Gönderen Konu: Akio Toyoda: İçten Yanmalı Motora Sahip Araçları Dönüştürmeliyiz!  (Okunma sayısı 537 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi


Toyota patronu çevreciliğin içten yanmalı araçları dönüştürmekten geçtiğini söylüyor!


Otomobil üreticilerinin neredeyse on seneden beri hızla elektrifikasyona geçtiğini görüyoruz. Ancak henüz elektrifikasyona geçiş sürecini yarılamış bile değiliz. Birçok otomobil üreticisi içten yanmalı motorların üretimini durduracağını açıklamıştı. Peki hangi amaçla? Elbette amaç karbon emisyon oranlarını düşürmek ve iklim değişikliğini engellemek.


Ancak Toyota’nın patronu ve yöneticisi Akio Toyoda, bunun yeterli olmadığını düşünüyor. Automotive News Europe tarafından yayınlanan rapora göre Toyota CEO’su üretilen bütün otomobiller tamamen elektrikli olsalar bile mevcutta bulunan ve kullanılan içten yanmalı motora sahip araçlar karbon emisyon oranlarını azaltma konusunda hiç yardımcı olmayacaklar.


Toyota’nın çözümü ise oldukça akıllıca. Zaten içten yanmalı bir motora sahip aracınız varsa aracınızı sıfır karbon nötr sağlayan bir ünite ile değiştirmek. Ya da eğer isterseniz aracınızı hidrojen yakıt hücreli bir araç haline getirmek.


Toyota, geçtiğimiz günlerde gerçekleştirilen Tokyo Otomobil Fuarında bu işin nasıl yapıldığını gösterdi. İki adet AE86’yı karbon nötr güç üniteleri ile değiştiren Toyota, modellerin birinde hidrojen yakıt hücresi kullanırken diğerini ise tamamen elektrikli olarak tanıttı.


Bu iki konsept modelde Akio Toyoda’nın vizyonunu görmek mümkün. Şu an dünyada milyonlarca içten yanmalı motora sahip otomobil bulunuyor ve 2030’da satışları her ne kadar saklanacak olsa bile içten yanmalı motora sahip araçlar karbon emisyon oranlarının azaltılmasına yardımcı olmayacaklar. Bunun için en iyi öneri elbette bu araçların sıfır karbon emisyonu ile çalışmalarını sağlamak


Kaynak: https://tr.motor1.com/news/631323/akio-toyoda-donusum-icten-yanmali/

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Toyota akılcı bir yöntem izliyor olabilir,çünkü sadece bizde 25-26 milyon kayıtlı araba var ve değil 2030; 2050 yılında bile kullanılacaktır,eğer karbon-çevre vs konusunu dünya ciddi bir şekilde ve samimi olarak ele alacak olurlarsa bu dönüşüm projesinin uygulanabilir bir maliyetle gerçekleştirilmesine katkıda bulunmalı yoksa bahsedildiği gibi milyarlarca aracını kimse hurdaya çıkarmaz,dış dünya farklı tepki verebilir ama bizim ödediğimiz ötv ne olur sonra ?
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Toyota akılcı bir yöntem izliyor olabilir,çünkü sadece bizde 25-26 milyon kayıtlı araba var ve değil 2030; 2050 yılında bile kullanılacaktır,eğer karbon-çevre vs konusunu dünya ciddi bir şekilde ve samimi olarak ele alacak olurlarsa bu dönüşüm projesinin uygulanabilir bir maliyetle gerçekleştirilmesine katkıda bulunmalı yoksa bahsedildiği gibi milyarlarca aracını kimse hurdaya çıkarmaz,dış dünya farklı tepki verebilir ama bizim ödediğimiz ötv ne olur sonra ?


Haklısın Tokay Abi, Toyota yine akılcı bir politika izliyor. Elektirikli araçların fiyatı çok yüksek. Dünyada ve ülkemizde elektirikli araç alabilecek insan sayısı maalesef çok az. Tıpkı lpg montajı gibi normal araçlara da elektirikli veya hidrojen motor çok uygun fiyatlarla monte edilerek dünyada ve ülkemizde tasarruflu elektirikli araçların sayısı artırılabilir. Diğer türlü bu fiyatlarla dünyada ve Türkiye'de elekritirikli araçlar yaygınlaşmaz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
böyle geçişlerde ya batarsın ya çıkarsın zaten. 2. nokia vakası olmaz umarım :)