Gönderen Konu: Japonlar, Çevreci Yakıt Teknolojileri Üzerinde Çalışıyor!  (Okunma sayısı 554 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi

Toyota ve Subaru Başı Çekecek!


Ulaştırma endüstrisi şu anda en büyük geçiş dönemini yaşıyor. Düşünün bir… Bundan 10 sene önce kim otomobillerin, petrol yakıtlı motorlar yerine, ev elektriğinden güç alacağını tahmin edebilirdi? Tahmin etmek bir yana bu değişimin bu kadar hızlı gerçekleşeceğini kim söyleyebilirdi ki?

Şu an bir muallak söz konusu orası kesin. Verimli içten yanmalı motorları mı kullanacağız? Hidrojen yakıt hücreli araçlar mı? Yoksa pil teknolojisinin gelişmesini beklerken gerçekçi menzillerden hala çok uzakta olan elektrikli araçlar mı? Hangi teknolojinin kullanılabilir olduğunu elbette zaman gösterecek.

Bununla birlikte birçok otomobil üreticisi içten yanmalı motorları tekrar kullanmak istemiyor gibiler çünkü elektrikli araçlara yapılan yatırımlar milyonlarca dolar değerinde.

Ancak yine de Toyota, Subaru, Suzuki, Daihatsu, ENOS Corporation, ve Toyota Tsusho Corporation şirketleri bu yıl , 1 Temmuz’da yeni bir araştırma derneği kurdular. Bu şirketler yakıt üretme sürecini verimli hale getirmenin yollarına odaklanacak ve yakıtları daha az kirli ve etkili hale getirmek için çalışmalar yapacak. Bu derneğin bir ismi de var tabii ki. Yeni Nesil Otomobil Yakıtları için Biyokütle Araştırma İnovasyonu Derneği. İsmi biraz uzun değil mi?

Bu şirketler tarafından yapılan bir basın açıklaması bulunuyor elbette. Bu açıklamada ilgili şirketlerin bu derneğin çatısı altında biyokütle kullanımı ile ilgili teknolojik araştırmalar yapıp bu araştırmaları teşvik edeceği söyleniyor. Ayrıca projede hidrojen, oksijen ve CO2 sirkülasyonu yoluyla biyoetanol yakıtının verimli üretim yolları da incelenecek.

Dernek biyoetanol için üretim tesisleri de kuracak!

Derneğin çalıştığı diğer bir alan ise hidrojen üretimi esnasında yüksek konsantrasyona sahip olan yan ürün oksijeni üzerine yapılan araştırmalar.

Kısa bir süre önce Porsche, sentetik yakıt üretim tesisleri geliştiren Santiago de Chile merkezli bir şirket olan HIF Global LLC’ye 75 milyon dolarlık bir yatırım yaptı. Stuttgart merkezli üretici yeşil yakıt teknolojini motor sporlarında kullanmayı planlıyor ancak önce standart yol otomobilleriyle bir test yapmak istiyor. Lamborghini ise, sentetik yakıtlarla 2030’dan sonra da içten yanmalı motorlara destek vermek istiyor gibi görünüyor.


Kaynak: https://tr.motor1.com/news/599721/toyota-subaru-cevreci-yakit-teknolojileri/

Yazan: Mert Gökhan









Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Japonlar, Çevreci Yakıt Teknolojileri Üzerinde Çalışıyor!
« Yanıtla #1 : Temmuz 22, 2022, 11:38:42 »
Toyota ve Subaru Başı Çekecek!


Ulaştırma endüstrisi şu anda en büyük geçiş dönemini yaşıyor. Düşünün bir… Bundan 10 sene önce kim otomobillerin, petrol yakıtlı motorlar yerine, ev elektriğinden güç alacağını tahmin edebilirdi? Tahmin etmek bir yana bu değişimin bu kadar hızlı gerçekleşeceğini kim söyleyebilirdi ki?

Tahmin etmeye gerek yok adamlar 1835 de ilk elektrikli araçlarını üretmişler,1900 yılında altın çağını yaşamış, Newyork sokaklarında ticari taksi olarak kullanılmış, önümüzdeki 10 yıl değil 50 yılın bile teknolojisi hazır bekliyor ellerinde yatırım öyle bir anda ortaya çıkan ve piyasaya sunulan bişey değil,gelişmiş toplumlarda ve toplumu temsil eden devletlerde ekonomi,yatırım,sanayi,teknoloji planları 10,20,ve50 yıllık olarak yapılır.

Şu an bir muallak söz konusu orası kesin. Verimli içten yanmalı motorları mı kullanacağız? Hidrojen yakıt hücreli araçlar mı? Yoksa pil teknolojisinin gelişmesini beklerken gerçekçi menzillerden hala çok uzakta olan elektrikli araçlar mı? Hangi teknolojinin kullanılabilir olduğunu elbette zaman gösterecek.

Kullanılacak teknoloji orta verimlilikte olan yakıt hücresi veya pil teknolojisi,hiçbir zaman çok verimli sorunsuz sistem üretip satmazlar çünkü adamlar yedek parçadan para kırmanın derdinde,yeni nesil EV araçlarda bozulacak arıza yapacak parça diğer araçlara göre çok düşük olduğu ve bakım aralığında normal araçlardan çok daha uzun olduğu için batarya vs gibi yerlerden para kazanma derdine girerler


Bununla birlikte birçok otomobil üreticisi içten yanmalı motorları tekrar kullanmak istemiyor gibiler çünkü elektrikli araçlara yapılan yatırımlar milyonlarca dolar değerinde.

İçten yanmalı motor kullanmasalarda bunlara sağlayacakları 10 yıllık parça desteği bile kendileri için bir kazanç kapısı,bizim gibi ülkeler için üretime devam ederler çünkü hâlâ karbon nötr olamıyoruz, iklim zirvesinde Amerika ve Avrupa 2035 yılından sonra karbon nötr olacağını açıklarken bizimkiler aksine sera gazında artış olacağı bildirisinde bulunuyor.

Ancak yine de Toyota, Subaru, Suzuki, Daihatsu, ENOS Corporation, ve Toyota Tsusho Corporation şirketleri bu yıl , 1 Temmuz’da yeni bir araştırma derneği kurdular. Bu şirketler yakıt üretme sürecini verimli hale getirmenin yollarına odaklanacak ve yakıtları daha az kirli ve etkili hale getirmek için çalışmalar yapacak. Bu derneğin bir ismi de var tabii ki. Yeni Nesil Otomobil Yakıtları için Biyokütle Araştırma İnovasyonu Derneği. İsmi biraz uzun değil mi?

Bu şirketler tarafından yapılan bir basın açıklaması bulunuyor elbette. Bu açıklamada ilgili şirketlerin bu derneğin çatısı altında biyokütle kullanımı ile ilgili teknolojik araştırmalar yapıp bu araştırmaları teşvik edeceği söyleniyor. Ayrıca projede hidrojen, oksijen ve CO2 sirkülasyonu yoluyla biyoetanol yakıtının verimli üretim yolları da incelenecek.

Dernek biyoetanol için üretim tesisleri de kuracak!

Derneğin çalıştığı diğer bir alan ise hidrojen üretimi esnasında yüksek konsantrasyona sahip olan yan ürün oksijeni üzerine yapılan araştırmalar.

Milletteki dernekler endüstriyel alanda AR-GE yapıyor bizdekilerde üyelerden para toplama derdinde,yaşlıların oturup siyaset konuşup pişmirik oynadığı mekan durumunda.


Kısa bir süre önce Porsche, sentetik yakıt üretim tesisleri geliştiren Santiago de Chile merkezli bir şirket olan HIF Global LLC’ye 75 milyon dolarlık bir yatırım yaptı. Stuttgart merkezli üretici yeşil yakıt teknolojini motor sporlarında kullanmayı planlıyor ancak önce standart yol otomobilleriyle bir test yapmak istiyor. Lamborghini ise, sentetik yakıtlarla 2030’dan sonra da içten yanmalı motorlara destek vermek istiyor gibi görünüyor.

Vay be adamlar yakıt üretim teknolojisi için 75 milyon dolar yatırım yapıyor,ne getireceği belirsiz için adamalr yatırım yapıyorlar ve teknolojileri her geçen gün ileriye gidiyor,bizde nerelere harcıyoruz paramızı,yazmama gerek yok herhalde.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.