Gönderen Konu: Togg, C-Sedan ve C-X Coupé Modellerinin Görsellerini Paylaştı!  (Okunma sayısı 804 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi

Yerli otomobil üreticisinin 2 yeni model daha!


İlk akıllı cihazı C SUV’u seri üretim bandından indiren Togg, C-Sedan ve C-X Coupé modelleriyle ilgili ilk ipuçlarını da verdi. Togg Teknoloji Kampüsü’nün açılış töreninde “YeniLig’e Yolculukta Sıradaki Adımlar” başlıklı bölümde geleceğe yönelik çalışmalarını anlatan Togg CEO’su M. Gürcan Karakaş, C SUV’un ardından üretim sırasına girecek C-Sedan ve C-X Coupé modellerinin görsellerini ilk kez paylaştı.


“Akıllı cihaz ürün portföyü için heyecanla çalışıyoruz”


Togg CEO’su M. Gürcan Karakaş, projenin başında tek bir ürün ile değil akıllı cihaz ürün portföyü ile yola çıktıklarını belirterek, “Hedeflerimiz doğrultusunda 2030 yılına kadar 5 farklı model planladık. İlk akıllı cihazımız C SUV ile 2023 yılının ilk çeyreğinde kullanıcılarımızla buluşacağız. 2025 yılının ilk yarısında C-Sedan, 2026 yılında ise C-X Coupé yollara çıkmaya hazır olacak. B-SUV ve MPV modellerimiz için de çalışmalarımızı heyecanla sürdürüyoruz” dedi.

Ortak platformda 5 farklı model!

2030’a kadar ortak platform kullanarak 5 farklı model ve toplam 1 milyon adet araç üretmeyi planlayan Togg, homologasyon testlerinin tamamlanmasının ardından 2023 yılının ilk çeyreğinde C segmentindeki ilk akıllı cihazı olan SUV ile pazara çıkacak. Ardından yine C segmentindeki Sedan ve C-X Coupé modelleri üretim sırasına girecek. Takip eden yıllarda B-SUV ve C-MPV’nin de aileye katılmasıyla, aynı DNA’yı taşıyan ve 5 modelden oluşan ürün gamı tamamlanacak.


Kaynak: https://tr.motor1.com/news/619208/togg-c-sedan-cx-coupe/

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Bu azimle çalışmaya devam ederlerse çok güzel olacak. Umarım üretimi arttırmak için ve modeli halkın ulaşabileceği bir noktaya getirmek için de çalışıyorlardır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
inşAllah en iyi yerlere gelip pazarı domine ederiz. Sedanların ön tasarımı ve farları 50. yıl Corolla'yı andırıyor sanki.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '18
  • 4 kere teşekkür etti
  • 11 kere teşekkür edildi
Aslında çok haklı ve çok samimi sorularım vardı, yazdım yazdım sildim. Ancak şunu söyleyebilirim ki mevcut kullandığım corolla TOGG dan daha yerli. İnşallah bir gün Türk Malı olarak lanse edebileceğimiz bir otomobilimiz olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 144000
  • Model Yılı: '13
  • 170 kere teşekkür etti
  • 120 kere teşekkür edildi
Motorunu kendiniz yapamadığınız sürece hiç bir araç " tam yerli" sayılmaz. Benzinli veya dizel modeller için artık çok geç. Zaten ahi ömürleri için AB tarafından net tarih verildi bile. En son 2035 de ölecekler. Elektrikli pazar daha yeni olduğu için tam piyasa payı kapma zamanı. Ama motorunu kendimiz yapmamız lazım. Konu "elektrikli akıllı cihaz " ( Kendilerinin adlandırdığı gibi) olunca bataryalar da motordan daha önemli hale geliyor. Yoksa hiç bir aracın tümü bir ülke tarafından yapılmıyor günümüzde. İnşallah bu bir Devlet Politikası olur da devamı gelir.(Hyundai-Kia gibi) Ancak fiyat konusundaki 900 bin -1 milyon rakamlı söylentiler doğru ise bunu sadece devlet dairelerinde ve fabrikaya ayıp olmasın diye bir kaçını da piyasada görürüz gibi geliyor.
Cep telefonları;
Trafikte sosyal medya takibi veya  Kırmızı ışıkta beklerken mesajlaşma için DEĞİLDİR.
Sağa veya Sola dönerken önce sinyal sonra dikiz aynaları LÜTFEN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '17
  • 156 kere teşekkür etti
  • 401 kere teşekkür edildi
Aslında çok haklı ve çok samimi sorularım vardı, yazdım yazdım sildim. Ancak şunu söyleyebilirim ki mevcut kullandığım corolla TOGG dan daha yerli. İnşallah bir gün Türk Malı olarak lanse edebileceğimiz bir otomobilimiz olur.

Bu forumda siyasi yorum yapmaktan mümkün mertebe kaçınıyorum çünkü farklı görüşlerde insanlar bulunduğundan iş laf dalaşına dönüyor. Ancak tamamen siyasetten arındırarak fikrimi söylemek istiyorum. Hatta maddelendireceğim ki daha rahat anlaşılsın.

-Dünyanın sayılı ekonomilerinden biri olarak, Türkiye Cumhuriyeti'nin 100.yılında bir otomobil markasının bulunmasını ve otomobil üretilmesini destekliyor ve yerinde buluyorum.

-Otomobilin %100 yerli ve milli olmasını önemsemiyorum. Hatta tüm parçalar dışardan alınıp burada birleştirilip önüne TOGG markası yapıştırılsa bile kabulümdür. Bir parçanın dışardan ithal edilmesi veya içerde üretilmesi konusunda önemli olan şey fizibilite..Kısa ve uzun vade dengesi gözetilerek hangisi optimum ise o yolla ilerlenebilir.Farzedelim bugün %5 yerli,önümüzdeki yıllarda ar-ge harcaması ve elde edilen know-how ile %80 olur..

-İktidar partisinin bu durumu siyaset malzemesi yaparak "yerli ve milli otomobilimizi yaptık" demeçlerini, muhalefet partilerinin de "bu araç yerli değil ki" demeçlerini doğru bulmuyorum.
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '18
  • 4 kere teşekkür etti
  • 11 kere teşekkür edildi
Bu forumda siyasi yorum yapmaktan mümkün mertebe kaçınıyorum çünkü farklı görüşlerde insanlar bulunduğundan iş laf dalaşına dönüyor. Ancak tamamen siyasetten arındırarak fikrimi söylemek istiyorum. Hatta maddelendireceğim ki daha rahat anlaşılsın.

-Dünyanın sayılı ekonomilerinden biri olarak, Türkiye Cumhuriyeti'nin 100.yılında bir otomobil markasının bulunmasını ve otomobil üretilmesini destekliyor ve yerinde buluyorum.

-Otomobilin %100 yerli ve milli olmasını önemsemiyorum. Hatta tüm parçalar dışardan alınıp burada birleştirilip önüne TOGG markası yapıştırılsa bile kabulümdür. Bir parçanın dışardan ithal edilmesi veya içerde üretilmesi konusunda önemli olan şey fizibilite..Kısa ve uzun vade dengesi gözetilerek hangisi optimum ise o yolla ilerlenebilir.Farzedelim bugün %5 yerli,önümüzdeki yıllarda ar-ge harcaması ve elde edilen know-how ile %80 olur..

-İktidar partisinin bu durumu siyaset malzemesi yaparak "yerli ve milli otomobilimizi yaptık" demeçlerini, muhalefet partilerinin de "bu araç yerli değil ki" demeçlerini doğru bulmuyorum.
Yazdıklarımı silmemin nedeni sizin de belirttiğiniz konuda benim de hassasiyetim. Lütfen yazdıklarımı siyasi olarak değil teknik olarak değerlendirelim.
Herkes iptal edilen devrim projesinden bahsediyor ama o kadar geriye gitmeye gerek yok. Askeriyede halen kullanılmakta olan ve köylerde de rastlayabileceğimiz %100 yerli araçlarımız var. Tuzladaki fabrikada üretilen ve askeri amaçla kullanılmakta olan jipler tamamen yerli üretimdir. Taki 2006 yılında üretim sonlandırılana kadar 1990 yılında başlanılan seri üretimleri devam etmiştir. Aracın bir çok parçası üniversitelerde tez konusu olarak işlenmiş, üniversite sanayi işbirliği ile geliştirilmiştir. Ancak TSK üretimi olduğu için gizlilik içerisinde yapılmış olup çok fazla dillendirilmemiştir. Yani seri üretim ilk yerli aracımızın üretimi 2006 yılında durdurulmuştur. Bu süre zarfında yaklaşık 10 bin araç üretilmiştir. Bu tür projeler desteklenmiş olsa çok daha güçlü temellere dayalı bir üretimin gerçekleştirilebileceğini düşünüyorum. Tamamı yerli olmasa da bu tarz bir üretim yerli sayılabilir. Üretilen araçlar ithal araçlara kıyasla min. dörttebir maliyetle üretilmekteydi. Üretimin Türkiye topraklarında yapılması malesef ki yeterli değil. Örnek verirsek bildiğiniz gibi Ford Cargo %88 yerli imkanlarla üretilmektedir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Yerlilik oranı konusunda sizlere katılamıyorum. Öncelikle işi ortaya koymak, ilerlemek önemli. Daha sonra kendi üretimimiz olan parça miktarını arttırmak için çalışılabilir. Bakanın konuşması bence mantıklı, her üretici en ideal parça fiyat oranı ile hareket etmek zorunda. Dünyada satılacak bir ürün olacaksa rekabet gücü olmalı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '17
  • 156 kere teşekkür etti
  • 401 kere teşekkür edildi
Yazdıklarımı silmemin nedeni sizin de belirttiğiniz konuda benim de hassasiyetim. Lütfen yazdıklarımı siyasi olarak değil teknik olarak değerlendirelim.
Herkes iptal edilen devrim projesinden bahsediyor ama o kadar geriye gitmeye gerek yok. Askeriyede halen kullanılmakta olan ve köylerde de rastlayabileceğimiz %100 yerli araçlarımız var. Tuzladaki fabrikada üretilen ve askeri amaçla kullanılmakta olan jipler tamamen yerli üretimdir. Taki 2006 yılında üretim sonlandırılana kadar 1990 yılında başlanılan seri üretimleri devam etmiştir. Aracın bir çok parçası üniversitelerde tez konusu olarak işlenmiş, üniversite sanayi işbirliği ile geliştirilmiştir. Ancak TSK üretimi olduğu için gizlilik içerisinde yapılmış olup çok fazla dillendirilmemiştir. Yani seri üretim ilk yerli aracımızın üretimi 2006 yılında durdurulmuştur. Bu süre zarfında yaklaşık 10 bin araç üretilmiştir. Bu tür projeler desteklenmiş olsa çok daha güçlü temellere dayalı bir üretimin gerçekleştirilebileceğini düşünüyorum. Tamamı yerli olmasa da bu tarz bir üretim yerli sayılabilir. Üretilen araçlar ithal araçlara kıyasla min. dörttebir maliyetle üretilmekteydi. Üretimin Türkiye topraklarında yapılması malesef ki yeterli değil. Örnek verirsek bildiğiniz gibi Ford Cargo %88 yerli imkanlarla üretilmektedir.

Aslında ben de bunu anlatmaya çalıştım. Tabi ki yerli üretim olursa katma değeri çok artar ama şu aşamada yerli olması beni ilgilendirmiyor. Bu işler birden olmaz, zamanla olacak..Yani %0 yerli olsa da TOGG aracı Türk markası olarak dünyaya tanıtıp satabilirsek benim için tamamdır.. Önemli olan Türk markası olması.. Ford Cargo %88 değil %100 yerli imkanla üretilse de Romanyadaki adam bu arabayı aldığında Türk markası diye almıyor.. 
2017 C-HR Hybrid Diamond