Gönderen Konu: Otomatik şanzıman manuel mod sorunu  (Okunma sayısı 1637 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 5 kere teşekkür edildi
Otomatik şanzıman manuel mod sorunu
« : Ağustos 10, 2022, 17:55:05 »
Aracım 2022 1.5 Otomatik. Yokuş aşağı virajli bir yoldan inerken motor freni kullanmak için manuel moda aldım ve 2. Viteste yokuştan aşağı iniyorum. Devir saati 2500 civarına gelince bir anda deviri düşürüyor ve araç hızlanıyor daha sonra tekrar 2500 civarına devri getiriyor araç yavaşlamaya başlıyor. Tüm bunlar M2 vitesinde oluyor. Daha sonra yokuş aşağı düz bir yolda inerken tekrar manuel moda hızlı olduğum M4 veya M5 vitesinde indim yokuşu ve bu viteslerde herhangi bir devirde oynama olmadı hız hangi deviri gerektiriyorsa o viteste indim, çoğu zamanda 4000 devir civarlarinda indim. Sizce 2. Viteste yaptığı devir oynaklığı normal mi ? Manuel modun amacı viteste kalması değil mi zaten ?

Toyota Club Türkiye

Otomatik şanzıman manuel mod sorunu
« : Ağustos 10, 2022, 17:55:05 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '17
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik şanzıman manuel mod sorunu
« Yanıtla #1 : Ağustos 10, 2022, 18:07:59 »
Sizin modeldekinde varmı bilmiyorum ama 2017 multidrive s de yokuş aşağı inerken manuel moda almanıza gerek olmuyor araç eğimi hesaplayarak gerekli motor kompresyonu için deviri kendisi yükseltmektedir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik şanzıman manuel mod sorunu
« Yanıtla #2 : Ağustos 10, 2022, 19:17:30 »
Sizin modeldekinde varmı bilmiyorum ama 2017 multidrive s de yokuş aşağı inerken manuel moda almanıza gerek olmuyor araç eğimi hesaplayarak gerekli motor kompresyonu için deviri kendisi yükseltmektedir.
Onu denedim ama devri yükseltmedi. Motor frenini ben yaparım onda sıkıntı yok ama düzgün bir şekilde yapmıyor sadece

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '19
  • 162 kere teşekkür etti
  • 107 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik şanzıman manuel mod sorunu
« Yanıtla #3 : Ağustos 10, 2022, 22:19:16 »
Multidrave s şanzımanlı tüm corollalarda mantık aynı. 2017,2019,2022 fark etmez. Ben bu güne kadar yokuş aşağı manuele almadım. Gerekte yok çünkü frene dokununca devir yükseliyor ve motor freni devreye giriyor. M2' deki olayı çözemedim. Manuel modun amacı; kışın buzda ve karda rahat kalkış yapmak. Çukurlu ve stabilize yollarda yokuş çıkarken aracın sık sık vites değiştirip şanzıman ve baskı başataların aşırı ısınmasını engellemek. Yine çakıllı, stabilize ve dik yokuşlarda çıkarken vites küçültme büyütme yapmasın diye kullanılır. Bugüne kadar yukarıda saydıklarım yöntemleri kullandım. Ama hiç yokuş aşağı kullanmadım. Gerek de duymadım. Selamlar.
O

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik şanzıman manuel mod sorunu
« Yanıtla #4 : Ağustos 11, 2022, 09:13:37 »
Multidrave s şanzımanlı tüm corollalarda mantık aynı. 2017,2019,2022 fark etmez. Ben bu güne kadar yokuş aşağı manuele almadım. Gerekte yok çünkü frene dokununca devir yükseliyor ve motor freni devreye giriyor. M2' deki olayı çözemedim. Manuel modun amacı; kışın buzda ve karda rahat kalkış yapmak. Çukurlu ve stabilize yollarda yokuş çıkarken aracın sık sık vites değiştirip şanzıman ve baskı başataların aşırı ısınmasını engellemek. Yine çakıllı, stabilize ve dik yokuşlarda çıkarken vites küçültme büyütme yapmasın diye kullanılır. Bugüne kadar yukarıda saydıklarım yöntemleri kullandım. Ama hiç yokuş aşağı kullanmadım. Gerek de duymadım. Selamlar.
Teşekkür ederim cevap için açıklayıcı oldu. Yokuş aşağı inerken amacım sabit bir hızla inmekti ama M2'de tutmadı beni araç sürekli olarak devir düştü veya yükseldi. Siz yokuş aşağı inerken peki sürekli olarak motor freni devrede mi yoksa eğim azalınca veya frene uzun süre basmayınca motor freni devreden çıkıyor mu ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '19
  • 162 kere teşekkür etti
  • 107 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik şanzıman manuel mod sorunu
« Yanıtla #5 : Ağustos 11, 2022, 10:42:03 »
Teşekkür ederim cevap için açıklayıcı oldu. Yokuş aşağı inerken amacım sabit bir hızla inmekti ama M2'de tutmadı beni araç sürekli olarak devir düştü veya yükseldi. Siz yokuş aşağı inerken peki sürekli olarak motor freni devrede mi yoksa eğim azalınca veya frene uzun süre basmayınca motor freni devreden çıkıyor mu ?
Yokuş inerken motor freninin devreye girmesi için frene basmak gerekiyor. İstenilen hıza düşünce hafif freni bırakıyorum ya da tamamen frenden ayağımı çekiyorum. Eğer motor freni istediğim seviyede değil ise hızlanmak için hafif gaza basmak gerekiyor. Gaza basınca kademe kademe motor freni devre dışı kalıyor. Eğer aracı daha da yavaşlatmak istersem de frene basmaya devam ediyorum. Yokuş bitip düzlüğe girince motor freni devam ediyor. Devrede çıkması için yine gaza basmak gerekiyor. Tabi bunları manuel olarak da vites değiştirerek yaparsınız. Ama elle uğraşmak yerine her işi ayakla yapmak bana daha kolay geliyor. Bu dediklerimi bir kaç kere uygularsanız pratikleşiyorsunuz. Artık farkına varmadan bu işlemleri ayağınızla yaparsınız. Hiç manuel ile upraşmaya gerek yok. Bir de sizin araçlarda manuel mod 10 ileri sanal vites olduğu için hıza göre vitesi ayarlamanız çok zor olur. Manuel ile uğraşmak adamı daha çok yorar. Selamlar
O

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik şanzıman manuel mod sorunu
« Yanıtla #6 : Ağustos 11, 2022, 11:23:32 »
Yokuş inerken motor freninin devreye girmesi için frene basmak gerekiyor. İstenilen hıza düşünce hafif freni bırakıyorum ya da tamamen frenden ayağımı çekiyorum. Eğer motor freni istediğim seviyede değil ise hızlanmak için hafif gaza basmak gerekiyor. Gaza basınca kademe kademe motor freni devre dışı kalıyor. Eğer aracı daha da yavaşlatmak istersem de frene basmaya devam ediyorum. Yokuş bitip düzlüğe girince motor freni devam ediyor. Devrede çıkması için yine gaza basmak gerekiyor. Tabi bunları manuel olarak da vites değiştirerek yaparsınız. Ama elle uğraşmak yerine her işi ayakla yapmak bana daha kolay geliyor. Bu dediklerimi bir kaç kere uygularsanız pratikleşiyorsunuz. Artık farkına varmadan bu işlemleri ayağınızla yaparsınız. Hiç manuel ile upraşmaya gerek yok. Bir de sizin araçlarda manuel mod 10 ileri sanal vites olduğu için hıza göre vitesi ayarlamanız çok zor olur. Manuel ile uğraşmak adamı daha çok yorar. Selamlar
Anladım teşekkür ederim yanıt için. Dediginiz gibi 1-2 pratikten sonra alışırım. Ilk defa otomatik kullanınca hâlâ manuel vitesin etkileri sürüyor doğal olarak. Son olarak aracın M2 de viteste tutmaması anormal değil mi ? Deneyebilir misiniz sizin araçta. Yokuş aşağı aracı M2'de tutmadı bir türlü.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '19
  • 162 kere teşekkür etti
  • 107 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik şanzıman manuel mod sorunu
« Yanıtla #7 : Ağustos 11, 2022, 12:17:02 »
Anladım teşekkür ederim yanıt için. Dediginiz gibi 1-2 pratikten sonra alışırım. Ilk defa otomatik kullanınca hâlâ manuel vitesin etkileri sürüyor doğal olarak. Son olarak aracın M2 de viteste tutmaması anormal değil mi ? Deneyebilir misiniz sizin araçta. Yokuş aşağı aracı M2'de tutmadı bir türlü.

Bir yokuşta deniyeyim. Ama yukarıda dediğim gibi, benim araç manuelde sanal 7 ileri, sizin 10 ileri. Devir aralıkları aynı olmaz. Tabi bir de yokuşun eğimi de yokuştaki hız da önemli etken. Denediğimde buraya yazarım.
O

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomatik şanzıman manuel mod sorunu
« Yanıtla #8 : Ağustos 11, 2022, 13:27:09 »

Bir yokuşta deniyeyim. Ama yukarıda dediğim gibi, benim araç manuelde sanal 7 ileri, sizin 10 ileri. Devir aralıkları aynı olmaz. Tabi bir de yokuşun eğimi de yokuştaki hız da önemli etken. Denediğimde buraya yazarım.
Benim için önemli olan viteste tutup tutmadığı. Devir veya hız önemli değil. Çünku benim araç da M4 de viteste tuttu motor freni hep devredeydi ama M2 de viteste tutmadığı için devir düşüyor ve motor freni devreden çıkıp geri giriyordu. Sadece M2 de viteste tutuyor mu onu merak ediyorum.