Gönderen Konu: Klima  (Okunma sayısı 3203 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Klima
« Yanıtla #20 : Ağustos 31, 2022, 00:04:47 »
Cevaplar güzel, devam edelim bence.
Egzoz dışarı salınıyor diyelim, oda tam yalıtımlı (bu da ayrı bir konu).
İleriki aşamada işin içine basıncı ekleriz.

PV=nRT

Ödülüm nerede  :D


Toyota Club Türkiye

Ynt: Klima
« Yanıtla #20 : Ağustos 31, 2022, 00:04:47 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Klima
« Yanıtla #21 : Ağustos 31, 2022, 17:59:50 »
Hocam egzoz dışarı salınıyorsa ortam ısınır hemde hızlı bir şekilde. Klimanın gücü egzozu bastırmaya yetmez.
Kapalı otoparkın dışını salınıyor.

PV=nRT

Ödülüm nerede  :D


Gerçekten böyle, ödüllü bir organizasyon yapabiliriz. Zamanında farklı şekillerdr yapmıştık.

Cevaplar için biraz daha düşünmek lazım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '13
  • 227 kere teşekkür etti
  • 187 kere teşekkür edildi
Ynt: Klima
« Yanıtla #22 : Ağustos 31, 2022, 20:43:09 »
Teknik bilgim yok, kendi düşüncem ve değerlendirmelerimi yazmak istiyorum.

Garajda araç çalışırken motor ısı yayacak. Su sıcaklığı sürekli 85-90 derece arası, motor iç yanma sıcaklığı 300 dereceleri bulurken blok ve egzoz sıcaklığı da 100 derece civarı olacaktır. Bu durumda ortamda sürekli şekilde 100 derecelik bir sıcaklık varken, klima sürekli çalışarak bu havayı 18 dereceye düşürmeye çalışacak.

Her klimanın soğutabileceği m³ bellidir ve araç klimaları da araç içini soğutmak için tasarlanmıştır.

Ayrıca klima soğutmaya çalıştıkça klima gazı ısınacak bunu soğutmak için sürekli fan çalışacak ve radyatörde ki sıcak havayı sürekli ortama salacak.

Böyle bir ortamda garajın içerisinde soğuma sağlanacağını sanmıyorum. Ancak araç içi soğuk olacaktır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Klima
« Yanıtla #23 : Eylül 01, 2022, 08:35:29 »
Hakan hocam soruda eksik olan kısım garajın kaç m² olduğu,diğer önemli kısım ise aracın klimasının ne kadar alana yeteceği,
Başa dönecek olursak malesef çok bişey fark etmez birincisi motor çalışacak ısı yayacak ikincisi klima gazının yaydığı ısı olacak bir yandan soğuk hava üflerken diğer yandan motor ve klimadan ısı yayılacak,alan m² si de büyükse sorun daha büyük olacak.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Klima
« Yanıtla #24 : Eylül 01, 2022, 18:52:49 »
Yaklaşımlar, fikir yürütmeler çok güzel.

Erhan Bey doğru açıdan yaklaşmış. Aslında alanın m^3 değeri süreyi etkiler Ümit Bey, aşırı değerler olmadığı sürece sonucu etkilemez.
Aracın motoru da garaj dışında olsa, klima sisteminin mantığı gereği dış ünite daima ısı üretecektir, iç ünite ise sıcaklığı düşürmeye çalışacaktır. Araç hareket etmediğinden, klima radyatörü sadece fanla soğumaya çalışacaktır.
Aslında buzdolabı mantığı ile düşünülebilir. Evde her yeri yalıtıp, buzdolabının kapısını açarak evi soğutmak mümkün değil.