Gönderen Konu: Beyaz Eşya Servisi ile Yaşadıklarım  (Okunma sayısı 866 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "Bilgi Paylaşıldıkça Artar"
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '14
  • 134 kere teşekkür etti
  • 434 kere teşekkür edildi
Beyaz Eşya Servisi ile Yaşadıklarım
« : Ekim 23, 2022, 19:55:55 »
Merhabalar,
Okuyan arkadaşlara bilgi/tecrübe olsun diye paylaşıyorum. Birilerinin başına daha gelirse diye.  Bir kaç ay önce yaşadığım olay sonucu  markanın genel merkezine attığım mail;

Merhabalar,

2 Ağustos 2022 tarihinde garantisi bitmiş Profilo BM 4221 EG  model bulaşık makinam için müşteri hizmetlerinizi arayarak tamir/onarım talebimi ilettim. 4 Ağustosta beni arayarak  şikayetimi sordular, makinanın E-14, E-15 ve  E-18 hatası verdiğini söyledim. Bulunduğum bölgenin mobil bölge olduğunu ve haftada bir kez  geldiklerini bu nedenle de bana  9 Ağustos için randevu verdiler. Süreci size kesintisiz olarak en ince ayrıntısına kadar anlatıyorum.

 9 Ağustos 2022 tarihinde bölgeme en yakın olan .......... adresindeki  yetkili servisiniz olan ......... adına kayıtlı servis çalışanları geldi.  Makinanın sağ taraftaki  kapağını açtılar,  E-14 ve E-15 hatası alta su sızdırıyor bunun için conta takımı değişecek,  E-18 hatası için ise makine gelen suyu görmüyor su sayacı değişecek dediler.  Conta takımı =700,00 TL, su sayacı :580 TL dediler. Eğer isterseniz  ücretin yarısını peşin alacağız  gerisini de ürünleri takınca alacağız dediler. Mecburen tamam dedim ve  ücretin 700,00 TL sini verdim ve parçalar sipariş edildi.

16 Ağustos 2022 tarihinde yeni parçalar ile geldiler, önce sağ tarafın kapağını açıp  conta takımını taktılar, sonra sol tarafın kapağını açıp su sayacı dedikleri  sadece  bir adet "reed röle"den oluşan ve maliyeti 15 TL yi geçmeyen  ama benden 580,00 TL aldıkları    parçayı  şeffaf su bidonu gibi bir malzemenin ortasına taktılar. Makinanın sağ ve sol kapaklarını kapattılar. Makinayı çalıştırdılar, makine çalışmadı yine E-18 hatası aldılar. Makinanın sol kapağını tekrar açtılar, şeffaf su bidonu gibi parçayı (adının su cebi olduğunu öğrendim)  incelediler,  dediler ki bunun kanalları kireçlenmiş su bu nedenle gelmiyor değişmesi  lazım. Dedim tuz ruhu, sirke gibi şeylerle kirecini temizlesek dedim, yok abi biz o işlere girmeyiz değişmesi lazım dediler yine.  Tamam dedim,  fiyat 540,00 TL dediler,  tamam dedim onu da sipariş verdiler. Ben  servise 600,00 TL daha verdim.

23 Ağustos 2022 tarihinde tekrar geldiler, makinanın sol kapağını açtılar, su cebini değiştirdiler,  ondan sonra aramızdaki konuşma aynen şöyle:

Ben: EE su cebinin içine geçen seferki aldığımız su sayacını koymadınız.

Servis: Abi su sayacı su cebi ile birlikte geliyor.

Ben: Şimdi bana geçen seferki su sayacına boşuna para verdirdiniz o zaman.

Servis : Olur mu abi zaten o da yanmıştır.

Ben: Yahu nasıl yanar, taktınız makineyi denediniz çalışmadı, bıraktınız gittiniz o alet nasıl yansın ?

Servis: Abi zaten sende kalacak o parça.

Ben: İyi de ben ne yapacağım o parçayı? (O sinirle içimden geçip te söyleyemediğim o kelimeyi tahmin edersiniz )

Servis: Orasını biz bilmeyiz abi.

Ben: İlk sefer geldiğinizde  E-18 hatası için  ezbere su sayacı yanmıştır demek yerine, makinanın sol tarafını açıp kontrol etseydiniz, su cebinin kireçten tıkandığını görecek,  su cebini değiştirecektik. Hem ben 580,00 TL daha fazladan para vermiş olmayacaktım, hem de 1 hafta daha makinesiz kalmayacaktık dedim.

Servis: Yapacak bir şey yok abi, biz arıza arıza gideriz dediler.

Neyse kalan parayı da  (toplamda 1.820,00 TL) ödedim. Çalışanlar gitti, durumu servisin sahibi  ......... beye ilettim, bir sonuç alamadım. Profilo markasına bunu yakıştıramadım.  Benden alınan bu 580,00 TL nin  telafisini talep ediyorum.  Sizin gibi büyük bir markanın  mağduriyetimi  gidereceğini  umuyorum.  İnşallah konuyu daha farklı  platformlara taşımadan çözeriz.

İyi günler.


Evet durum bu arkadaşlar.  Sonuç olarak Profilo  sorunu çözdü, 580 TL iade olundu. Markayı tebrik ederim. Burada mağduriyeti yaşatan marka değil servis bana göre. Hadi servis elemanları yanlışlık yaptı, durumu servisin asıl sahibine ilettiğimde teknisyenleri ile konuşup benim sorunumu çözmeliydi.

Şimdi elimde fazladan bir adet daha su sayacı (ilk yanık diye değiştirdikleri su sayacı çalışıyor),  porçöz ile bir güzel temizlenmiş su cebi yedekte bekliyor.  :D

1998 Toyota Corolla 1.3 XL StationWagon 12V 2007-2020
2014 Nissan Qashqai 1.2 DıG-T   2020 -

Toyota Club Türkiye

Beyaz Eşya Servisi ile Yaşadıklarım
« : Ekim 23, 2022, 19:55:55 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '07
  • 425 kere teşekkür etti
  • 307 kere teşekkür edildi
Ynt: Beyaz Eşya Servisi ile Yaşadıklarım
« Yanıtla #1 : Ekim 23, 2022, 20:00:05 »
Ben beyaz esya vb alirken bulundugum yerdeki servis kalitesine bakarim.. marka cok onemli degil benim icin...
E 12 corolla2007
Xp9 yaris2 2007

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 51 kere teşekkür etti
  • 152 kere teşekkür edildi
Ynt: Beyaz Eşya Servisi ile Yaşadıklarım
« Yanıtla #2 : Ekim 23, 2022, 20:09:40 »
Geçmiş olsun. Su sayacı dediğiniz sizinde belirttiğiniz gibi reed röleden başka birşey değil ki yansın. Su hatası alıyorlarsa öncelikle su giriş valflerini ve su cebini kontrol etmeliydi servis, o parçalar normalse iş ana karta giderdi. Servis ya iş bilmiyormuş ya da milletten bu şekilde para koparmayı adet edinmiş. Ben tekrar beyaz eşya alacak olsam arçelik, vestel gibi ülkemizde üretilen ve yıllar sonra bile yedek parça problemi yaşamayacağım ürünleri tercih ederim. Alman grubun yedek parçaları çok pahalı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 46 kere teşekkür etti
  • 103 kere teşekkür edildi
Ynt: Beyaz Eşya Servisi ile Yaşadıklarım
« Yanıtla #3 : Ekim 24, 2022, 13:23:04 »
geçmiş olsun. benim de tv iadesi ile ilgili süreçte servis sahibinin ben bunu iade almak için imza atamam servisimi kapatırlar dediğini hiç unutmuyorum. ürünlerinin arızalı olduğunu biliyorlar kabul de ediyorlar ama son imzayı vermiyorlar. hakem heyeti ile çözmüştüm tv iadesini. servisler müşteriden yana hiç olmadılar

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 125000
  • Model Yılı: '14
  • 3 kere teşekkür etti
  • 28 kere teşekkür edildi
Ynt: Beyaz Eşya Servisi ile Yaşadıklarım
« Yanıtla #4 : Ekim 24, 2022, 14:01:02 »
ECA Kombiye  yetkili servis geldi yıllık bakım yaptırdım. Servis  bakımı yapıp gitti ertesi sabah kalktım su basıncı sıfırlanmış. Servisi tekrar çağırdım geldi kombiye su verdi.;eğer basınç düşerse genleşme tankı arızalanmıştır değişmesi lazım 1.100 TL ücreti var dedi. Servis kapıdan çıkıp yere inmeden basınç  yeniden sıfırlandı.Perşembe günü  ECA merkeze durumu E-mail ile ilettim.Size dönüş yapacağım dediler. Bu gün yine aradım. size dönüş yapacağız dediler cevap yok. Sağlam kombi bakıma girdi arızalandı.Bakımı yetkili servis yaptı.




Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 51 kere teşekkür etti
  • 152 kere teşekkür edildi
Ynt: Beyaz Eşya Servisi ile Yaşadıklarım
« Yanıtla #5 : Ekim 24, 2022, 15:24:23 »
ECA Kombiye  yetkili servis geldi yıllık bakım yaptırdım. Servis  bakımı yapıp gitti ertesi sabah kalktım su basıncı sıfırlanmış. Servisi tekrar çağırdım geldi kombiye su verdi.;eğer basınç düşerse genleşme tankı arızalanmıştır değişmesi lazım 1.100 TL ücreti var dedi. Servis kapıdan çıkıp yere inmeden basınç  yeniden sıfırlandı.Perşembe günü  ECA merkeze durumu E-mail ile ilettim.Size dönüş yapacağım dediler. Bu gün yine aradım. size dönüş yapacağız dediler cevap yok. Sağlam kombi bakıma girdi arızalandı.Bakımı yetkili servis yaptı.


Genleşme tankınızın havası kaçmış (kaçırılmış!) olabilir. Tesisatın boşaltma vanasını açıp tesisatınızdaki suyu boşaltın kombi üzerindeki manometrenin 0 olduğunu görün ve vanayı tekrar kapatın.  Daha sonra kombi üzerindeki su tamamlama vanasını açarak tesisatınıza yavaş yavaş su basın. Basınç  0,5 bar olunca vanayı kapatın. Kombi üzerindeki manometre 1,5 barı gösterene dek genleşme tankına hava basın. Basit bir bisiklet pompası ile hava basabilirsiniz. Eğer basınç bir müddet sonra düşerse genleşme tankının iğnesinden hava kaçıp kaçmadığını kontrol edin. İğne üzerine köpük sürerek hava kaçırıp kaçırmadığını anlayabilirsiniz. Eğer iğneden kaçırma varsa iğneyi değiştirirsiniz. Eğer iğneden kaçırma yapmıyor ama basınç bir müddet sonra yine de düşüyorsa genleşme tankının membranı delinmiştir. Kendiniz yapabilirseniz ortalama 450-600 Tl arasına yeni bir genleşme tankı alarak sorunu çözersiniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Beyaz Eşya Servisi ile Yaşadıklarım
« Yanıtla #6 : Ekim 24, 2022, 17:12:45 »
Genleşme tankının basıncı düşse bile sabaha basınç 0 bara düşmez. Ya delinme olmalı, ya tesisatta kaçak olmalı.
Tesisata eklenen su nereden gidiyor bulunmalı.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Beyaz Eşya Servisi ile Yaşadıklarım
« Yanıtla #7 : Ekim 24, 2022, 18:48:31 »
İlk önce kombinin arka tarafındaki genleşme tankının sibobuna basın hava varmı bakın hava çıkmadığı gibi su da çıkmaması lazım eğer su çıkarsa genleşme tankının mebranı delinmiştir,değişmesi gerekir öyle bir durum varsabenimle iltişime geçerseniz size orjinal tankını gönderebilirim elimde orjinal tankı var,ayrıca 3 bar emniyet ventili bozulmuş olabilir suyu oradan tahliye eder,yoğuşma hattı ve emniyet ventili aynı hat üzerinden suyu gidere atar.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 125000
  • Model Yılı: '14
  • 3 kere teşekkür etti
  • 28 kere teşekkür edildi
Ynt: Beyaz Eşya Servisi ile Yaşadıklarım
« Yanıtla #8 : Ekim 25, 2022, 10:15:25 »
Teşekkür ederim. ECA Genel Merkez ile iletişime geçtim. Olumlu olumsuz cevap bekliyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Beyaz Eşya Servisi ile Yaşadıklarım
« Yanıtla #9 : Ekim 27, 2022, 19:06:18 »
Geçmiş olsun Osman ve herkese.

Bu ve benzeri nedenlerle herkes kendi usta olmak zorunda kalıyor.