Gönderen Konu: Buji Ve Bobinde Yağ  (Okunma sayısı 395 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '04
  • 103 kere teşekkür etti
  • 39 kere teşekkür edildi
Buji Ve Bobinde Yağ
« : Haziran 19, 2024, 19:14:03 »
Evet arkadaşlar arabayı babamla ikimiz ortak kullanıyoruz bu sabah araba marş basmamış babam arabayı 1 km civarı vurdurmuş ama nafile sonrasında ben başına gittim aracın takviye yaptım marş motoru dönüyordu fakat araç ateşlemiyordu. Bobinlerden şüphelendim ve az önce söktüm kötü bir manzara ile karşılaştım ilk 3 silindirin buji ve bobinleri yağ içerisindeydi kurulayıp taktım maalesef bir şey değişmedi yarın çekici ile servise götüreceğim. Sizlerin de tecrübelerine dayanarak öncesinde hiç yağ yakmayan su eksiltmeyen bir aracın bu nasıl başına gelmiş olabileceğini bulmak istiyorum.
İlk aklıma gelen sübaplar veya kapak contası 2 yıl önce külbütor contasını değiştirmiştim araba 240.000 km de hiç zincir değişmedi acaba zincir mi kopardı kafamda deli sorular canımı da sıkmadı değil bayram bayram size danışmak istedim
Genç bir Toyota kullanıcısı :)
Makine Mühendisliği öğrencisi (4/4)
Corolla 2004 1.6 Terra

Toyota Club Türkiye

Buji Ve Bobinde Yağ
« : Haziran 19, 2024, 19:14:03 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1348 kere teşekkür edildi
Ynt: Buji Ve Bobinde Yağ
« Yanıtla #1 : Haziran 20, 2024, 00:04:39 »
Takviye yerine eski usul vurdurma yöntemi beyine zarar verir,umarım hasar vermemiş olsun,buji bobin yağlaması önemli ateşleme olmadığı için araba çalışmaz ancak bahsettiğiniz durumda motor açılacak ve genel duruma bakılacak subap,piston sekman conta derken masraflı bir işlem olacak kolay gelsin,açılmışken zinciri kırmasa bile değiştirin,ömürü zaten 200.000 km dolaylarında , araba 240.000 km de .Kolay gelsin.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Buji Ve Bobinde Yağ
« Yanıtla #2 : Haziran 20, 2024, 00:56:06 »
Fazla canınızı sıkmayın gördüğünüz yağ buji kovan keçelerinden yada kovanın altından gelir,keçe ise değişimi basit,eğer kovanın dibinden kaçırıyorsa biraz masraflı olur ama öyle astronomik rakamlar değil,sadece işçiliği biraz zor,kovanlar sökülecek ilaçlanıp (loktite) tekrar sıkılacak,şuanda bobinlere yağ değdiği için şase yapmış olabilir yada yağ iletkenliği engelliyor olabilir.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '04
  • 103 kere teşekkür etti
  • 39 kere teşekkür edildi
Ynt: Buji Ve Bobinde Yağ
« Yanıtla #3 : Haziran 20, 2024, 08:14:29 »
sağol Ümit Abi keçeler benimde aklıma geldi ama keçeden kaçırsa bujinin ucunda deilde bobinin takıldığı kısımda yağ olması gerekmezmiydi sanki silindirin içine dolmuş gibiydi yağ

Mesaj Birleştirildi: Haziran 20, 2024, 16:23:24
Evet aracı çalıştırdık çalısmama sebebi immobilizer sigortasının atık olmasıymış ama bulana kadar göbeğimiz çatladı 😅

Yağ olayına gelirsek her ihtimale karşı külbütor contasını,bujileri değistirdim.
Siboblara bakmak içinde bi kompresyon testi yaptık hiç bir silindirde basınç eksik çıkmadı 1000 2000 km sonra bujileri söküp tekrar bakacağım yağ var mı yok mu diye.
Velhasıl kelam yaşlı kurdun aslında bir şeyi yokmuş 😂
Genç bir Toyota kullanıcısı :)
Makine Mühendisliği öğrencisi (4/4)
Corolla 2004 1.6 Terra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Buji Ve Bobinde Yağ
« Yanıtla #4 : Haziran 21, 2024, 01:10:00 »
Keçe üstte kardeşim oradan sızıp aşağıya iner buji kovanına dolup yukarı doğru çıkar ama büyük ihtimalle kovanın silindir kapağına sıkılan yerden geliyordur,zamanla diş arasındaki loktite (sızdırmazlık ilacı) özelliğini yitiriyor yada üst kapakta tadilat olursa ilaçlamadan kontrol etmeden sıkıyorlar kovanları.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.