0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Zamanında babamın corollayı komple boyatmak için kaportacı gezerken bitanesi abi fırın boya ile boyarım 2 sene garanti veriyorum en ufak boya hatasında yanıma gel demişti. Bize fiyat fazla geldiği için başka bi yerde boyatmıştık ve pek memnun kalmadık. Bence tamamen ustanın kalitesi belirliyor bunu. İyi usta kaliteli malzeme kullanıyor.
Eskiden çıraklar,kalfalar ve usta silsilesi vardı ,askere kadar çıraklık,kalfa dönemleri tamamlanır,askerlik sonrası kalfalıktan ustalığa kadar sürede de tüm olabilecek varsayımlar görülür usta olunduğunda alınan eğitime göre isim yapan ustalar piyasada var olurdu,örneğin Adana'da Renault ustası merhum Ahmet Toprak mekanikte(oğlu lpg ustası Ziya Usta) ağır kazalı yamru yumru Mercedes'i acente çıkışa benzeten Altın Çekiç gibi kaporta boyacılar vardı,yaptıkları işlere ve çözümlerine hayran olurdunuz,tabii bunlar artık tarih oldu,şimdi kapımı göçmüş,onarım yok,getir yeni kapıyı boya vernik işlem tamam,benzin otomatiği arızalımı ? içindeki pirinç kısmı tornadan geçirip görev yapar hale getiren Ankara Ata Sanayi deki Necip usta nerede? sanayide artık tek çalışan ustalar var,onlar kapatınca herkes servislere gidecek ,yedek parça ve onarım ile yüksek faturalar ödenecek,artık başka boyuta geçtik bu durumda aynı gelişmiş ülkelerde olduğu gibi en fazla 5-10 yıllık arabaları yollarda görebileceğiz,eskiler onarım parça giderleri yüksekliği yüzünden çöpe gidecek ,2.el de yatırım için araba istihdamı tarihe karışacak.