Gönderen Konu: burulma kirişi  (Okunma sayısı 7843 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
burulma kirişi
« : Mayıs 01, 2009, 10:48:32 »
herkese merhabalar.auris,corolla ve yariste arka süspansiyon olarak burulma kirişi tercih edilmiş ve dikkat ettiğimde bunun bi tek toyota modellerinde kullanıldığını gördüm.bildiğiniz gibi burulma kirişi eski bir sistemdir bunun tercih edilme sebebi ne olabilir?eğer geliştirilmiş iyi bir sistemse yeni avensislerde neden bağımsız süspansiyon tercih edilmiş,toyotanın bu sistemi yetersiz görmesine rağmen corolla gibi 40 yıldır üretilen bir modeline bunu koyarak markayı riski atacağını düşünmüyorum demek ki uygun görmüşler ama o zaman renault wolsvagen volvo vb.. bütün markalar bu işi yanlış mı biliyor hepsi bağımsız tercih etmiş.3 nesildir corolla tercih etmeme rağmen bu beni çok düşündürdü.burulma kirişi ve bağımsız arka süspansiyon arasında farklar nelerdir avantajları ve dezavantajları nelerdir,yol tutuşu hangisinin daha başarılıdır fikri olan arkadaşlar paylaşırsa sevinirim.bir de forumda bu konu vardı ama büyük bölümü lastik tartışmasıyla geçmiş gerekli bilgilere ulaşamadım bir türlü.ilgilenen herkese teşekkürler cevaplarınızı merakla bekliyorum
2008 comfort d4-d

Toyota Club Türkiye

burulma kirişi
« : Mayıs 01, 2009, 10:48:32 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: burulma kirişi
« Yanıtla #1 : Mayıs 01, 2009, 10:54:02 »
eğer geliştirilmiş iyi bir sistemse yeni avensislerde neden bağımsız süspansiyon tercih edilmiş

 Burulma kirişi yapı olarak hem çok basit hem de diğer süspansiyon sistemlerine nazaran arka süspansiyon için yeterli bir sistem.
 Avensis ve Camry gibi araçlar ise kasa olarak daha ağır bir kütleye sahip olduklarından dolayı burulma kirişi yeterli olmazdı. Dikkat ederseniz Avensis ve Camry'deki bağımsız süspansiyon sistemi de o kadar sıradan bir süspansiyon değil, salıncaklar rotiller vs. ile desteklenmiş...
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: burulma kirişi
« Yanıtla #2 : Mayıs 01, 2009, 11:24:56 »
teşekkürler yanıtınız için ama corollanın ağırlığının ve sedan kasa uzunluğunun bahsettiğiniz modellerden az olmadığını düşünüyorum
2008 comfort d4-d

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: burulma kirişi
« Yanıtla #3 : Mayıs 01, 2009, 11:45:35 »
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Kan Grubu: B+
Ynt: burulma kirişi
« Yanıtla #4 : Mayıs 01, 2009, 12:02:56 »
mustafa bey
bahsettiğiniz burulma kirişi gerçekten eski bir sistemdir, günümüzde sadece küçük araçlarda maliyeti ve ağırlığı düşürmek ve yer kazanmak için kullanılmaktadır.
corollanın hemen hiç bir rakibinde bulunmamaktadır (meganda da olabilir, tam emin değilim)
şu an corolla'larda bulunmasının sebebi ise 'sorun çıkarmıyorsa değiştirme' mantığı olabilir diye düşünüyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: burulma kirişi
« Yanıtla #5 : Mayıs 01, 2009, 13:15:33 »
şu an corolla'larda bulunmasının sebebi ise 'sorun çıkarmıyorsa değiştirme' mantığı olabilir diye düşünüyorum.
kesinlikle katılıyorum
tek avantajı yükseklik ayarı olması :)

Ancak diğer markalar da kullanıyor olabilirler, Renault, Ford gibi markaların sayfalarına baktım ama yazmamışlar. Peugot 308 için ise "şekil değiştirebilen travers" yazmış ki, "burulma kirişi" yerine daha teknolojik dursun diye herhalde :D
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: burulma kirişi
« Yanıtla #6 : Mayıs 01, 2009, 14:09:35 »
şu an corolla'larda bulunmasının sebebi ise 'sorun çıkarmıyorsa değiştirme' mantığı olabilir diye düşünüyorum.

en mantıklı cevap bu gibi görünüyor ama toyota markası çok önemlidir iktisatçı olduğum için biliyorum ekonomi bilimine toyotanın kazandırdığı bir çok kavram vardır ve felsefesi ''keizen'' yani sürekli gelişim olan bir firmanın yeni teknolojilere herkesten önce ulaşmasını beklerim.belki bunun sebeplerinden biri de toyotamıza toz kondurmak istememizdendir.alper bey ben baktım eğilip altına fordun ve meganın bağımsız süspansiyon var onlarda da:)
2008 comfort d4-d

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Kan Grubu: B+
Ynt: burulma kirişi
« Yanıtla #7 : Mayıs 01, 2009, 14:47:27 »
mustafa bey belirttiğiniz üretim felsefesinde son kullanıcı için fark yaratmayacak hiç birşey için çaba sarfetmemekte var, sanırım toyota hala o noktada.
forum başlıklarına bakarsanız bu konunun pek işlenmedğini görürsünüz, yani kullanıcıların kafasına takılan bir nokta pek değil. ne zaman ki bu kullanıcılar için bir tercih etme-etmeme kriteri olacak; o zaman toyota hemen yeni bir arka süspansiyon sistemini koyacaktır.
dediğiniz gibi bende toyotacıların en yeniye en önce ulaşanlardan olmasını bekleyenlerdenim, çok kollu bağımsız bir arka süspansiyonun sürüşü çok değiştireceğini düşünüyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: burulma kirişi
« Yanıtla #8 : Mayıs 01, 2009, 15:04:40 »
Selçuk bey haklısınız ben de bağımsız bir süspansiyonun yol tutuşu çok değiştireceğini düşünüyorum.Fakat kullandığımız araç daha aile aracı olarak tasarlandığı için güvenlik her zaman birinci plandadır benim için normalde aracın sınırlarını zorlayacak bir harekette bulunmam ama arka süspansiyona dikkat edip diğer markalarda böyle olmadığını görünce virajlarda zorlamaya başladım son 10 gündür.tabi yavaş süratlerde sert direksiyon hareketleriye örneğin bir döner kavşağa ortalamanın biraz üstünde bir süratle ve istisnasız her virajda arka atma eğilimine girdi gazı bırakınca hemen çizgisine geri oturuyor fakat demek ki bir hata yapsak,biraz yüksek süratle viraj alsak toyotamız bizi yarı yolda bırakacak gibi :) yeni model megane ve laguna yı düşünürsek bu kasada artık yeni bir arka süspansiyon sistemi gerektiğini düşünüyorum en büyük eksik bu bence
2008 comfort d4-d

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '06
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: burulma kirişi
« Yanıtla #9 : Mayıs 01, 2009, 19:33:06 »
ne zaman ki bu kullanıcılar için bir tercih etme-etmeme kriteri olacak; o zaman toyota hemen yeni bir arka süspansiyon sistemini koyacaktır.

kesinlikle doğrudur...
Bodrum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: burulma kirişi
« Yanıtla #10 : Mayıs 01, 2009, 22:30:42 »
Aslında detaylı bir şekilde yazmalarını da gözardı etmemeliyiz, diğer firmaların çoğunun web sitesinde yazmıyor. Broşürlere bakmamız falan gerekiyor, bazen orda da yazmıyor.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: burulma kirişi
« Yanıtla #11 : Mayıs 02, 2009, 19:16:48 »
sonuç olarak sanırım bağımsız süspansiyon tercih edilseydi yol tutuş çok daha farklı olacaktı ve toyotanın bunu sunmaması büyük eksiklik
2008 comfort d4-d

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: burulma kirişi
« Yanıtla #12 : Mayıs 06, 2009, 08:40:10 »
  Selam.
 Her iki tarz süspansiyon sisteminin birbirlerine göre avantajları ve dezavantajları vardır. Ayrıca Auris'in değişik modellerinde Torsiyon Çubuklu sistemin yanında Çift Salıncaklı sistemde kullanılmakta.
 Aralarındaki en önemli fark torsion çubuklu sistem az parça içerir ve montajı kolaydır. Anca bir taraftaki lastiğin süspansiyon hareketi diğer taraftakinede etki eder. Yani aslolarak konfor daha düşüktür. Tam bağımsız sistemlerde ise, iki taraftaki lastiklerin süspansiyon hareketleri birbirlerinden tamamen bağımsızdır. (bağımsız süspansiyon demek bir taraftaki lastiğin süspansiyon hareketinin karşısındaki lastiğin süspansiyon hareketine etki etmemesi demektir) Ayrıca yüksek hızlarda aracın üstünden geçen hava akımı aracı ortadan yere doğru bastırabilir ve bu da ekstra stabilizasyon sağlar.
 Bugün, bu sınıfta bir çok araçta yarı bağımsız sistemler görmekteyiz. Bildiğim kadarı ile Megane, Astra, 308 gibi modeller arka aksta tam bağımsız değil. Focus ve aynı platformu taşıyanlar ise tam bağımsız. Ayrıca eski Corollalarda da arkada bağımsız sistemler mevcuttu. Ama bağımsız sistemlerde kendi aralarında farklı şekillerde ayrılabilir. 4 noktadan bağlantılı ya da 5 noktadan bağlantılı gibi. Tabi yol tutuşda süspansiyon geometrisinin yanında lasitkler ve süspansiyon sertliğide etkili olur. Tabi ağırlık merkezide.
 Biraz daha fikir sahibi olmak için Testler bölümündeki ''Auris Hakkındaki Görüşler'' bölümünü incelemenizi öneririm. (yanlış hatırlamıyorsam o bölümde biraz incelemiştik bu konuyu :) )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: burulma kirişi
« Yanıtla #13 : Mayıs 07, 2009, 14:34:24 »
teşekkürler hakan bey inceliyorum
2008 comfort d4-d