Gönderen Konu: Kalkışta Titreme ve Uğultu /// Motor Soğukken Çekişten Düşme  (Okunma sayısı 2439 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 101000
  • Model Yılı: '12
  • 3 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
İyi akşamlar. 2004 1.6 manuel aracımız var. 25bin km önce baskı balata aisin marka ile değişti. Evimizin önü yokuş yukarı ve her kalkışımı yokuş yukarı yapıyorum. İlk başlarda sadece sürtünme sesi varken artık titreme de yapıyor. Arabayı çok titiz kullanan bir yapım var. Bu sebeple yanlış bir kullanım yaptığımı düşünmüyorum. Devirde kaçırma yok takip ediyorum. Bu sorunun sebebi ne olabilir?

İkinci sorunum da arabayı ilk çalıştırıp lpg ye geçene kadar bekledikten sonra yola çıkıyorum ve araba suyu ısınana kadar çekişten düşüyor. Sanki motor bitmiş gibi hissettiriyor, 2.viteste bile çekmiyor. Dip gaz bile denedim. 2 3 kez sanayiye gittim ama sorun bulunamadı. Havaların soğuk olmasından dolayı bu sorunu yapıyor diye düşünüyordum ama havalar 8 10 derece olmasına rağmen hala devam ediyor. Hem lpg hemde benzinde yapıyor bu sorunu. Aynı yokuşta çok kez denedim.  Motor soğukken 1. Vitesten yukarı gidince istop edecek gibi oluyor (hem benzin hem lpg). Motor sıcakken 3. Viteste 30 la giderken bile gaza bir tık fazla bastığı da çok net tepki alıyorum (hem benzin hem lpg). Sizce bu sorun neden kaynaklanıyor olabilir?

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '07
  • 425 kere teşekkür etti
  • 307 kere teşekkür edildi
Debriyaj balatasinin takilisindan  olsa 25000 km den sonra sorun cikmazdi diye dusunuyorum. Hemen baslardi..
E 12 corolla2007
Xp9 yaris2 2007

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Supapları kontrol ettirin. Motor soğukken sabah kompresyon testi yaptırın.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 101000
  • Model Yılı: '12
  • 3 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
180bin km de ilk baskı balata değişimine gitti araç. Değişim olduktan sonra pedal çok yumuşamıştı. Çok güzel kavrıyordu. Sonradan sabahları kalkış yaparken iki metali birbirine sürtüyormuş gibi ses gelmeye başladı. Şuan bazen ışıklardan kalkarken titreme yapıyor. Kaçırma yok.

Supaplar 155binde değişti. O günden bugüne %90 uzun yolda kullanıldı. Hız sınırları dahilinde zorlamadan kullandık. Performans olarak bir sıkıntısı yok. En yakın zamanda kompresyon testi yaptıracağım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Takılan balata orjınal değil yada 101 kasa balatasıdır çünkü toyotaların manuel viteslerinde en eskisinden en yenisine balata birbirine uyar sadece baskı değişebilir ama bu durum parçanın uzun ömürlü olacağı anlamına gelmez,ayrıca işçilik hatasıda olabilir debriyaj seti değişiminde volan taşlama yapılmadıysa yine erken hatalar oluşur,son ihtimalde kullanıcı hatasıdır çok dik yerde kalkış yaptığınızı bahsetmişsiniz kalkış esnasında fazla zorlama varsa balatayı yakar,çekiş düşüklüğü için bir çok faktör sayılabilir bunlar,LPG ayarı,buji,hava filtresi vs vs uzar gider ilk önce aracın LPG sigortasını çıkarıp akü eksi kutup başını sökün yarım saat kadar bekleyin geri takıp aracı sadece benzinde bir kaç gün kullanın ve sonrasında afr ayarı yaptırın büyük ihtimalle çözülecektir.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Aracı olduğu yerde uzun süre ısıtmak çok veriml değşken, motor yağı (suyu değil) tam ısınmadan dik yokuş çıkılması ds çok sağlıklı değil. Diğer bilgiler verilmş zaten.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 101000
  • Model Yılı: '12
  • 3 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Baskı balatayı ben kendim teslim ettim ustaya. Orijinal kutuya benziyordu, şase numarasıyla sorgulatıp aldık parçayı. Ama güven olmuyor genelde. Benim asıl şüphelendiğim şey volana taşlama yapılıp yapılmadığı. Onun haricinde tüm Lpg sistemi yenilendi son bir yılda. Ayarı yapıldı. Her gün yokuşta kalktığım içinde yıpranmış olabilir ama önceki baskı balata ile daha fazla kalkış yaptığımız halde böyle titreme ve sürtünme sesi gelmiyordu. Sorunun hem benzinde hem lpg de olması sebebiyle motorcu ve lpgci arasında sürekli git gel yaptırıyorlar. Uğraşmak isteyen usta yok bizim burada. Herkes en basit çözümden başlıyor her zaman. Saydığınız tüm parçalarında hepsi yeni. Dediğiniz gibi yapıp deneyeceğim. İnşallah sorunu böyle çözebiliriz.

Aracı olduğu yerde çok ısıtmıyorum aslında. 1 dk kadar çalıştıktan sonra yavaş yavaş yol alıyorum. Soğuk bir coğrafyada yaşadığımızdan ötürü aracın ısınması uzun sürüyor, yaz hariç.

Eğer Sivas'ta bildiğiniz tavsiye edebileceğiniz bir usta yoksa, çevre illerden (Tokat, Kayseri, Malatya vs) tavsiye verebileceğiniz usta varsa oraya götüreyim arabayı. Sorunu çözemezsek.