Gönderen Konu: Fiat'tan Hibrit Sürprizi!  (Okunma sayısı 1200 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Fiat'tan Hibrit Sürprizi!
« : Şubat 15, 2022, 19:28:51 »
Son 6 senedir Türkiye'nin en çok satan modeli olan Fiat Egea, 2022 yılında ailesini genişletmeyi sürdürüyor. İlk olarak Cross Wagon versiyonu ile karşımıza çıkan üretici, şimdi de Egea Hibrit'i piyasaya sürmeye hazırlanıyor. Yeni nesil hibrit motor seçeneğine ve otomatik şanzımana sahip Fiat Egea'lar, Nisan ayında satışa sunulacak. Evet, Nisan ayında!

Egea'nın yeni hibrit versiyonu yüksek performansını yeni nesil 130 HP güç ve 240 NM torka sahip, 1,5 litrelik 4 silindirli turbo benzinli FireFly motor ile 48-Volt bataryaya sahip 15 kw’lık elektrik motorun sinerjisinden alıyor. Egea Hibrit’te BSG (Belt Start Generator) ve 15KW’lık elektrikli motor 130 beygirlik içten yanmalı motoru destekliyor. Bu gelişmiş hibrit teknolojisi, “yüzde yüz elektrikli” sessiz çalıştırma, park etme ve tamamen elektrikli sürüşe imkan sunuyor. Böylece verimlilik artarken sürüş performansı da üst seviyeye çıkıyor.

Egea Hibrit'in elektrikli motoru yüzde 100 elektrikli modda kalkış yapabilmesini (e-launch), düşük devirde elektrik gücünü kullanarak ilerlemesini (e-creep) ve sıkışık trafikte kısa mesafelerde gaz pedalına basmadan hareket etmesine olanak sağlıyor (e-queueing). Model aynı zamanda tamamen elektrikli motor kullanılarak park edilebilecek.

Fiat'ta ilk kez göreceğimiz 7 ileri vitesli çift kavramalı otomatik şanzıman da Egea Hibrit ile birlikte hayatımıza girmiş olacak. Bu sayede model 0-100 km/sa hızlanmasını 9 saniyede tamamlayabilecek. Elektrikli motorun en büyük avantajı ise şehir içi kullanımda 100 kilometrede 4.7 litreye düşen tüketim seviyeleri olacak.

Egea Hibrit; Türkiye’de Sedan, Hatchback, Cross ve Cross Wagon gövde tiplerinde, 3 donanım seviyesi-Easy (Sedan) / Street (Hatchback ve Cross’ta), Urban ve Lounge- ve otomatik şanzıman ile Nisan ayında satışa sunulacak.

Fiat'ın son sürprizi ise merakla beklenen otomatik şanzıman seçeneği olacak. 1.6 Multijet II 130 hp Dizel DCT versiyonları, Mart ayının ikinci yarısında Fiat showroom'larında olacak.

Kaynak: https://tr.motor1.com/news/567639/fiat-egea-hibrit-resmi/

Benim Yorumum:

Şu Japonları anlamak gerçekten mümkün değil. Dünyada hibrit teknolojisinin öncüsü olacaksın, Türkiye'de ürettiğin hibrit araçları, doğuştan ölü, mtv dezavantajıyla 1.8 motorla Türkiye'de satmaya kalkmak gibi bir gaflette bulunacaksın!!!

Kusura bakmasınlar ama Toyota'ya geçmiş olsun, 1.5 motoruyla, mtv avantajlı, fiyat olarak da muhtemelen Toyota'dan daha ucuz olacak 1.5 hibrit Fiat Egea'nın Türkiye'nin en çok satılan hibrit aracı olacağı sürpriz olmayacaktır. Tıpkı 2.0 motorda inat edip Passat'a yenilen Avensis örneğinde olduğu gibi...

Bilen bilir, Dünyanın ilk titreşimli, renkli ekranlı, ses kayıtlı, kızaklı, tek tuş wap teknolojili telefonu Panasonic'ti, sonrasında kendisini taklit eden Koreli Samsung'a yenildi, keza dvd player/ Blu-ray teknolojisinin öncüsü yine  Japonlardı, Koreliler, usb, flash bellek ekleyip aynı ürünü kopyalayıp  Japonlardan daha çok sattılar.  Japonları anlamak gerçekten güç. Kendilerini taklitle işe başlayan Koreliler gibi oyunu kuralına göre oynasalar satış rekorları kırarlardı.






Toyota Club Türkiye

Fiat'tan Hibrit Sürprizi!
« : Şubat 15, 2022, 19:28:51 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Fiat'tan Hibrit Sürprizi!
« Yanıtla #1 : Şubat 15, 2022, 21:42:26 »
48v pil ile çok bir hareket beklenmemesi gerekiyor. Corolla ile egea fabrika tüketim verileri arasında 1,5lt fark var. Biri c diğeri b+ segment ağırlığında ve donanımda.

Mesela vw’nin 48v e-tsi motorunda piller sadece ayak gazdan çekilince aracı stop etmeye yarıyor. Frene basınca motor çalışıyor. Hayati mekanizmalar yine benzinli motora bağlı.

Acaba fiat nasıl tasarladı? Toyota’da frenler elektriklidir mesela. Frene basınca motorun çalışmasına gerek kalmıyor. Hibrit teknolojisi çok çeşitlendirilebilir. Unutulmamalıdırki toyota neredeyse bozulduğu görülmeye bir aktarma organı ile çalışıyor. Fiat kavramalı bir şanzıman kullanıyor. Bir bozulmasında yapılan tüm tasarruf çöp olabilir yani

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Fiat'tan Hibrit Sürprizi!
« Yanıtla #2 : Şubat 16, 2022, 18:23:09 »
Bir soralım.

Tansu Bey, izninizle bilgi ekleyeyim, Toyota elektrikli araç manuel vitesi için patent başvurusu yaptı. Bunu da ayrı bir konuda ele alırız.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Fiat'tan Hibrit Sürprizi!
« Yanıtla #3 : Şubat 16, 2022, 18:31:27 »
Kutay bey Toyota sadece bizim ülekeye göre araç üretmiyor Avensis passata motor yüzünden yenilmedi Passat daha konforlu olduğu için yenildi,bizde vergi oranları absürt olduğu için büyük motorlu araçlar pek tutulmuyor ama aynı araç Amerika'da sıkıntı çektirmiyor,
48 volt piller sadece ilk harekette güç sağlıyor çok düşük hızlarda ile yarıyor yani tamamen şehir içi kullanımda kısa süreliğine iş görür,aynı sistem Vw de var.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Fiat'tan Hibrit Sürprizi!
« Yanıtla #4 : Şubat 16, 2022, 20:15:45 »
Kutay bey Toyota sadece bizim ülekeye göre araç üretmiyor Avensis passata motor yüzünden yenilmedi Passat daha konforlu olduğu için yenildi,bizde vergi oranları absürt olduğu için büyük motorlu araçlar pek tutulmuyor ama aynı araç Amerika'da sıkıntı çektirmiyor,
48 volt piller sadece ilk harekette güç sağlıyor çok düşük hızlarda ile yarıyor yani tamamen şehir içi kullanımda kısa süreliğine iş görür,aynı sistem Vw de var.

Bugün otopark rampasında baktım. 5km hızla rampadan çıkmak için 4-5kw anlık güç harcanıyor. Ayağı frenden çekip en ufak park manevrası için 1-2kw güç harcanıyor. 48v pil ile bakalım neler yapacak fiat, bekliyoruz. Aynı sistem yok vw’de. E-tsi’daki sistem sadece ayağı gazdan çekince motoru stop ediyor. Tekere katkısı yok. Var deniyor ama yok. Kaputu açıp sisteme bakarsanız bunu gözlemlersiniz. V kayış gibi bir şeyle çalışıyor sistem. O kayışla tekere destek verilmez. VW’de e-tsi için en fazla 100km’de 0,4lt tasarruf yaptırır bilgisini kendi veriyor.

@Hakan Öztürk (3676) bey, forumu kendi siteniz gibi kullanabilirsiniz, müsade sizin :)

Elektrikli araç için vites konusunda ZF’nin şanzımanı vardı ama manuel mi değil mi bilmiyorum. Otomatikti sanırım. Toyota’nın elektrikli arabaya manuel vitesini merak ettim doğrusu. Yani içten yanmalı motor gibi hissiyat için mi yapıyor bunu yoksa verim için mi? Biraz araştırayım. Teşekkür ederim bilgi için 🙏
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Ynt: Fiat'tan Hibrit Sürprizi!
« Yanıtla #5 : Şubat 16, 2022, 21:11:20 »
Kutay bey Toyota sadece bizim ülekeye göre araç üretmiyor Avensis passata motor yüzünden yenilmedi Passat daha konforlu olduğu için yenildi,bizde vergi oranları absürt olduğu için büyük motorlu araçlar pek tutulmuyor ama aynı araç Amerika'da sıkıntı çektirmiyor,
48 volt piller sadece ilk harekette güç sağlıyor çok düşük hızlarda ile yarıyor yani tamamen şehir içi kullanımda kısa süreliğine iş görür,aynı sistem Vw de var.

Ümit Bey, malumunuz Avensis, en az Passat kadar konforlu ve kaliteli bir araçtı. Herkesin bildiği gibi Türkiye'de Avensis'in Passat kadar satılamamasının en büyük sebebi Passat gibi 1.4 ve 1.6 otomatik seçeneklerinin olmamasıydı. Toyota, Mtv dezavantajlı, lpg'ye uyumsuz 2.0 motorda ısrar edince kimse yüzüne bakmadı ve meydan Passat'a kaldı. Yani bu yenilgi tamamen Toyota'nın strateji hatasından kaynaklanmaktadır hatta o yıllara bakarsanız Türkiye'de efsane kasa Corolla yok satarken kimse ondan daha lüks ve konforlu Avensis'in yüzüne bakmıyordu yani Türkiye'de d sınıfı da olsa millet motor hacmine yani 1.4 ve 1.6 motora rağbet ediyor. 2.0 Motor Mtv dezavantajından dolayı tercih edilmiyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 563 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: Fiat'tan Hibrit Sürprizi!
« Yanıtla #6 : Şubat 16, 2022, 21:14:24 »
Ümit Bey, malumunuz Avensis, en az Passat kadar konforlu ve kaliteli bir araçtır. Herkesin bildiği gibi Türkiye'de Avensis'in Passat kadar satılamamasının en büyük sebebi Passat gibi 1.4 ve 1.6 otomatik seçeneklerinin olmamasıydı. Toyota, Mtv dezavantajlı, lpg'ye uyumsuz 2.0 motorda ısrar edince kimse yüzüne bakmadı ve meydan Passat'a kaldı. Yani bu yenilgi tamamen Toyota'nın strateji hatasından kaynaklanmaktadır hatta o yıllara bakarsanız Türkiye'de efsane kasa Corolla yok satarken kimse ondan daha lüks ve konforlu Avensis'in yüzüne bakmıyordu yani Türkiye'de d sınıfı da olsa millet motor hacmine yani 1.4 ve 1.6 motora rağbet ediyor. 2.0 Motor mtv dezavantajından dolayı tercih edilmiyor.
Avensis bir dönem 1.6 motorla satılmadı mı?yanlış mı hatırlıyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Ynt: Fiat'tan Hibrit Sürprizi!
« Yanıtla #7 : Şubat 16, 2022, 21:17:12 »
Avensis bir dönem 1.6 motorla satılmadı mı?yanlış mı hatırlıyorum.

Avensis'in 1.6 sadece düz vitesi vardı, otomatiği yoktu. D sınıfı tercih edenlerin ezici çoğunluğu  rahatlığından ve konforundan dolayı otomatik alıyor zaten. Düz vites d sınıfı kim ne yapsın?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Fiat'tan Hibrit Sürprizi!
« Yanıtla #8 : Şubat 16, 2022, 21:43:18 »
Ümit Bey, malumunuz Avensis, en az Passat kadar konforlu ve kaliteli bir araçtı. Herkesin bildiği gibi Türkiye'de Avensis'in Passat kadar satılamamasının en büyük sebebi Passat gibi 1.4 ve 1.6 otomatik seçeneklerinin olmamasıydı. Toyota, Mtv dezavantajlı, lpg'ye uyumsuz 2.0 motorda ısrar edince kimse yüzüne bakmadı ve meydan Passat'a kaldı. Yani bu yenilgi tamamen Toyota'nın strateji hatasından kaynaklanmaktadır hatta o yıllara bakarsanız Türkiye'de efsane kasa Corolla yok satarken kimse ondan daha lüks ve konforlu Avensis'in yüzüne bakmıyordu yani Türkiye'de d sınıfı da olsa millet motor hacmine yani 1.4 ve 1.6 motora rağbet ediyor. 2.0 Motor Mtv dezavantajından dolayı tercih edilmiyor.
Kutay bey bende aynı konudan (MTV) dolayı satılmadığından bahsettim zaten,aynı zamanda konfordan bahsettim Japonların ancak ultra lüks araçları Almanlar kadar konforlu oluyor yoksa avensisin yol sesi alması bile Passat karşısında eksi alıyor ve passata turbo olması DSG şanzımanın çok hızlı tepkiler vermesi insanları cezbediyor ve aynı zamanda benzinde az yakması Lpg'ye ihtiyaç duyurmuyor.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Ynt: Fiat'tan Hibrit Sürprizi!
« Yanıtla #9 : Şubat 16, 2022, 22:06:09 »
Kutay bey bende aynı konudan (MTV) dolayı satılmadığından bahsettim zaten,aynı zamanda konfordan bahsettim Japonların ancak ultra lüks araçları Almanlar kadar konforlu oluyor yoksa avensisin yol sesi alması bile Passat karşısında eksi alıyor ve passata turbo olması DSG şanzımanın çok hızlı tepkiler vermesi insanları cezbediyor ve aynı zamanda benzinde az yakması Lpg'ye ihtiyaç duyurmuyor.

Ümit Bey, yine benim öngörüm Fiat'ın 1.5'lik hibriti, vergi avantajı ve fiyatının uygunluğundan dolayı Toyota'nın 1.8 hibritinden daha çok satacaktır. Yani Toyota bence yine yüksek hacimli mtv'ye takılacak gibi gözüküyor yazık oysa hibriti dünyaya ve Türkiye'ye tanıtan ve Türkiye'de üretilen bir marka bunu hakketmiyor.

DSG demişken arkadaşımın bir tanıdığının DSG'si arıza vermiş, 60 bin lira masraf çıkarmışlar. Boşuna dememişler: Garantisi bitene kadar sen alman arabalarına binersin, garantisi bittikten sonra onlar sana binmeye başlar. Onu bunu bilmem otomatikte Japon'dan şaşmayacaksın azizim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2020 Corolla Hybrid Dream
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '20
  • 174 kere teşekkür etti
  • 204 kere teşekkür edildi
Ynt: Fiat'tan Hibrit Sürprizi!
« Yanıtla #10 : Şubat 17, 2022, 07:29:52 »
Ümit Bey, yine benim öngörüm Fiat'ın 1.5'lik hibriti, vergi avantajı ve fiyatının uygunluğundan dolayı Toyota'nın 1.8 hibritinden daha çok satacaktır. Yani Toyota bence yine yüksek hacimli mtv'ye takılacak gibi gözüküyor yazık oysa hibriti dünyaya ve Türkiye'ye tanıtan ve Türkiye'de üretilen bir marka bunu hakketmiyor.

DSG demişken arkadaşımın bir tanıdığının DSG'si arıza vermiş, 60 bin lira masraf çıkarmışlar. Boşuna dememişler: Garantisi bitene kadar sen alman arabalarına binersin, garantisi bittikten sonra onlar sana binmeye başlar. Onu bunu bilmem otomatikte Japon'dan şaşmayacaksın azizim.

Egea zaten şu an çok satıyor. Sınıf farkı da var. Şu an 1.0 turbo motoru 6,6lt ş.i. yakıt tüketimi veriyor. Fabrika verisi bu. Hibrit seçeneği için 4,7’e kadar denmiş. Ben bunu 6,5-7 litre olarak görüyorum. Corolla ise sınıfına rağmen 5 litre tüketiyor. 15.000km’de egea’nın vergi avantajı kalmıyor.

Ama bizim insanımız hesap yapmayı bilmez. Mtv düşük deyip totalde cebinden fazla para çıkarır. Bunu da görmez. Fiat’ın bu satış avantajı 130hp turbo motor ve şanzıman olacak. Akıllı olan onu da almaz da neyse. Bizde gazlama zevki, sorun çıkarma ihtimallerinden önce geliyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Fiat'tan Hibrit Sürprizi!
« Yanıtla #11 : Şubat 17, 2022, 12:00:34 »
Ümit Bey, yine benim öngörüm Fiat'ın 1.5'lik hibriti, vergi avantajı ve fiyatının uygunluğundan dolayı Toyota'nın 1.8 hibritinden daha çok satacaktır. Yani Toyota bence yine yüksek hacimli mtv'ye takılacak gibi gözüküyor yazık oysa hibriti dünyaya ve Türkiye'ye tanıtan ve Türkiye'de üretilen bir marka bunu hakketmiyor.

DSG demişken arkadaşımın bir tanıdığının DSG'si arıza vermiş, 60 bin lira masraf çıkarmışlar. Boşuna dememişler: Garantisi bitene kadar sen alman arabalarına binersin, garantisi bittikten sonra onlar sana binmeye başlar. Onu bunu bilmem otomatikte Japon'dan şaşmayacaksın azizim.
Arkadaşınıza geçmiş olsun,iş bilmez ustaya düşerse 160 bin yine çıkarırlar,şanzımanın tamamı ne kadarki 60 bin masraf çıkmış o şanzımanın en kronik tarafı mekotironik ve kartı bide basınç tüpü onuda Almanya'da yaşayan Tolga isminde bir Türk kardeşimiz sorun olmaktan çıkardı kendi imalatı olan patentli geliştirilmiş tüp ile sorunu kökünden çözdü,Vw DSG aracı olanlar sorun çıkmadan bahsettiğim basınç tüpünü değiştirirlerse bütün sorun çözülüyor, Antalya'dan Arslan ustamın kanalını (tamirhane) izlerseniz detayları görürsünüz ülke genelinde refaranslı bir kaç ustaya geliştirilmiş tüpleri gönderiyorlar ve kanalda detaylı DSG şanzıman sökme dağıtma ve geri toplama videoları mevcut.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Fiat'tan Hibrit Sürprizi!
« Yanıtla #12 : Şubat 17, 2022, 18:01:10 »
Bugün otopark rampasında baktım. 5km hızla rampadan çıkmak için 4-5kw anlık güç harcanıyor. Ayağı frenden çekip en ufak park manevrası için 1-2kw güç harcanıyor. 48v pil ile bakalım neler yapacak fiat, bekliyoruz. Aynı sistem yok vw’de. E-tsi’daki sistem sadece ayağı gazdan çekince motoru stop ediyor. Tekere katkısı yok. Var deniyor ama yok. Kaputu açıp sisteme bakarsanız bunu gözlemlersiniz. V kayış gibi bir şeyle çalışıyor sistem. O kayışla tekere destek verilmez. VW’de e-tsi için en fazla 100km’de 0,4lt tasarruf yaptırır bilgisini kendi veriyor.

@Hakan Öztürk (3676) bey, forumu kendi siteniz gibi kullanabilirsiniz, müsade sizin :)

Elektrikli araç için vites konusunda ZF’nin şanzımanı vardı ama manuel mi değil mi bilmiyorum. Otomatikti sanırım. Toyota’nın elektrikli arabaya manuel vitesini merak ettim doğrusu. Yani içten yanmalı motor gibi hissiyat için mi yapıyor bunu yoksa verim için mi? Biraz araştırayım. Teşekkür ederim bilgi için 🙏
 

Raylı sistem elektrikli araçlarında da, tam şanzıman denmez ama belli hızlar için güç evreleri mevcut. Araç hızına göre cer sisteminin ürettiği güç de kademeli olarak artıyor. Zaten böyle olmasaydı, çok düşük ray-teker sürtünmesinde patinajı önlemek mümkün olmazdı. Aynı durum beli güçteki elektrikli araçlar için de geçerli olacaktır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Ynt: Fiat'tan Hibrit Sürprizi!
« Yanıtla #13 : Şubat 18, 2022, 21:36:32 »
Egea zaten şu an çok satıyor. Sınıf farkı da var. Şu an 1.0 turbo motoru 6,6lt ş.i. yakıt tüketimi veriyor. Fabrika verisi bu. Hibrit seçeneği için 4,7’e kadar denmiş. Ben bunu 6,5-7 litre olarak görüyorum. Corolla ise sınıfına rağmen 5 litre tüketiyor. 15.000km’de egea’nın vergi avantajı kalmıyor.

Ama bizim insanımız hesap yapmayı bilmez. Mtv düşük deyip totalde cebinden fazla para çıkarır. Bunu da görmez. Fiat’ın bu satış avantajı 130hp turbo motor ve şanzıman olacak. Akıllı olan onu da almaz da neyse. Bizde gazlama zevki, sorun çıkarma ihtimallerinden önce geliyor

Fiat, oyunu kuralına göre oynuyor. 1.5 motor, mtv avantajlı, sanruflu, Toyota'dan uygun fiyata hibrit suv yapmış. Tasarımı da C-hr'den daha albenili duruyor. Bence Türkiye'de en çok satılan hibrit  suv olur.


Fiat 500X Hibrit bu özellikleri ile birlikte geliyor!


Fiat, elektrikli ürün gamını genişletmenin planlarını yaparken karşımıza yeni sürprizler çıkardı. Öyle ki Yeni 500X Hibrit, hem yüzde 11'e kadar daha iyi yakıt ekonomisi hem de daha düşük CO2 emisyonu sunan yeni bir hafif hibrit güç aktarma organıyla ailenin en yeni üyesi oldu. Detaylara hep birlikte bakalım.

Daha önce hem Panda Hibrit hem de 500 Hibrit'i tanıtan Fiat, araçların 130 beygir gücü ve 240 Nm tork üreten yeni 1.5 litrelik dört silindirli benzinli motor ile geleceğinden bahsetmişti. Ayrıca 21 bg'lik elektrik motoru, içten yanmalı motoru desteklemekle kalmıyor ve yeni yedi vitesli çift kavramalı otomatik şanzımanla birlikte çalışıyor.

Performans açısından da inceleyelim kendisini. Fiat bu aşamada aracın performansına güvenmekten bir adım geri atmadı. Buna göre 500X Hibrit, 0'dan 100 km/sa hıza 9.2 saniyede ulaşabiliyor. Sizce bu ona olan talebi artırır mı?

Haberimizin sonlarına doğru gelirken, karşımıza cüretkar bir şekilde çıkan bu crossover'ın, markanın logosunun olduğu konumda yeni bir Fiat yazısına sahip olduğunu söyleyelim. Club, Cross ve Sport donanım seviyelerine mevcut 500X'in, Hatchback ve Dolcevita olmak üzere iki gövde çeşidi de var. Opsiyonel olarak 121 beygir gücüne sahip 1.0 litrelik gaz motoruyla da satılıyor.

Kaynak: https://tr.motor1.com/news/567897/fiat-500x-hibrit-tanitildi/