Gönderen Konu: Yeni Nesil Corolla Dizel MMT Şanzıman Sorunları  (Okunma sayısı 9117 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

(Gizli Üye)

  • Ziyaretçi
Yeni Nesil Corolla Dizel MMT Şanzıman Sorunları
« : Nisan 29, 2009, 16:40:20 »
     Arkadaşlar bildiğiniz gibi Siyah İncim Toyota tarafından MMT şanzıman tabir edilen, triptonic bi araç. Aracım son zamanlarda vites geçişlerinde fark edilir bir hissetme (özellikle 1-3 arası kalkışlarda) ve ani duruşlarda uzun bir süre boşda kalma (ben ona afallama diyorum artık) sorunları var. Hadi sabah soğukken filan neyse de, ısındıktan sonra kırmızı ışık vs gibi tamamen durup kalkışlarda (tam vites değişimini yapacağım zamanlarıda hissetmeye alışmışken) vites değiştirirken ayağımı gazdan çekmeme rağmen sanki tak diye vururcasına değişim yapması ve 3. vitese kadar hatta 3 den 4 e geçerkende bayağı değişimi hissettirmeye başlaması beni tedirgin etti. Bunun yanında özellikle bu daha rahatsız edici, kavşak yaklaşımlarına filan geliyorum yavaşlıyorum, hatta bazen duracak konuma geliyorum, ayağımı frenden alıp gaza basıyorum araba boşda gaza basar gibi bağırıyor. Çekiyorum basıyorum yine aynı. Bi daha çekip 2 sn bekleyip basıyorum alıyor. Bu çok sinirlerimi bozuyor. Diyorum afalladı yine acaba hangi vitese koysam diye düşünüyor bizimki. Epeyde düşünüyor 3-5 sn kadar :)

    Bu arada en son mazot almamda da bi sorun yaşadım. Depo boş toplasan 10 km daha ancak gider. Son kalan mesafe göstergesi 0km yi gösteriyor. 50 tl lik mazot aldım. gösterge tam yarıma kadar şak diye yanıyodu. Bu sefer yanmadı. Biraz gittim hala yok Tam geri döndüm 2 çizgi oluştu. Durdum kapattım biraz arabayı salladım. Tekrar açtım gebe aynı. Gittim  istasyona. dediler ağbi mazotu koymasa sana fiş vermez. dedim olur da depo biter pompa hava basar içeri. Öyle şey olmaz koymazsa depo bitse bile uyarır fiş vermez ağbi dedi. Dedim iyi neyse epey gittikten sonra yandı hepsi. Ama son kalan mesafe göstergesi hala 0km de. O hiç değişmedi.   

     Bu konuda Utku kardeşim başta olmak üzere, hepinizin görüş ve önerilerinizi bekliyorum.

Toyota Club Türkiye

Yeni Nesil Corolla Dizel MMT Şanzıman Sorunları
« : Nisan 29, 2009, 16:40:20 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Yeni Nesil Corolla Dizel MMT Şanzıman Sorunları
« Yanıtla #1 : Nisan 29, 2009, 17:04:14 »
İsmail bey,

bende de benzer bir sorun vardı... özellikle sabah motor ısınana kadar 1 ve 2. vites geçişleri vuruntulu oluyordu. (servis buna şoklama diyormuş) tarif ederken lazım olabilir.
kalibrasyon ayarı yaptılar, düzeldi...
- debriaj balata azaldıkça kavrama sıkıntısı olur dediler.
- iyi de araba daha 10 bin de biz sürekli bu sorunumu yaşayacağız diye sorduğumda mantıklı bir cevap vermediler.
mmt lerde periyodik olarak bu sorun yaşanacaktır bence.

erkan

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • DEPREMDE ŞEHİT OLAN MESLEKTAŞLARIMA AÐLIYORUM...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 13 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Nesil Corolla Dizel MMT Şanzıman Sorunları
« Yanıtla #2 : Nisan 29, 2009, 17:09:00 »
Ben bir keresinde range 40 km iken mazot almıştım, 45 lt ile full dolmuştu.

Yaklaşık bir hesaplamayla range ilk sıfır gösterdiği anda depoda sanırım 7 lt falan yakıt kalmış oluyor.

50 TL/2.48 = 20,16 lt. mazot ile range yaklaşık olarak 200 km civarı göstermesi lazım... Çünkü bilgisayarın 7 litre yakıtı yok saydığını düşünürsek geriye 13 litre yakıt kalır ki sizin yakıt değerleri nedir bilmiyorum ama ortalama 100 km de 5.5 lt yaksa 13 litre ile 236 km göstermesi lazım. Range her zaman az gösterdiğine göre (ben de hep böyle oluyor) 200 km civarı göstermesi lazım...

Şimdi benim hesaba göre var bir problem ama öğretmen milletinin saat 5' ten sonra kafası şişmiş olduğundan (en azından sınıf öğretmenleri böyle oluyor) hesapta yanlışlık varsa hep beraber düzeltelim...

MMT sorunları konusunda hiç bir fikrim yok.
2013 TOYOTA COROLLA D4D ADVANCE MANUEL
İNCİ BEYAZI

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '06
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Nesil Corolla Dizel MMT Şanzıman Sorunları
« Yanıtla #3 : Nisan 29, 2009, 22:52:55 »
kendime q klavyeyi yasakladığım için gündüz cevap yazamadım....

vites geçişlerindeki sarsıntının artmasının nedeni baskı-balatada aşınma olmasıdır. dolasıyla araç gaz kesme ile baskı balata ayırma zamanını eşleştiremiyor. bunun çözümü kalibrasyon yapılmasıdır....
bence sarsıntı çok fazla değilse biraz daha artmasını bekleyin ve servise başvurun...

birde sonradan dikkat ettim, aracınız e konumunda iken boşa mı geçiyor eğer öyle ise servise başvurun, garantiden değişecek parçalar olabilir. hatırladığım kadarıyla 2008 öncesinde bu sorun vardı ve yerini iyileştirilmiş parçalar takılıyordu, eğer sizin sorunda bu ise şanslısınız...

bu arada, zamanla şanzıman seçme konusunda fikrim değişti, bu sarsıntılı vites geçişlerine rağmen otomatik alacaksam multimode alırım, çünkü benim için yakıt tüketimi çok önemli....
Bodrum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • TOYOTA SEVER,ESKİ TOYOTA SAHİBİ.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 54000
  • Model Yılı: '10
  • 19 kere teşekkür etti
  • 52 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Nesil Corolla Dizel MMT Şanzıman Sorunları
« Yanıtla #4 : Nisan 29, 2009, 23:16:42 »
yol bilgisayarı kafayı yemesin istiyorsanız, mozot alırken kontağı kesinlikle kapatın. faydası olacağını göreceksiniz. araç çalışırken yada kontak 2 de iken (bizimkilerde adı ne ise) bilgisayar afallıyor. benzinci pompayı depodan çıkarmadan kontağı açmayın size tavsiyem.

boş depo ile (boş depo diyince bilgisayar, low fuel)50 tl mazot alınca yanlış hatırlamıyorsam 285 km gider diye gösteriyordu benim aracım yol bilgisayarı. 
2021 Corolla HYBRID Dream (AKTİF)
2013 Hyundai İ30 1,6 GDİ ELİTE (AKTİF)
1991 Mazda 323 HB AT. (AKTİF)
2010 MERCEDES C180 KOMPRESSOR (satıldı)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Kişiselleştirmeyelim :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 150
  • Model Yılı: '21
  • 119 kere teşekkür etti
  • 206 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Nesil Corolla Dizel MMT Şanzıman Sorunları
« Yanıtla #5 : Nisan 29, 2009, 23:25:59 »
Abi bence vakit kaybetmeden servise gitmelisin.
Bir gün dünyaya ait büyük bir derdin olursa Rabbine dönüp, "Benim büyük bir derdim var" deme, derdine dönüp "benim büyük bir Rabbim var" de.
"Ey Toprak ! Rabbim Ben'den Razı Olmadan Bana Sarılma.." "Sövene dilsiz, vurana elsiz olmak gerek"
“Bir kişi Allah'tan başka kimseye ihtiyacı olmadığına inanırsa, Allah'da O'nu, başkasına muhtaç etmez!"

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Nesil Corolla Dizel MMT Şanzıman Sorunları
« Yanıtla #6 : Nisan 29, 2009, 23:33:56 »
garanti kapsamındaysa servise goturmekte fayda var belki komple ucretsiz degistirirler
Saygılar, Yaman.
2010 Captiva  Beyaz 2.0 CDTI Auto
Daha eski: Corsa, Corolla, Mini cooper, Twingo, Uno, Justy

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Yeni Nesil Corolla Dizel MMT Şanzıman Sorunları
« Yanıtla #7 : Nisan 30, 2009, 09:30:13 »
kendime q klavyeyi yasakladığım için gündüz cevap yazamadım....

vites geçişlerindeki sarsıntının artmasının nedeni baskı-balatada aşınma olmasıdır. dolasıyla araç gaz kesme ile baskı balata ayırma zamanını eşleştiremiyor. bunun çözümü kalibrasyon yapılmasıdır....
bence sarsıntı çok fazla değilse biraz daha artmasını bekleyin ve servise başvurun...

birde sonradan dikkat ettim, aracınız e konumunda iken boşa mı geçiyor eğer öyle ise servise başvurun, garantiden değişecek parçalar olabilir. hatırladığım kadarıyla 2008 öncesinde bu sorun vardı ve yerini iyileştirilmiş parçalar takılıyordu, eğer sizin sorunda bu ise şanslısınız...

bu arada, zamanla şanzıman seçme konusunda fikrim değişti, bu sarsıntılı vites geçişlerine rağmen otomatik alacaksam multimode alırım, çünkü benim için yakıt tüketimi çok önemli....

utku bey,

araba garantili iken hadi en fazla eziyet olur gider yaptırırsın.. bu arabalar yaşlanınca ne olacak?
kalibrasyon ayarı muhtemelen 10000 km gitmiyor, sürekli bu ayar ile uğraşmak yüksek maaliyetli olmayacak mı? (bana niye soruyorsun, ben mi yaptım mmt yi diyebilirsiniz :) )

erkan

(Gizli Üye)

  • Ziyaretçi
Ynt: Yeni Nesil Corolla Dizel MMT Şanzıman Sorunları
« Yanıtla #8 : Nisan 30, 2009, 11:35:09 »
     Ooo Yaman bey nerelerdesiniz? Epey oldu görmeyeli sanırım sizi forumda. Dün aklımdan geçtiniz hatta bi bakayım eski konulara da özelden mesaj atayım, nede olsa mailine gidiyor, görür dedim. Aracı sattınızmı? Sattınızki uğramadınız epey yada benmi fark edemedim konular içerisinde. BMW kapıda mı yoksa? :D

     Arkadaşlar gösterge sorunu Serkay bey kardeşimin dediği gibi anahtar üzerinde, teyp çalışıyor şekilde mazot almıştım o gün. O yüzden kafayı yedi sanırım. En az 350 km gittiğinden 50 tl lik mazot (her alışımda sıfırlarım takıntı işte :D) dün gittim tekrar aldım. Araçta kimse olmadığından anahtarı üstünde teyibi açık bırakmadım haliyle. 50 tl mazot konuldu. Bindim kontağı çevirdim yarı depoya kadar gösterge çizgileri var ve mesafe göstergeside yine eskisi gibi 348 km kaldı şeklinde gösteriyodu. Bu göstergenin bi saçmalığı daha var. 20 km kaldı filan diyo. Park edip sabah çalıştırıyosunuz, sıfır gösteriyo biraz gidince 7 ye çıkıyo :)

    Şanzıman sorununa gelince. Utku kardeşim 3 veya 4. vitesde giderken 100 m ilerde bi kavşak var aniden basıp dalıyosun diyelim firene ve araba yola girince gaz veriyosun ve sanki boştaymış gibi bağırıyo. Çekiyorum ayğımı gazdan tekrar basıyorum alıyo. Ama buda en az 5 sn kaybettiriyo. Ha diceksin kaybettirsin ama araba gitmeyince arkadaki adamın arkası yolda kalıyo ve o kişi tehlike altında kalıyo. Bazen bunu 2. çekişimde yapıyo. Çekiyorum basıyorum hala bağırıyo, bi daha çekip bi daha basıyorum alıyo bu sefer. Bu sefer bende basıyorum ona küfürü, contalar atıyo ne edeyim.
     Vurma işi dediğim gibi 1-3 vites arası, ama bazen hiç yapmıyo. Ayağı gazdan çekmeyince öne doğru hafif yumuluyo vites değişirken ama o vurma işini yapmıyo. Ama gazdan çekip tekrar verince, tak diye vuruyo öyle devam ediyo. Artık hafta sonu Trabzon'a gidersem servislede bi görüşeceğim. 1 ay öncesinde söylemiştim geç kalıyo değişimde diye eleman bi tur atıp geldi bi sorun yok dedi. Ama benim geç kalıyodan maksadım ani duruşlarda hangi vitese koyayım diye uzun bi süre düşünmesi sanırım. :)

     Bilgileriniz ve ilginiz için teşekkürler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Nesil Corolla Dizel MMT Şanzıman Sorunları
« Yanıtla #9 : Nisan 30, 2009, 18:40:29 »
İsmail Bey toyota pert oldu.  şimdi corsa aldım dizel otomatik.
Saygılar, Yaman.
2010 Captiva  Beyaz 2.0 CDTI Auto
Daha eski: Corsa, Corolla, Mini cooper, Twingo, Uno, Justy

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '06
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Nesil Corolla Dizel MMT Şanzıman Sorunları
« Yanıtla #10 : Nisan 30, 2009, 21:25:08 »
İsmail Bey toyota pert oldu.  şimdi corsa aldım dizel otomatik.

easytronik nasıl?
multimode ile kıyaslarsak?
Bodrum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Nesil Corolla Dizel MMT Şanzıman Sorunları
« Yanıtla #11 : Nisan 30, 2009, 22:33:25 »
daha çok kaydırıyor , lakin motor freni gibi ozellikleri daha iyi yokuş aşağı giderken.
Saygılar, Yaman.
2010 Captiva  Beyaz 2.0 CDTI Auto
Daha eski: Corsa, Corolla, Mini cooper, Twingo, Uno, Justy

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Yeni Nesil Corolla Dizel MMT Şanzıman Sorunları
« Yanıtla #12 : Nisan 30, 2009, 22:37:55 »
daha çok kaydırıyor , lakin motor freni gibi ozellikleri daha iyi yokuş aşağı giderken.


yokuş yukarı çıkarken manuel kullanmanız gerekiyor mu?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Nesil Corolla Dizel MMT Şanzıman Sorunları
« Yanıtla #13 : Mayıs 01, 2009, 00:47:50 »
o sorunların bi kısmıyla bende  karşılaşıyorum.hatta bu konuda bi başlıkta acmıştım kimseden böyle bi şikayet gelmedi diye 'bana öyle geliyor' demiştim..kimi zaman arac sarsılıyor vites geçişinde kimi zamansa gayet seri geçiyor..fakat boşa gecme durumuyla karşılaşmadım cok şükür.daha 38 bin km de baskı balata tükenmesi gibi bi durum ne kadar dogru bilemiyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Kişiselleştirmeyelim :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 150
  • Model Yılı: '21
  • 119 kere teşekkür etti
  • 206 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Nesil Corolla Dizel MMT Şanzıman Sorunları
« Yanıtla #14 : Mayıs 01, 2009, 10:16:52 »
yokuş yukarı çıkarken manuel kullanmanız gerekiyor mu?

Çıkışlarda vites değişimi sırasında devir düşükken vites değiştiğinde yığılma oluyor daha sonra toparlanması zor oluyor bu nedenle yokuşun dikliğine ve arabanın yüküne göre ES modunu ya da manuel modu kullanmanı tavsiye ederim.
Bir gün dünyaya ait büyük bir derdin olursa Rabbine dönüp, "Benim büyük bir derdim var" deme, derdine dönüp "benim büyük bir Rabbim var" de.
"Ey Toprak ! Rabbim Ben'den Razı Olmadan Bana Sarılma.." "Sövene dilsiz, vurana elsiz olmak gerek"
“Bir kişi Allah'tan başka kimseye ihtiyacı olmadığına inanırsa, Allah'da O'nu, başkasına muhtaç etmez!"

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Yeni Nesil Corolla Dizel MMT Şanzıman Sorunları
« Yanıtla #15 : Mayıs 02, 2009, 12:55:50 »
o sorunların bi kısmıyla bende  karşılaşıyorum.hatta bu konuda bi başlıkta acmıştım kimseden böyle bi şikayet gelmedi diye 'bana öyle geliyor' demiştim..kimi zaman arac sarsılıyor vites geçişinde kimi zamansa gayet seri geçiyor..fakat boşa gecme durumuyla karşılaşmadım cok şükür.daha 38 bin km de baskı balata tükenmesi gibi bi durum ne kadar dogru bilemiyorum.
benim aracım 50.000 km de servisten bir usta sürdü ve yaklaşık 60.000 km de baskı balatayı değiştirmen gerekebilir biraz aşınmış dedi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Yeni Nesil Corolla Dizel MMT Şanzıman Sorunları
« Yanıtla #16 : Mayıs 02, 2009, 12:57:33 »
Çıkışlarda vites değişimi sırasında devir düşükken vites değiştiğinde yığılma oluyor daha sonra toparlanması zor oluyor bu nedenle yokuşun dikliğine ve arabanın yüküne göre ES modunu ya da manuel modu kullanmanı tavsiye ederim.
anlıyorum tamam ama benim aracım yokuş yukarı çıkarken gazdan hafif ayağımı çekeyim ve biraz hızlı olayım 4. vitese bile atıyor :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Nesil Corolla Dizel MMT Şanzıman Sorunları
« Yanıtla #17 : Mayıs 02, 2009, 21:01:17 »
anlıyorum tamam ama benim aracım yokuş yukarı çıkarken gazdan hafif ayağımı çekeyim ve biraz hızlı olayım 4. vitese bile atıyor :)
evet dik yokuşlarda m ye almakta fayda var. ama yokuş çok dik değilse sıkıntı olmuyor. vites mesela 3e attı 2'den araç toparlıyabiliyor ama daha hızlanmıyor, hızlanacaksanız gazdan cekmeyin, hızınızı koruyacaksanız vitesin yukselmesi mantıklı az yakar.
Saygılar, Yaman.
2010 Captiva  Beyaz 2.0 CDTI Auto
Daha eski: Corsa, Corolla, Mini cooper, Twingo, Uno, Justy

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Yeni Nesil Corolla Dizel MMT Şanzıman Sorunları
« Yanıtla #18 : Mayıs 03, 2009, 16:18:35 »
sanırım benim otomobilimin motoru 1000cc olduğundan bu kadar hissediyorum. ne biliyim belki daha büyük motor olsa farklı olacak. sitede 1300motor mmt yaris kullanan olsa da konuşabilsek...

(Gizli Üye)

  • Ziyaretçi
Ynt: Yeni Nesil Corolla Dizel MMT Şanzıman Sorunları
« Yanıtla #19 : Mayıs 04, 2009, 15:15:04 »
    Sen bunun için yeni bi konu açsan toprağam belki googleden aratanlar varsa karşılaşır birlikte tartışırsınız. Hem oda üye olmuş olur siteye :)

    Yaman bey geçmiş olsun. Nasıl oldu kaza size bir şey oldumu? İnşallah bir şeyiniz yoktur. Bi pertde sizden geldi benden sonra. Uzun zamandırda yoktun merak ettim şimdi.

    Ani durup viraj dönüp gaza basınca, araba hangi vitese gireyim diye epey düşünürken siz gaza basınca sanki boştaymışda bağrıyor. Anlayamadım bi türlü. bu hafta servise bi gösterilecek.