Gönderen Konu: GÖTERGE PANELİ  (Okunma sayısı 728 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 11 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
GÖTERGE PANELİ
« : Temmuz 23, 2023, 14:24:32 »
Merhaba değerli forum üyeleri. Auris 2012 1.4 D4D aracımın görselde eklediğim kızdırma bujisi uyarı ışığı zamanlı zamansız çalışırken yanıyor. Akü kutup başını söküp sıfırlama sonrası düzeliyor. Tekrar belirli bir süre sonra düzensiz yine oluyor. Başına gelen oldu mu? Fikri olan yardımcı olabilir mi? Hayır 32 derece sıcakta motor sıcakken gelen uyarı bujileri değil beni kızdırıyor.

Toyota Club Türkiye

GÖTERGE PANELİ
« : Temmuz 23, 2023, 14:24:32 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: GÖTERGE PANELİ
« Yanıtla #1 : Temmuz 23, 2023, 14:35:12 »
Bujilerden biri patlak o yüzden geliyor,hava sıcaklığı ile alakası yok, silindir içini ısıtmaya yarar,araç zorlanmadan çalışıyorsa şuan müdahaleye gerek yok çünkü değişim için sökerken kırılma ihtimali var eğer kırılırsa komple üst kapak dökülmek zorunda kalıyor.

Mesaj Birleştirildi: Temmuz 23, 2023, 14:36:02
Tabi önce kablolarının kontrol edilmesinde fayda var,soketlerde gevşeme olabilir veya kablolarda zayıflama olabilir.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 11 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: GÖTERGE PANELİ
« Yanıtla #2 : Temmuz 23, 2023, 15:45:21 »
Bujilerden biri patlak o yüzden geliyor,hava sıcaklığı ile alakası yok, silindir içini ısıtmaya yarar,araç zorlanmadan çalışıyorsa şuan müdahaleye gerek yok çünkü değişim için sökerken kırılma ihtimali var eğer kırılırsa komple üst kapak dökülmek zorunda kalıyor.

Mesaj Birleştirildi: [time]Temmuz 23, 2023, 14:36:02[/time]
Tabi önce kablolarının kontrol edilmesinde fayda var,soketlerde gevşeme olabilir veya kablolarda zayıflama olabilir.
Ama buji arızalı olsa her çalıştırmada yapması gerekmez mi? Reset atınca uzunca bir süre kendini unutturuyor. Sonra birden hortluyor.
Aracın çalışması ile ilgili bir sıkıntı olmuyor. Soğukta dahi çabuk marş alıyor. Can sıkan panelde gözükmesi.
Kablolarda da gözle görülür bir şey yok.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: GÖTERGE PANELİ
« Yanıtla #3 : Temmuz 23, 2023, 18:35:36 »
Normalde araç çalıştıktan belli süre sonra sönmesi gerekir patlak olsa dahi hiç sönmüyorsa arıza kodu baktırın aynı zamanda soketleri kontrol ettirin.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 11 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: GÖTERGE PANELİ
« Yanıtla #4 : Temmuz 23, 2023, 21:24:39 »
Normalde araç çalıştıktan belli süre sonra sönmesi gerekir patlak olsa dahi hiç sönmüyorsa arıza kodu baktırın aynı zamanda soketleri kontrol ettirin.
Evet ilk kontak açınca göstergeye belirip sönüyor. Hata vermezken marş basınca da yanmaz. Ama şimdi yine kontağı açınca yanıp sönüyor. Marş yapınca geri yanıyor. Lakin bu arızayı dediğim gibi kutup başını söküp resetleyince uzun bir süre geri gelmiyor. Sanki anlık bir hata oluyor bu hata silinmediği süre boyunca uyarı olarak kalıyor. Hatasız iken aynı hatayı ben hangi soketleri oynarsam belki dediğiniz gibi boşluk ya da oksit vardır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 11 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: GÖTERGE PANELİ
« Yanıtla #5 : Temmuz 25, 2023, 21:34:54 »
Bu gün tekrar fazlaca zaman ayırarak muayene edeyim dedim.

Mesaj Birleştirildi: [time]Temmuz 25, 2023, 21:37:18[/time]
Fındık faresi depo olarak kullanmış benim motorun ısıtma bujileri ve enjektör bölümünü. Bilmiyorum bu hataya sebep olur mu? Temizledim şimdi. Takip edip göreceğiz.

Mesaj Birleştirildi: Temmuz 25, 2023, 21:39:45
Bu arada bu parçanın adı nedir. Eşdeğer araç var arkadaşta onda yok bu parça. Ne işe yarar?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: GÖTERGE PANELİ
« Yanıtla #6 : Temmuz 25, 2023, 22:59:03 »
Fare den kaynaklanır,sorduğunuz parçada yağ soğutucu,eğer arkadaşınızın aracı sizinkiyle aynı model ve dizelse iptal edilmiş olabilir.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Toyota Aşkına
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 31 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: GÖTERGE PANELİ
« Yanıtla #7 : Temmuz 26, 2023, 09:57:32 »
Evet ilk kontak açınca göstergeye belirip sönüyor. Hata vermezken marş basınca da yanmaz. Ama şimdi yine kontağı açınca yanıp sönüyor. Marş yapınca geri yanıyor. Lakin bu arızayı dediğim gibi kutup başını söküp resetleyince uzun bir süre geri gelmiyor. Sanki anlık bir hata oluyor bu hata silinmediği süre boyunca uyarı olarak kalıyor. Hatasız iken aynı hatayı ben hangi soketleri oynarsam belki dediğiniz gibi boşluk ya da oksit vardır.
benim bir önce ki aracım 2013 dizel auris ti motor bölümünün sağında ve solunda eskiden tuvaletlere asılan ernet kokularından gördüm bende zannetim ki içeri hava emerken koku olarak konmuş meğer konma sebebi araç garajda durur iken motor bölümüne fare girer ise onu önlemek için bi madde koymuşlar içine onun için miş.
Toyota tmorrow