Gönderen Konu: 2019 Corolla Hybrid Soruları  (Okunma sayısı 2381 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 90000
  • Model Yılı: '19
  • 1 kere teşekkür etti
  • 11 kere teşekkür edildi
2019 Corolla Hybrid Soruları
« : Aralık 10, 2022, 12:41:37 »
Muhtemelen kendi başlığı altında sorulmuş ve konuşulmuştur ama başlık çok uzadığı için bulamadım, affınıza sığınarak iki sorum var.

1. Uzun süreli eğim aşağı seyahatlerde, bataryalar dolana kadar benzinli motor kapalı şekilde seyrediyor, bataryalar dolduktan sonra ise sanırım bataryaları fazla şarj etmemek için muhtemelen şarjı kesiyor ve benzinli motoru çalıştırıp 3-4 bin devirde bas bas bağırmaya başlıyor. Eğim bitene kadar yolculuk eziyete dönüyor. Gaza basıp hızlanmak istediğimde devir düşüyor ama araba hızlanıyor. Bunun bir yolu var mı? Yani aynı yolu manuel vitesli konvansiyonel bir arabayla giderken dördüncü viteste sabit hızla bağırmadan inebiliyorum. Ama hybrid bağıra bağıra gidiyor. Vitesi N'ye (peygamber vitesi) alıp frene basa basa mı gidelim yani illa? Vitesteki B bununla ilgili bir şey mi acaba? Kast ettiğim şey dağ inişi gibi dik bir iniş değil, mesela Ankara'yı bilenler için Konya Yolu Kepekli Mevkii'nden şehir merkezi istikametine gidiş.

2. Yavaşlayıp dururken veya trafikte hafifçe hareket edip, ilerleyip tekrar dururken motor civarından bzzzzzt diye bir ses geliyor. Anormal bir arıza sesi, sürtme sesi değil, elektromekanik bir ses, böyle bir motor dönüşü, bir servo sesi gibi. Arabayı park edip, kapatıp indikten sonra da geliyor 2-3 kere. Bzzzzt (10 saniye sonra tekrar ) bzzzzt diye. Neyin sesi bu, merakımdan soruyorum. Elektronik el freninin sesi değil onu biliyorum, ona benzer bir ses de değil.

Toyota Club Türkiye

2019 Corolla Hybrid Soruları
« : Aralık 10, 2022, 12:41:37 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 89 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Corolla Hybrid Soruları
« Yanıtla #1 : Aralık 10, 2022, 14:02:13 »
1- bu normal bir durum, kepekli den inerken benim de başıma geliyor. Bağırmasına çok takmamak lazım, motora bir zararı yok. Boşa alıp fren yapmak balataları yıpratmak anlamına gelir. Tercih etmemek lazım. B modu ise yokuş başında bu sistemi devreye sokuyor, pillerin dolmasını beklemeden  sistmei çalıştırmak için.
2- bu ses fren hidrolik kompresörünün sesi. Ben de sıklıkla duyuyorum. Normal bir durum. Araçta V kayışı olmadığı için fren hidrolik kompresörü elektrikli ve arada çalışıp basınç oluşturuyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Corolla Hybrid Soruları
« Yanıtla #2 : Aralık 10, 2022, 14:59:53 »
:) hybrid sorunları :) 

Ben boşa alıyorum. Çare bulamadım. Motor sesi tamam ama bir de şanzumandan katur kutur sesler geliyo. Batarya hızlı dolarsa yani frenli inmek gerekirse durum daha da vahim. Piller ısınıyor, motor stop etmiyor. Etse de sarsıntılı çalışıyor rahatsız ediyor. Sürekli çalışıp duruyor. Rezalet.

Kullanım klavuzunun bir yerinde motor dönerken N ye almayın denilmiş. Ben birkaç kez yanlışlıkla aldım ama uyarı almadım, sorun da şimdilik çıkmadı. Bayır inmeden, batarya dolmadan boşa atmak lazım. Frenleme yapmasa da olur, yeterki ses çıkartmasın.

Ben bu boşa alma işini her gün yapıyorum. şimdilik bozulmadı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Corolla Hybrid Soruları
« Yanıtla #3 : Aralık 11, 2022, 13:32:33 »
Şehir içinde çok uzun yokuşlar yoktur diye düşünüyorum. Rampa aşağı inmeden önce pilleri 3 diş seviyesine inecek kadar elektrikle kullanıp sonra inişe başlansa, belki batarya tam dolmadan yokuş biter, düze gelirsiniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 89 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Corolla Hybrid Soruları
« Yanıtla #4 : Aralık 11, 2022, 14:22:29 »
Şehir içinde çok uzun yokuşlar yoktur diye düşünüyorum. Rampa aşağı inmeden önce pilleri 3 diş seviyesine inecek kadar elektrikle kullanıp sonra inişe başlansa, belki batarya tam dolmadan yokuş biter, düze gelirsiniz.
Dikmen(kepekli) yokuşuyla meşhur bir semt. Duymuşsunuzdur.( 10 km boyunca %4 eğim, rakım 1250 den 850 ye düşüyor) . Tansu bey emin olun 1.3kwh pil kapasitesi kurtarmıyor. Zaten kapasitenin tamamını kullanamıyoruz. En azından 4 kwh olması lazım ki dikmen inişinde doldudurken taşmasın ve ICE devreye girmesin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Corolla Hybrid Soruları
« Yanıtla #5 : Aralık 11, 2022, 17:10:34 »
Doğrudur. Araç dururken N’ye alıp balata ve diskleri tüketmeyi göze alarak daha konforlu inilebilir. Ama frenler çok ısınırsa tutmama riski de var.

Bu arada şanzıman N’de motor kapalı araç ilerlerken şanzımanda sorun olacağını pek düşünmüyorum. Çünkü araç dururken ve motor çalışırken vitesi N’ye alınca motor çalışır şekilde kalıyor. Sorun olsa bunu da yapmazdı. Yani N’de şanzıman içindeki mg1’in dönmesi demekki sorun değil. 4000 devir civarında boşa dönüyor.

Bir de vitesi N’ye alınca piller en az 5 diş olsun. Fren pompası elektrikli olduğu için pilden sık sık enerji çekecektir. Bir de araçta alternatör olmadığı için, aracın tüm elektriği pilden ve aküden geleceği için ve yol boyu şarj olmayacakları için dikkatli olmak lazım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Corolla Hybrid Soruları
« Yanıtla #6 : Aralık 11, 2022, 20:27:53 »
Piller 3 diş gösterdiğinde klima bile kullanılabilir ama asıl sorun pil miktarında yapılan düzeltmeler. Bence pillerin biraz ısınması için de bir prosedür var. Bir süre gittikten sonra aniden batarya boşalmış gibi gösterebiliyor.

Tek yapmanız gereken N den D ye geçip pilleri doldurmak sonra N de devam etmek.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Corolla Hybrid Soruları
« Yanıtla #7 : Aralık 11, 2022, 21:38:26 »
Piller 3 diş gösterdiğinde klima bile kullanılabilir ama asıl sorun pil miktarında yapılan düzeltmeler. Bence pillerin biraz ısınması için de bir prosedür var. Bir süre gittikten sonra aniden batarya boşalmış gibi gösterebiliyor.

Tek yapmanız gereken N den D ye geçip pilleri doldurmak sonra N de devam etmek.
Pil seviyesi çok dolunca, sonradan %45’lere düşünce birkaç saniyede %37’lere kadar ani düşüş oluyor. Sıcak pilde de yapıyor bunu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 32000
  • Model Yılı: '19
  • 14 kere teşekkür etti
  • 89 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Corolla Hybrid Soruları
« Yanıtla #8 : Aralık 11, 2022, 22:40:36 »
N de kullanmanın yararı motor sesi duymamak. Zararı daha Fazla, çok yaktırır, balatayı yıpratır. Diski yıpratır. Fren tutmayabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Corolla Hybrid Soruları
« Yanıtla #9 : Aralık 12, 2022, 05:33:36 »
Bu arada şanzıman N’de motor kapalı araç ilerlerken şanzımanda sorun olacağını pek düşünmüyorum. Çünkü araç dururken ve motor çalışırken vitesi N’ye alınca motor çalışır şekilde kalıyor. Sorun olsa bunu da yapmazdı. Yani N’de şanzıman içindeki mg1’in dönmesi demekki sorun değil. 4000 devir civarında boşa dönüyor.
Sadece hybrit te değil bütün araçlarda N ye uzun süre almak zararlıdır,o esnada şanzıman,motor ve tekerler sekronizasyon içinde olmadığından birbirinden bağımsız hareket ediyorlar,dıştan içe aks'tan başlayarak bütün parçaların ömrü kısalır,hatta aks keçesinin dahi çok çabuk bozulmasına sebebiyet verir çünkü bağımsız hareket ettiği için her çukurda serbest şekilde karşı parçalara vurma yapıyor ve o vurmayı tekrar tekrar devam ettiriyor,o yüzden boşta kullanılan araçların şanzıman bilyalarında normalden fazla boşluklar olur,daha aks lalesi ne girmedim zaten ilk bozulacak yer orası ve şuanda parça maliyetleri haddinden fazla pahalı.
N de kullanmanın yararı motor sesi duymamak. Zararı daha Fazla, çok yaktırır, balatayı yıpratır. Diski yıpratır. Fren tutmayabilir.
Çok haklısınız bırakın bağırsın aracı yapan mühendis o kadarlığınıda düşünmüştür elbet,bir zararı olacağını sanmıyorum.
:) hybrid sorunları :) 

Ben boşa alıyorum. Çare bulamadım. Motor sesi tamam ama bir de şanzumandan katur kutur sesler geliyo. Batarya hızlı dolarsa yani frenli inmek gerekirse durum daha da vahim. Piller ısınıyor, motor stop etmiyor. Etse de sarsıntılı çalışıyor rahatsız ediyor. Sürekli çalışıp duruyor. Rezalet.

Kullanım klavuzunun bir yerinde motor dönerken N ye almayın denilmiş. Ben birkaç kez yanlışlıkla aldım ama uyarı almadım, sorun da şimdilik çıkmadı. Bayır inmeden, batarya dolmadan boşa atmak lazım. Frenleme yapmasa da olur, yeterki ses çıkartmasın.

Ben bu boşa alma işini her gün yapıyorum. şimdilik bozulmadı.
Sizin aracın motor yağının neden karardığı belli oldu :)
Boşta çalışan motor fazlasıyla kurum biriktirir,hele birde hybrit olunca dahada fazlalaşır çünkü şehir içinde her zaman içten yanmalı motor çalışmıyor veya kısa süre çalışıp kapanıyor,normal olarak motor ürettiği kurumları dışarı atamıyor,tam yüksek devir çevirip boğazı temizleyecekken sizde boşa atıyorsunuz yine fırsat kaçıyor aracın.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Corolla Hybrid Soruları
« Yanıtla #10 : Aralık 12, 2022, 09:21:43 »
Sadece hybrit te değil bütün araçlarda N ye uzun süre almak zararlıdır,o esnada şanzıman,motor ve tekerler sekronizasyon içinde olmadığından birbirinden bağımsız hareket ediyorlar,dıştan içe aks'tan başlayarak bütün parçaların ömrü kısalır,hatta aks keçesinin dahi çok çabuk bozulmasına sebebiyet verir çünkü bağımsız hareket ettiği için her çukurda serbest şekilde karşı parçalara vurma yapıyor ve o vurmayı tekrar tekrar devam ettiriyor,o yüzden boşta kullanılan araçların şanzıman bilyalarında normalden fazla boşluklar olur

Hybrid’de Böyle bir şey yok. Boşta bile olsa dişlilerin hepsi ve elektrik motorları dönüyor. Zaten süzülme yaparken tüm parçalar dönüp şarj etmemesi gibi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Corolla Hybrid Soruları
« Yanıtla #11 : Aralık 12, 2022, 18:44:56 »
Sizin aracın motor yağının neden karardığı belli oldu :)
Boşta çalışan motor fazlasıyla kurum biriktirir,hele birde hybrit olunca dahada fazlalaşır çünkü şehir içinde her zaman içten yanmalı motor çalışmıyor veya kısa süre çalışıp kapanıyor,normal olarak motor ürettiği kurumları dışarı atamıyor,tam yüksek devir çevirip boğazı temizleyecekken sizde boşa atıyorsunuz yine fırsat kaçıyor aracın.

Bu yoruma katılıyorum. Motor devir çevirmezse düzgün çalışmaz bence. Çok zorlamadan bayırlarda benzinle gazlıyorum. Çok sakin uslu kullanılan bir araç değil. Tasarruf da bir yere kadar :)

Geçende samsundan çıktım, bayırda orta şeritte gidiyordum. ailemle sakin sakin 3000 deviri geçmeden bayır çıkıyordum. Lpg olduğundan fazla zorlamıyorum. Sağımdan yüklü bir tır geçti :) Bende benzine geçip azcık hızlandım :) Çok da ölmüyoruz yani :)

şanzıman için ise bağlatısı kopan fiziksel bir parça yok. Debriyaj yok, boşa aldık diye şanzumanın bir kısmı durmuyor. Yada yağ pompası durmuyor.. Elektronik olarak bir işlem var, ama tam olarak nedir bilemiyorum. Hybrid araçda N konumu özellikle araç çekilirken kullanılıyor. Şarjı kesme işi bu nedenle yapılmış. Servis inanın buradaki iki kişi kadar şanzumanı bilemiyor olabilir :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Corolla Hybrid Soruları
« Yanıtla #12 : Aralık 12, 2022, 23:06:00 »
N’de sürerken zaten motor stop durumunda. Boşta rölantide çalışmak diye bir durum yok. Motor yağının kararması kötü bir şey değil. Genelde temizlemesi iyi derler.

Hybrid assistant raporunun en sonunda bir kısım var. Sürüşü yüzde olarak pay ediyor. Orada bir pay da boşta sürüş diyor. Ama bu süzülme değil. Süzülme veya ayak gazda olmama halinin payı başka. Demekki bu ekip de boşta sürüş olayını denemiş diye düşünüyorum.