Gönderen Konu: Gaz Pedalı Açısı/ Motor devri uyumsuzluğu  (Okunma sayısı 1143 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 98000
  • Model Yılı: '15
  • 10 kere teşekkür etti
Gaz Pedalı Açısı/ Motor devri uyumsuzluğu
« : Temmuz 21, 2022, 23:48:47 »
Merhabalar. 2015 model makyajlı kasa manüel şanzımanlı 1.6 Auris kullanıyorum ve gaz pedalının tuhaf çalışma şeklinden şikayetçiyim. Yani araç boştayken devri ayarlamak imkansız gibi bir şey çünkü gaz pedalı ve devir saati kesinlikle senkronize uyum içinde değil. Bilhassa vites düşerken devir eşleme yapmaya müsaade etmiyor ve çok can sıkıyor. Konuyla ilgili uygulanabilecek bir çözüm var mı yoksa motorun temel yazılımıyla ilgili bir durum mu bilgisi olan biri aydınlatırsa çok mutlu olurum 🙏🏻

Toyota Club Türkiye

Gaz Pedalı Açısı/ Motor devri uyumsuzluğu
« : Temmuz 21, 2022, 23:48:47 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Gaz Pedalı Açısı/ Motor devri uyumsuzluğu
« Yanıtla #1 : Temmuz 22, 2022, 00:20:36 »
Merhabalar. 2015 model makyajlı kasa manüel şanzımanlı 1.6 Auris kullanıyorum ve gaz pedalının tuhaf çalışma şeklinden şikayetçiyim. Yani araç boştayken devri ayarlamak imkansız gibi bir şey çünkü gaz pedalı ve devir saati kesinlikle senkronize uyum içinde değil. Bilhassa vites düşerken devir eşleme yapmaya müsaade etmiyor ve çok can sıkıyor. Konuyla ilgili uygulanabilecek bir çözüm var mı yoksa motorun temel yazılımıyla ilgili bir durum mu bilgisi olan biri aydınlatırsa çok mutlu olurum 🙏🏻
Araç boştayken devrin neyini ayarlamak istiyorsunuz,viteste gaza basarken devir hızdan bağımsız fazla yükseliyorsa ve araç hızlanmıyor ama motor devri artıyorsa debriyaj seti yani baskı balata bitmiştir.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 98000
  • Model Yılı: '15
  • 10 kere teşekkür etti
Ynt: Gaz Pedalı Açısı/ Motor devri uyumsuzluğu
« Yanıtla #2 : Temmuz 22, 2022, 00:32:39 »
Şimdi üstadım şöyle basit bir örnekle açıklayayım. Farz edelim 4. Viteste 80 km hızla takribi 2500 devirde ilerliyoruz. İleride kırmızı ışık görüyoruz ve hafiften yavaşlamak için frene hiç basmadan arabayı 3'e çekmek istiyoruz. Sabit süratte ilerlerken vitesi 4'ten 3'e alacağımız için devir 2500'den ortalama 3000 civarına yükselecek doğal olarak. Debriyaja basıp vites topuzunu 3'e aldık mı, ayağımızı debriyajdan çekmeden önce gaza hafifçe dokunup motoru 3000 devre yükseltip ondan sonra debriyajı bırakırız ya hani. İşte bu araçta mümkün değil çünkü gaz pedalı açısı ile motor devri senkronize hareket etmiyor. Bir türlü 3000 devri tutturamıyorum. İlk kez bu araçta karşılaştığım bir durum olduğu için böyle uzun uzun açıklamak zorunda kaldım çünkü adına ne denir bilemiyorum yani. Yine de teşekkürler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 175000
  • Model Yılı: '06
  • 7 kere teşekkür etti
  • 9 kere teşekkür edildi
Ynt: Gaz Pedalı Açısı/ Motor devri uyumsuzluğu
« Yanıtla #3 : Temmuz 22, 2022, 01:27:25 »
2006 model 1.6 motor manüel şanzıman toyota ben de çok uzun yıllar kullandım, motor freni ile yavaşlamayı da sık sık kullanırım, ama “ motor devir eşleştirme” ihtiyacı hiç duymadım… vitesi bir alt vitese düşürüp debriyajdan ayağınızı yavaşça kaldırdığınızda motor devir kendini ayarlıyor, gaz pedalı ile birşey yapmaya gerek kalmıyor. Bu araçlarda şanzımanlar senkromeçli diye biliyorum ve vites düşürmelerde kendini ayarlıyor zaten, Sizin “ motor devir eşleştirme” ihtiyacını tam anlayamadım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 98000
  • Model Yılı: '15
  • 10 kere teşekkür etti
Ynt: Gaz Pedalı Açısı/ Motor devri uyumsuzluğu
« Yanıtla #4 : Temmuz 22, 2022, 08:41:04 »
Hocam haklısınız modern araçların neredeyse tamamında olduğu gibi bunlarda da senkromeç mevcut fakat bahsetmiş olduğum vites değiştirme tekniği İngilizce literatürde "Double Clutch" Türkçe'de ise "Devir Eşleştirme" ismiyle anılan oldukça standart bir sürüş tekniğidir. Baskı balata ömrünü oldukça uzatabilen bir yöntemdir. Bize de babamız zamanında bu şekilde öğretmiş el alışkanlığı olmuş anlayacağınız. Ama anladığım kadarıyla bu durumun bir çaresi yok, olsaydı sizler gibi tecrübeli Toyotacı abilerimin haberi olurdu diye düşünüyorum. İlgilenip bilgi paylaştığınız için teşekkür ederim. Güvenli sürüşler dilerim  :) :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Gaz Pedalı Açısı/ Motor devri uyumsuzluğu
« Yanıtla #5 : Temmuz 22, 2022, 10:46:02 »
Baskı balatanın ömrünü uzatmaya hiçbir faydası olmaz o işin,zaten debriyaja bastığınız zaman çok azda olsa balata dönmeye devam ediyor,motor devride hemen dip yapmıyor aksine japon gruplarında özellikle vvt ve sonrası motorlarda debriyaja bastığınız zaman motor devri 2 , 3 saniye daha yüksek kalır,sizde o aralıkta vitesi değiştirirsiniz yani işin Türkçe meali sizin yapmaya çalıştığınızı japon amcalar zaten düşünmüş ve gaz kelebeği ne müdahale etmişler,siz normal sürüş yapın araç herşeyi kendisi ayarlıyor zaten,gaz kelebeği de yazılımsal olarak işlev var,gaz debriyaj siz gazı bıraksanız bile 3 saniye daha hava emiş kademeli olarak devam ediyor yani motor devri yüksek kalıyor.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 210000
  • Model Yılı: '08
  • 20 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Gaz Pedalı Açısı/ Motor devri uyumsuzluğu
« Yanıtla #6 : Şubat 21, 2024, 13:50:20 »
Şikayeti tam olarak anlayabilmek var bende aracı yeni aldım gaz pedali ile motor tepkimesi zayıf mutlaka vardır bir sebebi şuana kadar kaç tane corolla aracım oldu Toyota ya yabancı biride değilim gaza basınca geç tepkime alıyor mesela ilk kalkışta 1. Vitese takınca bazen araba stop edecek gibi oluyor ve arkadaşın da dediği gibi vites düşürmelerdede sorun oluyor bu yani gaza basınca 2 saniye sonra devir yükseliyor gibi özet olarak
ÇIKARIM SENLE HER YOLA TOYOTA...