Herkese Tekrar merhaba. Bugün tekrar bilgisayarı bağlayıp teste çıktım. Yine %100 doluluk oranı vardı ve DPF statusü Standby gözüküyordu. Active testi tekrar başlatmaya çalıştığımda yine olmadı. Bağlı şekilde markete giderken DPF statusü
@Ahmet Güve (8047) hocamın da dediği gibi Operate durumuna geçti ve doluluk oranı %99a düştü. Bunu görünce direk çevre yoluna çıkıp 20 25 dk sürdüm. Sürerken doluluk oranının düşüşünü canlı izleme fırsatım oldu. Sürüşte 3 farrklı şekilde davrandım. ve hepsinde dolum yüzdesinin düşme hızında herhangi bir duraksama olmadı. Yani normal şekilde sürerken bile düşüş oluyordu. Bu 3 farklı sürüş stili şunlardı. 1.si klasik normal zamandaki sürüş stilim sakin kullanım E modda 70 80km/s hızlarla. 2. si Es moduna alıp biraz daha seri sürüş frene fazla basıp ani hızlanmalar yapma(Dakkası geçmiş minibüsçü style). 3. ise manuele alıp bi alt viteste 3000 devir civarı sürüş.
Tek olduğum için çok fazla kayıt alamadım. Farkettiğim bir şey rejenerasyon sırasında egzos sıcaklıkları 1000 fahreinheitleri gördü.
Yüzde 14e düştüğünde bir foto çekebildim. Status: operate
https://imgur.com/Ezys2K5Sonra yüzde 0 olunca Completed durumuna geçip dpp doluluğu %16 göründü.
https://imgur.com/ShdF1yJAracı durdurup kendi işlerimi halledip tekrar sürüşe çıktım dpf doluluk oranını 16 22 arası gözlemledim.
Daha sonra aracı tekrar stop edip tekrar çalıştırarak motor ışığının sönmesini bekledim ama sönmedi. Sanırım burada ecu bu tarz hataları silme kararı almıyor ya da ekstra bir kaç parametreye bakarak karar veriyor silip silmeyeceğini. Ben de program üzerinden hata kodunu sildim ve silme başarılı oldu tekrar bir daha çıkmadı. Öncesinde silmeye çalıştığımda 2 3 saniye sonra tekrar ışık yanıyordu. Böylelikle şuan hatasız bir şekilde aracı kullanabiliyorum.
Artık sürekli dpf temizletmeye para vermektense 2 3 haftadır bir bilgisayarla kontrol etmeyi düşünüyorum.