Gönderen Konu: AE92 KOMPLE BOYA  (Okunma sayısı 265 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 221000
  • Model Yılı: '08
  • 97 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
AE92 KOMPLE BOYA
« : Ekim 11, 2024, 16:40:08 »
        Selamün Aleyküm arkadaşlar. İkinci araç olarak ae92 liftback kasa kırmızı aracımı aldım. Araç epey bakımsız kalmış. Benimde zaafım hedefi belirledikten sonra hiç sağa sola bakmamak. Alırken aracın kusurlarını hiç heyecandan görmedim. Hem uğraş olsun hem de tecrübe etmek için yavaş yavaş eksiklerini tamamlamak istiyorum. Aracımı komple kendim boyamak istiyorum. Sprey ile boyamak ile hava tabancası ile boyamadın artı ve eksileri nelerdir? Yorumlarınız için şimdiden teşekkürler.

Toyota Club Türkiye

AE92 KOMPLE BOYA
« : Ekim 11, 2024, 16:40:08 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: AE92 KOMPLE BOYA
« Yanıtla #1 : Ekim 11, 2024, 17:23:41 »
Kolay gelsin şimdiden :)

Tozsuz ortam, ekipman ve zamanınız varsa ilginç olabilir.

AE92 komple boyatmış biri olarak şunu söyleyeyim ama; Yaşı nedeniyle plastikler çok kırılgan durumda olacaktır. Çok dikkat etmeniz ve olabildiğince sökmekten kaçınmanızı tavsiye ederim.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: AE92 KOMPLE BOYA
« Yanıtla #2 : Ekim 12, 2024, 13:02:06 »
Özellikle burun tasarımını beğendiğim bir araçtır.
Boya öncesi bence gerekli tüm detay bakımlarını bitirin, en son boya işine girin. Alper yöneticimiz bu araç hakkında tecrübelidir, dediği gibi mümkün mertebe sökmeden, iyi maskeleme ile daha doğru olur.
Boyamada kullanacağınız cihazın ağız tasarımı önemli, boyama cihazının lülesini aracın yüzeyine sürekli aynı mesafelerde tutmak da önemli. Ahmet yöneticimiz de bu konuda bilgilidir. Yine boyama yönü de önemli. Köşeler, düz yüzeylere göre fazla boya alıp akma yapabilir, bu nedenle kuruma sonrası üst üste uygulamalar daha doğru olur. Öncesi alt yüzeyin hazırlığı (boya tutunması ve varsa paslı yüzeylerin bertarafı için). Ayrıca kesinlikle kapalı ortam şartları.
Öncesi sonrası şeklinde burada paylaşırsanız faydalı olacaktır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Ynt: AE92 KOMPLE BOYA
« Yanıtla #3 : Ekim 12, 2024, 16:30:23 »
Öneriler çok yerinde,boyama işlemine geçmeden zımparalama, macun çekme,astar atma ve nihayet boyama işlerinde ne kadar deneyimlisiniz? farzedin zımpara sonrası çürük pas çıkarsa ne olacak? arabanın sadece dış kısmını boyayın iç kısımlara dokunmayın derim,elektrikli boya tabancalarından bahsediliyor,hangi koşullarda boyama yapacaksınız?kapalı yeriniz varsa ne güzel olur, her gencin gönlünde arabasını boyamak yatar,sonuç umarım çok güzel olur,kolay gelsin.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 221000
  • Model Yılı: '08
  • 97 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: AE92 KOMPLE BOYA
« Yanıtla #4 : Ekim 13, 2024, 21:18:15 »
Özellikle burun tasarımını beğendiğim bir araçtır.
Boya öncesi bence gerekli tüm detay bakımlarını bitirin, en son boya işine girin. Alper yöneticimiz bu araç hakkında tecrübelidir, dediği gibi mümkün mertebe sökmeden, iyi maskeleme ile daha doğru olur.
Boyamada kullanacağınız cihazın ağız tasarımı önemli, boyama cihazının lülesini aracın yüzeyine sürekli aynı mesafelerde tutmak da önemli. Ahmet yöneticimiz de bu konuda bilgilidir. Yine boyama yönü de önemli. Köşeler, düz yüzeylere göre fazla boya alıp akma yapabilir, bu nedenle kuruma sonrası üst üste uygulamalar daha doğru olur. Öncesi alt yüzeyin hazırlığı (boya tutunması ve varsa paslı yüzeylerin bertarafı için). Ayrıca kesinlikle kapalı ortam şartları.
Öncesi sonrası şeklinde burada paylaşırsanız faydalı olacaktır.
Değerli yorumlarınız için teşekkürler Hakan Bey. Spreye boya koduna göre doldurtmayı veya hava kompresörü düşünüyorum. Anca dediğiniz gibi en son baya işine girmek daha mantıklı. Önce diğer eksikleri tamamlayacağım. O yüzden boya işini ileri bir tarihe ertelemem gerekecek.

Mesaj Birleştirildi: Ekim 13, 2024, 21:22:51
Öneriler çok yerinde, boyama işlemine geçmeden zımparalama, macun çekme, astar atma ve nihayet boyama işlerinde ne kadar deneyimlisiniz? farzedin zımpara sonrası çürük pas çıkarsa ne olacak? arabanın sadece dış kısmını boyayın iç kısımlara dokunmayın derim, elektrikli boya tabancalarından bahsediliyor, hangi koşullarda boyama yapacaksınız? kapalı yeriniz varsa ne güzel olur, her gencin gönlünde arabasını boyamak yatar, sonuç umarım çok güzel olur, kolay gelsin.
Daha önce boya, zımpara ve kaporta çürükleri hakkında hiç tecrübem yok maalesef. Amacım hem tecrübe etmek hem de kendi işini yapmanın hazzını yaşamak. Ne kadar elim tamir işlerine yatkın olsa da tedirginlik ve acemilik var tabi. Değerli yorumlarınız için teşekkürler.