Gönderen Konu: Toyota V8 Motor  (Okunma sayısı 505 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Toyota V8 Motor
« : Şubat 26, 2022, 14:30:55 »
Selam;
Başlık günümüz koşullarında ve özellikle petrol kaynağı olmayan ülkeler için garip karşılanabilir. İşin tamamı ise şu şekildedir; Toyota ve Yamaha, V8 bir ünite üzerinde geliştirme çalışmaları yapmaya başladı. Bu ünite yakıt olarak Hidrojeni kullanacak.

Toyota Club Türkiye

Toyota V8 Motor
« : Şubat 26, 2022, 14:30:55 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota V8 Motor
« Yanıtla #1 : Şubat 26, 2022, 18:28:29 »
Merhabalar Hakan bey,
Bu geliştirdikleri üniteyi hangi araçlarda kullanmayı düşünüyorlar detay varmı,sonuçta V8 güçlü büyük bir ünite olacaktır toplu taşıma araçlarında ve kamyon gibi araçlardamı kullanacaklar acaba.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '21
  • 763 kere teşekkür etti
  • 798 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota V8 Motor
« Yanıtla #2 : Şubat 26, 2022, 18:40:02 »
Gün geçtikçe elektrikli ve hibrit arabaların trafikte arttığını görüyoruz. Özellikle spor arabalardan alıştığımız V8 sesini özler olduk. Yamaha firması bu probleme bir çözüm getirmiş olabilir. Yamaha ve Toyota iş birliğiyle hidrojenle çalışan içten yanmalı bir V8 motor üretti. Hidrojen yeni yeşil ekonomi olarak yerini alabilir. Hacim başına düşen ağırlık enerji oranı lityum pilli arabalara göre daha yüksek olduğundan; havacılık, denizcilik, tırlar ve trenler gibi ağır araçlar için daha fazla seçenek sunabilirler. Yine de bataryalı bir arabayı şarj kullanmak çok daha pratik gelebilir. Fakat hidrojen yakıt hücreli Toyota Mirai ya da Hyundai Nexo gibi arabalarda hidrojen doldurmak, şarj etmekten daha hızlıdır. Japonya ve Kore halen hidrojenle çalışan araçların, petrol yakan arabalar kadar güvenli olduğunu göstermeye çalışıyor.   Az Daha Olsa Emisyon Üretiyor Konu enerji verimliliğine geldiğinde, yakıt hücreli araçlar elektrikli araçlardan çok daha kötüdür. Bataryalı araçlarda teker aktarım verimi %75-85 civarında iken, yakıt hücreli araçlarda bu oran %30-35 civarındadır. Buna rağmen düşük bakım maliyetleri ve sıfır emisyon açısından ancak kurtarmaktadır. İşte burada Yamaha’nın Toyota için geliştirdiği yeni hidrojen içten yanmalı motor devreye giriyor. 8 silindirli 5lt’lik hidrojenli motor, 6800 rpm’de 450 beygir güç ve 539 Nm tork üretiyor.   İçten yanmalı hidrojen motorları ise maalesef daha çok dezavantaja sahip, son teker aktarım verimi sadece % 5 civarında. Ayrıca motorda hidrojen yandığında, havayı da yaktığından azot oksit üretiyor ki, bu onu daha az çevreci yapıyor. Son olarak bakım maliyetleri sıkıntı olacaktır. Tabi bu üreticilerin işine gelecektir. “2050’ye kadar karbon nötr hedefine uğraşmak için çalışıyoruz. Aynı zamanda, ‘Motor’ firmamızın adında geçtiğinden, içten yanmalı motorlara karşı bir tutku ve adanmışlığımız var,” diyor Yamaha Motor başkanı Yoshihiro Hidaka. Asıl enteresanı ise Yamaha içten yanmalı hidrojen motorunu, petrol kafaların karbon nötr seçimi yapmaya çalışıyor. Bataryalı ve yakıt hücreli araçlar çok sessiz olduğundan, araba sesiyle büyüyen bir nesilin çok ilgisini çekmiyor. Hidrojen motorları sayesinde egzos sesi ve indüksiyon geri dönebilir. Tabi sıfır emisyon olmayacak ama çok düşük emisyon üretecek. Elektrikli araçlar çok verimli ve hızlı olsa da sürücüler bu dijital debriyaj pedalsız arabalarda çok da eğlenemiyor. Fakat araba egzosundan çıkan ses pek çok insanın halen rüyalarını süslüyor. Örneğin, Lexus LFA’nın egzosundan çıkan orkestral ses gibi. Japon üreticiler hem çevreci hem de daha sportif hidrojen yanmalı motorlar üzerinde çalışıyor ve kullanıcıya çevreci bir çözüm üretmeyi planlıyor. Bakalım gelecekte hidrojen yanmalı motorlar eski sportif ruhu getirebilecek mi? Videoda Toyota’nın içten yanmalı hidrojen motorunun egzos sesini duyabilirsiniz.



Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota V8 Motor
« Yanıtla #3 : Şubat 27, 2022, 10:09:30 »
Merhabalar Hakan bey,
Bu geliştirdikleri üniteyi hangi araçlarda kullanmayı düşünüyorlar detay varmı,sonuçta V8 güçlü büyük bir ünite olacaktır toplu taşıma araçlarında ve kamyon gibi araçlardamı kullanacaklar acaba.
Merhaba Ümit Bey, Anıl Bey güzel bilgileri eklemiş, daha detaya da ulaşmaya çalışırız. Bu gelişmelerin olması güzel.

Bu arada bazı zihnisinir modifeyelerle, Tesla'ya V8 monte edenler de var.