Gönderen Konu: Yağ eksilme sebebi  (Okunma sayısı 2916 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 174000
  • Model Yılı: '05
  • 9 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Yağ eksilme sebebi
« : Eylül 14, 2022, 10:14:25 »
Herkese merhaba,
Arkadaşlar 2.0 otomatik benzinli avensis model araçta 3-4bin km de 2litre yağ eksilmesi var. Henüz arabayı servise götürme fırsatım olmadı. Sağdan soldan duyduğum bazı bilgiler var bunu merak ettiğim için sizlere soruyorum. Avensislerde motor yağ yakıyorsa egzozdan mavimsi duman çıkmaz mı? Araba 1 ay önce vize almış hafif kusur olarak motor yağ kaçağı var yazmışlar. Arabanın motorunda yağ kaçağı mı var, yağ mı yakıyor anlamadım henüz ama egzozdan duman çıkmaması beni ikileme soktu. Avensislerde duman çıkmaması ne kadar doğru bilgilendirirseniz sevinirim. Şimdiden teşekkür ederim iyi günler

Mesaj Birleştirildi: Eylül 14, 2022, 10:16:00
Ayrıca yağ yakan araç egzoz emisyondan geçebilir mi? Çünkü 3-4bin km de 2 litre yağ eksilmesi ciddi bir rakam gibi. İllaki egzoz emisyon değerlerine de etki eder diye düşünüyorum
Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda mevcuttur

Toyota Club Türkiye

Yağ eksilme sebebi
« : Eylül 14, 2022, 10:14:25 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 144000
  • Model Yılı: '13
  • 170 kere teşekkür etti
  • 120 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ eksilme sebebi
« Yanıtla #1 : Eylül 14, 2022, 13:08:18 »
Herkese merhaba,
Arkadaşlar 2.0 otomatik benzinli avensis model araçta 3-4bin km de 2litre yağ eksilmesi var. Henüz arabayı servise götürme fırsatım olmadı. Sağdan soldan duyduğum bazı bilgiler var bunu merak ettiğim için sizlere soruyorum. Avensislerde motor yağ yakıyorsa egzozdan mavimsi duman çıkmaz mı? Araba 1 ay önce vize almış hafif kusur olarak motor yağ kaçağı var yazmışlar. Arabanın motorunda yağ kaçağı mı var, yağ mı yakıyor anlamadım henüz ama egzozdan duman çıkmaması beni ikileme soktu. Avensislerde duman çıkmaması ne kadar doğru bilgilendirirseniz sevinirim. Şimdiden teşekkür ederim iyi günler

Mesaj Birleştirildi: Eylül 14, 2022, 10:16:00
Ayrıca yağ yakan araç egzoz emisyondan geçebilir mi? Çünkü 3-4bin km de 2 litre yağ eksilmesi ciddi bir rakam gibi. İllaki egzoz emisyon değerlerine de etki eder diye düşünüyorum

Hocam aynı araçtan ben de de var. Benimki 295.000kmde.  Hiç LPG takılmadı.  2 litre olmasa da 1 litre yakıyor. Yaz tatili sonrası yaptığım 2500 km sonrası ekledim ondan biliyorum. Geçen hafta eksoz muayenesinden geçti sorunsuz. Eksozdan duman atma falan yok. (Herhalde Avensis mucizesi bu duman atmama işi.) Geçen hafta bende muayenden geçtim hafif kusurlu olarak ama bende otomatik far ayarlama motoru arızalı olduğu için farlardan buldular kusuru.
Bana 20 yıldır gittiğim ustam tarafından söylenen motor rektefiyesi gerektiği. Henüz motorum yağ yakmaya yeni başlamış. Tahmini masraf Adan Zye rektifiye 25-30 bin arası gider dedi. Sanırım size ve bana rektefiye yolu gözükmekte.
Cep telefonları;
Trafikte sosyal medya takibi veya  Kırmızı ışıkta beklerken mesajlaşma için DEĞİLDİR.
Sağa veya Sola dönerken önce sinyal sonra dikiz aynaları LÜTFEN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 174000
  • Model Yılı: '05
  • 9 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ eksilme sebebi
« Yanıtla #2 : Eylül 14, 2022, 17:39:25 »
Yağ yakması hala içime sinmiyor. Bugün motora baktım yanlarda terlemeler mevcut akü tarafı altta da yağ birikintisi gibi bir ıslaklık vardı ama bilmiyorum ilk fırsatta servise götürücez bakalım ne diyecekler. Eğer yağ yakıyorsa 25-30bine toparlayabilirsek iyidir 😀
Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda mevcuttur

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ eksilme sebebi
« Yanıtla #3 : Eylül 14, 2022, 20:22:55 »
Yağ yakması hala içime sinmiyor. Bugün motora baktım yanlarda terlemeler mevcut akü tarafı altta da yağ birikintisi gibi bir ıslaklık vardı ama bilmiyorum ilk fırsatta servise götürücez bakalım ne diyecekler. Eğer yağ yakıyorsa 25-30bine toparlayabilirsek iyidir 😀
Araç ne yapsın niye abes geldiki bunca senede yanlış yapılan bakımlar sonucu ancak bu kadar dayanabilmiş,yağ yakan araç illaki duman atacak diye bişey yok o dediğiniz son raddeye geldiğinde olur,terlemeden yağ eksiltmez şuanda az yaktığı için egzozda duman oluşmuyor,rektefiye gerekirse hiç uğraşmadan sıfır sandık motor almanızı tavsiye ederim piyasayı iyi araştırın illaki bir toptancının elinde vardır veya en kötü ihtimalle yetkili serviste vardır,bir kaç bin TL pahalı olsada sıfır motor olur eski motoruda parça niyetine satabilirsiniz,blok hariç çünkü blokta motor numarası oluyor.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 144000
  • Model Yılı: '13
  • 170 kere teşekkür etti
  • 120 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ eksilme sebebi
« Yanıtla #4 : Eylül 15, 2022, 12:02:07 »
Yağ yakması hala içime sinmiyor. Bugün motora baktım yanlarda terlemeler mevcut akü tarafı altta da yağ birikintisi gibi bir ıslaklık vardı ama bilmiyorum ilk fırsatta servise götürücez bakalım ne diyecekler. Eğer yağ yakıyorsa 25-30bine toparlayabilirsek iyidir 😀

Yetkili Serviste orijinal Toyota parçaları kullanarak 50 bine bile zor çıkar bence. Ama iyi bir motor ustanız varsa sıfır muadil parçalar ile olur size bahsettiğim fiyat. Daha önce ateşleme bobinlerini değiştirdim takım olarak. Orijinal Toyota olan tanesi 1750 TL idi ben garantili Hanna marka taktırdım. Kore malı, 4ü toplam 1800 liraya mal oldu başka ufak tefek işçilik ile  ve yaklaşık 1 yıldır hiç sorun çıkmadı.  Ben de satmaz isem bu yola başvuracağım. Ama bu işte Usta çok önemli. Ayrıca Ümit Bey'in bahsettiği sıfır sandık motor seçeneği de çok makul geldi bana.
Cep telefonları;
Trafikte sosyal medya takibi veya  Kırmızı ışıkta beklerken mesajlaşma için DEĞİLDİR.
Sağa veya Sola dönerken önce sinyal sonra dikiz aynaları LÜTFEN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 174000
  • Model Yılı: '05
  • 9 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ eksilme sebebi
« Yanıtla #5 : Eylül 15, 2022, 12:11:23 »
Dün usta ile telefonda görüştüm, Araç eğer yağ yakıyorsa 30bin civarı bir masrafı olur dedi. Arabayı ilk fırsatta götürüp baktırıcam bakalım durum nedir. Sandık motor en mantıklısı ama şuan fiyatı konusunda bir bilgim yok. O da araştırılıp duruma göre bir değerlendirme yapılır.
Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda mevcuttur

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 144000
  • Model Yılı: '13
  • 170 kere teşekkür etti
  • 120 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ eksilme sebebi
« Yanıtla #6 : Eylül 15, 2022, 12:16:04 »
Dün usta ile telefonda görüştüm, Araç eğer yağ yakıyorsa 30bin civarı bir masrafı olur dedi. Arabayı ilk fırsatta götürüp baktırıcam bakalım durum nedir. Sandık motor en mantıklısı ama şuan fiyatı konusunda bir bilgim yok. O da araştırılıp duruma göre bir değerlendirme yapılır.
Demek ki Ankara ve İstanbul fiyatları hemen hemen aynıymış. Hadi hayırlısı olsun.  Aracım 2005 T25 Avensis EE modeli. Sanırım aynı modellerimiz. Sandık Motor fiyatları hakkında fiyat alıp yazarsanız sevinirim.
Cep telefonları;
Trafikte sosyal medya takibi veya  Kırmızı ışıkta beklerken mesajlaşma için DEĞİLDİR.
Sağa veya Sola dönerken önce sinyal sonra dikiz aynaları LÜTFEN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ eksilme sebebi
« Yanıtla #7 : Eylül 15, 2022, 20:30:55 »
Mersin'de büyük bir toptancı olacaktı ama firma ismini hatırlayamadım daha önce form sakinlerimizden bir arkadaşımız zannedersem Auris için dediğim yöntemi (sandık motor) uygulaması yapmıştı,bence çok daha mantıklı bir yöntem,tabi aracın model yılı çok önemli eğer üretildiği yılda kronik yağ yakma sorunu varsa atılan sandık motorda yağ yakacaktır bu tip araçlarda silindir kapağı,blok yüzeyi ve içi uzman kişiler tarafından ölçülerek gerekirse yenisi alınarak hâli hazırda ki motor kaliteli parçalarla revize edilmesi daha mantıklı olur,piyasada birçok parça üreticisi var (sekman,valf yani subab,ana kol,yatak vs vs ) bunlar işinde uzman kişilerce bilinir ona göre parça seçimi yapılarak motor toplanır ve orjinal den daha güzel ciğerli makinalar çıkar ortaya,eskiden sanayide çok zaman geçirdiğim dönemlerde bu işlemleri yapıyorduk tabi çok kaliteli kapakçı, tornacı ve motor yenilemeci ustalarımız vardı,bu kişiler araç sahipleri tarafından bilinmez araç sahibi mahareti motor ustasında arar aslında motor ustası işin figüranlık kısmında olur esas işi yapan eseri ortaya çıkaran arka planda iş yapan üstte bahsettiğim ustalardır, aslında bir bakıma motor tamircisi ve bu saydığım ustalar bir ekiptir hepsi birbirini tamamlar ama işin en önemli bölümü diğerlerine aittir tamirci sadece montajı yapar,malesef artık sök-tak çalıştır şekline dönüştüğü için meslekte yenilikler yapacak maheretli kişiler çok çok azaldı,yapılan işi hesaplanacak kişiler kalmadı mesala km'si yüksek bir araca turbo tamiri nasıl yapılır bilmiyorlar turboyu sıfır hâle getirip yorgun motora takıyorlar bu seferde başka yerden patlak veriyor,halbuki o turbo motorun o andaki gereksinimine göre yeniden dizayn edilmeli yada motor komple bütün olarak tüm sistemleri ile elden geçmeli,bu durum atmosferik 200 bin km'yi geçmiş bir motorda silindir kapak revizyonu yapmaya alt makinayı olduğu gibi bırakıp düzgün çalışmasını beklemeye benzer,malesef motor tek parça çalışan bir sistem değil iki ana parçadan çeşitli bileşenler ile meydana gelir bu iki ana bileşen silindir kapağı ve blok içinde çalışmalardır,üst makina dediğimiz silindir kapağı kısmı güçlü alt makina dediğimiz blok kısmı zayıf olursa alt makina basıncı karşılayamaz yeterli gücü iletemez belirli basıncı geçtikten sonra sorunlar çıkarır belirli zaman sonrada greve gider iş bırakır yani tabiri caizse cortlar,bütün bu işler hesap ile yapılmalı uzman kişiler nezdinde ölçümler alınmalı ona göre yapılmalı sadece yarım revizyon kısa süreliğine motoru yürütmeye yarar sonrası daha acı çıkar ve ilk işlemde harcanan para ve en önemlisi zaman boşa gider,işlem tek seferde doğru şekilde yapılmalıdır.
Biraz uzun oldu ama kusura bakmayın sorularınızın genel cevabını tek seferde vermeye çalıştım.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 144000
  • Model Yılı: '13
  • 170 kere teşekkür etti
  • 120 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ eksilme sebebi
« Yanıtla #8 : Eylül 16, 2022, 09:16:57 »
"bu tip araçlarda silindir kapağı,blok yüzeyi ve içi uzman kişiler tarafından ölçülerek gerekirse yenisi alınarak hâli hazırda ki motor kaliteli parçalarla revize edilmesi daha mantıklı olur"
Ümit bey; Öncelikle değerli fikirleriniz için teşekkürler. Siyasetçilerin günümüzde sıkça yaptığı gibi ben de sizin uzun yazınızdan çımbızlayarak aldığım cümle üzerine bizim Avensis'in kaput altına 25-30 bin sıkıştığını anladım.  :D Zaten bu düşünce ağır basmaktaydı.  Ama muhtemelen seneye bırakacağım bu işi. Şimdilik 10/60 yağ ile henüz tehlike yaratacak bir eksiltme görmedi ustam. Ama illaki yapılacak bu rektifiye.
Cep telefonları;
Trafikte sosyal medya takibi veya  Kırmızı ışıkta beklerken mesajlaşma için DEĞİLDİR.
Sağa veya Sola dönerken önce sinyal sonra dikiz aynaları LÜTFEN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ eksilme sebebi
« Yanıtla #9 : Eylül 16, 2022, 09:38:52 »
"bu tip araçlarda silindir kapağı,blok yüzeyi ve içi uzman kişiler tarafından ölçülerek gerekirse yenisi alınarak hâli hazırda ki motor kaliteli parçalarla revize edilmesi daha mantıklı olur"
Ümit bey; Öncelikle değerli fikirleriniz için teşekkürler. Siyasetçilerin günümüzde sıkça yaptığı gibi ben de sizin uzun yazınızdan çımbızlayarak aldığım cümle üzerine bizim Avensis'in kaput altına 25-30 bin sıkıştığını anladım.  :D Zaten bu düşünce ağır basmaktaydı.  Ama muhtemelen seneye bırakacağım bu işi. Şimdilik 10/60 yağ ile henüz tehlike yaratacak bir eksiltme görmedi ustam. Ama illaki yapılacak bu rektifiye.
Rica ederim,aracınız daha önce hiç rektefiye veya kapak tadilatı görmediyse silindir kapağı referans değerler içerisindedir, Toyota uzmanı bir usta tarafından doğru malzemeler ve takım conta eşliğinde toplanırsa sonrasında da düzenli ve kaliteli bir yağ bakımı ile aracınız bir 15 yıl daha motor yönünden hizmet eder ama başka arızalar illaki olacaktır, elektrik aksamı egzoz sistemi gibi gibi,işte bu yüzden sıfır araç herzaman tercih nedeni oluyor,eğer aracınızı motor tadilatı yaptıracaksanız buna radyatörleri ve elektrik aksamınıda dahil ediniz ve araçta eski idare eder şeklinde hiçbir hortum bırakmayın hepsini değiştirin,soğutma sistemi düzgün çalışmayan bir motor kısa sürede çöp olmaya mahkumdur.

Mesaj Birleştirildi: Eylül 16, 2022, 09:42:48
Yağ konusunda şuan aracınızı bir müddet daha yürütmek için motül 300V serisini tavsiye ederim,bir miktar pahalıdır ama çok kaliteli bir yağdır.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 174000
  • Model Yılı: '05
  • 9 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ eksilme sebebi
« Yanıtla #10 : Eylül 20, 2022, 14:31:43 »
Rica ederim,aracınız daha önce hiç rektefiye veya kapak tadilatı görmediyse silindir kapağı referans değerler içerisindedir, Toyota uzmanı bir usta tarafından doğru malzemeler ve takım conta eşliğinde toplanırsa sonrasında da düzenli ve kaliteli bir yağ bakımı ile aracınız bir 15 yıl daha motor yönünden hizmet eder ama başka arızalar illaki olacaktır, elektrik aksamı egzoz sistemi gibi gibi,işte bu yüzden sıfır araç herzaman tercih nedeni oluyor,eğer aracınızı motor tadilatı yaptıracaksanız buna radyatörleri ve elektrik aksamınıda dahil ediniz ve araçta eski idare eder şeklinde hiçbir hortum bırakmayın hepsini değiştirin,soğutma sistemi düzgün çalışmayan bir motor kısa sürede çöp olmaya mahkumdur.

Mesaj Birleştirildi: Eylül 16, 2022, 09:42:48
Yağ konusunda şuan aracınızı bir müddet daha yürütmek için motül 300V serisini tavsiye ederim,bir miktar pahalıdır ama çok kaliteli bir yağdır.

Motül 300v kullanmayı düşünüyordum ama fiyatı yüksek ve işe yaramazsa diye aşırı kararsızdım  10w40 yağ ile deneyimleyip bir değişim var mı görelim bakalım. Tavsiye için teşekkürler  ümit bey
Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda mevcuttur

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 144000
  • Model Yılı: '13
  • 170 kere teşekkür etti
  • 120 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ eksilme sebebi
« Yanıtla #11 : Eylül 20, 2022, 15:04:28 »
Rica ederim,aracınız daha önce hiç rektefiye veya kapak tadilatı görmediyse silindir kapağı referans değerler içerisindedir, Toyota uzmanı bir usta tarafından doğru malzemeler ve takım conta eşliğinde toplanırsa sonrasında da düzenli ve kaliteli bir yağ bakımı ile aracınız bir 15 yıl daha motor yönünden hizmet eder ama başka arızalar illaki olacaktır, elektrik aksamı egzoz sistemi gibi gibi,işte bu yüzden sıfır araç herzaman tercih nedeni oluyor,eğer aracınızı motor tadilatı yaptıracaksanız buna radyatörleri ve elektrik aksamınıda dahil ediniz ve araçta eski idare eder şeklinde hiçbir hortum bırakmayın hepsini değiştirin,soğutma sistemi düzgün çalışmayan bir motor kısa sürede çöp olmaya mahkumdur.

Mesaj Birleştirildi: Eylül 16, 2022, 09:42:48
Yağ konusunda şuan aracınızı bir müddet daha yürütmek için motül 300V serisini tavsiye ederim,bir miktar pahalıdır ama çok kaliteli bir yağdır.

Geçen hafta radyatörü komple Kale Marka ile değiştirdim. İşçilik dahil 2500TL mal oldu. Akma, sızma varmı diye şimdilik su var içinde. Hafta sonu  suyu boşalttırıp komple antifiriz ile doldurtacağım. Hortumlarda komple değişti. Elektrik kısmında herhangi bir sorunum yok şu an. Farlar sökülerek merceklerle birlikte temizlendi ve bende önümü görmeye başladım şükür.
Cep telefonları;
Trafikte sosyal medya takibi veya  Kırmızı ışıkta beklerken mesajlaşma için DEĞİLDİR.
Sağa veya Sola dönerken önce sinyal sonra dikiz aynaları LÜTFEN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ eksilme sebebi
« Yanıtla #12 : Eylül 20, 2022, 17:46:37 »
Motül 300v kullanmayı düşünüyordum ama fiyatı yüksek ve işe yaramazsa diye aşırı kararsızdım  10w40 yağ ile deneyimleyip bir değişim var mı görelim bakalım. Tavsiye için teşekkürler  ümit bey
10W40 yağ yarı sentetiktir buharlaşma daha fazla olur boşuna para harcamayın,tam sentetik yağlara bakın.

Mesaj Birleştirildi: Eylül 20, 2022, 17:48:24
Rica ederim,aracınız daha önce hiç rektefiye veya kapak tadilatı görmediyse silindir kapağı referans değerler içerisindedir, Toyota uzmanı bir usta tarafından doğru malzemeler ve takım conta eşliğinde toplanırsa sonrasında da düzenli ve kaliteli bir yağ bakımı ile aracınız bir 15 yıl daha motor yönünden hizmet eder ama başka arızalar illaki olacaktır, elektrik aksamı egzoz sistemi gibi gibi,işte bu yüzden sıfır araç herzaman tercih nedeni oluyor,eğer aracınızı motor tadilatı yaptıracaksanız buna radyatörleri ve elektrik aksamınıda dahil ediniz ve araçta eski idare eder şeklinde hiçbir hortum bırakmayın hepsini değiştirin,soğutma sistemi düzgün çalışmayan bir motor kısa sürede çöp olmaya mahkumdur.

Mesaj Birleştirildi: Eylül 16, 2022, 09:42:48
Yağ konusunda şuan aracınızı bir müddet daha yürütmek için motül 300V serisini tavsiye ederim,bir miktar pahalıdır ama çok kaliteli bir yağdır.

Geçen hafta radyatörü komple Kale Marka ile değiştirdim. İşçilik dahil 2500TL mal oldu. Akma, sızma varmı diye şimdilik su var içinde. Hafta sonu  suyu boşalttırıp komple antifiriz ile doldurtacağım. Hortumlarda komple değişti. Elektrik kısmında herhangi bir sorunum yok şu an. Farlar sökülerek merceklerle birlikte temizlendi ve bende önümü görmeye başladım şükür.
Önder bey antifiriz için tavsiyem %50/50 seyreltilmiş şekilde koymanızı tavsiye ederim komple antifirizin hiçbir faydası olmaz,antifiriz su ile tepkimeye girince işe yarar.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.