Gönderen Konu: Toyota, İçten Yanmalı Motorları Üretmeye Devam Edecek!  (Okunma sayısı 639 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi


Toyota, elektrikli araç stratejisini değiştirmeyi düşünmüyor!

Şirket, içten yanmalı otomobilleri de elektriklilerle birlikte sunmaya devam edecek!


Japon otomobil üreticisi Toyota, son zamanlarda attığı adımlarla birlikte elektrifikasyon sürecinde aktif olarak rol almaya başladı. Her ne kadar şirketten çeşitli ataklar görsek de CEO Akio Toyoda'nın açıklamalarına göre ilerleyen dönemlerde sadece elektrikli otomobil satan bir marka bizlerin karşısına çıkmayacak.

Yakın zamanlarda Las Vegas'ta bayilerle gerçekleşen bir toplantıda konuşma yapan şirketin CEO'su Akio Toyoda, sektörün her ne kadar tamamen elektrikli otomobillere yöneldiğini bilseler de farklı güç ünitelerini birlikte sunmanın daha doğru olacağını belirtti. Bu kapsamda şirketin hidrojenle çalışan ve hibrit üniteleri gelecekte de sunması bekleniyor.

Toyota, 2030 yılına kadar ürün gamına 30 farklı tamamen elektrikli otomobil ekleyecek ve 28 milyar dolarlık bir yatırım yapacak. Her ne kadar üreticinin rakiplerinden biri olan Ford'un 2026 yılına kadar 50 milyar dolarlık yatırım yapacağını düşününce Japon üreticinin bütçesini az bulsak da 20 yıldır şirketin batarya teknolojileri geliştirmesi maliyetleri oldukça azaltıyor.

Bu kapsamda Toyoda, açıklamalarında şu sözlere yer verdi:

"Yatırımlarımız diğerlerinden daha küçük görünebilir ancak Toyota'nın son 20 yılda ne yaptığına baktığınızda toplam tutar hiç de küçük değil. Toyota, her türden güç aktarma organlarının bulunduğu bir mağazadır. Mağazanın 'Almanız gereken ürün bu' demesi doğru değil.”

Ayrıca Kaliforniya'nın 2035 yılı itibariyle içten yanmalı modellerin satışlarını yasaklamasıyla ilgili görüş belirten CEO, bu durumun oldukça zor olduğunu ve yatırım yapılması gerektiğini belirtti. Peki, sizin düşünceleriniz neler?


Kaynak: https://tr.motor1.com/news/613606/toyota-elektrikli-arac-stratejisini-degistirmeyecek/

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota, İçten Yanmalı Motorları Üretmeye Devam Edecek!
« Yanıtla #1 : Ekim 01, 2022, 10:49:27 »
Toyota doğru düşünüyor,dünyanın çoğu ülkeleri için henüz hybrid , elektrikli ve hidrojenli araçlara tam geçişin hem sırası değil,hem çok az kesiminde bu tür araçların kullanılacağı ortam var,kimse de elektrik otomobiller az parayla yürütülecek diye sevinmesin,kurulan her şarj istasyonu ve diğer eklemelerle yürütmek için yapılan her yatırımı mutlaka kullanıcıdan dolaylı olarak alacaklardır.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota, İçten Yanmalı Motorları Üretmeye Devam Edecek!
« Yanıtla #2 : Ekim 01, 2022, 19:59:00 »
Bir elektrikli otomobilin li-ion pilini üretim aşamasında oluşan CO2 miktarı, benzinli bir motorun 10 yılda egzostundan çıkarttığı CO2 miktarına eşit olduğu yetmiyormuş gibi, bu otomobili kullanım sürecince yapılan her şarjda elektriğin karbon yapılı yakıtlarla üretilmesi, elektrikli otomobilleri çevreci oldukları anlamına getirmemektedir.

Apartman yaşam tarzında ki insanların şarjı kendi evinde yapabilecek alt yapısı da hazır değil.

Şarjı dışarda yaptığınız da ise kw=7.5TL gibi..

Elektrikli otomobillerin fiyatları da 2 benzinli araç seviyesinde.

Yetmiyormuş gibi, uzun yolda A noktasında B noktasına tek şarjla ulaşamıyorsunuz.

Uzun yolda 15kw/100km altında elektrik tüketeni yok, yani 7.5x15= 113TL/100km

Bakım esnasında sadece polen filtresi değişiyor ama fatura 2 bin TL!?

Bu durumda 2 otomobil parası vererek, dışarda kw'ına 7.5TL ödeyerek nasıl tasarruf edilecek bilemiyorum.


Hidrojenle çalışan yakıt hücreli otomobillerdeki sorun ise, benzincilerde konumlandırılması gereken basınçlı depoların maliyetlerinin korkunç pahalı olması ve hidrojenin üretim alanından yine çok pahalı depolara sahip nakliyesi.

Sonuç: Şu an kullanmakta olduğumuz otomobillere gözümüz gibi bakıp, milyon km olmadan satmamak olmalı. Bir haberde, 2023 itibariyle Honda ve Toyotanın bazı modellerde %40 üretimi azaltacağı yazıyordu. Yani bu modeller pahalanırken diğer modellerin de fiyatları yukarı yönlü fırlayacak anlamına gelmektedir.

2035 benzinli otomobillerin son günü değil. Zaten yeni başlangıç için verilen tarih 2045   
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota, İçten Yanmalı Motorları Üretmeye Devam Edecek!
« Yanıtla #3 : Ekim 01, 2022, 20:24:31 »
Bütün yapılmak istenen elektrik üreticisi olan ülkelere yeni kazanç kapısı aralamak,sözde hava kirliliği vs hepsi bahane olarak sunuluyor ama tek dertleri bu değil,tamamen kazanç odaklı bir durum, nükleer enerjinin doğaya hiçbir zararı olmadığını savunanlar da çıkmaya başladı,halbuki en ufak bir kaçakta neler olabileceği zamanında Çernobil de görüldü,hâlâ hayalet şehir olarak duruyor (bizimde çiçeği burnunda Akkuyu nükleer enerji santralimiz oluşuyor) dünyada teknoloji geliştikçe ve nüfus artışı bu hız ile devam ettikçe elektiriğe açlığımız dahada çoğalacak o yüzden elektrikli araçlar bir süre daha revaçta olmayacak bana göre hybrit sistemler daha çok piyasada olacaklar yada Avrupa'da yapılmaya çalışılan büyük şehirlerde içten yanmalı motorlar kısıtlanacak,her yapılan uenilik başka bir sıkıntı doğurmaya gebedir.
Yapılması gereken kentlerden köylere dağılıp yoğunluğu azaltmak ve daha mütevazi yaşama geçmek bütün sorunları çözecek ama kimse buna yanaşmıyor rahatlıktan kimse taviz vermek istemiyor,daha az araç kullansak işe giderken toplu taşıma küçük işlerde bisiklet kullansak veya yaya olarak gitsek sorun kalmayacak pandemide bunu canlı olarak gördük yaşadık şehirlerin havası büyük oranda temizlenmişti.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '18
  • 4 kere teşekkür etti
  • 11 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota, İçten Yanmalı Motorları Üretmeye Devam Edecek!
« Yanıtla #4 : Ekim 03, 2022, 14:23:07 »
Yukarıda elektrik vb. yakıtların dezavantajlarından bahsedilmiş ve hepsine katılıyorum. Zaten sonlandırmak niye? sen üretirsin cereyanlı tomofil :) temizliğiydi, maliyetiydi, yakıt ekonomisiydi herşey dört dörtlük olur içten yanmalı motor zaten kendi kendine süreçte kaybolur gider. Daha adam gibi pil üretemezken tarih vermek anlamsız olurdu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 144000
  • Model Yılı: '13
  • 170 kere teşekkür etti
  • 120 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota, İçten Yanmalı Motorları Üretmeye Devam Edecek!
« Yanıtla #5 : Ekim 04, 2022, 13:47:58 »
Bir elektrikli otomobilin li-ion pilini üretim aşamasında oluşan CO2 miktarı, benzinli bir motorun 10 yılda egzostundan çıkarttığı CO2 miktarına eşit olduğu yetmiyormuş gibi, bu otomobili kullanım sürecince yapılan her şarjda elektriğin karbon yapılı yakıtlarla üretilmesi, elektrikli otomobilleri çevreci oldukları anlamına getirmemektedir.

Apartman yaşam tarzında ki insanların şarjı kendi evinde yapabilecek alt yapısı da hazır değil.

Şarjı dışarda yaptığınız da ise kw=7.5TL gibi..

Elektrikli otomobillerin fiyatları da 2 benzinli araç seviyesinde.

Yetmiyormuş gibi, uzun yolda A noktasında B noktasına tek şarjla ulaşamıyorsunuz.

Uzun yolda 15kw/100km altında elektrik tüketeni yok, yani 7.5x15= 113TL/100km

Bakım esnasında sadece polen filtresi değişiyor ama fatura 2 bin TL!?

Bu durumda 2 otomobil parası vererek, dışarda kw'ına 7.5TL ödeyerek nasıl tasarruf edilecek bilemiyorum.


Hidrojenle çalışan yakıt hücreli otomobillerdeki sorun ise, benzincilerde konumlandırılması gereken basınçlı depoların maliyetlerinin korkunç pahalı olması ve hidrojenin üretim alanından yine çok pahalı depolara sahip nakliyesi.

Sonuç: Şu an kullanmakta olduğumuz otomobillere gözümüz gibi bakıp, milyon km olmadan satmamak olmalı. Bir haberde, 2023 itibariyle Honda ve Toyotanın bazı modellerde %40 üretimi azaltacağı yazıyordu. Yani bu modeller pahalanırken diğer modellerin de fiyatları yukarı yönlü fırlayacak anlamına gelmektedir.

2035 benzinli otomobillerin son günü değil. Zaten yeni başlangıç için verilen tarih 2045

 Avensisin polen filtresi 60 TL.
Bu yazılanlara göre daha çooooook alır elektrikli tomofile geçmek.

Mesaj Birleştirildi: Ekim 04, 2022, 13:54:45
Bütün yapılmak istenen elektrik üreticisi olan ülkelere yeni kazanç kapısı aralamak,sözde hava kirliliği vs hepsi bahane olarak sunuluyor ama tek dertleri bu değil,tamamen kazanç odaklı bir durum, nükleer enerjinin doğaya hiçbir zararı olmadığını savunanlar da çıkmaya başladı,halbuki en ufak bir kaçakta neler olabileceği zamanında Çernobil de görüldü,hâlâ hayalet şehir olarak duruyor (bizimde çiçeği burnunda Akkuyu nükleer enerji santralimiz oluşuyor) dünyada teknoloji geliştikçe ve nüfus artışı bu hız ile devam ettikçe elektiriğe açlığımız dahada çoğalacak o yüzden elektrikli araçlar bir süre daha revaçta olmayacak bana göre hybrit sistemler daha çok piyasada olacaklar yada Avrupa'da yapılmaya çalışılan büyük şehirlerde içten yanmalı motorlar kısıtlanacak,her yapılan uenilik başka bir sıkıntı doğurmaya gebedir.
Yapılması gereken kentlerden köylere dağılıp yoğunluğu azaltmak ve daha mütevazi yaşama geçmek bütün sorunları çözecek ama kimse buna yanaşmıyor rahatlıktan kimse taviz vermek istemiyor,daha az araç kullansak işe giderken toplu taşıma küçük işlerde bisiklet kullansak veya yaya olarak gitsek sorun kalmayacak pandemide bunu canlı olarak gördük yaşadık şehirlerin havası büyük oranda temizlenmişti.

Sözde çevreciliği ve hava kirliliği kavramlarını dünyaya dayatmaya çalışan ABD dönüp kendine bir baksın. Amerika da klimalar  devlet politikası gereği tüm kamu binalarında ve toplu taşımada 18-20 derece de çalışır ve bu (Washington şehri için söylüyorum)Mayıs civarı başlayarak sanırım tüm yaz devam eder. Ben bizzat Eylül ayına kadar deneyimledim.  Klimalar çevre düşmanıdır bunu bilmeyen yoktur. Yaşasın benzinli motorlar. ;)
Cep telefonları;
Trafikte sosyal medya takibi veya  Kırmızı ışıkta beklerken mesajlaşma için DEĞİLDİR.
Sağa veya Sola dönerken önce sinyal sonra dikiz aynaları LÜTFEN