Gönderen Konu: Hybrid Akü Bakım Protokülünde Yokmuş  (Okunma sayısı 3178 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '16
  • 1 kere teşekkür etti
Hybrid Akü Bakım Protokülünde Yokmuş
« : Ağustos 26, 2023, 21:47:15 »
Dünyanın en prestijli markalarından biri olabilirsiniz ama prestijiniz son kullanıcının sürekli muhatap olduğu yetkili servisleriniz kadardır.
Türkiye'de istisnasız tüm yetkili servisler müşetirilerini yolunacak kaz gibi görüyorlar.

Aldığım günden bu yana tüm rutin bakımlarını yetkili servislerde yaptırdığım Hybrid aracım sabah çalışmadı. Çekici çağırıp servise götürdüm, akü bitmiş.

Bu sırada, ön sol cam motoru da akünün bitme aşamasında yaşanan bir sorundan dolayı yanmış. Cam motoro için de  7 bin 500 lira istediler.

Özel servislerde bin liraya liraya yaptıracağımız iş için 3 katı para alıyorlar, yağı, filtreyi, balataları kontrol edip değişmesi gerektiğini söylüyorlar hatta bize sormadan "bakım protokolünde var" gerekçesiyle enjektör temizleyiciyi zorla satıyorlar ama aküyü kontrol edip bilgilendirmiyorlar.

#Toyota #Hybrid aracınız varsa ve Toyota servislerine gidiyorsanız dikkatli olun.
Uzun uğraşlar sonucu sosyol medya hesaplarımdan yaptığım paylaşımlara nihayet cevap  alabildim
Servisin bakım protokolünde akü kontrolü yokmuş.
Toyota, piyasada bulamayacağımız, arka koltuğun altına gizledigi aküyü bizim kontrol etmemizi istiyor.


Toyota Club Türkiye

Hybrid Akü Bakım Protokülünde Yokmuş
« : Ağustos 26, 2023, 21:47:15 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Corolla Flame Xpack 2022
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '22
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: Hybrid Akü Bakım Protokülünde Yokmuş
« Yanıtla #1 : Ağustos 26, 2023, 22:08:52 »
Servise bakım için gittiğimde akü kontrolü yapılmıştı bana yanlış hatırlamıyorsam
Corolla Flame Xpack 2022

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Hybrid Akü Bakım Protokülünde Yokmuş
« Yanıtla #2 : Ağustos 26, 2023, 22:12:02 »
Malesef sadece Toyota değil tüm markalar aynı şuanda bende Fiat ile tartışıyorum,
Arka koltuğun altındaki hybrid sistem pilleri,12 volt akü ön motor tarafında ve aracınızı çalıştıran akü 12 volt aküdür, hybrid sistem pilleri elektrikli motora güç verir,akü kontrolü bakım kontrolü bakım prosedürünü olup olmadığı kullanıcı el kitabında yazar.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Hybrid Akü Bakım Protokülünde Yokmuş
« Yanıtla #3 : Ağustos 26, 2023, 22:16:27 »
Toyota servis son zamanlarda bozdu gerçekten.

Yaris hibritte akü koltuk altında. Fakat bizdeki hibritlerde akü biriyor ya da kritik diye uyarı da çıkmıyor. Toyota akü için uyarı koymuyor, akü’den yanan şeylere de para istiyor. İlginç gerçekten. Bi kere aküden dolayı cam motoru neden yanar bu bile soru işareti


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '16
  • 1 kere teşekkür etti
Ynt: Hybrid Akü Bakım Protokülünde Yokmuş
« Yanıtla #4 : Ağustos 26, 2023, 23:54:05 »
Servise bakım için gittiğimde akü kontrolü yapılmıştı bana yanlış hatırlamıyorsam
Defalarca yazmamın sonucunda bana verilen cevap akü kontrolünün bakım protokolünde olmadığıydı.
Bu akü sıradan bir akü değil ki her şeyden önce açıkta değil ve piyasada bulunan bir akü değil. Niçin bakım protokolüne almıyorlar anlaşılır değil

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 26, 2023, 23:55:03
Toyota servis son zamanlarda bozdu gerçekten.

Yaris hibritte akü koltuk altında. Fakat bizdeki hibritlerde akü biriyor ya da kritik diye uyarı da çıkmıyor. Toyota akü için uyarı koymuyor, akü’den yanan şeylere de para istiyor. İlginç gerçekten. Bi kere aküden dolayı cam motoru neden yanar bu bile soru işareti
Evet bir sürü uyarı var akü uyarısını koymak çok mu zor?
Şehirlerarası yolda kalsaydım ne yapacaktım?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Hybrid Akü Bakım Protokülünde Yokmuş
« Yanıtla #5 : Ağustos 27, 2023, 00:19:38 »
Kullanım klavuzunu okudunuz mu ? Hibrid sistem aküsü farklı, normal akü farklı. Siz normal 12 volt diye geçen akü nedeniyle arıza yaşamışsınız.

Servis hybrid sistem aküsünü her servis bakımında kontrol eder. Diğer 12 volt akü sadece sorun varsa kontrol edilir. Zamanı gelince değişir.

12volt akünün bitmesi fren sistemini de bozabilirdi. Burada toyotaya yakışmayan nokta bu akülerin üzerinde marka bile olsa zayıf olması hatta hybrid araçlarda, günlük çalıştırılmıyorsa daha da zayıflaması.

Şehirler arası yolda ışıklar açıkken bırakır giderseniz yolda kalırsınız. Hbrid sistemin çalışması için küçük bir takviyeye ihtiyaç duyarsınız. Geçmiş olsun.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 28000
  • Model Yılı: '24
  • 11 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Hybrid Akü Bakım Protokülünde Yokmuş
« Yanıtla #6 : Ağustos 27, 2023, 10:59:38 »
2018 model sonrası toyota net pişmanlıktır. 2018 sonrası modeller ile "akü" anahtar kelimesini yan yana gördüğüm anda koşarak uzaklaşma hissiyatım artıyor. Toyota kendisini Türkiye piyasasından silmeye yemin etmiş gibi duruyor bu akü sorunu ve çözümsüzlüğüyle... Kim sorsa memnun musun diye almamalarını tavsiye ediyorum artık.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 90000
  • Model Yılı: '19
  • 1 kere teşekkür etti
  • 11 kere teşekkür edildi
Ynt: Hybrid Akü Bakım Protokülünde Yokmuş
« Yanıtla #7 : Ağustos 27, 2023, 11:58:51 »
Servisin bitmiş dediği akü, arka koltukların altındaki hybrid sistem aküleri değil. Bütün arabalarda bulunan ve kaputun altındaki normal 12v akü. Bujilere elektriği de bu akü sağlıyor. O yüzden araçta marş motoru olmasa da ilk başlatma için 12v aküye de ihtiyaç duyuluyor.

Ama işin ilginci; mahalle arası oto elektrikçilerde, hatta benzincilerde bile, basit bir multimetreyi akü kutuplarına takarak yapılan kontrolün bakım protokolünde yer almaması. Hacı ona da bakmayacaksanız neye bakıyorsunuz gözünüzü seveyim ya.

2019 model aracıma hybrid sistem kontrolünü bugüne kadar ücretsiz yaptılar ama sanırım 3 yıl ücretsiz, sonrasında ücret kalemi olarak ekleyip yapıyorlar. Az kaldı, bakıma gidince öğreneceğiz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '16
  • 1 kere teşekkür etti
Ynt: Hybrid Akü Bakım Protokülünde Yokmuş
« Yanıtla #8 : Ağustos 27, 2023, 21:16:20 »
Yaris'in 12 V aküsü de arka koltuğun altında ve piyasada bulunan bir akü değil. Enjektör temizleyiciyi bakım protokülüne koyup zorla satan kafa akü kontrolünü niçin bakım protokolüne koymaz?
Acaba diğer ülkelerde de böyle mi yoksa sadece Türkiye'de mi onu araştıracağım.

Mesaj Birleştirildi: [time]Ağustos 27, 2023, 21:16:50[/time]
2018 model sonrası toyota net pişmanlıktır. 2018 sonrası modeller ile "akü" anahtar kelimesini yan yana gördüğüm anda koşarak uzaklaşma hissiyatım artıyor. Toyota kendisini Türkiye piyasasından silmeye yemin etmiş gibi duruyor bu akü sorunu ve çözümsüzlüğüyle... Kim sorsa memnun musun diye almamalarını tavsiye ediyorum artık.
Yaris'in 12 V aküsü de arka koltuğun altında ve piyasada bulunan bir akü değil. Enjektör temizleyiciyi bakım protokülüne koyup zorla satan kafa akü kontrolünü niçin bakım protokolüne koymaz?
Acaba diğer ülkelerde de böyle mi yoksa sadece Türkiye'de mi onu araştıracağım.

Mesaj Birleştirildi: [time]Ağustos 27, 2023, 21:17:31[/time]
Servisin bitmiş dediği akü, arka koltukların altındaki hybrid sistem aküleri değil. Bütün arabalarda bulunan ve kaputun altındaki normal 12v akü. Bujilere elektriği de bu akü sağlıyor. O yüzden araçta marş motoru olmasa da ilk başlatma için 12v aküye de ihtiyaç duyuluyor.

Ama işin ilginci; mahalle arası oto elektrikçilerde, hatta benzincilerde bile, basit bir multimetreyi akü kutuplarına takarak yapılan kontrolün bakım protokolünde yer almaması. Hacı ona da bakmayacaksanız neye bakıyorsunuz gözünüzü seveyim ya.

2019 model aracıma hybrid sistem kontrolünü bugüne kadar ücretsiz yaptılar ama sanırım 3 yıl ücretsiz, sonrasında ücret kalemi olarak ekleyip yapıyorlar. Az kaldı, bakıma gidince öğreneceğiz.
Yaris'in 12 V aküsü de arka koltuğun altında ve piyasada bulunan bir akü değil. Enjektör temizleyiciyi bakım protokülüne koyup zorla satan kafa akü kontrolünü niçin bakım protokolüne koymaz?
Acaba diğer ülkelerde de böyle mi yoksa sadece Türkiye'de mi onu araştıracağım.

Mesaj Birleştirildi: [time]Ağustos 27, 2023, 21:19:26[/time]
Kullanım klavuzunu okudunuz mu ? Hibrid sistem aküsü farklı, normal akü farklı. Siz normal 12 volt diye geçen akü nedeniyle arıza yaşamışsınız.

Servis hybrid sistem aküsünü her servis bakımında kontrol eder. Diğer 12 volt akü sadece sorun varsa kontrol edilir. Zamanı gelince değişir.

12volt akünün bitmesi fren sistemini de bozabilirdi. Burada toyotaya yakışmayan nokta bu akülerin üzerinde marka bile olsa zayıf olması hatta hybrid araçlarda, günlük çalıştırılmıyorsa daha da zayıflaması.

Şehirler arası yolda ışıklar açıkken bırakır giderseniz yolda kalırsınız. Hbrid sistemin çalışması için küçük bir takviyeye ihtiyaç duyarsınız. Geçmiş olsun.
Yaris'in 12 V aküsü de arka koltuğun altında ve piyasada bulunan bir akü değil. Enjektör temizleyiciyi bakım protokülüne koyup zorla satan kafa akü kontrolünü niçin bakım protokolüne koymaz?
Acaba diğer ülkelerde de böyle mi yoksa sadece Türkiye'de mi onu araştıracağım.

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 27, 2023, 23:06:51
Servisin bitmiş dediği akü, arka koltukların altındaki hybrid sistem aküleri değil. Bütün arabalarda bulunan ve kaputun altındaki normal 12v akü. Bujilere elektriği de bu akü sağlıyor. O yüzden araçta marş motoru olmasa da ilk başlatma için 12v aküye de ihtiyaç duyuluyor.

Ama işin ilginci; mahalle arası oto elektrikçilerde, hatta benzincilerde bile, basit bir multimetreyi akü kutuplarına takarak yapılan kontrolün bakım protokolünde yer almaması. Hacı ona da bakmayacaksanız neye bakıyorsunuz gözünüzü seveyim ya.

2019 model aracıma hybrid sistem kontrolünü bugüne kadar ücretsiz yaptılar ama sanırım 3 yıl ücretsiz, sonrasında ücret kalemi olarak ekleyip yapıyorlar. Az kaldı, bakıma gidince öğreneceğiz.

Yaris'in 12 V aküsü de arka koltuğun altında ve piyasada bulunan bir akü değil. Enjektör temizleyiciyi bakım protokülüne koyup zorla satan kafa akü kontrolünü niçin bakım protokolüne koymaz?
Acaba diğer ülkelerde de böyle mi yoksa sadece Türkiye'de mi onu araştıracağım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Hybrid Akü Bakım Protokülünde Yokmuş
« Yanıtla #9 : Ağustos 28, 2023, 21:29:35 »
?
Aynı cevabı tek mesajla yazabilirsiniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Hybrid Akü Bakım Protokülünde Yokmuş
« Yanıtla #10 : Ağustos 29, 2023, 08:25:59 »
Toyota hibrit sistem kontrolünü bir süre sonra paralı yapmaya başlıyor. Ama bu bakımda ne yapıyor? Doğru yanlış bilemem ama internette pillerle alakalı birkaç sorun okudum. Bir kullanıcı şöyle bir konudan bahsetmiş. Aracında pil uyarı lambası yanmış. Garantisi bitmeye yakınmış. Servise gitmiş. Bir şey yok demişler. Arıza kaydını silmişler. Birkaç hafta sonra yine aynı hatayı vermiş. Servise gitmiş. Pil değişecek demişler. Ama o sürede garanti dolmuş. Toyota çamura yatmış.

Dışarıdaki bakımda servisteki bakım farkı 2 katsa servise giderim. Fakat şu an 3 kat. Ve artık gitmemeyi düşünüyorum. Koydukları son motor yağı da faciaydı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 117000
  • Model Yılı: '15
  • 371 kere teşekkür etti
  • 132 kere teşekkür edildi
Ynt: Hybrid Akü Bakım Protokülünde Yokmuş
« Yanıtla #11 : Ağustos 31, 2023, 22:05:00 »
12 Voltluk Küçük Akümüzün sağlığının ne durumda olduğunu görebilmek için kendi başımıza yapabileceğimiz kontrol;

1- Farlar "Kapalı" / "0" konumunda,
2- El freni çekili ve vites P konumunda, sadece 1 defa Start düğmesine basın,
3- Multimedia'nın açılmasını bekleyin, müzik sisteminiz, havalandırma kapalı olsun,
4- Sağ elinizle Multimedia üzerinde "CAR" düğmesine basılı tutarken, sol elinizle park lambalarını 3 defa açıp kapatın,
5- Multimedia Ekranından "Function Check/ Setting" tıklayın,
6- Multimedia Ekranından "Vehicle Signal" tıklayın,

Karşınıza "Battery 12.2V" ibaresi diğer bilgilerle beraber gelecektir. Bu, akünün ne kadar voltaja sahip olduğu anlamındadır.

7- Start düğmesine bir kez daha basın,

Ekranda "Battery" 11.9V ile 12V arasında gidip gelecektir, bu da akünün aracın elektrikli donanımlarına akım verirken olan durumudur. Voltaj, 10V veya daha aşağılardaysa akü suyunu kontrol ediniz, ertesi gün değişiklik olmaz ise akü değişim zamanı yaklaşıyor demektir.

8- Multimedia üzerindeki "Setup" düğmesine basılı tutarak sistemin başa dönmesini sağlayın.

Tekin abinin eski mesajlarından birini buraya bıraktım. Ben bu şekilde 12 V akünün durumunu kontrol ediyorum. Bir de corollalarda arka koltuğun sağ alt kısmında, yarislerde sol tarafta altta fan var. Orası tıkanırsa bataryalar fazla ısınıp arıza uyarısı alabilirsiniz ve aracınız çalışmayabilir. 6 ayda bir veya 3 ayda 1 temizlemenizi öneririm. Ben kendim yapıyorum. Bununla alakalı son olarak da youtube da hybrid solution diagnostics adlı kanalı tavsiye ederim. Herkese hayırlı akşamlar kazasız ve keyifli sürüşler dilerim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Hybrid Akü Bakım Protokülünde Yokmuş
« Yanıtla #12 : Aralık 28, 2023, 23:49:38 »
Kim diyor bakım protokülünde yok diye gerçekten her servisin kalitesi kendini özetliyor toyota merkez de bunlara sesini çıkartmıyor, o bayiden uzak durun. Toyota servisleri gerçekten pişmanlıkmış ben bunu anladım fakat siz akü kontrolü ile iyi yırtmışsınız hocam. Başıma öyle birşey geldi ki 13.05.2023 tarihinde ilk aracım olan hybrid yaris'i Bursa'daki yetkili servis olan Çavdarlı'ya yıllık periyodik bakımları için götürdüm sizin gibi. Herşeye baktıklarını hatta hybrid akü'ye de baktıklarını voltaj düşüklüğü yaşandığını, değiştirilmesini tavsiye ettiller. Bende içim huzurlu bi şekilde ayrıldım servisten ve maddi durumdan dolayı 2-3 ay sonra değiştirmek durumunda kaldım. Ama bu bakımdan 7 ay sonra ise aracın bataryasının bittiğini ve 46 bin TL karşılığında değiştirmem gerektiğini söylediler. Araştırmalarım sonucu hybrid batarya kontrolü adı altında olan test yapılsaydı pilin 1  yıl garanti altında olacağını öğrendim. Ama bu yetkisiz yetkili servis benim düşünceme göre daha çok para kazanmak amacıyla bu testin varlığından bana bahsetmediği için şuanda 46bin TL masrafım var. Siz siz olun aracınız hakkında her bilgiye sahip olmaya çalışın. Bu ülkede yaşıyorsanız maalesef herşey hakkında bilgi sahibi olmalısınız.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 117000
  • Model Yılı: '15
  • 371 kere teşekkür etti
  • 132 kere teşekkür edildi
Ynt: Hybrid Akü Bakım Protokülünde Yokmuş
« Yanıtla #13 : Aralık 29, 2023, 22:13:06 »
Hibrit araçlara 12 v akünün hemen bitmesi gerçekten ilginç. Aracım martta 9 yaşını dolduracak nasipse. 105.000 km. Şu ana kadar şanzıman yağı ve lastik dışında değişen yok çok şükür. Yanlız şöyle bir şey başıma geldi geçenlerde; kısa bir duraklama sonrası araca biner binmez power tuşuna bastım fakat makara sarma sesine benzeyen ses durmaksızın çalışmaya başladı ve bir türlü aracı ready konumuna getiremedim. Yani araç çalışmadı. Motor arıza ışığı , abs v.s bir çok uyarı ışığı aynı anda yanıyor ama araç çalışmıyordu aynı esna da sabah genelde ilk bindiğimizde makara sarma sesine benzeyen ses durmaksızın tıngırdıyordu. Sanki marş alacak da alamıyor gibi. Yavaşlar gibi oluyor ama ses kesilmiyordu. Yaklaşık 5 dakika bu şekilde bekledim. Sanayide bakımını yaptırdığım ustaya kadrandaki yanan ışıklar görünecek şekilde resim yollayıp aradım. Bir çeşit aküden bahsetti falan abi getir bakalım bir ara istersen dedi. Telefonu kapattıktan sonra makara sarma sesi kesilmişti. Tekrar denedim çalıştırmayı ve şükür sonunda çalıştı. Bir daha da olmadı bu olay. Bunun sebebi sanırım şu makara sarma sesi dediğim olay sırasında aracı çalıştırmak isterseniz bir çeşit arıza moduna geçiyor araç. Hatta bazen aracı duvar kenarına park edip yan koltuktan inip sonrasında şoför kapısını açmadan yan koltuktan araca binip direk çalıştırmak istediğinizde frene basar basmaz makara sarma sesi ile beraber ayağınız altında bir cızırtı hissedebilirsiniz. Dalgınlıkla olduğu zaman hemen refleksle ayağımı frenden çekip sesin kesilmesinden sonra power tuşuna basıp aracı çalıştırıyorum. Artık alıştığım için bu şekilde araca binsem bile şoför kapısını az aralayıp ses kesildikten sonra çalıştırıyorum aracı.Çok uzun oldu ama bilen arkadaşlar izah ederse bu durumu aydınlanmış oluruz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Hybrid Akü Bakım Protokülünde Yokmuş
« Yanıtla #14 : Aralık 29, 2023, 22:29:41 »
Ben arabayı ilk aldığımda voltaj nedeniyle sorun yaşamıştım. İçeride 12v olması gereken kablolar 10v gösteriyordu. Bende aküyü ölçtüm. Akü de 10v gösterdi. Yeni araba olmasına ve uzun bir yolculuğa çıkmadığımız için şarj olmadığına bağladım fakat bugün bile akünün voltajı aynı değerlerde.

Sanayiye gittim, akü bakımı istedim. Artık akülere bakım yapmıyoruz dediler. Servis ise sorun olmadığını belirtiyor. Bereket versin benim başıma 12v aküden dolayı yolda kalma olayı gelmedi. Fakat arabada biraz uzun otursam akü zayıfladığı için çalıştıramıyorum.

Akü zayıfken yüksek voltaj akülerin röleleri çalışamıyor. Akünün gücü sistemi birbirine bağlamaya yetmiyor. Ready durumuna gelemiyor.
Akü zayıfsa fren merkezi yeteri kadar basınç yapamadığı için sorun çıkartıyor. Frenler normal arabadaki gibi sürekli vakum olmadığından elektrikli bir vakum mekanizması ile çalışır. Kapıyı açınca veya frene basınca çıkan ses pompadan geliyor. Akü zayıfsa pompa çalışıyor fakat durmuyor. Akü gitgide daha çok tükeniyor. Tek çare takviye yapmak.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Hybrid Akü Bakım Protokülünde Yokmuş
« Yanıtla #15 : Aralık 30, 2023, 16:41:54 »
Makyajlı 140 beygirlik sistemde akünün voltajı düşünce uyarı veriyormuş. O kadar büyük pahalı bir özellikki makyajsızlara koymamış toyota