursa sıcaklıktan dolayı sübaplar uzuyor ve pistona çarpıyor sonra da kenarından çatlıyor, sübapların zarar görmesinin en büyük sebebi 1.fakir karışım 2.yanma zamanının egzoza sarkması. Fakir karışım silindir içi sıcaklığı çok artırıyor, lpg benzin gibi ortamı serinletmediği için zaten ayrıca bir sıcaklık farkı da oluşuyor.
Corolla Flame Xpack 2022

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: Subap erimemesi için yapılması gerekenler
« Yanıtla #7 : Mayıs 27, 2025, 16:40:43 »
Lpg de ki motor aşınmalarının en büyük sebebi yanlış montaj yanlış ayar .Birçok sürücü aracını fakir karışımda kullanıyor aracım az yakıyor diye seviniyor taki siboplar yanıp motor bitene kadar . Araç benzindeki Fabrika verisi 10 litre ise bu aracın lpg de ½ 17 fazla lpg  tüketmesi gerekir  kabalama hesapla ½ 20 fazla tüketmesi gerekir. Buda ne demek 11.7 lt 12 litre lpg tüketmesi gerekiyor  .Birçok kullanıcıya soruyorum araba benzinde  10 yakıyorsa lpg ya  10 yada daha az yakıyor benim araba kokluyor diyor ama koklamıyor zarar veriyor farkında degil .

Genel konuyu okuyanlara da bilgi olsun  aracınız yol bilgisayar  100 km veri olan yer her yakıt alımında verileri sıfırlayın ve yakıt bitip yaniden aldığınız da lpg tüketiminizle bunu kıyaslayın yol bilgisayarında ki veriniz  9.4 litre diyelim   100 km ortalaması . Sizin litre bazında lpg de 100 km hesapladığınızda 11 / 11,2 lt gibi lpg tüketmiş olmanız gerekiyor  Bununda sebebi 1 birim benzin  1.17 birim lpg ye denk gelir vede araçlarınızın yol bilgisayarları benzine göre hesaplama yapar .

Afr ayarından ziyade ltft ve stft yakıt döngü ayalarına bakılması aracın anlık ve sabit hız ayarlarının  + / - 5  degerinin altına veya üstüne çıkmaması lazım haricen araç fakir karışıma veya zengin karışıma düşecektir
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Subap erimemesi için yapılması gerekenler
« Yanıtla #8 : Mayıs 27, 2025, 22:08:00 »
Lpg de ki motor aşınmalarının en büyük sebebi yanlış montaj yanlış ayar .Birçok sürücü aracını fakir karışımda kullanıyor aracım az yakıyor diye seviniyor taki siboplar yanıp motor bitene kadar . Araç benzindeki Fabrika verisi 10 litre ise bu aracın lpg de ½ 17 fazla lpg  tüketmesi gerekir  kabalama hesapla ½ 20 fazla tüketmesi gerekir. Buda ne demek 11.7 lt 12 litre lpg tüketmesi gerekiyor  .Birçok kullanıcıya soruyorum araba benzinde  10 yakıyorsa lpg ya  10 yada daha az yakıyor benim araba kokluyor diyor ama koklamıyor zarar veriyor farkında degil .

Genel konuyu okuyanlara da bilgi olsun  aracınız yol bilgisayar  100 km veri olan yer her yakıt alımında verileri sıfırlayın ve yakıt bitip yaniden aldığınız da lpg tüketiminizle bunu kıyaslayın yol bilgisayarında ki veriniz  9.4 litre diyelim   100 km ortalaması . Sizin litre bazında lpg de 100 km hesapladığınızda 11 / 11,2 lt gibi lpg tüketmiş olmanız gerekiyor  Bununda sebebi 1 birim benzin  1.17 birim lpg ye denk gelir vede araçlarınızın yol bilgisayarları benzine göre hesaplama yapar .

Afr ayarından ziyade ltft ve stft yakıt döngü ayalarına bakılması aracın anlık ve sabit hız ayarlarının  + / - 5  degerinin altına veya üstüne çıkmaması lazım haricen araç fakir karışıma veya zengin karışıma düşecektir

Etkisi illaki var Yücel abi abi, sakin kullanan insanların araçlarının motorları çok daha uzun gidiyor. Ben de basa basa kullanırdım, yakıt biraz zengin ve benzin takviyesi olmasına rağmen yakmıştı. 3000 devir üstünde uzun süre kullanılırsa yanacak eninde sonunda kaçışı yok.
Otto'nun dediği gibi lpg motoru kurutur. :D şaka tabi.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Subap erimemesi için yapılması gerekenler
« Yanıtla #9 : Mayıs 30, 2025, 11:48:42 »
uzun ve kısa dönem düzeltmelerim bu şekilde. Sizden yorum alabilir miyim ?





Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 58000
  • Model Yılı: '18
  • 67 kere teşekkür etti
  • 172 kere teşekkür edildi
Ynt: Subap erimemesi için yapılması gerekenler
« Yanıtla #10 : Mayıs 30, 2025, 12:33:03 »
uzun ve kısa dönem düzeltmelerim bu şekilde. Sizden yorum alabilir miyim ?





burada araç rolantide mi yoksa hareket halindemi? genel olarak iyi duruyor LTFT bazı bölgelerde +7 lerde seyrediyor (çok az fakirde kalmış, ama az) hareket halindeyken farkı devirlerde kısa bir video atarsanız daha iyi yardımcı olabilirim, 3000 devri geçemeden ve sakin kullanımınızda bir problem yaşayacağınızı düşünmüyorum açıkçası

Mesaj Birleştirildi: [time]Mayıs 30, 2025, 12:34:08[/time]
STFT vs LTFT değerlerini canlı gösteren bir video yu kastettim

Mesaj Birleştirildi: Mayıs 30, 2025, 12:37:03
çünkü LTFT +7 iken STFT -7 Yapıyorsa toplam 0 olur yani mükemmel olur, bunu da ancak canlı veride görürsem yorum yapabilirim, veya LTFT +3 ken STFT +5 yapıyorsa bu durum yine fakir karışıma işaret eder o bölgenin düzenlenmesi gerekir, yani özet TOPLAM önemlidir

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Subap erimemesi için yapılması gerekenler
« Yanıtla #11 : Mayıs 30, 2025, 18:19:36 »

çünkü LTFT +7 iken STFT -7 Yapıyorsa toplam 0 olur yani mükemmel olur, bunu da ancak canlı veride görürsem yorum yapabilirim, veya LTFT +3 ken STFT +5 yapıyorsa bu durum yine fakir karışıma işaret eder o bölgenin düzenlenmesi gerekir, yani özet TOPLAM önemlidir

Yorumunuz için teşekkürler. Canlı olarak takip ettiğimde kısa düzeltmenin genelde 0 da olduğunu gördüm. özellikle devir 1600 de iken.. uzun düzeltme çok yüklemeden gittiğimde 2.7, 3000 devir ve sonrasında ise 3.2 gibi bir değer veriyor. ltft nin 7 olduğu zamanlar motor kapalı iken. Araç hybrid olduğundan bazen elektrikle hareket ediyor. O sırada sabit olarak 7 gösteriyor.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 58000
  • Model Yılı: '18
  • 67 kere teşekkür etti
  • 172 kere teşekkür edildi
Ynt: Subap erimemesi için yapılması gerekenler
« Yanıtla #12 : Mayıs 30, 2025, 20:13:37 »
O zaman gayet güzel, sifir sorun sıfır sıkıntı