Gönderen Konu: Akaryakıt Türlerinde Tek Tipe Geçilmesi  (Okunma sayısı 334 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Akaryakıt Türlerinde Tek Tipe Geçilmesi
« : Mayıs 10, 2024, 19:53:20 »
Selam, akaryakıt türlerinde katkılı vb çeşitlerin kaldırılması hakkında ne düşünüyorsunuz?

Bu düzenlemenin hangi sebep ve amaçla yapıldığını merak ediyorum. Kullanım açısından çok sağlıklı bir yaklaşım değil. Bence düzenleme kalite ve fiyatlandırma konusunda yapılmalı.

Toyota Club Türkiye

Akaryakıt Türlerinde Tek Tipe Geçilmesi
« : Mayıs 10, 2024, 19:53:20 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Ynt: Akaryakıt Türlerinde Tek Tipe Geçilmesi
« Yanıtla #1 : Mayıs 10, 2024, 20:55:16 »
Benzin ve mazotun rafinerilerde ham petrol olarak işletildiğinde ,işletim maliyetleri açısından mazotun daha maliyetli olduğunu duyuyoruz,pratikte birbirini finanse edecek rakamlar değil,çünkü eşit miktarlar olamaz ve ortasını bulmak pek adil değil, katkı maddeleri konusuna gelince her petrol şirketinin farklı maddeler eklediğini de duyuyoruz ki hepsi benim ürünüm kaliteli diyor,eğer sadece rafineriden çıktığı gibi gelirde yarın bir gün siz de şu katkı maddelerini ekleyin mutlaka faydalı olur derlerse bu defa bize enjektör temizleyici veya katkı maddesi masrafı çıkacaktır,AB'de eğer bu sistem yoksa biz de uygulanıyorsa sebebini ve tam olarak yönetmeliğini bilmek gerekecek.İzlemede olacağız.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Akaryakıt Türlerinde Tek Tipe Geçilmesi
« Yanıtla #2 : Mayıs 10, 2024, 21:27:20 »
Bildiğim kadarı ile dizel yakıt, brnzine göre daha az rafine ve dolayısı ile daha az enerji sarfedilerek üretiliyor. Diğer yandan petrol brnzin için rafine edilince her halukarda dizel de elde ediliyor. Detaylı bilen paylaşabilir.
Yeni bir piyasa oluşturulması ve katkı konusunda katılıyorum. AB gibi yakın ülkelerde böyle düzenlemeler yokken burada ne görülerek yapılıyor acaba?
Piyasada tuhaf katkılar da türeyebilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 5500
  • Model Yılı: '18
  • 38 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Akaryakıt Türlerinde Tek Tipe Geçilmesi
« Yanıtla #3 : Mayıs 11, 2024, 09:55:44 »
Merhaba 2000 li yıllarda tankercilik yapıyordum rafineriye gidip komple mazot istediğimizde bazen tankerin bir gözüne (4000-5000 litre) benzin alınmasını şart koşuyorlardı yoksa vermiyorlardı.Çünkü üretilen benzini koyacak yerleri kalmıyordu ama mazota talep çoktu haliyle petrol rafine edilince bir sürü ürün çıkıyor asfaltından kalyaka mazottan   gaz yağ na kadar bu ürünleri depolamak gerekiyor.