Gönderen Konu: Corolla 2019+ E210 1.5 Paddle Shift izlenimleri  (Okunma sayısı 1742 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Corolla 2019+ E210 1.5 Paddle Shift izlenimleri
« : Nisan 25, 2022, 11:51:02 »
Herkese merhaba. 2021 Vision 1.5 dynamic force multidrive s aracıma paddle shift taktım. Söz konusu işlem çok komplike bir işlem olduğundan uzun sürdü. Yaklaşık 3 saat süren işlemde ön döşün sol tarafı ve orta konsol tamamen söküldü. Araçta hiç kablo kesimi yapılmadı. Sadece bazı soketlere kablolar yerleştirildi. Aynı şekilde araca herhangi bir yazılımsal müdahalede de bulunulmadı.

Paddle shiftler ve direksiyon arka kapağı Çinden geldi ve aslında Toyota Camry direksiyonu için üretilmiş. Direksiyonla birebir uyum içerisinde olmayan arka kapak ile ön taraf arasında görüntü farklılığı oluşmaması için, ön tarafta aşağıdaki boşluğa N11'den alınan kapak takıldı. Böylece görüntü orjinalmiş gibi bir hal aldı. Parça şurada: https://www.google.com/search?q=trendyol+corolla+direksiyon&sxsrf=APq-WBt3vlQVBC9lLhiK7lJZbjNLaSGzwg:1650876849576&source=lnms&tbm=shop&sa=X&ved=2ahUKEwjG5r7B6673AhXhSPEDHVndAZgQ_AUoAXoECAEQAw&biw=1397&bih=639&dpr=1.38#spd=260603992847687804

Kullanımına gelecek olursak; paddle shiftler hem D hem de M'de çalışıyorlar. Montajdan sonra uzun yolda 1000 küsür km yol yaptım ve sürekli paddle shiftleri kullandım. O yüzden bayağı tecrübe etme şansım oldu. Kolay olandan başlayalım: M modunda paddle shiftler olması gerektiği gibi çalışıyor. Serbest bir şekilde vites arttırıp azalatabiliyorsunuz. Ekranda da M1 M2 şeklinde M10'a kadar bilgi görebiliyorsunuz. Manuel de olsa vites bazı durumlarda otomatik olarak düşürülüp arttırılıyor. Ama sistemin otomatik müdahale aralığı çok geniş. Mesela M4'te yavaşlamaya başladığınızda kendi vites düşürmezken kırmızı ışıkta durduğunuzda bir anda M1'e düşürüyor. Aynı şekilde devir normalde 7000, spor modda ise 7000-8000 aralığına geldiğinde araç kesiciye girmeden otomatik olarak vites yükseltiyor.

D modunda ise sistem daha çok müdahale ediyor ve belirli bir süre sonra paddle shift kullanarak manuel olarak müdahale etmeyeceğinizi düşünerek geri D'ye geçiyor. Aynı şekilde ekrandan D1-D10 arası vitesleri görebiliyorsunuz. Ancak manuel moddan farklı olarak D'de iken paddle shifte dokunduğunuzda direk vites küçültüp büyütmüyor. İlk basışta o an hangi viteste olduğunuzu ekranda gösteriyor. Atıyorum D6 yazıyor. Sonra bir daha bastığınızda vites küçültüyor ya da büyütüyor. Bu arada araç normal devirlerdeyken yani motor bağırmıyorken paddle shift + hiç bir şekilde vites arttırmıyor. M'de araç çekmese bile arttıryordu. İhtiyaç olmadığı halde paddle shift - ile vites küçültmeye çalıştığınızda devir çok yükseldiğinde sizi bip sesiyle uyararak vites küçültmüyor benzer bir şekilde.

İki paddle shifte aynı anda bastığınızda boşa geçme gibi bir durum yok. Aynı şekilde hem paddle shifte hem vites topuzundaki manuel shifte aynı anda (aynı doğrultuda ya da farklı doğrultuda olduğu farketmeksizin) bastığınızda sadece birini algılıyor.

Hız sabitleyici ile ilişkisine gelecek olursak; M'de zaten hız sabitleyici aktif olmuyor ve kalmıyor. D'de ise paddle shifte dokunduğunuz anda iptal oluyor ve atıyorum D5'ten D'ye geçmeden yeniden hız sabitleyiciyi açamıyorsunuz.

Şimdilik gözlemlerim bunlar. Sorularınız ve denememi istediğiniz bir şey olursa yazarsanız elimden geleni yapmaya çalışırım.

Mesaj Birleştirildi: [time]25 Nis, 2022 11:52[/time]


Mesaj Birleştirildi: [time]Nisan 25, 2022, 11:52:47[/time]

Toyota Club Türkiye

Corolla 2019+ E210 1.5 Paddle Shift izlenimleri
« : Nisan 25, 2022, 11:51:02 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 8400
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla E210 1.5 Paddle Shift izlenimleri
« Yanıtla #1 : Nisan 25, 2022, 22:08:57 »
Çok güzel olmuş elinize sağlık. Ayrıca şunu fabrikasyon koysalar ne kadar güzel olurdu oysa.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Artık O Bir Çinli
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '23
  • 278 kere teşekkür etti
  • 474 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla E210 1.5 Paddle Shift izlenimleri
« Yanıtla #2 : Nisan 28, 2022, 16:18:24 »
Güzel günlerde kullanın Ali Bey, güzel bir çalışma olmuş. Ancak 1.5 atmosferik CVT şanzımanlı bir araç için böyle bir uygulamaya ne gerek var demeden de duramıyorum :islik:
2002 E11 Corolla----2006 Corolla HB----2006 Focus Sedan----2004 Honda Accord----98'Palio--99'Astra----2016 Astra J----2017 Clio----2020 Corsa----2012 Honda ACCORD----2011 Honda CR-V----2020 Corolla son olarak 2023 Chery Omoda5

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '21
  • 35 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla E210 1.5 Paddle Shift izlenimleri
« Yanıtla #3 : Nisan 28, 2022, 18:23:38 »
Güzel günlerde kullanın Ali Bey, güzel bir çalışma olmuş. Ancak 1.5 atmosferik CVT şanzımanlı bir araç için böyle bir uygulamaya ne gerek var demeden de duramıyorum :islik:
Öyle demeyin, ben çok ihtiyaç duyuyorum aslında kendi aracımda bu donanıma. Hızlanmak için değil, aracı motor freniyle yavaşlatmak istediğim yerlerde ha bire manuele alıyorum, böyle f-1 kulakçıkları olsaydı çok pratik olurdu benim için..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla E210 1.5 Paddle Shift izlenimleri
« Yanıtla #4 : Nisan 28, 2022, 19:19:58 »
F1 hayranlığı kaynaklı valla 1.0 motor arabam olsa bile olsun isterim.

Buna ek olarak motor freni de benim için önemli bir tercih sebebi. Ayrıca yeri geldiğinde kolay kullanabileceğim manuelimsi bir araca da ihtiyaç duyuyorum.

İşin açıkçası ben de şunu merak ediyorum. En boş paket Yariste bile varken bu neden bizim araçta yok.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla E210 1.5 Paddle Shift izlenimleri
« Yanıtla #5 : Nisan 28, 2022, 21:20:59 »
İşin açıkçası ben de şunu merak ediyorum. En boş paket Yariste bile varken bu neden bizim araçta yok.
Satış stratejisi, Corolla'yı çok rahat satabiliyor Yaris satışları belirli seviyede takılı kaldığı için özellikler eklemek gerekiyor,diğer nedense Yaris'i sattığı diğer coğrafyalarda tüketici talepleri daha baskın oluyor.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Artık O Bir Çinli
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '23
  • 278 kere teşekkür etti
  • 474 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla E210 1.5 Paddle Shift izlenimleri
« Yanıtla #6 : Nisan 29, 2022, 08:14:44 »
Öyle demeyin, ben çok ihtiyaç duyuyorum aslında kendi aracımda bu donanıma. Hızlanmak için değil, aracı motor freniyle yavaşlatmak istediğim yerlerde ha bire manuele alıyorum, böyle f-1 kulakçıkları olsaydı çok pratik olurdu benim için..

Gerçi evet o konuda haklısınız, henüz corollayla çok uzun yol yapamadığım için o aklıma gelmemiş. :)


İşin açıkçası ben de şunu merak ediyorum. En boş paket Yariste bile varken bu neden bizim araçta yok.

Bu olayı bende anlamıyorum, Honda bu sistemi her aracında yıllardır standart koyuyor neredeyse. Ben bu 2022 makyajla bu özelliğide eklerler diye düşünmüştüm ama, çok basit bir jant dışında bir ekleme yapmadılar arabaya. Demek ki adamların satış için bir sıkıntısı yok her türlü satabiliyorlar.

2 hafta önce aracımı yetkili servise 10bin bakımına götürdüm. Ben oradayken bir banka adına 19 tane hybrit flame xpack teslimatı yaptılar. Toyota bireysel müşteriden ziyade şirketler üzerinden daha çok satış yapıyor onu anladım.
2002 E11 Corolla----2006 Corolla HB----2006 Focus Sedan----2004 Honda Accord----98'Palio--99'Astra----2016 Astra J----2017 Clio----2020 Corsa----2012 Honda ACCORD----2011 Honda CR-V----2020 Corolla son olarak 2023 Chery Omoda5