Bu gibi durumlarda yakıt filtresinin hemen değiştirilmesi gerekmektedir. Yalnız, yeni filtre takılmadan önce contasının yağlanarak, dikkatlice kıvrılması önlenerek bilirkişiler tarafından montajlanması büyük önem arzeder!
Enjektör temizleyici.!
Özellikle dizel araçlarda her 5.000km'de bir kullanılmaları ile enjektörlerin temiz kalmaları sağlanırken, MAP sensörü, Boğaz kelebeği, EGR ve DPF parçalarının tıkanmalarını da önleyeceği gibi, dizel yakıtı içindeki suyun yakıt ile homojen şekilde bütünleşip yakılarak atılmasını sağlar, yakıt deposunda, yakıt yollarında ve yakıt filtresi içinde suyun birikmesini engeller. Dolayısiyle, öncelikle depo içindeki yakıt pompasının bozulması önlenir, metal yakıt yollarının çürümesi engellenir ve yakıt filtresinin (Toyotada) 20 bin km boyunca yakıtı daha iyi süzmesine yardımcı olur, PCV valfi arızalanmaz, Oksijen sensörü ve DPF sensörleri temizlenir, arıza ışıkları yanmaz.
1- Rafineride, dizel yakıt üretiminin son aşaması olan filtreleme, bildiğimiz su ile yapılır, bu sebeple filtreleme sonrasında tortuyu yakalayarak dibe çöken su ayrıştırılır ve yakıt içine her firmanın kendi katkıları katılır. Bazı marka dizel yakıtlarında diğerlerine göre daha fazla su bulunur. İnternetten kullandığınız yakıtın spec'lerini diğerleri ile karşılaştırınız.
2- Günümüzdeki dizel araçların depolarında dalgıç yakıt pompası kullanılır, yakıt motora ulaştığında ise, genellikle egzantrik miline doğrudan bağlı Yüksek Basınç Pompası ile ortak yakıt yoluna sevk edilir ve enjektörler vasıtasıyla silindir içine püskürtülür.