0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Toyota Türkiye, 2022 yılını yeni rekorla tamamladı!Toyota, geçen yıla göre hafif ticari satışlarını yüzde 74,3 artırdı. 2022 yılında Türkiye’de 11 bin 661 adetlik hafif ticari araç satışı gerçekleştirdi. Şirketten yapılan açıklamaya göre, geçen yılı 49 bin 937 adet satış ve yüzde 6,4 pazar payı ile kapatan Toyota, özellikle hafif ticari araçlarla ortaya koyduğu satış performansıyla dikkati çekti.İlk kez 2019 yılında Toyota Professional ismini global olarak duyuran marka, kısa zamanda Türkiye’de de hafif ticari araç dünyasında söz sahibi oldu.Toyota kalitesini ve hizmetlerini hafif ticari araç segmentine taşıyan marka, bu başarısını 2022 yılında şimdiye kadarki en yüksek hafif ticari araç satış rekoruyla taçlandırdı.2022 yılında Türkiye’de 11 bin 661 adetlik hafif ticari araç satışı gerçekleştiren Toyota, geçen yıla göre hafif ticari satışlarını yüzde 74,3 artırdı. Bununla birlikte pazar payını yüzde 2,3 puan artıran Toyota, yüzde 6,1 pay ile en çok hafif ticari satan ilk 3 marka arasındaki yerini aldı.Toyota, ocak-aralık döneminde 7 bin 707 adet Hilux satışı gerçekleştirdi ve böylece şimdiye kadarki en yüksek Hilux yıllık satış rekorunu kırdı. Hilux’ın bir önceki rekoru 2016 yılında 5 bin 645 adet olarak gerçekleşmişti.Liderliği yıl boyunca bırakmadı!Toyota Hilux bu satış performansıyla tüm yıl boyunca segmentinde de lider olmayı başardı. Ayrıca Hilux, Toyota’nın hafif ticari satışlarının yaklaşık yüzde 65’ini temsil etti.Toyota Professional ürün gamına ait Proace City ve Proace City Cargo modelleri de 2022’yi rekor adetlerle tamamladı. Proace City 3 bin 81 ve ve Proace City Cargo 873 adet satışla dikkati çekti.Toyota’nın 2022 yılı boyunca en çok tercih edilen binek modeli 30 bin 948 adet ile Corolla Sedan oldu. Corolla Sedan’ı 2 bin 731 adetle Corolla Cross izlerken, C-HR Hybrid modelinden 1561 adet, Yaris modelinden 1349 adet ve Yaris Cross modelinden 1122 adet satış gerçekleştirildi.Kaynak: https://www.dunya.com/sektorler/otomotiv/toyota-turkiye-2022-yilini-yeni-rekorla-tamamladi-haberi-681126
Evet de, aslına bakarsanız Pejo Rifter o araç
Toyota-Peugeot ortaklığında bir araç Proace City. Toyota, d sınıfındaki tüm donanımları ekledi nerdeyse bu araca. Çok satılmasının nedenlerinden biri de bu. Bu arada buna karşılık Peugeot, Toyota'nın Aisin şanzumanı ve motorunu kullandı kendi araçlarında.
Motor pejo yahu, 1.5 dizel değil mi tüm pejolarda olan? Araç Berlingo, Combo ve Rifter ile aynı ailenin aracı. Sadece donanım, trim ve iç mekan farkları var.Pejo grubu zaten AISIN leri uzun süredir kullanıyordu EAT6 ve EAT8 olarak. Birçok marka kullanıyor (Alfa 159 da bile var, 2005-2006 yıllarından başlayarak), Toyota'ya özel değil Aisin. Zannediyorum ki hibrit tarafında Toyota'dan know-how aldılar bu araca karşılık olarak.
Kutay bey merhabalar,japonları sevmenizi anlıyorum ama Aisin şanzıman markası olarak Japonlara ait ama Toyota'ya ait bir marka değil birçok markaya ürün üreten bir şanzıman üreticisi Aisin,araç üreticileri kullandıkları motora göre şanzıman istiyor Aisin da üretiyor veriyor,bahse konudaki araçta motoru PSA grubuna ait pejo motoru tabi Toyota bu motor üzerinde değişiklikler yaparak araçlarında kullanıyor,aynısını 1.4 dizel motorlarında yaptığı gibi bmv den alınma devşirme bir motor,Japonlar dizel motor yapmıyor sevmiyorlar ama araçlarında kullanmak üzere başka üreticilerden alıp dizayn ediyor kullanıyorlar,diğer örnek Mercedes c serisinde kullanmak üzere 1.5 DCI üniteyi Renault tan alıp araçlarında kullandığı gibi, şanzıman tarafına dönecek olursak aynı cvt şanzımanı Honda da kullanıyor ama değişik karekteristik değişiklikler var, Toyota Proace City kasa,motor ve şanzıman olarak melez ortak üretim bir araçtır,içindeki diğer özellikler Toyota ya has o ayrı bişey.