Kullanmakta olduğum Honda aracım için kitabında Türkiye için 0W-20 "öneriyor" ve yetkili servis de bu viskoziteyi kullanıyor.
Fakat aynı sayfada, bu aracı daha soğuk olan avrupa da kullanırsam 0W-30 kullanmam gerektiği yazıyor.
Oysa sıcak yerde kalın, soğuk yerde ince yağ kullanılır veya Soğuk bölgelerde yüksek süratler yapıyorsanız yine kalın viskoziteler seçilmelidir. Ben yetkiliye gitmediğim için ve hızlı akışkan trafikte olduğumdan, dışarda 0W-30 ile değişim yapmaktayım. Benim motorun özelliklerini karşılayan motor yağının 5 Litrelik kutudaki litre fiyatı 170.TL artan miktarı bir sonraki değişimde kullanmaktayım.
Toyotanın yeni nesil Hybrid motorlarda 0W-16 yönlendirmesi Yakutska için doğru olabilir.
Kitapçığınızda yazanları iyi yorumlayınız,
(Corolla Hybrid kitapçığından alıntıdır)
Soğuk havada kolay çalıştırmak ve yakıt tasarrufu için Toyota araçlara üretim sırasında SAE 0W-16 yağ doldurulur. SAE 0W-16 yağ bulunamıyorsa, SAE 0W-20 yağ kullanılabilir. Ancak bir sonraki yağ değişiminde SAE 0W-16 kullanılmalıdır.
Yani diyor ki: Bu aracı dünyanın hangi bölgelerinde kullanacağınızı bilmediğimiz için, biz aracınıza en düşük sıcaklıklarda (-35.C) kolaylıkla ilk startı verebilecek viskoziteyi koyduk ve eğer siz böylesine (Yakutska) soğuk bir bölgede yaşıyorsanız 0W-16 kullanmaya devam ediniz. Çünkü zaten az ısınan Hybrid bir motoru (Yakutska gibi) 5W-30 ile çalıştırıp ısıtana kadar yakıt sarfiyatınız çok olur.
Yağ viskozitesi (burada örnek olarak 0W-16 verilmiştir):
• 0W-16 terimindeki 0W bölümü, yağın soğukta çalışma özelliğini gösterir. W harfinden önceki rakam ne kadar küçük olursa, soğuk hava şartlarında motoru çalıştırmanız o kadar kolay olacaktır.
• Yağ viskozite değeri 0W-16'deki 16 sayısı, yağın yüksek sıcaklıktaki viskozitesini gösterir. Yüksek hızlarda veya aşırı yük altında çalışma durumlarında yüksek viskoziteli (daha yüksek bir değer) yağ kullanımı daha uygun olabilir.
2. paragrafta diyor ki; ilk starttan 15sn sonra ısınmaya başlayan motorda yüksek hız, ağır trafik veya yük taşıma gibi durumlarda 16 - 20 gibi düşük viskozitelerden ekonomi değil aşınma bekleyin.
Bu sebeplerden dolayı aynı sayfada sizin motorunuz için 3 adet viskozite seçeneği verilmiştir,
0W-16 SN veya SN PLUS
0W-20 veya 5W-30 SN veya SN PLUS veya SM ve ILSAC GF 6
Sonuç: Türkiyede hangi hava şartlarında hangi performansla araç kullanıyorsunuz? Şehir içi uzun saatler yoğun trafik dur kalk (ağır şarta girer), Uzun yol ve yüksek süratler yapıyorsanız 5W-30, şehir içi çok kısa süreli mesafeler ağırlıklıysa 0W-20 fazlasıyla düşük viskozitedir.