Herkese merhaba. 2021 Vision 1.5 dynamic force multidrive s aracıma paddle shift taktım. Söz konusu işlem çok komplike bir işlem olduğundan uzun sürdü. Yaklaşık 3 saat süren işlemde ön döşün sol tarafı ve orta konsol tamamen söküldü. Araçta hiç kablo kesimi yapılmadı. Sadece bazı soketlere kablolar yerleştirildi. Aynı şekilde araca herhangi bir yazılımsal müdahalede de bulunulmadı.
Paddle shiftler ve direksiyon arka kapağı Çinden geldi ve aslında Toyota Camry direksiyonu için üretilmiş. Direksiyonla birebir uyum içerisinde olmayan arka kapak ile ön taraf arasında görüntü farklılığı oluşmaması için, ön tarafta aşağıdaki boşluğa N11'den alınan kapak takıldı. Böylece görüntü orjinalmiş gibi bir hal aldı. Parça şurada:
https://www.google.com/search?q=trendyol+corolla+direksiyon&sxsrf=APq-WBt3vlQVBC9lLhiK7lJZbjNLaSGzwg:1650876849576&source=lnms&tbm=shop&sa=X&ved=2ahUKEwjG5r7B6673AhXhSPEDHVndAZgQ_AUoAXoECAEQAw&biw=1397&bih=639&dpr=1.38#spd=260603992847687804Kullanımına gelecek olursak; paddle shiftler hem D hem de M'de çalışıyorlar. Montajdan sonra uzun yolda 1000 küsür km yol yaptım ve sürekli paddle shiftleri kullandım. O yüzden bayağı tecrübe etme şansım oldu. Kolay olandan başlayalım: M modunda paddle shiftler olması gerektiği gibi çalışıyor. Serbest bir şekilde vites arttırıp azalatabiliyorsunuz. Ekranda da M1 M2 şeklinde M10'a kadar bilgi görebiliyorsunuz. Manuel de olsa vites bazı durumlarda otomatik olarak düşürülüp arttırılıyor. Ama sistemin otomatik müdahale aralığı çok geniş. Mesela M4'te yavaşlamaya başladığınızda kendi vites düşürmezken kırmızı ışıkta durduğunuzda bir anda M1'e düşürüyor. Aynı şekilde devir normalde 7000, spor modda ise 7000-8000 aralığına geldiğinde araç kesiciye girmeden otomatik olarak vites yükseltiyor.
D modunda ise sistem daha çok müdahale ediyor ve belirli bir süre sonra paddle shift kullanarak manuel olarak müdahale etmeyeceğinizi düşünerek geri D'ye geçiyor. Aynı şekilde ekrandan D1-D10 arası vitesleri görebiliyorsunuz. Ancak manuel moddan farklı olarak D'de iken paddle shifte dokunduğunuzda direk vites küçültüp büyütmüyor. İlk basışta o an hangi viteste olduğunuzu ekranda gösteriyor. Atıyorum D6 yazıyor. Sonra bir daha bastığınızda vites küçültüyor ya da büyütüyor. Bu arada araç normal devirlerdeyken yani motor bağırmıyorken paddle shift + hiç bir şekilde vites arttırmıyor. M'de araç çekmese bile arttıryordu. İhtiyaç olmadığı halde paddle shift - ile vites küçültmeye çalıştığınızda devir çok yükseldiğinde sizi bip sesiyle uyararak vites küçültmüyor benzer bir şekilde.
İki paddle shifte aynı anda bastığınızda boşa geçme gibi bir durum yok. Aynı şekilde hem paddle shifte hem vites topuzundaki manuel shifte aynı anda (aynı doğrultuda ya da farklı doğrultuda olduğu farketmeksizin) bastığınızda sadece birini algılıyor.
Hız sabitleyici ile ilişkisine gelecek olursak; M'de zaten hız sabitleyici aktif olmuyor ve kalmıyor. D'de ise paddle shifte dokunduğunuz anda iptal oluyor ve atıyorum D5'ten D'ye geçmeden yeniden hız sabitleyiciyi açamıyorsunuz.
Şimdilik gözlemlerim bunlar. Sorularınız ve denememi istediğiniz bir şey olursa yazarsanız elimden geleni yapmaya çalışırım.
Mesaj Birleştirildi: [time]25 Nis, 2022 11:52[/time]
Mesaj Birleştirildi: [time]Nisan 25, 2022, 11:52:47[/time]