Gönderen Konu: ÇOK ACİL HARARET SORUNU  (Okunma sayısı 1769 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '02
  • 10 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
ÇOK ACİL HARARET SORUNU
« : Ekim 18, 2022, 09:53:15 »
arkadaşlar 2001 corolla 1,4  terra aracımda hararet sorunu olmaya başladı.düz yolda aynı kullanımda bazen hararet kırmızıya dayanıyor.motoru açıp hortumlara elimle baktığımda genleşme yok hortumlar yumuşak.fanların 2 side devrede çalışıyor .bi süre sonra kendiliğinden yavaşça hararet göstergesi düşüyor.ustalara götürdüm değişik şeyler söylediler.radyatör temizliği,termostat,hararet müşürü,yada elektriksel arıza olabileceği söylendi fakat kesin arıza nedeni belli değil.boşuna masrafta yapmak istemiyorum termostat yada hararet müşürü diye düşünüyorum.yardımlarınızı bekliyorum

Toyota Club Türkiye

ÇOK ACİL HARARET SORUNU
« : Ekim 18, 2022, 09:53:15 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: ÇOK ACİL HARARET SORUNU
« Yanıtla #1 : Ekim 18, 2022, 12:24:50 »
Termostatın durumu sökülerek kolayca görülebilir, kaynar suda açması beklenir. Genelde de artık bozulunca açık kalıyorlar zaten, kapalı değil. Müşür arızası daha muhtemel diğer tüm kontroller yapıldıysa.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '02
  • 10 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: ÇOK ACİL HARARET SORUNU
« Yanıtla #2 : Ekim 18, 2022, 12:51:16 »
,

Mesaj Birleştirildi: [time]Ekim 18, 2022, 12:54:27[/time]
Termostatın durumu sökülerek kolayca görülebilir, kaynar suda açması beklenir. Genelde de artık bozulunca açık kalıyorlar zaten, kapalı değil. Müşür arızası daha muhtemel diğer tüm kontroller yapıldıysa.
birkaç arkadaş şase güçlendirmesi yap dedi.öğleden sonra yapacağız .kablo aldım.termostat arızası nasıl belli olur,termostat sürekli açık vaziyettemi olunca bozuk oluyor.birde hararet müşürü ve termostat araçta nerede bulunuyor(bu grupta önceki mesajlarda yazıyordu hararet sorunu müşür kabloları gevşek ve oksitli olduğu için oluyormuş diyorlardı).gereksizde parça değiştirmek istemiyorum.ustalarda kesin sorunu bulamadı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: ÇOK ACİL HARARET SORUNU
« Yanıtla #3 : Ekim 18, 2022, 13:32:56 »
4A motordaki yerini biliyorum, kendim değiştirmiştim. Sizin motor farklı ama yer aynı veya yakın olabilir:

edit:
baya farklıymış:
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: ÇOK ACİL HARARET SORUNU
« Yanıtla #4 : Ekim 18, 2022, 20:12:07 »
Termostat radyatör alt hortumu motora bağlandığı yerde olur, termostat açık kalırsa araç geç ısınır rampa aşağı dönünce çok çabuk soğur ve uzun rampa inişlerde ibre 0 a kadar düşer,kapalı kalırsada araç hareret yapar devirdaim yapmaz,genleşme kabına bakarak yada araç soğukken radyatör kapağını açık bırakarak ısınması fan açması beklenir ve devirdaim yaptığı incelenir,sizin anlattıklarınıza bakılırsa yüksek ihtimalle şase sorunu yada hareret müşürü soketinde sorun var gibi görünüyor,hareret sona dayanıpta hortumlar hâlâ yumuşak kalıyorsa yanlış ölçüm yapıyordur,aynı zamanda fanların ikisi birden çalışıyorsa devirdaim yapıyor termostat sağlam demektir en azından kapalı kalmamıştır,termostat kapalı kalırsa devirdaim yapmaz radyatöre sıcak su gelmezse fan açmaz, radyatör tıkalı olursa da fanlar çabuk durur,ilk önce radyatörü söküp temizleyin sonrasında hareret müşürü soketine bakarsınız ve şase kablosuna bakarsınız,araçta antifiriz yoksa radyatör tıkanması muhtemel dir.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '02
  • 10 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: ÇOK ACİL HARARET SORUNU
« Yanıtla #5 : Ekim 19, 2022, 00:13:41 »
çok teşekkür ederim.bugün şasi güçlendirmesi yaptık.bakalım sonuç ne olacak.hararet çıkınca fanların 2 side çalışıyor.bi süre sonra kendiliğinden normal yarı seviyesine geliyor.sıfırlanma hiç olmadı göstergede.termostatın sağlam olduğunu gösteriyor gibi.şimdi radyatör temizliği yapıp tekrardan antifiriz alıp koyacağım.mavi antifiriz vardı sanırım.iyi bi marka alacağım.birde antifirizin hepsinimi koyayım belli ölçüde su katayımmı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: ÇOK ACİL HARARET SORUNU
« Yanıtla #6 : Ekim 19, 2022, 08:10:13 »
Bence devirdaim e bakılması lazım. Radyatör de dolmuş olabilir. İçini temizleyip birkaç gün sonra tekrar etmek lazım. Bu sırada kaçak kontrolü yapılması lazım. Bir de conta yanık mı bakılmalı. Bana müşür sorunu gibi gelmedi..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: ÇOK ACİL HARARET SORUNU
« Yanıtla #7 : Ekim 19, 2022, 09:43:40 »
yaşı itibari ile aracınızın soğutma sistemi elemanları ömürlerini doldurmuş olabilir. iyi bir usta radyatör, müşür, termostat, devirdaim su pompası, kontrol ve değişim. kaliteli ve uygun antifiriz su ile 50-50 oranında değişim. tabi bunları yapmadan önce kaçak testi ve conta yanık testi yapmakta fayda var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: ÇOK ACİL HARARET SORUNU
« Yanıtla #8 : Ekim 19, 2022, 09:44:41 »
Bence devirdaim e bakılması lazım. Radyatör de dolmuş olabilir. İçini temizleyip birkaç gün sonra tekrar etmek lazım. Bu sırada kaçak kontrolü yapılması lazım. Bir de conta yanık mı bakılmalı. Bana müşür sorunu gibi gelmedi..
Conta yanık olsa araç suyu eksiltir yada kompresör basıp dışarıya atar.
çok teşekkür ederim.bugün şasi güçlendirmesi yaptık.bakalım sonuç ne olacak.hararet çıkınca fanların 2 side çalışıyor.bi süre sonra kendiliğinden normal yarı seviyesine geliyor.sıfırlanma hiç olmadı göstergede.termostatın sağlam olduğunu gösteriyor gibi.şimdi radyatör temizliği yapıp tekrardan antifiriz alıp koyacağım.mavi antifiriz vardı sanırım.iyi bi marka alacağım.birde antifirizin hepsinimi koyayım belli ölçüde su katayımmı
Antifiriz olarak Castrol mavi almanız yeterli %50/50 seyreltmeniz lazım antifiriz tek başına anlam ifade etmez,yalnız seyreltmeyi çeşme suyu ile yapmayın ya direk hazır saf su alın yada suyu kaynatıp soğutun ve süzün öyle ekleyin,herşeyden önce radyatörü söküp dışarıda ilaçlı temizlik yaptırın bide su hortumlarının içini kontrol edin eğer parça kopmaları varsa radyatör gözlerini tukamıştır,soğukken devirdaim yapar ama ısınınca o lastik parçaları sıcak su ile genleşme yaparak gözleri tıkar su geçişine izin vermez haliyle su zayıf devirdaim yapınca harerette yükselir ama durunca belli süre sonra hararet normal seviyeye iner.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '02
  • 10 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: ÇOK ACİL HARARET SORUNU
« Yanıtla #9 : Ekim 20, 2022, 09:57:25 »
şasi güçlendirmeside işe yaramadı.yine yükseliyor sonra düşüyor hararet.şimdi antifriz siparişi vereceğim castrol mavi olandan.radyatörü temizleyip birde bunu deneyeyim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: ÇOK ACİL HARARET SORUNU
« Yanıtla #10 : Ekim 20, 2022, 11:59:31 »
radyatör temizleyiciler var ama pas ince noktalardan çıkmayacaktır. İyi uğraşmak lazım. Eğer sorun bu ise. Devirdaime de bakmak lazım..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '02
  • 10 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: ÇOK ACİL HARARET SORUNU
« Yanıtla #11 : Ekim 20, 2022, 19:19:58 »
radyatör temizliğini ben yapabilirmiyim.alttan tapayı açıp su bitince arabayı çalıştırıp üstten hortumla su tutsam paslar temizleninceye kadar olurmu ilaçsız bi şekilde.su tertemiz olunca yarı yarıya sulandırılmış antifirizi koysam olurmu.havasını falan nasıl alırım onu bilemiyorum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: ÇOK ACİL HARARET SORUNU
« Yanıtla #12 : Ekim 20, 2022, 20:33:41 »
radyatör temizliğini ben yapabilirmiyim.alttan tapayı açıp su bitince arabayı çalıştırıp üstten hortumla su tutsam paslar temizleninceye kadar olurmu ilaçsız bi şekilde.su tertemiz olunca yarı yarıya sulandırılmış antifirizi koysam olurmu.havasını falan nasıl alırım onu bilemiyorum
Radyatör de kauçuk parçaları varsa ilaç veya su ile temizlik işe yaramaz,fiziki temizlik gerekir onun içinde radyatör sökülüp dışarı alınacak üst kapak açılıp temizlik yapılacak,uzun süre antifirizsiz kullanımda su hortumları içten kopmalar oluşuyor ve radyatör kanallarını tıkıyor,o kopan kauçuk malzeme ısıyı görünce şişer kanalı tıkar ve su geçişine izin vermez zaten su kanalı çok ince olan orjinal radyatör yeterince suyu geçiremeyince hararet yükselerek devam eder,size tavsiyem japon malı bir radyatör ve iki tane hortum alın takın antifirizide koyun sorun çözülür,boşuna başka türlü para harcamayın,eski radyatörü de götürün hurdacıya satın şuanda aleminyumun kilosu 30 TL 4 kilo gelse 120 TL eder hiç yoktan iyidir.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '02
  • 10 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: ÇOK ACİL HARARET SORUNU
« Yanıtla #13 : Ekim 29, 2022, 15:53:50 »
Radyatör de kauçuk parçaları varsa ilaç veya su ile temizlik işe yaramaz,fiziki temizlik gerekir onun içinde radyatör sökülüp dışarı alınacak üst kapak açılıp temizlik yapılacak,uzun süre antifirizsiz kullanımda su hortumları içten kopmalar oluşuyor ve radyatör kanallarını tıkıyor,o kopan kauçuk malzeme ısıyı görünce şişer kanalı tıkar ve su geçişine izin vermez zaten su kanalı çok ince olan orjinal radyatör yeterince suyu geçiremeyince hararet yükselerek devam eder,size tavsiyem japon malı bir radyatör ve iki tane hortum alın takın antifirizide koyun sorun çözülür,boşuna başka türlü para harcamayın,eski radyatörü de götürün hurdacıya satın şuanda aleminyumun kilosu 30 TL 4 kilo gelse 120 TL eder hiç yoktan iyidir.
bugün sanayideki ustamla önce devirdaime baktık sorun yok (zaten içi krom sanırım hiç pas kireç yoktu yeni gibiydi içi).termostatı değiştirdik (Tama marka taktık)eski çıkan termostatta sağlamdı.yeni castrol mavi antifriz koyduk.hararet sorunu yine devam etti.usta hararet müşürü çalışıyo dedi.sadece radyatör kaldı.bana uygun fiyatlı bi radyatör tavsiye edermisiniz.benim bu hararet sorununu bir an önce halletmem lazım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: ÇOK ACİL HARARET SORUNU
« Yanıtla #14 : Ekim 29, 2022, 22:14:19 »
bugün sanayideki ustamla önce devirdaime baktık sorun yok (zaten içi krom sanırım hiç pas kireç yoktu yeni gibiydi içi).termostatı değiştirdik (Tama marka taktık)eski çıkan termostatta sağlamdı.yeni castrol mavi antifriz koyduk.hararet sorunu yine devam etti.usta hararet müşürü çalışıyo dedi.sadece radyatör kaldı.bana uygun fiyatlı bi radyatör tavsiye edermisiniz.benim bu hararet sorununu bir an önce halletmem lazım
Eski orjinal termostatı geri takın yada yerine orjinal yeni termostat alın Toyota'lar termostat gibi önemli parçalarda yan sanayi sevmez elinizdeki radyatörün koro kısmı yani orta aleminyum kısım sağlamsa sanayide argon aleminyum kaynağı yapanlar alt ve üst kapağı yenilerler orjinalinden sağlam olur,onunla uğraşamam derseniz koyo marka yada JTEKT (ikiside aynı şirketin ürünü) marka radyatör alın ömürlük olur,yalnız bu kadar hareret gören conta pek sağlam kalmamıştır illaki bir yerinden yara almıştır ileride sorun açar dikkatli olun.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.