Gönderen Konu: Pas temizligi, Astar ve Boya  (Okunma sayısı 3162 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Pas temizligi, Astar ve Boya
« : Nisan 28, 2009, 00:42:12 »
Selamlar arkadaslar,

Arabanin sol on kapi acilinca ust kisimda pas vardi.Boyayi ve pasi tel fircayla kazidim.Parlak metal kisma kadar geldim.Bir 10-15 dk fircayla kazimama ragmen geride siyah lekeler kaldi.Artik pasdan mi yoksa onceden bir islem gecirmis (cekic darbesi gibi) ondan mi bilmiyorum.

Bunun uzerine iki kat astar (kirmizi renkli) attim. Kuruduktan sonra ne yapmaliyim? Zimpara kagidi var, ama nasil kullanmaliyim? Astarin amaci sadece kucuk cizik ve oyuklari kapatmak mi? Oyle ise hepsini kaziyacagiz, geriye o girintilerde kalan disinda astar kalmayacak mi? Boyle bir ise ilk defa kalkisiyorum.Bilen arkadaslar yol gosterirse sevinirim.

Bir de tekerlek ustlerindeki pasi giderdikten sonra kullanmak icin aldigim kaucuk astar var (siyah sivi zift gibi birsey), bunu bu kapi arkasi kisimda kullansam nasil olur? Kucuk ince bir serit, kapi fitillerinin arasinda. (Birkac resim ekliyorum) Sprey boya var, hangi sira ile hangisini uygulasam daha iyi olur?











Fe... :-)

Toyota Club Türkiye

Pas temizligi, Astar ve Boya
« : Nisan 28, 2009, 00:42:12 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "ne alırsan al japondan vazgeçme"
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Pas temizligi, Astar ve Boya
« Yanıtla #1 : Nisan 28, 2009, 02:14:16 »
ahmet bey pas konusunda pas sökücü spreyler var. onlardan kullanmanız iyi olur bence
şuanki aracım "tabanvay"

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Pas temizligi, Astar ve Boya
« Yanıtla #2 : Nisan 28, 2009, 02:16:50 »
Ceyhun kardes, jel halinde bir pas sokucu kullandim, ama en alttaki siyah lekeler cikmadi.Tel firca kullanmama ragmen...
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "ne alırsan al japondan vazgeçme"
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Pas temizligi, Astar ve Boya
« Yanıtla #3 : Nisan 28, 2009, 02:18:57 »
ahmet bey sprey şeklinde tüplü olanları var. ben arada kullanıyorum faydası olduğuda yaygın bir kanı.
şuanki aracım "tabanvay"

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Pas temizligi, Astar ve Boya
« Yanıtla #4 : Nisan 28, 2009, 23:52:46 »
boyada cukur lar olustuysa ya boyanız kotu yada kurumadan kat kat sıktınız.bence 0 yada 1 numara zımpara ıle zımparalayın ardından yuzelsel daha sıkın.fakat ınce tozutturuyor gıbı :D bır kat atın kurumasını bekleyın bı kat daha atın ve ardından oto cılası uygulayın emınım cok daha kalıtelı gorunecektır.
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Pas temizligi, Astar ve Boya
« Yanıtla #5 : Nisan 29, 2009, 00:20:42 »
Yardimin icin sagol  Mustafa :)
Resimdeki kirmizi renkli olan astar, boya atmadim daha.Dedigin gibi astari da kurumadan attim herhalde.Son bir astar daha atip (o puruzler kapanincaya kadar) kurumasini bekledikten sonra sprey boya ile boyayacagim. Vernik yoktu, ne yapacagim diye dusunuyordum.Bugun bir oto magazasinda sprey vernigi de buldum. 'Clear coat' (renksiz) diyorlar. Boyadan sonra onu uygulayacagim bakalim.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Pas temizligi, Astar ve Boya
« Yanıtla #6 : Nisan 29, 2009, 08:55:16 »
  Selam Ahmet.
 Bence mümkün olan tüm pasları işlemlerle (tel fırça pas spreyi vs.) çıkarmaya çalış. Sonra dolgu macunu sür. İyice kurumasını bekle (mümkünse 1 gün). Sonra orayı çok ince zımpara ile ve su ile zımparalar. Bölgeyi ve zımparayı sürekli ıslat. Yüzey düzleşince ve etraftaki boyadan biraz daha ince bir tabaka olunca işlem tamamdır. Sonra yüzeyi çok iyice temizle ve kurut. Daha sonra astar boya ve diğer yüzeyle aynı seviyeye gelene kadar kaç kat gerekiyorsa (her kat boyada o boyanın iyice kurumasını bekle) boya at. Boya kutusunu belli bir uzaklıktan ve tek bir noktaya değil, gezdirerek sür. Ayrıca bir miktar işlem yaptığın yerin çevresinede boya gelsin. Bu işleme bindirme derler ve bölgenin yeni boya rengi çevresi ile uyumlu olur.
 Daha sonra ince partiküllü bir pasta ile yüzeyi düzelt ve üstüne bir cila. Sonra karşısına geç ve seyret. :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Pas temizligi, Astar ve Boya
« Yanıtla #7 : Nisan 29, 2009, 13:17:01 »
  Selam Ahmet.
 Bence mümkün olan tüm pasları işlemlerle (tel fırça pas spreyi vs.) çıkarmaya çalış. Sonra dolgu macunu sür. İyice kurumasını bekle (mümkünse 1 gün). Sonra orayı çok ince zımpara ile ve su ile zımparalar. Bölgeyi ve zımparayı sürekli ıslat. Yüzey düzleşince ve etraftaki boyadan biraz daha ince bir tabaka olunca işlem tamamdır. Sonra yüzeyi çok iyice temizle ve kurut. Daha sonra astar boya ve diğer yüzeyle aynı seviyeye gelene kadar kaç kat gerekiyorsa (her kat boyada o boyanın iyice kurumasını bekle) boya at. Boya kutusunu belli bir uzaklıktan ve tek bir noktaya değil, gezdirerek sür. Ayrıca bir miktar işlem yaptığın yerin çevresinede boya gelsin. Bu işleme bindirme derler ve bölgenin yeni boya rengi çevresi ile uyumlu olur.
 Daha sonra ince partiküllü bir pasta ile yüzeyi düzelt ve üstüne bir cila. Sonra karşısına geç ve seyret. :)
macun benımde aklıma gldı en temızı o aslında ama aracı satacagı zaman bı aksılık (kazalı falan)gıbı sorunlar olusabılır dıye ve en basıt yontemın benımkı olduguna ınanarak yardımcı oldum :D
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Pas temizligi, Astar ve Boya
« Yanıtla #8 : Nisan 29, 2009, 20:51:12 »
  Tabikide Mustafa. Burada amacımız fikir vermek zaten. Bazen birimizin göremediğini birimiz görebiliyor ya da, farklı bir bakış açısı getirebiliyor. Bir faydamız dokunabiliyorsa ne mutlu bize.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: Pas temizligi, Astar ve Boya
« Yanıtla #9 : Nisan 29, 2009, 23:14:51 »
jel halinde bir pas sokucu kullandim, ama en alttaki siyah lekeler cikmadi...
Ahmet bey bizde End meslek lisesinde okurken çok çookkk sevdiğimiz :D bir hocamız için sınıfta para  toplayayıp bahsetmiş olduğunuz boya sökücü jel den 1 galon alıp dökmüştük sabah arabaya baktığımızda aracın astar boyası ve macun dahil herşeyini kaldırdığını gördük.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Pas temizligi, Astar ve Boya
« Yanıtla #10 : Nisan 30, 2009, 00:19:03 »
  Selam Ahmet.
 Bence mümkün olan tüm pasları işlemlerle (tel fırça pas spreyi vs.) çıkarmaya çalış. Sonra dolgu macunu sür. İyice kurumasını bekle (mümkünse 1 gün). Sonra orayı çok ince zımpara ile ve su ile zımparalar. Bölgeyi ve zımparayı sürekli ıslat. Yüzey düzleşince ve etraftaki boyadan biraz daha ince bir tabaka olunca işlem tamamdır. Sonra yüzeyi çok iyice temizle ve kurut. Daha sonra astar boya ve diğer yüzeyle aynı seviyeye gelene kadar kaç kat gerekiyorsa (her kat boyada o boyanın iyice kurumasını bekle) boya at. Boya kutusunu belli bir uzaklıktan ve tek bir noktaya değil, gezdirerek sür. Ayrıca bir miktar işlem yaptığın yerin çevresinede boya gelsin. Bu işleme bindirme derler ve bölgenin yeni boya rengi çevresi ile uyumlu olur.
 Daha sonra ince partiküllü bir pasta ile yüzeyi düzelt ve üstüne bir cila. Sonra karşısına geç ve seyret. :)

Anlatimin icin cok tesekkurler Hakan :) Bu isi en gec bu hafta sonu bitirmeyi planliyorum, bakalim...

Ahmet bey bizde End meslek lisesinde okurken çok çookkk sevdiğimiz :D bir hocamız için sınıfta para  toplayayıp bahsetmiş olduğunuz boya sökücü jel den 1 galon alıp dökmüştük sabah arabaya baktığımızda aracın astar boyası ve macun dahil herşeyini kaldırdığını gördük.


Yazik olmus Tolga, ne istediniz adamcagizdan? :P Ama belli cok seviyormusunuz hocanizi :D Vardir bir sebebi zahir :D



Fe... :-)