Gönderen Konu: 2012_2013 model yarislerde vites durumu  (Okunma sayısı 825 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '07
  • 425 kere teşekkür etti
  • 307 kere teşekkür edildi
2012_2013 model yarislerde vites durumu
« : Temmuz 28, 2022, 00:00:42 »
Arkadaslar malum sari siteye 2012_2013 model yaris bakayim dedim ama bu modellerde hem manuel hem yari otomatik hem tam otomatik olarak vites secenekleri var. Fotolardan baktigimda tam ve yari otomatiklet ayni gorunuyor. Bu kasalarda vites durumu nedir?

Ben manuel ve tam otomatik(cvt) olarak biliyorum ama herhalde kullananlarin vardir bir bildigi...
E 12 corolla2007
Xp9 yaris2 2007

Toyota Club Türkiye

2012_2013 model yarislerde vites durumu
« : Temmuz 28, 2022, 00:00:42 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: 2012_2013 model yarislerde vites durumu
« Yanıtla #1 : Temmuz 28, 2022, 01:53:14 »
Arkadaslar malum sari siteye 2012_2013 model yaris bakayim dedim ama bu modellerde hem manuel hem yari otomatik hem tam otomatik olarak vites secenekleri var. Fotolardan baktigimda tam ve yari otomatiklet ayni gorunuyor. Bu kasalarda vites durumu nedir?

Ben manuel ve tam otomatik(cvt) olarak biliyorum ama herhalde kullananlarin vardir bir bildigi...
Yarı otomatik olanlar dizeldir, Toyota'nın dizel tam otomatiği yok,cvt şanzımanlar manuel modda kullanım imkanı sağladı için yarı otomatik olarak geçiyor,tam otomatikler eski tork konvertörlü şanzımanlar da vardı,aslında cvt şanzımanlar da vites yok yazılımsal olarak devir belirlenmiş o devir aralığında bir üst veya alt vitese geçmiş gibi hareket ediyor.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '07
  • 425 kere teşekkür etti
  • 307 kere teşekkür edildi
Ynt: 2012_2013 model yarislerde vites durumu
« Yanıtla #2 : Temmuz 28, 2022, 03:02:49 »
Yarı otomatik olanlar dizeldir, Toyota'nın dizel tam otomatiği yok,cvt şanzımanlar manuel modda kullanım imkanı sağladı için yarı otomatik olarak geçiyor,tam otomatikler eski tork konvertörlü şanzımanlar da vardı,aslında cvt şanzımanlar da vites yok yazılımsal olarak devir belirlenmiş o devir aralığında bir üst veya alt vitese geçmiş gibi hareket ediyor.

Yani 2012_2013 yarislerde otomatik dedikten sonra hepsi cvt sorun cikarmayan tam otomatik oluyor degil mi?

Eski bildigimiz mmtler ( yari otomatik geciyordu) gibi degil.
Mesela buna yari otomatik yazmislar  ama 9. Fotoda vites tam otomatik gosteriyor

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-toyota-en-fulu-plusdusuk-kilometre-plusotomatik-1041353285/detay
E 12 corolla2007
Xp9 yaris2 2007

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Ynt: 2012_2013 model yarislerde vites durumu
« Yanıtla #3 : Temmuz 28, 2022, 08:11:43 »
Benzinlide cvt kullanılıyor, dizelde en son mmt-i yani robotize kullanılıyordu. Benzinli yani cvt almanızı öneririm. Aslında cvt de tam otomatik ama Ümit Hocamın da dediği gibi manuel kullanma fırsatı da verdiği için yarı otomatik olarak geçiyor. Cvt, tam otomatik yani tork konvektörlüden kesinlikle  daha az yakıyor. Fotoğraftaki cvt yani sorunsuz otomatik şanzıman alınabilir ama mmt-i ( robotize) şanzumanı tavsiye etmem zaten Toyota son modellerinde yani 2013'ten sonra  mmt-i şanzumanı kullanmıyor.




Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '07
  • 425 kere teşekkür etti
  • 307 kere teşekkür edildi
Ynt: 2012_2013 model yarislerde vites durumu
« Yanıtla #4 : Temmuz 28, 2022, 11:10:02 »
Benzinlide cvt kullanılıyor, dizelde en son mmt-i yani robotize kullanılıyordu. Benzinli yani cvt almanızı öneririm. Aslında cvt de tam otomatik ama Ümit Hocamın da dediği gibi manuel kullanma fırsatı da verdiği için yarı otomatik olarak geçiyor. Cvt, tam otomatik yani tork konvektörlüden kesinlikle  daha az yakıyor. Fotoğraftaki cvt yani sorunsuz otomatik şanzıman alınabilir ama mmt-i ( robotize) şanzumanı tavsiye etmem zaten Toyota son modellerinde yani 2013'ten sonra  mmt-i şanzumanı kullanmıyor.

Bende siteye baktigim zaman 2012 den sonra tam otomatige gectigini biliyorum ancak otomobil sahipleri yari otomatik olarak yazinca şüpheye düştüm..

Cvtlerdeki f1 kulakcikla araci manuel olarak kullanmak ilerisi icin herhangi bir sıkıntı cikarir mi veya kulakciklar butun cvt lerde var mi?
E 12 corolla2007
Xp9 yaris2 2007

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: 2012_2013 model yarislerde vites durumu
« Yanıtla #5 : Temmuz 28, 2022, 11:54:12 »
Bende siteye baktigim zaman 2012 den sonra tam otomatige gectigini biliyorum ancak otomobil sahipleri yari otomatik olarak yazinca şüpheye düştüm..

Cvtlerdeki f1 kulakcikla araci manuel olarak kullanmak ilerisi icin herhangi bir sıkıntı cikarir mi veya kulakciklar butun cvt lerde var mi?
Vites durumunu genelde sistem kendisi belirliyor,mesela DSG de yarı otomatik olarak geçiyor,kulakçıkla kullanmak herhangi bir sıkıntı çıkartmaz, zaten siz kulakçıktan yönetsenizde gerektiği zaman sistem kendisi müdahale ediyor mesela araç 5.viteste zorlanıyor ama siz kulakçıktan vites küçültmüyorsanız kendisi otomatik düşürüyor,bütün cvt lerde yok diye hatırlıyorum,pakete göre değişiklik sağlıyor olması gerekiyordu.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '07
  • 425 kere teşekkür etti
  • 307 kere teşekkür edildi
Ynt: 2012_2013 model yarislerde vites durumu
« Yanıtla #6 : Temmuz 28, 2022, 13:36:50 »
Vites durumunu genelde sistem kendisi belirliyor,mesela DSG de yarı otomatik olarak geçiyor,kulakçıkla kullanmak herhangi bir sıkıntı çıkartmaz, zaten siz kulakçıktan yönetsenizde gerektiği zaman sistem kendisi müdahale ediyor mesela araç 5.viteste zorlanıyor ama siz kulakçıktan vites küçültmüyorsanız kendisi otomatik düşürüyor,bütün cvt lerde yok diye hatırlıyorum,pakete göre değişiklik sağlıyor olması gerekiyordu.

O zaman f1 olsun olmasin farketmiyor. Hepsi ayni.. Hatta f1 bir tık daha avantajli gibi mi?
E 12 corolla2007
Xp9 yaris2 2007

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Ynt: 2012_2013 model yarislerde vites durumu
« Yanıtla #7 : Temmuz 28, 2022, 13:48:59 »
O zaman f1 olsun olmasin farketmiyor. Hepsi ayni.. Hatta f1 bir tık daha avantajli gibi mi?

f1 vites yani  direksiyon arkasındaki kulakçıklı vites genelde en dolu paketlerde oluyor. Toyota, son modellerinde f1 yerine vites üzerinden + ve - işaretli manuel vites kullanma seçeneğini sunan yönetimi tercih etmeye başladı. ( artıda vites yükseltiyorsunuz, ekside vites düşürüyorsunuz)

İkisi de aynı mantık F1'i daha çok Honda kullanıyor, vites üzerinden manuel değişikliği de Toyota kullanıyor, ikisi de aynı sonuçta .ikisinde de amaç otomatikten sıkılanlara manuel kullanma imkanı sunmak. Toyota'nınki vites üzerinden yapıldığı için daha gerçekçi gibi geliyor bana. F1 biraz bilgisayar oyunu gibi onun da hastaları da var tabi. Zevk meselesi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '07
  • 425 kere teşekkür etti
  • 307 kere teşekkür edildi
Ynt: 2012_2013 model yarislerde vites durumu
« Yanıtla #8 : Temmuz 28, 2022, 14:36:36 »
İkiside sorunsuzsa f1 tercih edilir o zaman...
E 12 corolla2007
Xp9 yaris2 2007

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: 2012_2013 model yarislerde vites durumu
« Yanıtla #9 : Temmuz 28, 2022, 18:46:50 »
İkiside sorunsuzsa f1 tercih edilir o zaman...
F1 kulakçıkları biraz daha hassas (bozulma yönünden tabi bu güne kadar pek duymadım) direksiyon spirali üzerinden yönetim sağladığı için daha komplike bir parça,bazı Corolla modellerinde spiral arızası olmuştu ama Yaris özelinde böyle bir sorun duymadım,kullanımı daha kolay geliyor,direksiyondan el çekmeden direk vites değiştirmek daha basit oluyor.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.