Gönderen Konu: Toyota, Elektirikli Yerine Hibrit Öneriyor!  (Okunma sayısı 867 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Toyota, Elektirikli Yerine Hibrit Öneriyor!
« : Ekim 16, 2022, 08:06:25 »
 

Şirketin Avustralya yetkilisi açıklamalarında hibritlerin emisyonları azaltmada daha etkili olduğunu vurguladı!


Japon otomobil üreticisi Toyota, bugüne kadar ürettiği hibrit teknolojisiyle birlikte birçok kişinin ilgilisini çekmeyi başardı. Ancak şirket, her ne kadar hibrit teknolojisini desteklese de tamamen elektrikli otomobiller için pazarın henüz hazır olmadığını savunuyor. Birçok Toyota yöneticisi açıklamalarında buna vurgu yapıyor.

Her ne kadar bZ4X ile birlikte şirketin elektrikli araçlarının sayısı giderek artmaya başlasa da bu konuda hala kararsız. Yapılan açıklamalarda ham madde konusundaki yetersizlikler sebebiyle elektrikli araçların uygun olmadığı ve yüksek maliyetler sebebiyle birçok kullanıcıya hitap etmedikleri belirtiliyor.

Bu konuda şirketin haklılık payı oldukça yüksek. Özellikle pazardaki elektrikli otomobillere baktığımızda çoğunun fiyatı diğer araçlara kıyasla yükseklerde seyrediyor. Her ne kadar uygun fiyatlı elektrikli otomobiller olsa da onların sunduğu kalite içten yanmalı araçlara kıyasla geride kalıyor.

Toyota'nın Avustralya'daki Satış ve Pazarlama Başkan Yardımcısı Sean Hanley, bu konuyla ilgili Electrek'e açıklamalarda bulundu. Hanley, yaptığı açıklamalarda karbon salınımının sıfıra indirmenin hedefleri arasında olduğunu ancak elektrikli otomobiller için şimdilik erken olduğunu belirtti.

Ayrıca hibrit otomobillerle birlikte emisyonların oldukça fazla azaltıldığı da eklendi. Şu anda bazı elektrikli araçların bir içten yanmalı kadar emisyon salınımı yaptığını düşündüğümüzde bu karar oldukça mantıklı geliyor. Bunlara ek olarak 300.000 hibrit aracın karbon emisyonlarını yaklaşık 90.000 tamamen elektrikli otomobil kadar azaltabildiği de Hanley tarafından vurgulandı.


Kaynak: https://insideevs.com.tr/news/616530/toyota-hibrit-elektrikli-arac/

Kaynak: Electrek

Toyota Club Türkiye

Toyota, Elektirikli Yerine Hibrit Öneriyor!
« : Ekim 16, 2022, 08:06:25 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Viofo, aydınlatma pk, koltuk ısıtma, ses yalıtım
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 3550
  • Model Yılı: '23
  • 28 kere teşekkür etti
  • 60 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota, Elektirikli Yerine Hibrit Öneriyor!
« Yanıtla #1 : Ekim 17, 2022, 09:37:21 »
Kendi adıma konuşuyorum; %100 elektrikli araç benim kullanımıma hiç uygun değil, neden; İzmir'de yaşıyorum sık sık Adana'ya gidiyorum, İzmir-Adana arası 1000km, en kral elektrikli arabanın menzili 600 km (ki bende onu alacak para yok :), neyse fulledim çıktım diyelim hava da soğuk kaloriferi açtım varsayalım. Daha Konya'ya gelmeden piller boşalacak ve şarj etmek zorunda kalacağım, en az 2 saat şarj olmasını bekleyip tekrar yola çıkabileceğim.

Üstteki iyi senaryoydu, gelelim kötü senaryoya;
Yine İzmir-Konya arası yoldayım ve kar nedeniyle yol kapandı, piller beni kaç saat sıcak tutabilecek arabada? Hybrid'de öyle bir sorun yok, yakıtı yok minimum tüketimle devam et.
Sen harika bir uçurtmasın, bende senin ipinim unutmayasın...
Corolla Flame X-Pack Mds 1.5 Benzin 2023-.....
Corolla Advance Manuel 1.6 Benzin&Lpg (Zavoli) 2018-2023 (105.000 km)
Corolla Hb Sol Manuel 1.6 Benizn&Lpg (Zavoli) 2016-2018 (45.000 km)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota, Elektirikli Yerine Hibrit Öneriyor!
« Yanıtla #2 : Ekim 17, 2022, 12:43:02 »
Herzaman fiyat faydası yüksek arabalar yapmaya gayret eden toyota eminim ileride batarya ucuzladıkça elektriğe de geçecektir. Fakat aracı alan yaşlı bir insanın bile kolay kullandığından emin olmadan bu geçişi tamamlamayacaklar. Alışkanlıklar değişecek,sürüşler ve yollar değişecek. İnsanlar daha çok kullandıkça birilerine örnek olacak ki elektrik fikri sıcak hale gelsin. Evden şarj etmek ucuz olsa bile zahmetsizce arabanın kendi kendini şarj etmesi daha mantıklı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota, Elektirikli Yerine Hibrit Öneriyor!
« Yanıtla #3 : Ekim 17, 2022, 21:56:43 »
Bu açıklamalar yeni değil. Mazda yöneticileri yıllardır bunu söylüyor zaten.
Elektrikli araçlarla sadece gönlümüzü ferahlatıyoruz o kadar. Elektrik yine fosil kaynaklardan üretildiği sürece pek de bir faydası yok. Hepsini geçtim, bonkör ve israf yaşam tarzıyla bolca karbon ayakizi olan Avrupalı ve Amerikalıların sıfır emisyon diyerek ağızlarına bal çalındığını düşünüyorum.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota, Elektirikli Yerine Hibrit Öneriyor!
« Yanıtla #4 : Ekim 17, 2022, 22:05:55 »
Bu açıklamalar yeni değil. Mazda yöneticileri yıllardır bunu söylüyor zaten.
Elektrikli araçlarla sadece gönlümüzü ferahlatıyoruz o kadar. Elektrik yine fosil kaynaklardan üretildiği sürece pek de bir faydası yok. Hepsini geçtim, bonkör ve israf yaşam tarzıyla bolca karbon ayakizi olan Avrupalı ve Amerikalıların sıfır emisyon diyerek ağızlarına bal çalındığını düşünüyorum.
Avrupa ve Amerika sıfır emisyon olmasıda düşük emisyonlu olacaklar çünkü bütün kirli işlerini 3.dünya ülkelerine taşeron olarak yaptırıyorlar, emisyon sadece araçlardan çıkmıyor çöplükler bile yüksek emisyon yayıyor,adamlar çöplerini bile başka ülkelere gönderiyor,sözde geri dönüşüm için kullanılıyor ama zaten onlar çöplerini gerekli ayrıştırma ile attıkları için kıymetli hurdalar kendilerine kalıyor yani,teneke kola kutusu bile depozitolu.

Mesaj Birleştirildi: [time]Ekim 17, 2022, 22:21:50[/time]
Kendi adıma konuşuyorum; %100 elektrikli araç benim kullanımıma hiç uygun değil, neden; İzmir'de yaşıyorum sık sık Adana'ya gidiyorum, İzmir-Adana arası 1000km, en kral elektrikli arabanın menzili 600 km (ki bende onu alacak para yok :), neyse fulledim çıktım diyelim hava da soğuk kaloriferi açtım varsayalım. Daha Konya'ya gelmeden piller boşalacak ve şarj etmek zorunda kalacağım, en az 2 saat şarj olmasını bekleyip tekrar yola çıkabileceğim.

Üstteki iyi senaryoydu, gelelim kötü senaryoya;
Yine İzmir-Konya arası yoldayım ve kar nedeniyle yol kapandı, piller beni kaç saat sıcak tutabilecek arabada? Hybrid'de öyle bir sorun yok, yakıtı yok minimum tüketimle devam et.
Aslında birçok faydalı projeler var ama hepsinin patenti zengin ağababaları tarafından alınıp kasalarda saklanmış durumda,sırf kendi menfaatleri biter diye hayata geçirilmiyor,araçları daha az maliyetle hybrit olarak yürütmek mümkün ama projeler ileri tarihlere saklanıyor,elektrikli araca eklenecek mini rüzgar tirbünü o aracı şarj edecek elektiriği rahat şekilde üretir ama direk cevap gelecektir ben yazayım onuda, "karşı direnç oluşur aracın hızını keser denecektir"
Artık teknoloji o kadar gelişti ki mini dinamolarla yüksek elektrik üretmek mümkün hale geldi artık,aracın Aerodinamiğini  etkilemiyecek şekilde ayarlanması çok zor değil,arıza zamanında uçağın hidrolik sistemini idare edecek elektiriği üretebilen sistem arabayı çok basit idare eder,uçak motorları içinde yada gövde içinde acil durumlar için Ram Air Turbine (RAT) bulunur ve gerektiğinde devreye alınır.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota, Elektirikli Yerine Hibrit Öneriyor!
« Yanıtla #5 : Ekim 18, 2022, 20:39:04 »
Avrupa ve Amerika sıfır emisyon olmasıda düşük emisyonlu olacaklar çünkü bütün kirli işlerini 3.dünya ülkelerine taşeron olarak yaptırıyorlar, emisyon sadece araçlardan çıkmıyor çöplükler bile yüksek emisyon yayıyor,adamlar çöplerini bile başka ülkelere gönderiyor,sözde geri dönüşüm için kullanılıyor ama zaten onlar çöplerini gerekli ayrıştırma ile attıkları için kıymetli hurdalar kendilerine kalıyor yani,teneke kola kutusu bile depozitolu.

Mesaj Birleştirildi: [time]Ekim 17, 2022, 22:21:50[/time]
Aslında birçok faydalı projeler var ama hepsinin patenti zengin ağababaları tarafından alınıp kasalarda saklanmış durumda,sırf kendi menfaatleri biter diye hayata geçirilmiyor,araçları daha az maliyetle hybrit olarak yürütmek mümkün ama projeler ileri tarihlere saklanıyor,elektrikli araca eklenecek mini rüzgar tirbünü o aracı şarj edecek elektiriği rahat şekilde üretir ama direk cevap gelecektir ben yazayım onuda, "karşı direnç oluşur aracın hızını keser denecektir"
Artık teknoloji o kadar gelişti ki mini dinamolarla yüksek elektrik üretmek mümkün hale geldi artık,aracın Aerodinamiğini  etkilemiyecek şekilde ayarlanması çok zor değil,arıza zamanında uçağın hidrolik sistemini idare edecek elektiriği üretebilen sistem arabayı çok basit idare eder,uçak motorları içinde yada gövde içinde acil durumlar için Ram Air Turbine (RAT) bulunur ve gerektiğinde devreye alınır.

Alanım olduğu için cevaplamak istedim. Dediğiniz gibi acil durumlar için kullanılıyor bu yedek elektrik üretimi. Uçağın türbin motorları oldu da durdu ve süzülerek uçmaya devam edebilmesi için yönlendirme kanatçıklarının kontrolü için elektrik gerekli. Türbin motorlar durduğundan elektrik de üretilemez, bu durumda uçağın aerodinamisini bozsa da elektrik üretimi zorunlu olduğundan kullanılır. Yoksa normal zamanlarda kullanılmaz.

Aynı şekilde araç üstünde böyle birşey kullanılması da enerji dönüşümlerinin %100 verimli olmamasından kaynaklı ürettiğinden daha fazla yakıt tüketilmesine sebep olur.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota, Elektirikli Yerine Hibrit Öneriyor!
« Yanıtla #6 : Ekim 18, 2022, 23:02:17 »
Alanım olduğu için cevaplamak istedim. Dediğiniz gibi acil durumlar için kullanılıyor bu yedek elektrik üretimi. Uçağın türbin motorları oldu da durdu ve süzülerek uçmaya devam edebilmesi için yönlendirme kanatçıklarının kontrolü için elektrik gerekli. Türbin motorlar durduğundan elektrik de üretilemez, bu durumda uçağın aerodinamisini bozsa da elektrik üretimi zorunlu olduğundan kullanılır. Yoksa normal zamanlarda kullanılmaz.

Aynı şekilde araç üstünde böyle birşey kullanılması da enerji dönüşümlerinin %100 verimli olmamasından kaynaklı ürettiğinden daha fazla yakıt tüketilmesine sebep olur.
Mutlu hocam bende her zaman kullanılıyor demedim,acil durumlarda kullanılıyor ve o küçük hava türbünleri kıskaca uçağa yetecek elektriği üretiyor,aslında ürettiği den fazla yemeyen sistemlerde var ama dediğim gibi birçok proje patentleri satın alınmış ama kasalarda gizli duruyor çünkü o projeler hayata geçerse işleri kesat olacak,dediğim mini hava türbünleri araçların tabanında bulunan hava aktarım kanallarına yerleştirilse çokta güzel üretim yapar ama gelecekte görürüz bunları.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota, Elektirikli Yerine Hibrit Öneriyor!
« Yanıtla #7 : Ekim 19, 2022, 13:44:20 »
Elektrik üretilebilen birşey, yakıt olarak benzini üretemiyoruz ancak çıkartabiliyoruz.