Gönderen Konu: 2014 t27 devir saati kararsızlığı ? (Çözüldü)  (Okunma sayısı 779 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Arabasi degil , toyotasi.....
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '14
  • 30 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
öncelikle herkese iyi forumlar
2014 elegant extra 1.6 benzin araçta , son 1.000 km dir ara ara tekrar eden bazen hiç olmayan bir arıza var. arıza lpg-benzin farketmeden ikisinde de oluyor. 1 kez p0171 arıza kodu yaktı lpg de
araç seyir halindeyken vites farketmeksizin bazen dip gaz yaptığımda devir saati yükseliyor araç bağırıyor hızlanma olmuyor , devir saati 2.-3 saniye kararsız davranıyor sonra araç hızlanmaya başlıyor herşey normale dönüyor. 6. viteste 3.00 devir sabit giderken birden devir saati 4.000-4500 arası geziniyor araç hızlanmıyor ama kararsızlık yaşıyor, gazdan ayağımı çekip tekrar gazlayınca düzeliyor , bazen 2. viteste de ani hızlanmada kesiciye yaklasıyor ama o kadar hızlanmıyor.  her viteste sabit giderken yaptığım denemelerde hepsinde devir dalgalanması yaşadım.
daha önce başına gelen fikri olan var mı acaba ?
km.117000 bujiler denso iridyum , devir daim kayışı , sanzuman yağı, fren hidroliği , 40.000 km önce değişti
10.000 bakımları rutin yapılıyor , sadece shell benzin - lpg kullanılıyor . Baskı balata orjinal aisin  78.000 kmde değişti


Aracın baski balatasi bitmis rampada ve geri zorlamada siyirma sesi gelmeye basladi , teşekkürler bilgiler icin

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 t27 devir saati kararsızlığı ?
« Yanıtla #1 : Ocak 14, 2023, 08:23:06 »
Merhabalar öncelikle geçmiş olsun,
Anlattıklarınızdan iki farklı arıza olabilme ihtimali var ya devir saatinde sıkıntı var yada baskı balata yağlamış kaçırıyor,arıza hasıl olduğunda motor bağırıyor ama gitmiyorsa debriyaj balatası yağlamış kaçırıyor demektir,daha önceki baskı balata değişiminde volan keçesi veya şanzıman ana keçesi değişmediyse kaçak yapmış balatayı yağlamış olabilir,yalnız verdiği arıza kodu yakıt haritasının bozuk olduğunu motorun fakir karışımda kaldığını gösteriyor,devir saatinde dalgalanma,çekişte düşüklük,gaz yememe gibi problemler yaşatabilir,bu durum motor için hiç iyi değildir,ilk önce aracı resetleyip yani akü eksi kutup başını söküp yarım saat kadar bekleyin geri takıp aracı 200 , 300 km kadar benzinde kullanın ve iyi bir afr ayarı yaptırın o şekilde kullanın,LPG aldığınız istasyonuda arada bir değiştirin farklı markalardan alın,Shell yakıtları bu aralar pek iyi değil çevremde çok şikayet duyuyorum,yaşadığınız şehiri yazarsanız afr için tavsiyeler yapılabilir,gezici olarak ayar yapan Volkan öztokmak var işinde iyidir kendisini arayıp bulunduğunuz yere ne zaman geleceğini sorabilirsiniz sizi listeye ekler geldiği zaman bilgilendirme yapar.
Volkan ÖZTOKMAK +905342434468
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Arabasi degil , toyotasi.....
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '14
  • 30 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 t27 devir saati kararsızlığı ?
« Yanıtla #2 : Ocak 15, 2023, 03:18:42 »
fakir karışım sıkıntısını sadece lpg de veriyor zaten , benzinde kullanmaya raziyim bir süre. balata yaglanmasi dediğinizi nasil anlariz , sanjuman yağı mi eksilir , bastan sona baski balata degisimi mi gerekir ? Bi kac yere sordum ama sizin söylediğiniz cok mantikli geldi bunu daha net anlamadin bir yolu var midir

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 t27 devir saati kararsızlığı ?
« Yanıtla #3 : Ocak 15, 2023, 14:20:23 »
fakir karışım sıkıntısını sadece lpg de veriyor zaten , benzinde kullanmaya raziyim bir süre. balata yaglanmasi dediğinizi nasil anlariz , sanjuman yağı mi eksilir , bastan sona baski balata degisimi mi gerekir ? Bi kac yere sordum ama sizin söylediğiniz cok mantikli geldi bunu daha net anlamadin bir yolu var midir
Fakir karışımı LPG'de yapar zaten,benzinde bir şekilde tolere eder,ama bozuk LPG haritası benzinide etkiler o yüzden en kısa sürede afr ayarı yaptırmanız iyi olur,balata yapılanmasında şanzıman veya motor tarafı hangi tarafın keçesi bozulmuşsa oradan kaçak yapar,sökülmeden belli olmaz anlaşılmaz ancak kaçak çoğalırsa alttan akıtma yapar motor tarafı olursa yağ lambası yanar belli eder ama şanzıman tarafı olursa iş kötü çünkü şanzıman yağında seviye sensörü yok, malesef balata bir sefer yağ emerse tekrar kullanma şansınız yok değişmek zorunda,aracı lifte kaldırın kaçak çoğalmışsa alttan terleme yapar belli eder,zaten yağlayan balata kalkıştada kendini belli eder,kaçırır zor kalkar araç ama tek taraflı yağladı ve kestiyse kavrama anında oraya denk gelirse kaçırır biraz zorlayınca hiç tutmaz araç bağırır,ama siz yinede arızanın tespitini iyi yaptırın tarif ettiğiniz arıza kadran arızasıda olabilir arıza anında devir yükseliyor ama araç gitmiyor olarak algılayabilirsiniz,eğer devir kadranı yükseliyor ve motor bağırıyorsa sesi duyuyorsanız baskı balatadır ama motorda ses değişikliği olmuyor sadece kadran hareket ediyorsa başka arıza var demektir.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.