Gönderen Konu: YAĞ EKSİLTME SORUNU - AURİS 2012 (1.33 )  (Okunma sayısı 848 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 16 kere teşekkür etti
YAĞ EKSİLTME SORUNU - AURİS 2012 (1.33 )
« : Ekim 09, 2024, 11:01:03 »
Merhaba,

Aracım AURİS 2012, MANUEL,BENZİNLİ, 1.33...2022 Yılında daha 68.000 km deyken yağ eksik lambası yaktı...En son 1000km 1 lt kadar eksiltiyordu, ekleme yapıp devam ettim mecburiyetten. Bu sene başlarında araç çekişten baya bir düştü ve standart bir rampayı bile çıkarken zorlanmaya başladı, düz yolda tam gaz yememekle birlikte baya iyi gidiyordu..O durumda istanbul - didim gidip geldim :) tabi yüksek devir sürmek zorunda kaldım ama yolda bırakmadı araç ...Dönüşte bakıma verdim, ( katalizör yenilendi, çekiş sorunu düzeldi. )  10.000 bakımalrı vs yaptık yeni yağ koyduk ama 650km sonra ya basınç lambası yine uyarı verdi ve şimdi 300 km 1 lt eksiliyor..İlave ediyorum ama artık fena içmeye başladı :)
İnternette araştırırken bu yağ eksiltme ve yağ yakmalarda PCV VALF i diye bir parçaya rastladım ve bazıları bu parça değişimi ile olayın çözüldüğünden bahsetmiş. Acaba konuyla ilgili bilgisi olan var mı? Yada kartı ekleyerek bir nebze olsun sorun giderilebilir mi?Sanayiye götürsek ustalar direk motor inecek, rektefiye diyorlar ve şu anda sanırım istanbul için ortalama 200 bin civarında ücretlerden söz ediliyor. Bu zaten altından kalkamayacağım bir rakam ve bu şekilde de aracı satıp başkasının ızdırabına girmek istemem vicdanen..
Konu hakkında bilgisi, tecrübesi olan arkadaşlardan yorum, çözüm rica ederim..





Toyota Club Türkiye

YAĞ EKSİLTME SORUNU - AURİS 2012 (1.33 )
« : Ekim 09, 2024, 11:01:03 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1348 kere teşekkür edildi
Ynt: YAĞ EKSİLTME SORUNU - AURİS 2012 (1.33 )
« Yanıtla #1 : Ekim 09, 2024, 11:52:38 »
Anlattığınıza göre konu tam olarak pvc valfine bağlı değil gibi..çünkü yağda çamurlaşma gibi bir şikayetiniz bulunmuyor,motor rektifiyesi tam olarak önerilen bir çözüm olmakla birlikte 200.000 tl korkunç bir rakam ,bu durumda resmi serviste tam bir teşhis yaptırıp ona göre bütçe durumuna göre sekman attırma yoluna gidebilirsiniz bu arada pvc valfide değişir,bunun maliyetini öğrenip ona göre hareket edilir,ancak Toyota motorunun daha uzun kilometreler gidebildiğini biliyoruz sanıyorum sizin aracınız halen 80-90  bin km lerde olmalı.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 16 kere teşekkür etti
Ynt: YAĞ EKSİLTME SORUNU - AURİS 2012 (1.33 )
« Yanıtla #2 : Ekim 09, 2024, 16:33:37 »
Anlattığınıza göre konu tam olarak pvc valfine bağlı değil gibi..çünkü yağda çamurlaşma gibi bir şikayetiniz bulunmuyor,motor rektifiyesi tam olarak önerilen bir çözüm olmakla birlikte 200.000 tl korkunç bir rakam ,bu durumda resmi serviste tam bir teşhis yaptırıp ona göre bütçe durumuna göre sekman attırma yoluna gidebilirsiniz bu arada pvc valfide değişir,bunun maliyetini öğrenip ona göre hareket edilir,ancak Toyota motorunun daha uzun kilometreler gidebildiğini biliyoruz sanıyorum sizin aracınız halen 80-90  bin km lerde olmalı.

Araçtan pek anlamam; şu an için ara sıra egzoztan beyaz duman atıyor. Bunu her zaman yapmıyor, dikkatimi çeken genelde yokuş aşağı inerken düzlükte gaza yüklenince bi beyaz duman atıyor, bazen sağlam duman çıkartıyor. Birde yine yokuş arka viteste de ara ara bu beyaz duman çıkıyor ve baya fazla çıkıyor, göz gözü görmüyor :) Onun haricinde hararet yok, siyah duman yok...( araç 90.000 km )
İlk bu arızayı verdiğinde Ufuk Sönmez bey ile irtibata geçmiştim,  ( zaten araç bakımalrını da tem toyota da yaptıryorum ) o zaman için çok detyalı bir şekilde telefonda bilgi vermişti , h segman piston vs vs hatta bu seri motorlar farbiaksyon hatalı ve fiyat olarakta tabi baya yüklü bir masraftan söz etmişti...
Bu arada teşekkür ederim yorum ve bilginiz için....Bu konuda çok yorum okudum ama daha pek çözüm bulan yok sanırım, hatta bu olayın motor yaptımada biel tekrarlama olasılığı olması can sıkıcı...Ve kime anlatsam toyota yapmaz bunu diyor :))

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: YAĞ EKSİLTME SORUNU - AURİS 2012 (1.33 )
« Yanıtla #3 : Ekim 09, 2024, 21:54:52 »
Araçtan pek anlamam; şu an için ara sıra egzoztan beyaz duman atıyor. Bunu her zaman yapmıyor, dikkatimi çeken genelde yokuş aşağı inerken düzlükte gaza yüklenince bi beyaz duman atıyor, bazen sağlam duman çıkartıyor. Birde yine yokuş arka viteste de ara ara bu beyaz duman çıkıyor ve baya fazla çıkıyor, göz gözü görmüyor :) Onun haricinde hararet yok, siyah duman yok...( araç 90.000 km )
İlk bu arızayı verdiğinde Ufuk Sönmez bey ile irtibata geçmiştim,  ( zaten araç bakımalrını da tem toyota da yaptıryorum ) o zaman için çok detyalı bir şekilde telefonda bilgi vermişti , h segman piston vs vs hatta bu seri motorlar farbiaksyon hatalı ve fiyat olarakta tabi baya yüklü bir masraftan söz etmişti...
Bu arada teşekkür ederim yorum ve bilginiz için....Bu konuda çok yorum okudum ama daha pek çözüm bulan yok sanırım, hatta bu olayın motor yaptımada biel tekrarlama olasılığı olması can sıkıcı...Ve kime anlatsam toyota yapmaz bunu diyor :))
Bahsettiğiniz sorunun tek sebebi sibob lastikleri yanması,ilk gaza basmada piston üstüne yağ damlatıyor kuruyunca duman atmayı kesiyor,bu döngü gazdan ayağınızı çekip her basmada meydana gelir,sibob lastiklerinin yanmasındaki ilk etken varsa lpg dir,bozuk lpg ayarında ısı fazla yükselir motor içerisindeki en nazik kısımda sibob lastikleri olduğu için en çok etkilenen yerdir,Liqui moly nin bu tip sorunlar için özel yağlayıcı bir katkısı var motor yağına ekleyip 200 300 km kullandıktan sonra yağ değişimi yapıyorsunuz ve yeni yağda takip ediyorsunuz denekten bişey kaybetmezsiniz ama öncesinde lpg varsa komple kapatın katkıyı koyduktan sonra durum düzelirse iyi bir afr ayarı yaptırıp aracı kullanmaya devam edersiniz.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 16 kere teşekkür etti
Ynt: YAĞ EKSİLTME SORUNU - AURİS 2012 (1.33 )
« Yanıtla #4 : Ekim 10, 2024, 13:58:16 »
Bahsettiğiniz sorunun tek sebebi sibob lastikleri yanması,ilk gaza basmada piston üstüne yağ damlatıyor kuruyunca duman atmayı kesiyor,bu döngü gazdan ayağınızı çekip her basmada meydana gelir,sibob lastiklerinin yanmasındaki ilk etken varsa lpg dir,bozuk lpg ayarında ısı fazla yükselir motor içerisindeki en nazik kısımda sibob lastikleri olduğu için en çok etkilenen yerdir,Liqui moly nin bu tip sorunlar için özel yağlayıcı bir katkısı var motor yağına ekleyip 200 300 km kullandıktan sonra yağ değişimi yapıyorsunuz ve yeni yağda takip ediyorsunuz denekten bişey kaybetmezsiniz ama öncesinde lpg varsa komple kapatın katkıyı koyduktan sonra durum düzelirse iyi bir afr ayarı yaptırıp aracı kullanmaya devam edersiniz.

Bilgi için teşekkür ederim, araçta LPG yok..
Bu markayı duymuştum, dediğiniz gibi denemekte yarar var...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1348 kere teşekkür edildi
Ynt: YAĞ EKSİLTME SORUNU - AURİS 2012 (1.33 )
« Yanıtla #5 : Ekim 12, 2024, 10:13:04 »
Beyaz dumanı zaman zaman atıyorsa soğutma suyunda silindirlerin içine sızıntı olabiliyordur,soğutma sıvısında azalma var mı ?
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: YAĞ EKSİLTME SORUNU - AURİS 2012 (1.33 )
« Yanıtla #6 : Ekim 12, 2024, 12:36:25 »
PCV valfi kontrolü yapmakla başlanabilir, en kolay, hızlı ve ucuz başlangıç olur.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)