0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Öncelikle bilgilendirme için teşekkürler. Arıza öncesi yağ bakım peryodunu geçiktirme gibi bir durum oldu mu? birde yağ marka ve vizkositesi neydi aceba
Bu tip arızalar geldiğinde Lpg li araçlar sorunu anlamak adına sadece benzinde kullanmalı ..Ben aracımı aldığımda 100 bindeydi. Bujiler yeni değişmişti Prins vsi2 lpg dönüşümü yaptırdım 8 yıldır sorun yaşamıyoruz çok şükür ,filtreleri pahalı ama en az 40 bin gidiyor. . Orjinal iridyum çift tırnaklı bujileri yine yenisi Densoyla serviste değiştirdim. araç şuan 220 binde.. Çok şükür ne motorda ne de lpg sisteminde bir sorun yok..
Aracımın yağ bakımlarını aldığım günden beri hiç aksatmadım. Yağ değişimlerinide merdiven altı orjinalliğinden şüphe edilecek yerlerden ziyade kullanılan yağın yetkili bayisi olan yerlerden yaptım her seferinde. Son 2 bakıma kadar Castrol Magnatec Stop-Start 5W-30 yağ kullandım. Son 2 bakımda ise Mobil Super 3000 5w-30 yağ kullandım.Mesaj Birleştirildi: Şubat 28, 2022, 08:37:08Zaten arıza kodlarını gördüğüm 2 gün boyunca aracı lpg de hiç kullanmadım. Sorunun ilk etapta lpg kaynaklı olabileceğini düşünmüştüm bende. Ancak sorunun lpg ile alakalı olmadığı günlük kontroller sonucu çıktı. Aracımın lpg filtrelerinide max 20bin km de değiştiririm. Aldığımdan beri 120bin km den fazla kullandığım aracımda daha ilk kez kaputun altında bir anatar değdi diyebilirim. (baskı balata değişimi haricinde). Aracın bujilerinide 40000 km önce denso marka bujilerle değiştirdim ama sanırım bujilerimide değiştirmem gerekecek gibi. Daha önce üzerindeki bujinin aynısını takmıs olmamıza rağmen o 75000 km gitmişti ancak şu an 40000 km de arac lpg de iken ufak devir silkelenmeleri yaşıyorum. Bu hafta bujilerimide değiştireceğim sonrasında bir sorun kalmayacaktır diye düşünüyorum çünkü yapılması gerekenleri sıralaması ile yaptık. Umarım bu ilk ve son sıkıntımız olur. Kağıt üstünde aldığımdan beri araca yapılması gereken ne ise onu yapmıs olmama rağmen bu sorunu yasadık umarım sizlerde böyle bir sorun olmaz benimde basıma gelen ilk ve son arıza olur aracla ilgili.
Bu valvematik iptal edilemiyor mu? Mesela subaplar Max seviyede olacak şekilde ayarlanip sonra da sistem devredışı bırakılamaz mi ?
Kullanılan yağlar hem viskozite olarak hem de spesifikasyon olarak yanlış.
Pek sanmıyorum.Mesaj Birleştirildi: Mart 01, 2022, 10:26:36Tavsiye edeceğiniz yağ nedir ?
Herkese merhabalar.90000 km de almıs olduğum ve güncel km'si 213000 km olan avensis 1.6 elegant extra aracımda gecen hafta basıma gelen arızalardan ve çözümünden bahsetmek isterim. Geçen hafta aracımda birden bire hareket halindeyken standart arıza ısıklarımız olan park fren arızası,vcs sistem arızası sarı ünlem ve motor arıza ısığından oluşan hata kodları ekranda yandı. Aracı 6 yıla yakın süredir kullandığım için öncelikle lpg'den kaynaklı olduğunu düşünüp lpg servisine gittim. İlk etapta fakir karısım dendi ısıklar söndürüldü ve ertesi gün ısıklar tekrar yandı. Lpg servisine gittiğimde arabanın OBD'sinden giriş yapıp umarım hiçbirinizin görmeyeceği P1047 hata kodunu gördük. Bilmeyenler için belirteyim bu kod VALVEMATİC hatası olarak geçiyor. Uzatmayayım bir kaç gün bu kodun aynısı yanacakmı diye takip etmek adına gün aşırı LPG ustam tarafından ısıklar söndürülüp yollandım ve her seferinde aynı kodu görünce emin olduk ve parça aramaya koyulduk. Bundan sonrasında LPG serviste bir çözüm olmayacağından motor ustama gittim. Parçanın 2022 Şubat ayı itibari ile yetkili serviste işçilik dahil fiyatı 15000 Tl gibi bir rakam çıktı. Bizde mecburen çıkma arayısına girdik çünkü yan sanayisi bulunmayan bir parça. Aracıma 2017 model 1.6 corolladan çıkma 5000 km de bir aractan cıktığı belirtilen parçayı 5000 tl'ye alıp ustam tarafından taktırdım. Parça ile alakalı olmasada daha sonrasında LPG de fakir yakıt karısımı dolayısıyla arızalar devam etti ve LPG enjektörlerimi değiştirdim ki zaten birkaç bakımdır söylenen birşeydi lpg enjektörlerinin durumunun pek iyi olmadığı. Aracın çekisinde enjektör değişiminden sonra bir tık iyileşme olmasına rağmen 2900-3100 devir aralığında genel olarak araba yüke bindiği ve hızlanmaya kalktığı anlarda ufak silkelenmeler hissediryorum. Bujilerimi 40000 km önce denso marka bujilerle değiştirmiştim. Günlük toplamda 90-100 km arasında genellikle de full trafikte gitmek durumunda kalıyorum. Bu hatalar silsilesi şansıma peşpeşe mi geldi yoksa birbiri ile bağlantılımı kısmında pek bir bağlantı olacagını düşünmüyorum ancak peş peşe gelmesinden dolayı da bir işkillenmedim değil tabi. Arac valfmatik arızasını o günden sonra 10 boyunca hiç vermedi zaten arıza verdiğinin 3. günü motor kendini korumaya alıp 2500 deviri geçmemişti. Başına gelmemiş arkadaşlar var ise aracınızda 1047 hata kodu görürseniz hatayı baska yerlerde aramamanız adına paylaşmak istedim çünkü sancılı bir 10 gün geçirdim bu sebepten.Araca LPG 60000 km'de LANDİRENZO marka takılmıs ve arac şu an 213000 km ye geldiğini düşünürsek enjektörlerin ömrünü tamamalamış olması muhtemel diye düşündüm ancak bujilerim 40000 km de bitmiş ya da yıpranmış olabilir mi o konuda pek ikna olamadım. Zira bir önceki bujilerim 75000 km gitmişti. [/font]
Araçta LPG varmı?
Geçmiş olsun,Forumda defalarca konuştuk, P1047 nin çözümü, valfmatik degişimi,Başka seçebek yok.