Gönderen Konu: Yüksek su sıcaklığı problemi hakkında fikir verebilecek arkadaşlar  (Okunma sayısı 1397 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 248000
  • Model Yılı: '06
  • 10 kere teşekkür etti
Merhaba, 3-4 gün önce aracımla trafikte seyir halinde ışıklarda beklerken kırmızı hararet ışığı yanıp sönmeye başladı o sırada yeşil yanınca hemen ilerledim ve söndü uygun bir yerde sağ çekip baktım herşey normal taşma kabı ise su taşırmış buda genelde karşılaştığım bir durumdur çünkü radyatörü ve taşma kabını fullerim fazlasını kendisi atsın diye. Ancak o gün bu gündür özellikle dikkat etmeye başladım fan sürekli açılıyor ve uzun süre açık kalıyor sabahları arabayı çalıştırıp istanbul trafiğinde büyükçekmece-avcılar arası işe gidip gelirken su sıcaklığına baktığımda 85 - 95 arası gayet normal ara sıra 100 - 105 e çıkıyor ama sonra tekrar düşüyor (bu ne kadar normal bilemedim)  ama asıl sorunum aracı uzun süre kullanmaya başladığımda ortaya çıkıyor su çok ısınıyor 110-115 leri gördüğü ve fanın hiç susmadığı oluyor eskiden seyir halinde iken fan susardı ancak şu sıralar susmuyor seyir halinde bile fan açtığını görüyorum sırası ile radyatör termostat ve devirdaimden şüphelendim ve az önce araç soğukken çalıştırıp fan açana kadar olduğu yerde obd cihazımla kontrol ettim. Tablo bu şekilde.

motor çalışır vaziyette su soğuk iken devirdaim kontrolü yaptım radyatör kapağını açtım ve gaza bastım su fışkırdı yani devirdaim pompası sağlam.
su 60-70 derecede iken radyatör hortumu üstü sıcak altı ılık ve radyatörün dört köşesini ellediğimde sıcak.
su 80-85 derecede termostat açmış üst ve alt hortum sıcak radyatörde doğal olarak sıcak.
su 96 derecede fan açtı sıcak üfledi ve sonra kapattı alt ve üst hortum sıcak normalde alt hortumun ılık olması gerekmez mı? en azında 85 derece falan ama ben çok bir fark görmedim.

bu verilere bakınca herşey normal görünüyor ancak nedense uzun süre kullanımda fan hiç susmuyor ve su sıcaklığı 110 dereceleri görüyor uzun süre kullanınca fan sürekli açık olması sebebi ile radyatör ve radyatör hortumları haliyle ılık oluyor ama su sıcaklığını çok yüksek görüyorum sebebi sizce nedir? müşür olma ihtimali var mı? Bu arada sadece su kullanmıyorum yarı yarıya antifiriz var.


Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Aytaç merhaba yazınızı okudum r9 aracımdan hararet işiyle epeyce uğraştığım için iyi kötü tecrübem var .

" radyatör kapağını açtım ve gaza bastım su fışkırdı "

1 - Motor soguk iken termostat kapalı olduğundan dolayı gaza bassanız da radyatörden su fışkırmaması lazım hatta şunu deyim motor sıcak dahi olsa su yükselir ama ciddi anlamda bir fışkırma olmaması lazım eger gaza bastığınızda bir fışkırma kabarma baloncuk çıkması oluyor ise .Yüksek ihtimal conta yakmış olabilirsiniz

2- düzenli çalışan bir soğutma sistemi 82 - 92 derece aralığında çalışır hava yol şartına göre  94-95 ler kabul edilir ama üstüne çıkması .

   Ve aracın fan açmaması 2 sebepten olur . 1- fan müşürü arızalıdır    2 - Araçda devidaim yoktur 

3 - Devirdaim düzgün çalışıyor araç derecesinden fan açıyor ama soğuyamıyor ise radyatörde sorun aranabilir tıkanıklık olabilir .

4 - Araç fan çalışıyor devirdaim çalışıyor termostat açık ama hararet düşmüyor ise biryerlerde tıkanıklık vardır veya conta yanıktır sisteme hava basıyordur

Bilgim tecrünem bu kadar ustalar daha iyi bilir
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 248000
  • Model Yılı: '06
  • 10 kere teşekkür etti
Merhaba. İlginiz icin tesekkurler sizin aracta belki termostat ve degirdaim pompasinin yeri farkli olabilir belki bu sebeble su fiskirtmiyordur ancak yariste ust hortum dogrudam motor ve radyatore bagli ve kapak var yani termostat ust hortumda degil alt hortum ise radyatorden cikip termostat vasitasi ile motora giriyor kisaca su pompasi suyu ustten veriyor radyatore gonderiyor alttan ise aliyor ayrica motoru yeni calistirdigimda dahi ilk gozlemledigim sey ust hortum ilikken alt hortum soguk oluyor yani radyatore su ustten giriyor bu sebeple gaza basinca su fiskirtiyor conta yanik olsa hortum sismesi olur ve radyator kapagini actigimda yag benzin vs gibi koku alirdim ama bu belirtiler yok

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Her aracın devirdaim sistemi çalışma sistemi  farklıdır tabi ki ben genel mantık olarak düşündüm doğrudur . Conta yanma durumlarında kompresyonu suya verdiği için hortumlarda şişme olur doğru bilgi. Ama hararetin 110 derecelere çıkması  fanın hiç susmaması da normal bir durum değil . Radyatör tıkanıklığı olabilir düşüncesindeyim  .
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Gaza basınca suyun fışkırması pompadan değil contadan gaz sızdırmasından dolayıdır. Conta testini yaptırarak rahatça anlayabilirsiniz.

Aracınız da 248bin km.de, sorunu başka yerde aramanıza gerek yok bence.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 248000
  • Model Yılı: '06
  • 10 kere teşekkür etti
Merhaba, rolantide suyun kabarciklanmasi aracin su eksiltmesi ve hortum sismesi gibi bir durum yok conta yanigi icin bunlar daha oncelikli belirtilerdir bence

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Bu motor suyunda antifrizden hiç bahsedilmemiş, antifriz olmazsa su normalden daha fazla şişer ve neredeyse kaynar.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Merhaba, rolantide suyun kabarciklanmasi aracin su eksiltmesi ve hortum sismesi gibi bir durum yok conta yanigi icin bunlar daha oncelikli belirtilerdir bence

https://rsotoekspertiz.com/conta-yanigi-nasil-tespit-edilir#:~:text=Conta%20yanığını%20tespit%20edilip%20bulunmasının,da%20motor%20bloğu%20çatlak%20olduğunu

Conta yanığını tespit edilip bulunmasının bir yolu daha bulunuyor: Aracın motoru soğuk haldeyken çalıştırıldıktan sonra radyatör kapağı veya genleşme kabının kapağını açık bırakıp gaza basıldığında radyatörden veya genleşme kabından taşmalar meydana geliyorsa ya aracın contası yanık ya da motor bloğu çatlak olduğunu söyleyebiliriz.

Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 248000
  • Model Yılı: '06
  • 10 kere teşekkür etti
https://rsotoekspertiz.com/conta-yanigi-nasil-tespit-edilir#:~:text=Conta%20yanığını%20tespit%20edilip%20bulunmasının,da%20motor%20bloğu%20çatlak%20olduğunu

Conta yanığını tespit edilip bulunmasının bir yolu daha bulunuyor: Aracın motoru soğuk haldeyken çalıştırıldıktan sonra radyatör kapağı veya genleşme kabının kapağını açık bırakıp gaza basıldığında radyatörden veya genleşme kabından taşmalar meydana geliyorsa ya aracın contası yanık ya da motor bloğu çatlak olduğunu söyleyebiliriz.

Hocam her araçta aynı mantık işlemiyor kapağın bağlı olduğı boru direk pompaya bağlı gaza basınca tabikide fışkıracak