Merhabalar,
Okuyan arkadaşlara bilgi/tecrübe olsun diye paylaşıyorum. Birilerinin başına daha gelirse diye. Bir kaç ay önce yaşadığım olay sonucu markanın genel merkezine attığım mail;
Merhabalar,
2 Ağustos 2022 tarihinde garantisi bitmiş Profilo BM 4221 EG model bulaşık makinam için müşteri hizmetlerinizi arayarak tamir/onarım talebimi ilettim. 4 Ağustosta beni arayarak şikayetimi sordular, makinanın E-14, E-15 ve E-18 hatası verdiğini söyledim. Bulunduğum bölgenin mobil bölge olduğunu ve haftada bir kez geldiklerini bu nedenle de bana 9 Ağustos için randevu verdiler. Süreci size kesintisiz olarak en ince ayrıntısına kadar anlatıyorum.
9 Ağustos 2022 tarihinde bölgeme en yakın olan .......... adresindeki yetkili servisiniz olan ......... adına kayıtlı servis çalışanları geldi. Makinanın sağ taraftaki kapağını açtılar, E-14 ve E-15 hatası alta su sızdırıyor bunun için conta takımı değişecek, E-18 hatası için ise makine gelen suyu görmüyor su sayacı değişecek dediler. Conta takımı =700,00 TL, su sayacı :580 TL dediler. Eğer isterseniz ücretin yarısını peşin alacağız gerisini de ürünleri takınca alacağız dediler. Mecburen tamam dedim ve ücretin 700,00 TL sini verdim ve parçalar sipariş edildi.
16 Ağustos 2022 tarihinde yeni parçalar ile geldiler, önce sağ tarafın kapağını açıp conta takımını taktılar, sonra sol tarafın kapağını açıp su sayacı dedikleri sadece bir adet "reed röle"den oluşan ve maliyeti 15 TL yi geçmeyen ama benden 580,00 TL aldıkları parçayı şeffaf su bidonu gibi bir malzemenin ortasına taktılar. Makinanın sağ ve sol kapaklarını kapattılar. Makinayı çalıştırdılar, makine çalışmadı yine E-18 hatası aldılar. Makinanın sol kapağını tekrar açtılar, şeffaf su bidonu gibi parçayı (adının su cebi olduğunu öğrendim) incelediler, dediler ki bunun kanalları kireçlenmiş su bu nedenle gelmiyor değişmesi lazım. Dedim tuz ruhu, sirke gibi şeylerle kirecini temizlesek dedim, yok abi biz o işlere girmeyiz değişmesi lazım dediler yine. Tamam dedim, fiyat 540,00 TL dediler, tamam dedim onu da sipariş verdiler. Ben servise 600,00 TL daha verdim.
23 Ağustos 2022 tarihinde tekrar geldiler, makinanın sol kapağını açtılar, su cebini değiştirdiler, ondan sonra aramızdaki konuşma aynen şöyle:
Ben: EE su cebinin içine geçen seferki aldığımız su sayacını koymadınız.
Servis: Abi su sayacı su cebi ile birlikte geliyor.
Ben: Şimdi bana geçen seferki su sayacına boşuna para verdirdiniz o zaman.
Servis : Olur mu abi zaten o da yanmıştır.
Ben: Yahu nasıl yanar, taktınız makineyi denediniz çalışmadı, bıraktınız gittiniz o alet nasıl yansın ?
Servis: Abi zaten sende kalacak o parça.
Ben: İyi de ben ne yapacağım o parçayı? (O sinirle içimden geçip te söyleyemediğim o kelimeyi tahmin edersiniz )
Servis: Orasını biz bilmeyiz abi.
Ben: İlk sefer geldiğinizde E-18 hatası için ezbere su sayacı yanmıştır demek yerine, makinanın sol tarafını açıp kontrol etseydiniz, su cebinin kireçten tıkandığını görecek, su cebini değiştirecektik. Hem ben 580,00 TL daha fazladan para vermiş olmayacaktım, hem de 1 hafta daha makinesiz kalmayacaktık dedim.
Servis: Yapacak bir şey yok abi, biz arıza arıza gideriz dediler.
Neyse kalan parayı da (toplamda 1.820,00 TL) ödedim. Çalışanlar gitti, durumu servisin sahibi ......... beye ilettim, bir sonuç alamadım. Profilo markasına bunu yakıştıramadım. Benden alınan bu 580,00 TL nin telafisini talep ediyorum. Sizin gibi büyük bir markanın mağduriyetimi gidereceğini umuyorum. İnşallah konuyu daha farklı platformlara taşımadan çözeriz.
İyi günler.
Evet durum bu arkadaşlar. Sonuç olarak Profilo sorunu çözdü, 580 TL iade olundu. Markayı tebrik ederim. Burada mağduriyeti yaşatan marka değil servis bana göre. Hadi servis elemanları yanlışlık yaptı, durumu servisin asıl sahibine ilettiğimde teknisyenleri ile konuşup benim sorunumu çözmeliydi.
Şimdi elimde fazladan bir adet daha su sayacı (ilk yanık diye değiştirdikleri su sayacı çalışıyor), porçöz ile bir güzel temizlenmiş su cebi yedekte bekliyor.
