Gönderen Konu: Sürekli Atan Boyalar  (Okunma sayısı 648 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 170000
  • Model Yılı: '04
  • 68 kere teşekkür etti
  • 31 kere teşekkür edildi
Sürekli Atan Boyalar
« : Ağustos 31, 2024, 09:44:45 »
Merhaba,
2004 Corolla kullanıyorum.
1. Bel altında ufak tefek sürtme var diye oto sanayideki kaportacıya gittim.
Bölgesel boya yapıyorlar. Aslından ayırmak imkansız. Ama boya 1 sene sonra çıkıyor.
2. Sonra başka bir oto sanayideki başka bir kaportacıya gidiyorum. Boya neden kalktı diyorum.
Usta kötü malzeme kullanmış ondan kalkmıştır diyor. Bu sefer ona boyatıyorum. Yine çok güzel aslından ayırmak imkansız. Ama 1 sene sonra o boya da kalkıyor.
3. Sonra başka bir kaportacıya gidiyorum. Boya neden kalktı diyorum. Abi usta kötü malzeme kullanmış diyor. O da boyuyor.1 sene sonra o boya da kalkıyor.

Bu işin çözümü nedir??
2004 Corolla Terra.
1.6 Manuel Benzinli.

Toyota Club Türkiye

Sürekli Atan Boyalar
« : Ağustos 31, 2024, 09:44:45 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Ynt: Sürekli Atan Boyalar
« Yanıtla #1 : Ağustos 31, 2024, 13:03:58 »
Astar boyasından kaynaklı oluyordur,bir de boyayı mikronu az görünsün diye ince atıyorlardır,zaten artık herkes en ucuz malzemelere yöneldi oradan da kaynaklanabilir uğraşmayın böyle kalsın daha orijinal ve gerçekçi görünür,
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: Sürekli Atan Boyalar
« Yanıtla #2 : Ağustos 31, 2024, 14:29:50 »
Hep aynı yerin boyası atıyor ise .Kaport sacı herhangi bir neden ile yandı veya sac özelliğini yitirdi ise yanlış bilmiyor ise boya tutmuyor kusuyor diye biliyorum . Ama sizin fotolara bakınca boya kusmaktan ziyade soyulmuş gitmiş . Tamamen malzeme kalitesi ile alakalı bir durum gibi görünüyor . Zemin güzel kazınıp zımpara macun astar işlemleri yapılıp zemin yağ ve tozdan arındırılıp astar zımpara son kat astar yapılıp akabinden boya önce mumlu bez ile temizlenip  fırınlı boya yapılır ve verni uygulanır ise sorunsuz kullanırısnız ama bu saydığım kademeleri yapacak düzgün temiz esnaf boyacı bulmak zor  tabi . Fırınlı boya yaptırın
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 170000
  • Model Yılı: '04
  • 68 kere teşekkür etti
  • 31 kere teşekkür edildi
Ynt: Sürekli Atan Boyalar
« Yanıtla #3 : Ağustos 31, 2024, 18:25:27 »
Cevaplar için teşekkürler.
Fırın boya nedir?
Ne özelliği var?
Fırın boya yapılırsa boyanın dökülmeme garantisi var mı?
2004 Corolla Terra.
1.6 Manuel Benzinli.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Sürekli Atan Boyalar
« Yanıtla #4 : Ağustos 31, 2024, 23:02:05 »
Fırın boyanın normal boyadan farkı yoktur,fırın boya denilen işlem ortamın tozdan ve kirden arındırılması kapalı ortamda yapılması hepsi odur,usta işinin ehli olursa ortamı temizler yeri ıslatır darabayı indirir boyar yine aynı boyayı çıkarır,fırında (fırın denilen yer bir veya 2 aracın sığacağı kapalı dış ortamdan bağımsız kabin) yapılan işlem ustanın daha rahat çalışmasına olanak sağlar,sizin araçta olan soruna dönersek ustalık hatası ve malzeme kalitesinden ibaret,lokal boya yaptıkları için attıkları son katman verniği de bölgesel atıyor yani eskinin üzerine yama yapıyor yama tutmadığı için (aslında onunda ince tekniği var ama usta kalmadı) ek yerinden soyunmaya başlıyor,işini iyi yapan usta bulamıyorsanız malzemeyi siz alın lokal değil komple parçayı boyatın ve kenarlara pah kırma yani ince zımpara çektirin hiç bişey olmaz.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 170000
  • Model Yılı: '04
  • 68 kere teşekkür etti
  • 31 kere teşekkür edildi
Ynt: Sürekli Atan Boyalar
« Yanıtla #5 : Eylül 01, 2024, 11:19:19 »
Böyle bıraksam daha iyi olacak anlaşılan.
Tokay bey, Yücel bey, Ümit bey. Çok teşekkür ederim.
2004 Corolla Terra.
1.6 Manuel Benzinli.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 180000
  • Model Yılı: '05
  • 186 kere teşekkür etti
  • 250 kere teşekkür edildi
Ynt: Sürekli Atan Boyalar
« Yanıtla #6 : Eylül 01, 2024, 21:29:45 »
Zamanında babamın corollayı komple boyatmak için kaportacı gezerken bitanesi abi fırın boya ile boyarım 2 sene garanti veriyorum en ufak boya hatasında yanıma gel demişti. Bize fiyat fazla geldiği için başka bi yerde boyatmıştık ve pek memnun kalmadık. Bence tamamen ustanın kalitesi belirliyor bunu. İyi usta  kaliteli malzeme kullanıyor.
Toyota Corolla 2002 1.4 Terra e120 Sedan (2015—)
Toyota Corolla 2005 1.6 Sol Hb (2024——)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Sürekli Atan Boyalar
« Yanıtla #7 : Eylül 01, 2024, 23:59:15 »
Zamanında babamın corollayı komple boyatmak için kaportacı gezerken bitanesi abi fırın boya ile boyarım 2 sene garanti veriyorum en ufak boya hatasında yanıma gel demişti. Bize fiyat fazla geldiği için başka bi yerde boyatmıştık ve pek memnun kalmadık. Bence tamamen ustanın kalitesi belirliyor bunu. İyi usta  kaliteli malzeme kullanıyor.
Malesef eski zanaatkârlar kalmadı,adamlar bir boya atardı mikron kalınlığını bozmaz ayna gibi iş çıkarırlardı,keza kaportacılar çekiç sallayarak parça değiştirmeden orjinal haline dönderirlerdi kalmadı onlar,biz son kalanlara yetiştik ama artık onlarda bir bir bitiyorlar ne olacak böyle bakalım.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Ynt: Sürekli Atan Boyalar
« Yanıtla #8 : Eylül 02, 2024, 12:37:51 »
Eskiden çıraklar,kalfalar ve usta silsilesi vardı ,askere kadar çıraklık,kalfa dönemleri tamamlanır,askerlik sonrası kalfalıktan ustalığa kadar sürede de tüm olabilecek varsayımlar görülür usta olunduğunda alınan eğitime göre isim yapan ustalar piyasada var olurdu,örneğin Adana'da Renault ustası merhum Ahmet Toprak mekanikte(oğlu lpg ustası Ziya Usta) ağır kazalı yamru yumru Mercedes'i  acente çıkışa benzeten Altın Çekiç gibi kaporta boyacılar vardı,yaptıkları işlere ve çözümlerine hayran olurdunuz,tabii bunlar artık tarih oldu,şimdi kapımı göçmüş,onarım yok,getir yeni kapıyı boya vernik işlem tamam,benzin otomatiği arızalımı ? içindeki pirinç kısmı tornadan geçirip görev yapar hale getiren Ankara Ata Sanayi deki Necip usta nerede? sanayide artık tek çalışan ustalar var,onlar kapatınca herkes servislere gidecek ,yedek parça ve onarım ile yüksek faturalar ödenecek,artık başka boyuta geçtik bu durumda aynı gelişmiş ülkelerde olduğu gibi en fazla 5-10 yıllık arabaları yollarda görebileceğiz,eskiler onarım parça giderleri yüksekliği yüzünden çöpe gidecek ,2.el de yatırım için araba istihdamı tarihe karışacak.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 170000
  • Model Yılı: '04
  • 68 kere teşekkür etti
  • 31 kere teşekkür edildi
Ynt: Sürekli Atan Boyalar
« Yanıtla #9 : Eylül 03, 2024, 09:59:35 »
Eskiden çıraklar,kalfalar ve usta silsilesi vardı ,askere kadar çıraklık,kalfa dönemleri tamamlanır,askerlik sonrası kalfalıktan ustalığa kadar sürede de tüm olabilecek varsayımlar görülür usta olunduğunda alınan eğitime göre isim yapan ustalar piyasada var olurdu,örneğin Adana'da Renault ustası merhum Ahmet Toprak mekanikte(oğlu lpg ustası Ziya Usta) ağır kazalı yamru yumru Mercedes'i  acente çıkışa benzeten Altın Çekiç gibi kaporta boyacılar vardı,yaptıkları işlere ve çözümlerine hayran olurdunuz,tabii bunlar artık tarih oldu,şimdi kapımı göçmüş,onarım yok,getir yeni kapıyı boya vernik işlem tamam,benzin otomatiği arızalımı ? içindeki pirinç kısmı tornadan geçirip görev yapar hale getiren Ankara Ata Sanayi deki Necip usta nerede? sanayide artık tek çalışan ustalar var,onlar kapatınca herkes servislere gidecek ,yedek parça ve onarım ile yüksek faturalar ödenecek,artık başka boyuta geçtik bu durumda aynı gelişmiş ülkelerde olduğu gibi en fazla 5-10 yıllık arabaları yollarda görebileceğiz,eskiler onarım parça giderleri yüksekliği yüzünden çöpe gidecek ,2.el de yatırım için araba istihdamı tarihe karışacak.

Çok güzel noktalara değinmişsiniz. "başka bir boyut" yaklaşımı çok çarpıcı ve doğru.
Artık eski ustalar yok ve olmayacak.
Gözümüzün önünde yapılan iyi ve makul fiyatlı bakımlar artık olmayacak.
Biz otomobil kullanıcılarını zor günler bekliyor.
20 sene önce 2-3 saat içinde makul bir fiyata yaptırdığınız bakımı bugün 5-10 bin liraya yaptıramıyorsunuz.
Oto sanayideki ustalar bugün 5-10 bin liraya yaparız deyip yüzünüze bakmıyor. Çünkü önünde en az 4-5 araba var.
Servis fiyatları artmaya devam edecek.
Servis kalitesi düşmeye devam edecek.
Paramızla rezil olmaya devam edeceğiz.
Bahsettiğiniz dönemin belki de tek iyi tarafı otomobilin yatırım aracı olmaktan çıkması. Belki.
Selamlar.
2004 Corolla Terra.
1.6 Manuel Benzinli.